Gezondheid alle pijlers

Wel inslaap komen op de bank, maar niet in bed

11-06-2010 08:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na de geboorte van mijn dochter 4 maanden geleden heb ik last van inslaapproblemen gekregen, wat soms betekent dat ik rond 4 uur pas in slaap val en dan om 6 uur weer op moet.

Nu heb ik dit redelijk onder de knie weten te krijgen door eerst op de bank rond een uur of 10 te gaan tukken, waardoor ik half in slaap val en vervolgens word ik dan om 11 uur wakker en loop ik slaapdronken naar bed en ga weer vrij snel verder met slapen.

Als ik dit niet doe en ik ga direct naar bed, dan ga ik liggen denken en al de geluiden om mij heen horen. Waardoor ik weer baal dat ik niet in slaap val.

Mijn vriend vindt het niet heel leuk dat ik eerst in slaap val op de bank. Vroeger was ik namelijk heel ondernemend 's avonds en was ik vaak tot een uur of 24 bezig.

Ik ga nu voor hem 2 a 3 avonden mee naar bed , maar dan weet ik al van te voren dat ik moeilijk ga slapen. Ik probeer mij daar bij neer te leggen, maar toch....

Nu ben ik er voor mezelf wel achter waarom ik op de bank makkelijker in slaap val, dat komt omdat ik kan wegdromen op de geluiden van de tv. Zij zetten mijn gedachten uit...

Herkent iemand dit? En weet iemand hoe ik weer een beetje de oude kan worden?

Groetjes Tesz
Ik zou het lekker zo houden als ik jou was. Jammer maar helaas voor vriend. Je ligt toch om 23.00 bij hem in bed . Dat je minder energie hebt 's avonds is toch logisch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Misschien naar bed gaan en de radio zachtjes aan op een praatprogramma en op 'snooze' stand, zodat hij na een half uur/uur vanzelf uit gaat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vermoed dat je alle slaapverwekkende middelen al hebt geprobeerd zoals warm douchen, warme melk of thee drinken. Hetzelfde als Nouschi: hou gewoon aan wat jij nodig vind om te kunnen slapen. Je vriend mag dan vanalles willen, maar je slaap is belangrijker dan je vriend tevreden stellen.

Trouwens, nu je de TV noemt... Misschien niet een idee om wat eerder op bed te gaan en je mp3 speler mee te nemen? Als ik niet kan slapen dan zet ik deze op, begin moe te worden, zet ik 'em uit en val ik in slaap.
Ik denk wel dat het belangrijk is om dit patroon te doorbreken hoor!

Als je makkelijk in slaap valt met de geluiden van een tv, kun je dan niet in bed lekker wegzakken bij de radio (wekkerradio met timer, gaat vanzelf uit na een uurtje) of bij een lekker boek? Als ik teveel aan mijn hoofd heb waardoor ik ga malen, zet ik mijn Ipod op met een luisterboek, slaap ik binnen de kortste keren.....
Oh, de laatste tip is al mosterd...
Tja.. ik snap dat je vriend het niet leuk vind.. maar je hebt toch echt energie nodig om de dag 'door te komen' en wanneer je slecht slaapt wordt volgens mij dat slaappatroon ook alleen maar erger.

Na de geboorte van onze tweede lag/lig ik soms al om negen uur/half tien op bed. Zeker toen ik nog borstvoeding gaf en de kleine rond een uur of drie nog kwam. Dat vond/vindt vriendlief ook niet leuk, maar dat is echt jammer dan.. ik heb het nodig... :-).. Hij heeft ook niets aan een overspannen/oververmoeide vriendin.

Het valt me op dat je aangeeft dat je bij de tv wel in slaap valt, omdat je dan soort van afgeleid wordt.

Ben je veel aan het piekeren of zijn er andere dingen waar je mee zit?

Het zou een idee kunnen zijn om eens te kijken of je meditatie oid kan gaan doen. In de meeste steden is er wel een cursus oid zodat je dat kunt leren. Dan leer je nl. ook die gedachten 'uitzetten' en je ontspannen en uiteindelijk dus ook om in slaap te kunnen vallen.
Ik kan ook niet slapen zonder "bijgeluiden" dus idd, een radiootje aanzetten, of je ipod op..
Idd, radio of tv op je slaapkamer, liefst met timer dat die na een uur ofzo uitspringt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ha Teszje, dat is klote zeg. Vooral met zo'n kleintje om je heen, dan kun je je energie goed gebruiken..

Ikzelf heb slaapproblemen gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik sliep nog maar een paar uurtjes per nacht, voelde me een zombie. Ik heb allerlei ontspanningsoefeningen geprobeerd, me aan de 'slaapregels' gehouden, hielp allemaal niet. Ten einde raad ben ik naar een acupuncturist gegaan en dat heeft geholpen. Dit is een tip van een hele andere (alternatieve) orde, maar mij heeft het echt geholpen dus ik wil het je wel even laten weten (en of het nu echt aan de acupunctuur lag of dat het tussen mijn hoofd zat, maakt me geen bal uit).

Sterkte ermee!
ik heb dat ook!!!

Heb ik nog nooit eerder gehoord.... dat iemand graag in slaap valt met "bijgeluiden".

Ik dacht dat ik de enige was.
Ik heb dat ook al een paar jaar, zet de tv op de slaapkamer aan en dan ook in de sleepmodus. Gaat dan prima. Als ik een paar nachtjes zonder moet omdat ik ergens anders slaap dan moet ik me gewoon erg moe maken.

Misschien niet de beste manier, maar het werkt wel voor me.
Ik heb een paar jaar geleden inslaap pillen op kruidenbasis gehad, omdat ik ook teveel piekerde in bed. Hierdoor kon ik heerlijk slapen. Ik weet niet of dit voor jou een optie is ivm borstvoeding.

Ook heb ik een tijd mijn mp3 speler mee naar bed genomen, hierdoor viel ik ook zo in slaap.

Nu slaap ik wel beter, als ik nu niet kan slapen, ga ik mij concentreren op 1 ding.

Eerst spreek ik mezelf toe dat ik niet meer na ga denken, ik luister naar omgevingsgeluiden, voel bewust hoe mijn hart klopt, bewust voelen hoe ik lig etc.

Dit helpt mij dan om in slaap te komen.
Misschien een idee om in je slaapkamer een TV te zetten als je die niet daar al hebt, en lekker ontspannen in bed TV te kijken totdat je slaperig wordt en dan te gaan slapen in bed? Ik kan trouwens ook heerlijk slapen op de bank, maar doe dat niet meer omdat ik bang ben om mijn kinderen boven niet te horen als ze wakker worden in de nacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven