Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Gelukkig, kat van Rikst weer veilig thuis.

Hoe lang heeft Amalia zich al niet gemeld, bijna 4 uur geleden zie ik.............. Joehoe, Amalia-baby, kom je er al uit??????????????
Trouwens EINDELIJK de koelkast ontdooid en schoongemaakt vanmorgen, wat een K@%&^ klus. Maar er was een pak druivensap gaan lekken, dus nu moest ik wel. Ik ga nu boodschappen doen en dan lekker alles in de schone koelkast leggen, da's dan weer heel fijn
Amalia dit doe je me toch niet aan hè. Nu moet ik misschien bijna 3 weken wachten voor ik het nieuws over je meisje lees. Please please please...... je hebt nog een paar uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lekker is dat hè Sar, zo'n schone koelkast (geldt trouwens voor alles in huis wat weer lekker schoon is). Hier is nu ook alles extra goed schoongemaakt, komen we straks weer heerlijk in een schoon huis thuis.

Zometeen alle tassen in pakken, en dan zijn we bijna zover. Ik haat zo'n laatste rommel dag voor de vakantie. Ben dan altijd zo druk met van alles en niks!

En idd straks begint dan eindelijk de voetbal. HOera!

Rikst wat fijn voor je dat je kat weer terug is.

Viool doe jij een beetje rustig aan daar, wat meid wat heb jij weer een hoop te verstouwen gekregen.

O mijn oudste komt zeuren om snoep, moet ik even afwimpelen. Tot later!
bengel een hele fijne vakantie!!!! Lekker genieten van elkaar en hopelijk kun je even helemaal ontspannen!
Bengel, fijne vakantie!

Sardegna, lekker weer zo'n schone koelkast! Maar wat een k-klus idd!

Oeoeoeoe! Zou het nu dan toch zover zijn voor Amalia???
Nee neee neee, ik was de plaatselijk attractie in het buurtdorp. Pff, ging even met mijn moeder naar L om wat te shoppen in beweging te zijn en weer eens wat anders dan de bank te zien. Nou nou, de opmerkingen niet van de lucht zeg. Ooh, hoelang moet je nog? Echt?? Al 5 dagen over tijd? Jee, wat wordt het? Leuk hoor een meisje. Nou je ziet er echt mooi uit hoor, goeie buik. Okee, daaag, sterkte!

Winkel 2, zelfde riedeltje.

Heel aardig en lief hoor, maar je wordt er een beetje gek van

Goed, wel een leuke roze joggingbroek gekocht bij Stepping Out want dat is wel gezellig zo als ik uit het zkh kom (degene die ik steeds draag 's avonds zal toch wel uitgelubberd zijn) en een jasje/colbertactig van een soort tricot. Echt geweldig ding. Zat zo lekker. En met die buik staat ie ook super haha. Mss hou ik De Buik wel Komt toch niets uit...

Rikst hoera kat terug! Zie je, dat gaat bijna altijd goed. Behalve die ene keer bij mijn ouders... nouja, dat kan ik nu wel vertellen.

Geen schrammetjes oid?

Bengel, ik kan je toch sms-en als ik bevallen ben? Komt goed, ik hou je op de hoogte.

Sardegna, ik moet al weken de vriezer ontdooien, ook zo'n k*tklus. Heeft open gestaan en is aangekoekt. Erg slecht voor de stroom. Heb er geen puf voor. Maar zoiets als een lekkend pak geeft doorslag hè, dan moet je wel

Mag ik nog heel even klagen, echt een stomme klacht dus onderstaand stukje mag overgeslagen worden;

Ik krijg altijd vreselijk last van aambeien van bevallen. Vind ik echt nog erger dan de hele bevalling zelf, die pijn erna. Maargoed, meisje ligt zo te duwen denk ik, dat ik sinds eersgisteren al onwijze last heb... Ik ben al aan het smeren maar het helpt niet boeheooe. Ik heb Curanol, nog een zalfje en Otrivin neusspray ter verkoeling. Iemand nog een geweldige tip hoe ik erger tijdens het persen bij de bevalling kan voorkomen????
Amalia dat is geen stomme klacht hoor, dat is een heel normale klacht die er helaas bij hoort. Ik heb het dus ook gehad, en buiten de dingen die je al noemt, heb ik geen tips. Je zou kunnnen proberen niet te persen, haha, maar dan loop je nog langer met die buik. Sorry, flauw grapje!

Heb je mijn mobiele nr dan?

Ik kijk wel even op hyves, en anders zet ik hem erneer. Zou ik wel heel erg supertof van je vinden, en ik zou me ook zeer vereerd voelen als je dat wil doen!
Joepie,ik heb de Iphone besteld!!!

Raak nu wel mijn 2,5 uur beltegoed kwijt... ik vind mobiel bellen zo onhandig... Krijg die minuten nooit op.Maar sms-en daarentegen lukt me wel goed en die bundel is mooi van 25 naar 150 smsjes verhoogd
Sar, dacht ik ook al, niet persen

Nou, zoals je leest heb ik net een enorme sms bundel dus als je je nr er nog niet bij hebt gezet moet je het snel doen
Lijkt me geen goed plan @ Amalia, gezien ze er uit moet ! Ik heb geen goede tip helaas dus ?

Ik weet van mijn vriendin dat ze er last van had maar dat het vrij snel wegtrekt, niet dat je daar wat aan hebt als je klachten hebt maar misschien een troost ?

Ging Bengel op vakantie toch hè ? Fijne tijd !
.
he get Reep, ik krijg er kippenvel van.

Ik snap dat je er niet teveel over wil loslaten hier. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe.

We gaan met zijn allen keihard duimen dat je alle energie hebt om dit tot een goed einde te brengen en dat we over 27 weken mooi bericht kunnen krijgen van jou.

Heel veel liefs, sterkte en nogmaals kracht toegewenst! En een onwijs dikke knuffel!!!
.
Reep ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen! Alleen dat ik je heel veel sterkte en moed wens voor de dingen die je nu allemaal op je pad komen.

Ook van mij een heel dikke knuffel. Meer kan ik helaas niet voor je doen.
Oei Choco, dat klinkt niet goed. Heel heel veel sterkte en beterschap gewenst, ik hoop dat alles goed komt met je.
Oh sorry Reep, ach lieverd...

Ga jij nu heel goed voor jezelf zorgen en beter worden, dat is het belangrijkste.

Ga ervoor!!!!
Bengel, een fijne vakantie gewenst. Ik hoop dat je helemaal uitgerust en opgeladen terugkomt.
Choco dat jij gezonder wordt staat nu voorop, daar heb jij al je energie voor nodig en ik wens je heel veel sterkte en heel veel vertrouwen om hier door te komen. Een goede vriendin van me heeft afgelopen jaar moeten vechten, na de geboorte van haar kind meteen ziekenhuis in.

Misschien een kleine steun in de rug dat zij nu een jaar later weer voor haar gezin kan zorgen.

Heel veel knuffels !!!

Ik hoop je hier een hele tijd later met goed nieuws terug te horen !
Och lieve Reep...

Dat klinkt allemaal verschrikkelijk wat je schrijft!

Meis, heel heel veel succes met dit alles.

Wat een verdriet...
Choco, dat klinkt niet goed. Dat klinkt heel slecht

Wat moet dit erg voor jou en je gezin zijn en wat een week... Eerst de angst, dan de blijdschap dat het toch goed is en nu slaat het weer de andere kant op. Wat kan het leven oneerlijk zijn

Ik wil jou ook alle kracht en liefde en sterkte toe wensen om te vechten. Weet niet wat verder nog van toepassing is, ik voel me heel raar door jou nieuws. Warm en koud/kippevel tegelijk. Zorg voor jezelf, laat je zelf goed verzorgen en ga er voor! Mocht je behoefte hebben aan afleiding en/of kaartjes etc, je kan nog altijd naar de hyves
jemig choco ik word helemaal misselijk van je bericht klinkt heel heftig allemaal. Heel veel sterkte en kracht toegewenst voor jou en je gezin.
Ach Chocoladereep het zit jullie echt niet mee Eerst slecht nieuws, dan toch nog goed nieuws en daarmee hoop, en dan toch wéér slecht nieuws. Hopelijk mag er dan toch ook weer gauw goed nieuws komen voor jou en je gezin. Heel veel succes en sterkte de komende tijd!
Amalia, nog geen dame in aantocht? Schiet niet op zo, vervelend hoor. Hopelijk gaat het strippen toch nog werken vandaag...

Sardegna, nog even wachten hoor! Al was het maar om gewoon nog even te kunnen genieten van je verlof Dat zou mijn instelling tenminste zijn En 36 weken is ook nog niet te vroeg inderdaad.

Roze Wolk, misschien houdt kleine vent gewoon heel erg van in bad gaan, dat ie zichzelf iedere keer onderpoept na het badderen Zie mijn kinderen daar nog wel toe in staat

En verder weet ik het even niet meer.... Geheugen laat me een beetje in de steek

Ben weer wat opgeknapt. Woensdag was ik vrij, maar kon ik meteen het bed weer in na totale leegloop aan alle kanten Uiteindelijk de hele dag in bed doorgebracht, onderbroken door een gesprek met de juf over oudste en het ophalen van oudste van de bso waar hij het niet meer trok.

Iemand trouwens ervaring met jonge kleuters die niks willen? Oudste wil gewoon helemaal niks, behalve zijn zin. Zwaar vermoeiend dus, vooral omdat hij de dingen op zijn moment wil doen. Dus spelen wanneer het hem uitkomt, eten wanneer het hem uitkomt, etc.

Gisteravond wilde hij nog niet eten, omdat hij nog wilde spelen. Op zich wel logisch, omdat hij gisteren voor controle naar het ziekenhuis moest, en we uiteindelijk pas om kwart voor 7 weer thuis waren. Oma was gelukkig thuis bij jongste en ze had al gekookt, dus konden we meteen aan tafel (had ook onwijze trek). Maar oudste wilde dus niet eten maar spelen, ging aan tafel lopen dreinen, en die heb ik uiteindelijk de keuze gegeven: óf nog aan tafel zitten en eten (en daarna misschien nog even spelen of gezellig met oma zitten), óf naar bed. Uiteindelijk dus zonder eten naar bed, maar vervolgens is hij tig keer naar beneden gekomen om te zeuren dat hij honger had. Toen had ik het wel even gehad, en ben toen ook wel boos geworden. Maar hoe pakken jullie dat aan? Pfff, op zo'n moment vraag ik me wel eens af waar we aan begonnen zijn, jongste is soms ook al zo'n eigenwijze, en dan komt er straks nog eentje...
Oh moelijk hè Tieger? Ik weet het ook niet. Ben er nooit zo goed in. Gisteren moest oudste van mij 1 ienimieni hapje lasagna of op de gang. Uiteindelijk was hij toch aan het spelen en had geen hap genomen. Ik had toen ik het zei van die hap óf de gang al meteen spijt omdat ik wist dat het niet ging werken...

Punt voor hem dus gisteren.

Aan mij heb je niets, je merkt het

Fijn dat je weer wat opgeknapt bent. Hoe was het gesprek op school? Gaat het goed?

Zo, mijn moeder is even patat halen, beter Ik ben een beetje misselijk. Hoop van de honger. Maar aan de andere kant... mss wel iets anders. Wordt ook helemaal hordewiet van die aambei (komt ze daar weer mee, maar dat kan dan zo je dag bepalen... weet ook al dat dat zo'n enorme stempel op de 1e kraamweek drukt omdat ik niet goed kan zitten. Kan dan wel janken met het voeden omdat ik dan geen goede houding kan vinden. Gelukkig weet ik dat het ergste na een week over is...).

Kinderen hebben de tv ingepikt, nu heb ik niet het einde van Z-Afrika- Mexico gezien. Was best leuk de 1e helft.
@tieger ik geloof dat het wel een vraag is he, waar je het leuk vind om reacties / feed back op te krijgen ? M b t je kleuter.

Ik vind het een lastige omdat ik natuurlijk niet precies weet wat voor kind het is en wat voor temperamenten jullie hebben en wat jullie wens m b t dit gedrag ALS ouders is. Kortom wat is een beetje het geheel en de delen en De behoeften.

Pfff stomme iPhone gaat steeds vaker irritant typen....

Dat is voor jezelf misschien leuk om na te gaan.

Ga een avondje met een kop thee op de bank zitten en richt je aandacht naar jezelf.

wat verwachten wij of ik in elk geval van hem ?

Wat willen we uitdragen ( bijv je eet je bord leeg)?

Wat vind ik daar echt belangrijk aan en wat kan ik wel loslaten on het nu wat meer te laten stromen / eenvoydiger te laten gaan ?

Dan richt je je op je kleuter.

Wat voor signaal geeft onze kleuter ?

Wat betekenen die signalen voor mij ALS ik ze

probeer te vertalen in een behoefte van hem/

haar?

Zo zal je zien dat je je even losmaakt van " het lastige gedrag " en gaat voelen wat jou dwarszit of irriteert ( soms raak je zelf ook vooral gespannen omdat het ook niet gaat in jouw tempo en wens - net zoals bij t kind )

en wat jij dus nodig hebt, bijv dat het bord leeg gaat aan tafel.

Maar ook hoe het misschien anders kan,

bijv 1x opscheppen voor hem en 1x voor knuffel die voortaan mee mag eten, waardoor kleuter toch kan spelen aan tafel. Omdat je er achter kwam dat hij bijv signalen geeft dat hij wat meer lucht nodig heeft ( niet mee willen gaan in structuur wat ie wel nodig heeft uiteindelijk )

en door spel ( licht, luchtig, vrolijk, losser ) dat element binnen de verplichte activiteit net zorgt voor dat extra.

Even sec gezien is het gewoon zo dat kleuters welvaren op structuur, dat weet je en dat geef je dus. Maar hun wereld kent geen tijd en nog geen echte realiteit dus het spel en sprookjes element kan structurele activiteiten voor de kleuter makkelijker maken, net zoals je merkt dat je bijv vanzelf zingend gaat opruimen of schoentjes aantrekken, dat gaat vaak vanzelf omdat dat past.

Misschien is dit niks voor jou hoor

maar ik merk dat het vaak een stuk makkelijker wordt ALS je spel en discipline en structuren mengt. Ook herhaling daarvan, kan Dan nig eindeloos ( moet ik nu niet meer mee aankomen ) nu is alles saaaaaaai !!! Rond het 10 e jaar

nou ik hoop dat ik niet erg vaag over Kom maar wat ik al zei het typt zo rot op de iPhone

Staan we open voor wat meer ruimte voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven