Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
Goeie vraag Smart (maar daarom heet je ook smart!), vooral of het al 'mag', want ik heb er al tig testen tegen aan gesmeten (83% vd vrouwen weet met deze test al twee dagen voor de gemiste menstruatie of ze zwanger zijn!)... Mijn lijf houdt het spannend, geen menstruatie en geen streepje, kruisjes, smileys, of andere signalen op de test. Ik wacht maar even af, maar geduld is mijn grote zwakte (ongeduld dan dus eigenlijk). Komt er een volgende ronde, dan mag ik van mezelf niet meer testen voor dag 30, want zwangerschapstesten blijven kopen is echt een rare verslaving ..
http://www.youtube.com/watch?v=6nEEIpfuC2w

Ik weet niet of je hier links kunt posten, maar lukt het niet kijk dan op youtube naar: sitting in limbo van tuck and patti (concert in Milano). (voor iedereen die wel van een muziekje tussendoor houdt)

Wachten dus ...
Ow innova, wat een gedoe zeg! Kennen ze je al bij de winkel waar je ze koopt? Zo niet, dan ben je volgens mij nog niet officieel een zwangerschapstest-aholic. Maar dan kan het natuurlijk ook nog liggen aan het feit dat je juist bewust bij meerdere winkels de testen koopt

Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt en dan natuurlijk een hele positieve uitslag. Maar als het niet is gelukt, heb je dan nog reserve uit Denemarken of moet je opnieuw bestellen? Volgens mij is op vakantie gaan naar Denemarken dan op den duur goedkoper

Ergens heb je het ook over een huis gehad wat te koop stond, heb je daar nog wat mee gedaan?
Jaaa, de vroegtest neiging is ook groot!! Haha. Herkenning alom. Ik kon/kan mezelf nog redelijk netjes inhouden... alleen bij poging 3 na Marah's succesvolle vroegtest heb ik stiekem toch eentje 2 dagen voor de geplande menstruatie gedaan

Overigens test ik wel op de dag van geplande mensturatie en vond tot nog toe een negatieve uitslag.... om een paar uur later dan ook daadwerkelijk ongesteld te worden. Dus die test was ook niet per se nodig geweest!

Maas en querida (?), leuk jullie ervaringen te lezen!

Ik heb net als Innova ook atlijd erg de neiging het allemaal alleen te doen en vraag niet snel hulp. Daar kan ik nog wel een stukje leren. Er is genoeg aanbod (al zullen sommige wanneer het puntje bij paaltje komt misschien daadwerkelijk niet veel inhouden wegens druk, andere dingen, prioriteiten etc.).

Hoe hebben jullie de hulp georganiseerd?
Nou waarvan tig testen me niet konden overtuigen, heeft mn lijf nu laten weten. Tis gewoon niet zo. Lekker slapen, morgen weer afspraak maken in het ziekenhuis!
Jammer dat het niet gelukt is Innova, maar ik blijf voor je duimen hoor! Net als voor jou Jive!
quote:Jive schreef op 02 juni 2010 @ 14:36:

Jaaa, de vroegtest neiging is ook groot!! Haha. Herkenning alom. Ik kon/kan mezelf nog redelijk netjes inhouden... alleen bij poging 3 na Marah's succesvolle vroegtest heb ik stiekem toch eentje 2 dagen voor de geplande menstruatie gedaan

Overigens test ik wel op de dag van geplande mensturatie en vond tot nog toe een negatieve uitslag.... om een paar uur later dan ook daadwerkelijk ongesteld te worden. Dus die test was ook niet per se nodig geweest!

Maas en querida (?), leuk jullie ervaringen te lezen!

Ik heb net als Innova ook atlijd erg de neiging het allemaal alleen te doen en vraag niet snel hulp. Daar kan ik nog wel een stukje leren. Er is genoeg aanbod (al zullen sommige wanneer het puntje bij paaltje komt misschien daadwerkelijk niet veel inhouden wegens druk, andere dingen, prioriteiten etc.).

Hoe hebben jullie de hulp georganiseerd?

Tja, hulp moet je op een gegeven moment wel aanvaarden..zeker als je hoogzwanger niets meer kunt. Vooral met echt vertrouwde mensen heb ik dagen gepland waarop we dingen gingen aanpakken en kopen etc.

Verder na de bevalling gezorgd voor een continue hulp voor de 1e 2 weken, dag en nacht. (wel heel fijn als je bijv je moeder of zus daarvoor hebt) En nu vindt iedereen mijn dochter zo lief dat ze allemaal graag op haar willen passen :-)

Heb geprobeerd vanaf het begin actief te blijven op sociaal gebied en dochter overal mee heen nemen. Ze is (daardoor?) gewend aan veel mensen en makkelijk uit te besteden.

En verder gewoon veel bellen als dingen me dwars zitten of ik vragen heb. Heb genoeg vriendinnen met kinderen en die kunnen nogal eens goede raad geven. Ook wel eens een vriendin gevraagd mee te kijken als dochter niet kon slapen bijvoorbeeld.

Samenvattend :-).......:

Betrek je vrienden en familieleden in je proces. Deel je zorgen en je vreugde met ze.

Sla hulp niet af en vraag zonodig erom

Blijf gewoon je leuke zelf, dan vinden mensen het nog steeds leuk om bij je te komen en te helpen.
oh ja, omdat de meest mensen heel druk zijn is het handig ver van te voren bepaalde dingen te regelen. Prik weekenden en dagen waarop je hulp nodig hebt, gewoon een paar maanden vooruit vast wat dingen plannen. Meestal is het dan prima te regelen.
Zo nu even tijd om wat meer neer te zetten. Moest vanavond eerst de avond4daagse uitlopen met mijn nichtje, dus ik zit nu met mijn voetjes op de bank

@Maasje, bedankt voor je berichtje. Je hebt helemaal gelijk wat betreft het vragen en aanvaarden van hulp, maar zoals Innova al eerder zei; dat lijkt me best moeilijk. Ook vanwege het zelfstandige aspect waar zij het ook over had.

Gisteren heb ik mijn beste vriendin ook ingelicht. Hier was ik eerder wat huiverig voor, omdat zij nogal uitgesproken kan zijn in haar ideeën. Ze reageerde heel erg leuk en positief, ging gelijk mee denken met van alles en nog wat dus het was een opluchting om het met haar te kunnen bespreken. Natuurlijk had ze veel vragen, maar nu ik zo doorgewinterd ben kan ik op de meesten wel antwoord geven.

Verder is hier weinig nieuws te melden. Nog 2 weken en dan ga ik op reis. Daarna gaat het voor mij waarschijnlijk echt beginnen, althans het concreet zoeken van een donor enz. Spannend!
Wat jammer Innova...

Ben je heel erg teleurgesteld? Lijkt me zo gek als je de stap eenmaal hebt genomen... dan wil je ook gelijk, denk ik...

Hier wel in de war, want donor van december is nog beschikbaar en we hebben heel fijne gesprekken over mijn twijfels, angsten, wensen, etc.

Maakt het heel concreet en dat komt voor nu wel even heel dichtbij.

Ik heb besloten dat ik hem wel wil ontmoeten, maar daarna op vakantie knopen ga doorhakken.

Fijn dat je ook meeschrijft Maasje, dat maakt het wel makkelijker!
.
.
Donor woont bij jou om de hoek Dushi, in V.

Vind het wel eng, maar goed, als ik hem heb ontmoet, ga ik er eens goed over nadenken tijdens de vakantie.

Heb ik dan mooi de tijd voor, en hij ook!
@Dushi, ik denk dat je Maasje bedoelt ipv mij. Alhoewel ik ook veel hulp hoop te krijgen hoor tzt.

@Vinyl, wat spannend zeg. Heb je de donor een mail gestuurd met de vraag of hij nog beschikbaar was of zo? Waar had je hem overigens in eerste instantie ook al weer vandaan? Via internet?

Verder heb ik nog geen nieuws, vanmiddag wel een doos met duplo van mijn moeder meegekregen. Ze is namelijk haar huis aan het opruimen en aan gezien de overige kleinkinderen hier te oud voor zijn, krijg ik het doorgeschoven. Heb wel gezegd dat ze wat speelgoed zelf moet houden
Ja, via internet, en tegelijk kwam een andere BAMmer in spé met hem aanzetten voor mij

Ik heb hem idd gevraagd of hij nog beschikbaar was, en dat was hij (wat even schrikken was, want ja... nu wel ineens concreet)

We hebben heel fijn contact, en dan voelt wel prettig, maar echt afspreken maakt het wel even 100x zo eng... brr...

Duploo, LEUK!!!!
Klinkt goed Vinyl. En inderdaad is een concrete afspraak een grote stap. Maar je kan daarna nog steeds stoppen of even on hold zetten. Je bent niet gelijk zwanger van een bakje koffie in een restaurant. En anders schuif je hem maar door naar mij

Ja, die duplo bak is echt leuk en er zit heul veul in.

*zwijgt over de boerderij en dierentuin die verbonden worden met de trein midden in de woonkamer*
Morning!

Er wordt weer veel geschreven! Duplo is natuurlijk een fijn voorteken ...

Ik was wel teleurgesteld natuurlijk, maar meer geschrokken van het effect dat het wachten op mijn gemoed had. Nu ben ik tegelijk iets te druk en te gestresst (veel te eigenlijk), waardoor alles versterkt, dus dat was ook een factor. Maar ik was echt idioot saggerijnig tijdens het wachten en dat viel van me af toen het zeker was. Dus dat was een goede les, want het kan best wel meer dan een half jaar duren voor het lukt en ik heb geen zin om als een stuk saggerijn door het leven te gaan. Dat het lukt, daarin hou ik vertrouwen. Bedankt voor het duimen iedereen. Ik vond het heel raar dat ik mensen ging informeren dat er weer een nieuwe cyclus was aangebroken, maar een fijne gedachte dat er zoveel mensen bij betrokken zijn, die willen dat het lukt. De afspraak in het ziekenhuis staat al weer, dus ik spring er weer in, en hopelijk relaxter dan deze keer.

Zonnig weekend allemaal.
Ha Innova, Kan me voorstellen dat je er de dagen voor het testen erg mee bezig bent. Zwanger worden is een doel en om dat te bereiken kan je niets doen (behalve insemineren uiteraard) en dat maakt denk ik ook dat je gespannen bent. Je kan gewoon niets doen.

Je hebt in elk geval een nieuwe afspraak staan. Heb je nog over van de vorige keer of moet je opnieuw bestellen en verslepen? Klinkt wel raar als ik het zo schrijf, maar je weet wat ik bedoel.

Voor wat betreft de duplo etc, ik denk dat mijn moeder er stiekem een beetje op hoopt dat ik het niet door zet. Haar jongste kleinkind is nu 3 jaar en daarom doet ze denk ik ook alles weg. Toen ik vertelde dat ik ook mijn vriendin had ingelicht, viel er even een zware, beetje gespannen stilte. Dat is wel jammer, maar ik weet ook hoe mijn moeder is dus probeer ik het me niet te veel aan te trekken. Als ik straks zwanger ben zal ze wel bij trekken, althans daar ga ik vanuit.
.
quote:Vinyl schreef op 04 juni 2010 @ 21:07:

Donor woont bij jou om de hoek Dushi, in V.

Vind het wel eng, maar goed, als ik hem heb ontmoet, ga ik er eens goed over nadenken tijdens de vakantie.

Heb ik dan mooi de tijd voor, en hij ook!Komt tijd komt raad!
.
Alweer een mooie dag in zicht!

@dushi: het is niet dat ik niet kribbig mag zijn van mezelf, maar dat ik het niet wil zijn. Ik vind het gewoon niet zo leuk! En als het nog een jaar gaat duren, moet dat niet het meest saggerijnige jaar uit mijn leven zijn.

@smart: beetje dubbele boodschap van je moeder, kinderspeelgoed geven en stilvallen. Vindt ze het misschien gewoon lastig?
quote:Vinyl schreef op 04 juni 2010 @ 21:38:

Ja, via internet, en tegelijk kwam een andere BAMmer in spé met hem aanzetten voor mij

Ik heb hem idd gevraagd of hij nog beschikbaar was, en dat was hij (wat even schrikken was, want ja... nu wel ineens concreet)

We hebben heel fijn contact, en dan voelt wel prettig, maar echt afspreken maakt het wel even 100x zo eng... brr...

Duploo, LEUK!!!!

Wat spannend en echt op eens.

Ik heb veel bewondering voor je Vinyl
Oke Innova, ik begrijp het.
Hallo stoere dames!

Het is een behoorlijke tijd geleden dat ik op het forum ben geweest. Ik was nogal afgeleid door een hevige (niet vruchtbare) verliefdheid. Ook dat kan gebeuren... Maar ik ben nu weer op aarde geland en heb vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak voor een intake bij de Geertgen Kliniek gemaakt. Zo, die mijlpaal is eindelijk bereikt.

Hieruit kun je opmaken dat ik voor een anonieme donor ga. Daar ben ik inmiddels van overtuigd. Ik heb namelijk nog steeds een (LAT)relatie, met iemand die geen kinderen meer wil en kan krijgen (ja, hij is op leeftijd EN gesteriliseerd), maar hij wil me wel in alles steunen. En dat geeft de burger moed!

Ik ben even het overzicht kwijt en hoor graag wie van jullie nog meer met de Geertgen Kliniek bezig zijn en hoe dat daar in z'n werk gaat. Ik heb in juli mijn intakegesprek en kijk er enorm naar uit!

Vandaag meteen ook begonnen met ovulatietesten om mijn cyclus in kaart te brengen. En guess what? Heb ik juist vandaag mijn eisprong! What are the odds, haha.

Ik zal beloven weer wat vaker mijn gezicht te laten zien op het forum en her en der steun en toeverlaat proberen te zijn. Het doet me goed nog steeds en aantal bekende 'gezichten' van de BAM-workshop in november op het forum te zien.

Tot snel!

Superwoman

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven