Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Choco wat een verschrikkelijk naar bericht, ik wil jou en je gezin heel veel sterkte toewensen!

Bengel een hele fijne vakantie toegewenst!!
En oja tieger ... Ik snap dat je er gek van wordt ... Dat heb ik ook nog ( sorry ) kleuter of niet Elke fase heeft wat
Meiden ik ga afscheid nemen van jullie! Nou ja voor 3 weken dan hè, veel langer kan ik jullie toch niet missen!

Amalia zet um op! Ik lees het wel als je bevallen bent. Geniet in ieder geval van je kraamtijd (ondanks je aambei), het kan wel eens je laatste kraamweek zijn.

Uma doe je een beetje rustig aan en let je goed op jezelf! En ik wens je alvast een heel fijne vakantie. Ik hoop dat je een beetje kunt genieten en ontspannen.

Viool ik denk aan je ook in mijn vakantie. En ik weet dat het niet leuk is, maar ik hoop dat je nog gewoon rustig in het ziekenhuis ligt als ik thuis kom. Dus voorlopig nog geen geboorte voorjou hoor! Sterkte hoor.

Sardegna geldt ook voor jou hoor, geen rare bevallingsfratsen als ik op vakantie ben. Ik wil gewoon hier zijn als jij gaat bevallen. Afgesproken.

RW geniet nog van je verlof en je kleine "schijterdje"!

ADL, Aapje, Rikst en Tieger tot over 3 weken en succes met alles.

Tot slot Pinkel, fijne vakantie gehad? Tot later!

CIAO BELLA'S
Oh aambeien doen pijn ja Had er na mijn bevalling ook 1, die was pijnlijker dan de hechtingen

Bengel genieten he!!! Jee wat 'zie' ik je lang niet, ben weg als jij terug komt.
bengel geniet!!!!!!!!
Hier een heel druk meisje, ik hoop dat ze van dwars- naar hoofdligging aan het draaien is...

Amalia, wat naar die aambeien. Hier geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het misschien enigszins preventief werkt als iemand tijdens je bevalling (het persen) koude compressen/washandjes op je aambei-spot duwt en zo wat tegendruk geeft? Kan VK mooi voor je doen lijkt me.

Bengel, heerlijk 3 weken weg!
@Sardegna jij bent 36 weken toch ??

Wanneer moet ze draaien 37 weken ?

Amalia wat leuk trouwens dat je allemaal van die lieve opnerkingen krijgt in de stad maar wel jammer dat het overal t zelfde is... Had met mviool dat ze Elke dag zeiden " is ie er nou noooog niet ???" vanaf week 36 tot 41 ofzo

pffff
Aambei spot Dat klinkt heel eng

Ik zal er zondag naar vragen als ze komt.
zo hellup ik heb een reltopic geopend haha was helemaal niet mijn bedoeling ik wilde gewoon wat advies over wanneer naar een bedrijfsarts enzo ligt nogal gevoelig jemig wat een irritante mensen zitten erbij zeg sjonge moet er wel om lachen maar dat rellen is niks voor mij geloof ik
Ik had het al gevonden, je verhit de gemoederen , kan je gewoon niet wat kolen op t vuur gooien

of wij allemaal, 1 voor 1 met tips hoe je er zo slecht mogelijk uit kan zien en je verlof een jaar kan rekken en nog 5 kinderen krijgen
Aambeispot hihihihi

leuk taakje voor man tijdens de bevalling???

Rw vond jou man de ks eng ???
alsjeblieft een jaar verlof haha moet er niet aan denken, dat is weer het andere uiterste.

Ik stel net de vraag aan man, weet je wat ie zegt; tja eng, nee niet echt, het was wel raar om je blaas op je buik te zien liggen whaaaaaa GETSIE dit had hij mij niet eerder verteld
Ik denk dat hij het enger vond dat ik bij de eerste met spoed naar de OK werd gereden en grote plassen bloed op de grond zag liggen

no ik ga nog even naar mijn reltopic en daarna naar bed, herstellen enzo
Ha ha mijn man... nee die mag zijn dochter aanpakken en niet de aambeispot koel houden

Ieks, je blaas op je buik??? Die arme mannen moeten ook vanalles doorstaan he, eigenlijk?

Raar dat hij wel alles kan/mag zien en jij zelf niet. Heeft ie niet gefilmd?
Ai ai arme RW... je krijgt het te verduren. Vind het sneu, maar moet er stiekem een beetje om lachen. Het is dat ik je verhaal ken, maar anders had ik er ook nog een schepje bovenop gedaan mss.

Waarom zet je er niet bij de je een ks hebt gehad, dat is toch heel anders herstellen dan een gewone bevalling.

Nouja,ik ga me er niet mee bemoeien. Je gaat maandag gewoon aangeven dat je langer wegblijft, laat de ba komen, laat ook de verklaring van de gyn zien en opgelost.

Lekker slapen nu hoor!
amalia ik lig hier ook helemaal in een deuk om dat topic jemig waar mensen zich druk om maken zeg, heb gewoon geen zin meer om uit te leggen hoe en wat maar euh jij houd ook wel van een potje rellen was echt niet mijn bedoeling weet ik veel pfff heb het er warm van haha is niks voor mij zo'n topic ik blijf voortaan maar weer veilig hier

en nee joh er is geen film gemaakt van mijn ks getsie wel foto's maar dat is anders vind ik
Whoehahaah, het voordeel van foto's is dat je niet altijd even goed herkend wat er op staat, en dat je het commentaar niet hoort ("oei, dit adertje had ik niet moeten raken" )

Ga zo eens even kijken naar het reltopic, ben wel benieuwd

Viool, dank voor je advies, ik word soms wel een beetje moedeloos van de hele situatie. Vooral ook omdat de arts waar we gisteren waren vond dat oudste te licht is, die schiet qua curve ook behoorlijk naar beneden. Is op zich niet gek, hij gaat sinds een paar maanden naar school, is de lengte in aan het schieten, maakt al bijna een jaar lange dagen op de opvang en dat vreet ook energie. Zeker de laatste periode is hij soms gewoon te moe om te eten, en op school (en bso waarschijnlijk ook) ziet hij gewoon teveel en wil hij te graag meedoen. Dus op zo'n moment is het op zich wel verklaarbaar dat hij niet wil eten, en daar maken we dan ook geen strijd van. Afhankelijk ook wat we inschatten dat de reden is moet hij of zijn bord leegeten, of x happen (meestal 4 - omdat hij 4 jaar is). Verder niet spelen met eten, of gaan klieren, want dan is het op de trap, op de kruk in de keuken, en soms dus meteen door naar boven en naar bed.

En dan wordt het een principekwestie, zoals gisteravond ook. Prima dat hij niet wil eten, mag hij zelf weten. Maar niet om 7 uur niet en om 8 uur wel, omdat meneer dan bedenkt dat hij toch wel honger heeft. Niet is niet, en dat blijft ook zo, jammer maar helaas. Frustrerende is alleen wel dat hij vanmorgen ook weer niet zo veel gegeten heeft. Maar daar kreeg ik van mijn moeder al een tip, om hem dan maar pap of cruesli te geven, als dat makkelijker eet. Dus dat gaan we maar eens proberen, en maandag maar bellen voor een afspraak bij de dietist met de doorverwijzing van de arts. Want die wil eigenlijk wel uitsluiten dat de longafwijking (die oudste ook nog heeft) de oorzaak is voor het afvallen.

Pfff, weer een heel verhaal Kan het ook niet kort houden

Ga nu dus eerst het reltopic maar eens lezen...
Aaaarghhhh ik denk dat babyviool moet blijven zitten ALS ik dit zo hoor brrrrrrtt

née... Dat kan ook niet.
Tjee Roze Wolk, 't is wel een pittig topic zeg! Wat een reacties

Ik heb me na de geboorte van oudste ziekgemeld omdat ik de hele situatie op dat moment even niet meer zag zitten. Uiteindelijk is oudste met 9 weken thuisgekomen uit het ziekenhuis (mijn verlof liep officieel tot 12 weken na de bevalling, ik had tot 4 weken van tevoren doorgewerkt), en ik ben toen oudste bijna 16 weken was weer begonnen met werken. Een week ervoor bij de bedrijfsarts geweest, en die had eigenlijk nul aandacht voor de hele situatie en stuurde (nu ik zo terugdenk aan dat gesprek) wel behoorlijk aan op het weer gaan werken van mij. Terwijl oudste toen net 7 weken thuis was denk ik. Ik weet wel dat ik op de terugweg ontzettend verontwaardigd was over de gang van zaken.

Maar goed, zo was mijn leidinggevende indertijd ook
Oh, en Amalia, ik heb ergens gehoord/gelezen/weetikveelhoeikeraankom dat ijsblokjes kunnen helpen. Of dat zou direct na de bevalling moeten zijn, of ervoor al, maar dat zou er voor kunnen zorgen dat ze krimpen (bloedvaten enzo die weer samentrekken of zoiets). Misschien een idee? En voor de koudecompressen kun je maandverband natmaken, en dan in de vriezer leggen, die kun je dan ook wat makkelijker vouwen enzo Wordt alleen een klef zooitje
Oh reep, dat klinkt niet goed hoor . Veel sterkte toegewenst en een

Bengel, fijne vakantie!

Amalia, jee, had verwacht dat je tijdens mijn aanwezigheid wel was bevallen. Je moet wel veel geduld opbrengen, nou ja het is het waard!

Ik hou het hier alweer bij, moet zo weg!
Nou nee hoor ik ben nog met z'n tweeën zeg maar

RW nog kunnen slapen na je topic? Ik kan altijd echt van slag zijn als iemand onaardig op

me reageert terwijl ik het niet zo bedoel. Ik kan idd ook wel rellen maar sommige vragen er om . Jij niet hoor.

Tieger wat lastig dat eten. Hier ook erg slechte avondeters. Ik eet ongeveer drie x per week iets wat ze ook lusten en verder hebben ze pech. Klinkt hard maar dan kijk ik wel

of ze overdag aardig hebben gegeten. Ze eten hier 's ochtends cruesli, oudste in de middag drie boterhammen en jongste drie rijstwafels (schiet niet op) met Vega smeerworst. Twee liga's een stuk fruit en dan soms wel en soms niet avondeten.

Mss kan je volle produkten aanbieden? Dus volle melk ipv halfvol, af en chocolademelk, volkoren koekjes, roomboter ipv margarine. Zoiets?

Mijn kinderen zijn niet te licht maar hangen ergens onderin de curve. Ze zijn niet suf, zelden ziek, vrolijk enz. Dat vind ik belangrijk. Belangrijker dan een of twee kilo erbij.

Viool hoe is het? Lekker 29 weken! Schiet al

op!!! Ik morgen 41,zucht ha ha. Dan heb jij je kindje allang!
nou amalia 41 wk! Wanneer moet je naar het ziekenhuis voor controle?

En viool 29 hoera!

Heb heerlijk geslapen hoor, iets te kort maarja eiegn schuld 3hebben weer eens geprobeerd baby om 23.00 nog een fles te geven maar dan komt hij ook om 4 uur. Net als dat we hem om 19.30 de fles geven. Gek he! nouja geeft niet hij is nog zo klein!

zo amalia 3 boterhammen tussen de middag! veel zeg! Wel beter toch!

Hier krijg ik er altijd met moeite een in bij beide kinderen. Avondeten hier ook niet altijd, we eten in ieder geval een keer in de wk snijbonen en 1 keer in de week gewone boontjes, daar eten ze altijd heel veel van.

En als ze zelf wraps mogen vullen eten ze altijd heel veel ijsbergsla, mais, kidneybonen dus dat eten we ook met regelmaat. En verder kippepootjes kluiven mmmmmm

Wij gaan vanmiddag naar mijn oma van 85! Wel leuk maar ze word zo vergeetachtig en heb nooit zoveel geduld om 100 keer hetzelfde te vertellen. EN oma is nogal ouderwets, (zwartekousenkerk) nouja ik kan er ook wel om lachen. Hbe een hele grote pan zuurkoolstampot met spek en worst gemaakt, eten koken lukt ook niet meer zo goed.
Da's hier ook het probleem hoor, het tempo Oudste is tussen de middag soms te moe als hij thuis is, of hij heeft geen zin en op school heeft hij teveel te zien. Maar hij heeft net een aardig bakje cruesli op, dat scheelt wel wat. En misschien moet er wat meer regelmaat in bij ons, helpt dat ook wel wat . Die is vaak ook ver te zoeken hier, we gaan gewoon met de flow

Roze Wolk, leuk nog, een oma van 85! Oma van man is vorig jaar overleden, die was ook al over de 80 en behoorlijk fief. Helaas ineens ziek geworden, maar altijd vol interesse naar de kinderen en naar ons en mijn familie.

Nu maar weer eens naar een auto kijken, we kunnen maar geen keuze maken
Klinkt gezellig bij die oma

Mijn oma werd dement en dat is natuurlijk heel sneu maar ik moest er altijd vreselijk om lachen. niet dat ik haar uitlachte hoor, maar die verhalen... Moest ze zelf ook lachen dus uiteindleijk komt het dan weer goed.

Dus een beetje luchtig naar kijken, bij de 3e x hetzelfde verhaal gewoon weer verrast kijken en diep ademhalen. Moet lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven