eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Hema Rules toch wel echt, hè! Waarschijnlijk wordt mijn pyama ook gewoon een Hema'er. Tis dat ze bij Ikea geen pyama's verkopen, anders...

En jessel, het kan zo maar gaan gebeuren. Hoe lang moet jij maximaal nog wachten? Ik hoor zoveel verschillende verhalen; van 10 dagen tot 3 weken!!!

Plieno, lekker gegeten dus! Krijg jij geen last van maagzuur na zo'n maaltijd? Daar verlang ik echt weer naar... Als ik na 18.00u eet, dan kan ik er de klok op gelijk zetten dat ik 's nachts heel misselijk ben/wordt en dan dus even boven de pot moet...

En Soep, gaat je nichtje gelijk krijgen? Ligt er vandaag een mooie meid in de wieg? Spannend!
He meiden,

Uhm Jules, ze verkopen wel kleding bij onze Ikea (Delft), maar ik weet even niet meer of er pyjama's bij zitten....

Ben benieuwd hoe het gaat, Jessel.

Klinkt goed, Plieno. O, ik slaap uit, dat scheelt ook al weer een paar uurtjes op de dag. En enveloppen schrijven is ook een goede.

Hier niets aan de hand (natuurlijk). We hebben heerlijk ontbeten, gelummeld, gepoetst, een masker opgesmeerd en foto's van de buik gemaakt (die is echt gigantisch, vooral als ik hem laat zakken). Een normale zondag dus.

Qua maagzuur gaat het trouwens stukken beter, Jules, met een beetje mazzel zou dat bij jou ook beter kunnen gaan. Ik heb het nu nog maar af en toe, en als ik soep heb gegeten!

Tot later!
echt waar?? Wat voor een kleding? In Breda en Eindhoven nog nooit gezien...
Ik weet het niet meer zo goed, ze hebben een hoek met koffers en daar heb ik ook kleding bij zien hangen, badjassen volgens mij. . Die in Delft zijn ze giga aan het uitbreiden, met van alles en nog wat er bij.
Hemels!!!! Ik zag het laatst inderdaad toen ik er langs reed. Ze zijn er een nieuwe naast aan het zetten of zo iets? Als een soort test-center?

Ik vond die in Delft altijd al wel groot lijken tov eindhoven (en sinds kort breda). Wij gingen altijd met de bus om ons in te houden (hihi). Volgens mij hebben ze wel zoiets als badjassen en wikkels voor baby's.

Beter trouwens dat bij jou dat verschrikkelijke maagzuur minder is geworden! Soep, maar ff geen soep meer
Wauw, dappere Jusa! Zomaar even in een restaurant notabene die spuit zetten voor de eerste keer! En wel zo fijn dat het zaterdag eigenlijk zo gepiept was. Hoe minder lang je in het ziekenhuis bent, hoe beter. Hoe voel je je nu?

Jesseltje... wanneer zal het dan echt gaan beginnen. En natuurlijk willen we jou ook in je roze HEMA-pyama zien op de gmail, hihi.

Blond, ik vind je berichtjes tot nu toe zo geweldig positief. Ik ben zo blij voor jullie en stiekem hoop ik dat we allemaal hetzelfde kunnen schrijven als jij. Wat ook super dat de borstvoeding goed gaat.

Soep, gek is dat, he, hoe dichterbij de 40 weken komen, hoe minder ver je van huis wilt zijn. De kans wordt toch steeds groter dat er wat gebeurt...

O, we gaan eten: hier nog niks geen tekenen van een bevalling, maar dat hadden jullie al begrepen natuurlijk.

Tot morgen!!!!
Hier kom ik nog op terug
KQ, het is voor jou ook zoooo spannend! Het is al 21 oktober! Nog vier dagen tot jouw D-day. Jee...
ha meiden,

wat spannend allemaal.. jessel is al te laat en kq komt aardig in de buurt en soep is ook al bijna aan de beurt.. heb nu 2 dagen door drukte bijna niet gekeken op het forum maar zal het de komende dagen weer keurig een paar maal poer dag checken,, veel te spannend om dat niet te doen..

Ik doe het net als jij plien, in het weekend leuke dingen met lief of met vrienden en door de week zie ik nu ook een vrij lege agenda tegemoet. Heb veel vrienden in het oosten van het land maar zie het niet meer zitten daar nu alleen heen te rijden.. toch een risocootje he met 36 weken zo ver alleen op pad gaan.

Goeie pyama tips, ga morgen ook de hema maar weer s een bezoekje brengen, leuk leuk.

waar hebben jullie trouwens leuke voedingsbeha's gekocht?

Jusa, wat een bikkel ben jij zeg, " eventjes een spuit zetten op een wc in een restaurant"... Respect hoor!! echt. heb gister veel aan je gedacht ook al was ik niet op het forum., Hoop zo op goed nieuws over 2 weken!

Jessel, hoe voel je je? onrustig of gewoon in rustige afwachting van wat gaat komen? Hoe is je man onder het wachten? Lijkt me voor een man namelijk ook echt wel lastig, het ligt zo buiten jezelf..

KQ; lastig he dat niet van huis durven gaan maar tegelijk weten dat die situatie nog wel een week of 2 kan duren.. korte uitjes naar de winkels en steeds een leuk blad halen om te lezen dan maar ofzo he!

Blond, wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie prille gezinnetje! echt fijn ok dat je voeding zo goed gaat en dat je zelfs al een voorraadje hebt kunnen opbouwen, had jij van te voren al een kolf in huis?

Jules, maagzuur is dramatisch he, ik heb het ook heel erg want mijn beeb zit nog echt veeeel te hoog. Overdag regelmatig en s nachts brand mijn slokdarm echt weg. bah. Kreeg van mijn zusje ( apothekersassistent) de tip om anta-gel te halen, een middel tegen brandend maagzuur wat veel wordt verkocht aan zwangere vrouwen, daar ga ik dus morgen even voor op pad. Ben nu steeds overdag zo brak van het s nachts niet slapen en maar weer een beetje melk drinken om het te remmen. bah.

hoe is het met Bri en lily? Lily leuke dagen bij je nichtje gehad?

en hoe is het in geneve met onze ver weg digivriendin? alles nog goed en al wat gekocht voor de baby Wolf?

Top dokkie dat jij het zo getroffen hebt met je kraamverzorgster. Zou ook wel heel leuk zijn als je haar weer zou kunnen krijgen straks bij de tweede.

Ik ga nog even bank hangen met lief voordat het weekend weer voorbij is.

Fijne avond nog en tot snel weer.

x mim
hey meiden,

ik kom zo aan het eind van het weekend ook nog ff gluren of er alweer een nieuw babytje geboren is!!

Jusa, you go girl!! Ben benieuwd wat de test gaat zeggen, nu 2 weken spanning. Ik duim met je mee hoor!!! Mijn vruchtbare dagen zitten er ook weer aan te komen dus we mogen bijna gelijk gaan testen.

Jesse/KQ/Soep, wat maken jullie het toch spannend. Wie van jullie 3 gaat als eerste bevallen? Of gaan jullie 3 babietjes op dezelfde dat het wereldlicht zien?

Kga zo nog ff naar uitzending gemist kijken (voor babyboom). Hebben een druk weekend achter de rug. Donderdagavond gingen we naar Cabaretvoorstelling van Claudia de Breij. Vrijdag na het werk in Bergen op Zoom een hapje gegeten en toen door gereden naar Amsterdam naar zwager en schoonzus. In een cafeetje paar wijntjes op en veel te laat naar bed gegaan (bleven daar slapen), zaterdagochtend ging om 8 uur de wekker want we gingen helpen om zwager naar parijs te verhuizen (die gaat daar voor 2jaar onderzoek doen). Spullen inladen, 6uur autorijden, spullen uitladen, openbaar vervoer in staking (lang leve het nieuwe fietsplan v parijs, je mag nu voor 1euro 24uur lang leenfietsen gebruiken voor periodes van 30min), hebben flink wat kilometers door de stad gecrosst. Ergens een happie gegeten en gedronken, de laatste 5 minuten van de WK Rugby (dat gehouden werd in parijs) gezien daarna terug naar zijn appartementje in de cite universitaire en heerlijk geslapen tot vanochtend half12. Na het ontbijt hebben we weer de fiets genomen en zijn we tot 4uur weg gebleven. Toen was het de hoogste tijd om naar huis te gaan toeren, onderweg langs de peage nog een happie gegeten en nu een goed half uur thuis. Nu nog ff wat tv kijken en dan lekker naar bed, morgen gewoon weer aan het werk.

tot snel

bri1976
Hee Mimmie, vandaag ook lekker naar de Hema dus! Volgens mij gaat ie bij ons om 12.00u open, dus dan ben ik van de partij! En als ik me niet vergis verkopen ze bij de Hema ook voedingsbh's. Ik denk dat ze daar niet zo duur zijn als bv bij hunkemoller of livera, maar daardoor misschien ook wat minder stijlvol. Hoe ga jij je cupmaat bepalen?

En die Antagel, die ga ik morgen ook meteen halen! Echt vervelend dat maagzuur. Ben er ook echt helemaal gaar van!

Ha die bri, jee-mie-nee, wat heb jij een actief en druk weekend achter de rug! Via A'dam ff op en neer naar Parijs voor een verhuizing. Pfff.... word al moe bij de gedachte. Maar het klinkt wel allemaal heel gezellig. Ook om eens op een andere manier dan de metro, Parijs te verkennen!

Wat vond je van de uitzending Babyboom? En hoe was Claudia de Breij?
Hallo, ik meld me weer na een nachtje met toch wel wat krampjes (menstruatie-achtige, buikgriepachtige krampjes, maar dan niet echt pijnlijk, maar meer zeurderig). Dit was echt de allereerste keer dat ik iets gevoeld heb in mijn baarmoeder wat zou kunnen wijzen op het feit dat daar iets gebeurt. Behalve dan dat ik onze kleine de hele tijd voel bewegen natuurlijk, he?!

Volgens mij hangt mijn buik nu wat lager en is ons meisje hopelijk wat aan het indalen geslagen. Zou heel mooi zijn! Nu heb ik geen krampen meer, hoor, laat staan een wee. Maar het zou toch wel wat zijn als mijn vader gewoon gelijk krijgt, haha. Zo van: af en toe een weetje op de 22ste.

Mimmie, jij ook naar de HEMA. Voedingsbeha's hebben ze daar inderdaad ook, wat Jules al schreef. Daar heb ik voorlopig eentje gekocht, omdat ik helemaal geen idee heb wat straks mijn cupmaat zal zijn. Ik dacht laat ik toch maar eentje kopen, maar het kan maar zo zijn dat ik hem straks helemaal niet kan gebruiken, beetje zonde.

Leuke voedingsbeha's.... bestaan die ook? Daar ga ik dan maar eens naar op zoek als ik bevallen ben en als de borstvoeding ook lekker gaat.

Britje, jemig wat een weekend, joh! Klinkt wel erg leuk en gezellig allemaal. Leuk zo'n adresje in Parijs... Dus voor jou weer de vruchtbare dagen, go girl. Heeft je man al een testje gedaan trouwens?

Ha Jules, dus als ik jou wil ontmoeten, moet ik NU richting de HEMA in Breda gaan. Lachen, ik zie het al voor me dat je daar staat met je zwangere buik om 12.00 stipt, terwijl de deuren nog open moeten gaan. Hopelijk vind je wat leuke spullen!

Nou, ik kom vast wel weer aanwaaien vandaag, maar ga ook zeker even genieten van het zonnetje vandaag. Jullie ook? Veel liefs!!!
Hier kom ik nog op terug
Goedemorgen! Hiero soepie weer.

Gisteren wat harde buiken gehad, die heb ik normaal amper, dus ik dacht: zou het? Maar niets hoor, baby zit er nog gewoon. Gelukkig komt vanmiddag een vriendin langs met haar kleintje (10 maanden). Woensdag is lief al weer vrij, daar kijk ik wel naar uit. De volgende voorspelling staat op donderdag, van de ambtenaar van de burgerlijke stand. We zullen zien....

Jemig Bri, ff naar Parijs gereden in een weekendje. Klinkt wel alsof het toch nog ergens iets van ontspannen was, ook al maak je veel kilometers en moet je helpen verhuizen. En voor jou duimen voor je vruchtbare dagen!

Mimmie: ik heb 2 beha's gekocht bij Prenatal, met hulp van de mevrouw in de winkel. Als ik jou was zou ik zo lang mogelijk wachten, ik had dezelfde maat als van prenatal bij de hema gekocht (waar anders?) en die gaat al richting krappe kant. Je moet hem met wat ruimte kopen, ivm stuwing. Gewoon ff passen dus, desnoods koop je een met hulp en de rest bij de Hema. Daar heb ik trouwens ook grote slips gekocht, in een pakje. Ik had nog nooit een pakje onderbroeken gekocht...

Ik heb nog geen charmante beha's, die haal ik wel als ik inderdaad echt lang ga voeden. Het is wel de bedoeling, maar ik ga er nu niet meteen teveel geld in pompen. Dan ga ik ook kijken voor leuke voedingsshirts.

KQ: ik ben inderdaad bang dat mijn vliezen ergens breken en ik niet zomaar naar huis kan. Heb ook al een verjaardag onder Rotterdam overgeslagen. En een bruiloft nog verder weg. Heel erg jammer, maar het voelde niet goed.

Nog ff een ander vraagje: een baby kan in het vruchtwater poepen, dan zie je dat als je vliezen breken. Maar kan je baby in het vruchtwater poepen zonder dat je daar snel achter komt? Die van ons is zo gulzig, heeft nog bijna dagelijks de hik, dalijk slikt hij/zij het in.

Jessel, heb jij een idee?
KQ: er zijn wel mooie voedingsbeha's, hoor. Jammer genoeg hadden ze de kanten bij prenatal niet in mijn maat, verlang wel weer naar een mooi setje ondergoed, heb er tijdens mijn zwangerschap niet aan gedaan.
Even aan het checken of er zondagskindjes geboren zijn!

De spanning neemt toe! Lees hier en daar al wat van krampjes en harde buiken. Die menstruatiekrampjes had ik wel veel in de week voor de bevalling, die harde buiken ook, maar vooral de avond ervoor het meest... Ik hou het in de gaten, en wens iedereen alle succes, sterkte en alles wat erbij hoort toe!!

Wat betreft de voedings bh's, ik heb toen gewoon een voedingsbeha gekocht die me toen pastte, maar tijdens de stuwing zat die behoorlijk strak. Nu zit ie weer goed. Borsten zijn gelukkig niet meer zo heel groot en gespannen. Moet er alleen nog wel wat bh's bij hebben. Had maar een voedingsbeha, en eentje die er voor door kan, namelijk een sportbeha met de sluiting aan de voorkant. Maar wat extra is natuurlijk wel handig.

Grappig om te zien hoe qua bv geven vraag en aanbod op elkaar wordt afgestemd. Nu is het allemaal wat meer in verhouding en hoef ik niet meer extra af te kolven. Alleen voor een flesje, sinds gister wordt een voeding per dag vervangen door een flesje met afgekolfde melk. Niet geheel volgens de regels in borstvoedingsland waar het pas na 6 weken mag. Maar volgens de kraamhulp kon dat prima en dat ging het ook. Dronk net zo makkelijk de fles als de borst.

Had trouwens al een kolf thuis ja, geloof dat Mimmie dat vroeg. 2 zelfs! Maar dan wel in bruikleen van een vriendin.

Nu zijn we echt 'alleen'! Gister was de kraamhulp voor het laatst, ze heeft ter afsluiting lekker Indisch voor ons gekookt (haar man is Indisch) Was heerlijk! We hadden het wel met haar getroffen, ze was wat ouder, en hield zich dus niet zo vast aan alle regeltjes. en had allerlei heel bruikbare tips die ik echt nog nooit gehoord had. Wil ze jullie niet onthouden: voor luieruitslag of smetplekjes op het zachte babyhuidje geen zalfjes smeren maar Maizena!! Is met een dag weg! En ik zat me soms een ongeluk te kloppen op Kalissa's ruggetje dat ze eindelijk een boertje zou laten, maar soms hoeven ze gewoon geen boertje te laten. Hoe je dat kan zien? Je doet het mondje een beetje open, en als het tongetje tegen het gehemelte aan zit, zit er nog een boertje dwars. Anders niet! En mochten jullie inscheuren of ingeknipt worden en je hebt last van je hechtingen, dan doet een badje met Sunil wasmiddel wonderen. Had nogal last van trekkende hechtingen, en daarom werd mn vriend op pad gestuurd voor Sunil voor de witte was (zitten bepaalde enzymen in). Handje ervan in de po, en een paar minuten erop zitten. Werd meteen een stuk zachter, en dus minder pijnlijk. Alleen niet te snel of te vaak doen, het lost de hechtingen namelijk wel eerder op.

De vk is net ook voor de afsluiting gekomen. Heb gevraagd om de 'foute' vk, wilde het er toch nog even met haar over hebben om de lucht even te klaren, mijn gevoel uitspreken en haar laten weten waarom hoe of wat, het kwam haar natuurlijk toen ook zomaar rauw op haar dak vallen. Kon ze wel waarderen, en ze vond het zelfs goed van me dat ik het toch gezegd heb, het had anders toch voor beide kanten niet gewerkt. Nu is dat ook weer uitgesproken, en dat is ook een fijn gevoel.

Heb trek gekregen, ga dus nu lekker even ontbijten met mijn mannetje! Vind het zo leuk dat hij nog een weekje thuis is!

Liefs, Blond xxx
K*t computer, k*t vivasite, heel stuk getypt, alles weg... Heb nu geen zin om het over te typen, misschien later op de dag.

oh blond wat klink je toch heerlij positief, je bent er echt van aan het genieten he!! super hoor!!

en wat fijn dat je zo'n top kraamhulp had. Maizena gebruiken wij op het werk ook bij een aantal kinderen die erg snel luieruitslag hebben, werkt inderdaad erg goed! Leuk ook dat ze voor jullie heeft gekookt haar laatste dag!

heb net op de site van hunkermoller een mooie stijlvolle voedingsbeha gevonden, onder maternity staan er 2. Qua prijs ook wel oke, 24,99 geloof ik! denk dat ik daar maar s voor ga kijken

en jules; qua maat vroeg ik het vorige week even aan de vrouw van kraamzorg, zij zei dat je gewoon je huidige maar kan kopen want qua cup worden ze nu niert groter meer alleen in de dagen van de stuwing maar dan is het juist prettig, volgens haar, om een strakken beha te dragen.

wat een verhalen zo op de morgen he, beha's cupmaat, luieruitslag.. haha

bri, wat een weekend heb jij gehad zeg, wel heerlijk avontuurlijk om dat gewoon allemaal in een weekend te proppen!! ga nu al voor je duimen qua vruchtbare dagen!!!

vannacht weer beroerd geslapen, eerste mega last van zuur en daarna wilde de baby er weer eens halverwege mijn buik uit ofzo,, wat een pijn zeg. Wist echt niet hoe ik moest liggen of zitten..

Ben nu helemaal slap en heb steeds het gevoel dat ik bijna flauw ga vallen. steeds duizelig, warm tintelig enzo.. bah.

Lig dus tussen door steeds even op de bank en zodra het weer goed voelt ga ik weer typen maar het komt steeds terug. Ga nu dus maar even wat langer liggen ofzo..:(

tot later vandaag meiden!

juuls; over 5 min de HEMA in he.. haha..

x mim
KQ, het lijkt wel of het aan het beginnen is! Het zal toch niet zo zijn dat je vader gelijk krijgt met z'n 3 dagen bevalling!

Soep, misschien kun je je VK bellen met die vraag over het poepen in het vruchtwater. Volgens mij is het wel een belangrijk gegeven en ik heb even hier in mijn boekjes zitten kijken, maar kan daar niets over vinden. Succes! Ook met de misschien wel aankomende bevalling. Laten we hopen dat de ambtenaar er verstand van heeft

Blond, fijn die tips! Ga ik zeker onthouden. Ga meteen even een pak sunil aanschaffen (hihi). Hé en goed van je dat je die VK hierover hebt gesproken! Dan kun je het ook goed afronden voor je gevoel.

Hier is het nog rustig. Meneertje is behoorlijk aan het schoppen. Hij wil denk ik ook naar de Hema! Nou, ik ga me eens aankleden en richting de stad lopen.

Liefs Jules
mimmie, wat is maagzuur toch verschrikkelijk irritant, hè!
Jules, veel plezier in de stad met je zoontje (leuk dat zo'n klein jongetje shoppen nu al helemaal leuk vind!).

Mimmie, pas je goed op jezelf? Vervelend die beroerde nachten, ik begin er bijna aan te wennen. Gelukkig staap ik elke middag nog wel even heerlijk bij. Ik lig niet wakker van maagzuur, maar van hormonen, buik, blaas of weet ik veel wat. Ik ben eigenlijk bijna elk uur wel wakker en slaap nooit meer langer dan 2 uur aaneengesloten. Terwijl ik voor ik zwanger was echt in een keer door sliep (hoogstens 1 plaspauze).

Es, vervelend dat je al je tekst kwijt was, niet goed voor je humeur.

Blond, bedankt voor je tips! Wat goed dat je het met die ene vk helemaal hebt uitgesproken. Geeft vast een fijn gevoel! Nu lekker genieten van het feit dat je man er nog de hele week voor jullie is! Is hij een snelle leerling als het om babyverzorging gaat, of was hij al handig met kleintjes? Mijn man heeft namelijk echt nog nooit een luier verschoond. Zelf moet ik ook wel een hoop leren, hoor.

Soep, spannend ineens harde buiken. Ik heb ze vanaf 29 weken, dus bij mij is het toch geen teken van een naderende bevalling geweest, maar bij jou zou dat goed kunnen! Volgens mij heeft de natuur het zo geregeld dat de baby niet in het vruchtwater poept voordat de bevalling (bijna) begint, het is immers meestal een teken dat de baby het niet fijn vind en dan zal hij dus wel een seintje geven dat hij er uit wil. Maar ik ben geen deskundige, hoor.

Bri, fijn dat je zo hebt genoten!

KQ, spannend ook bij jou de "eerste tekenen"?

Zelf heb ik ook wel een wat zeurderig gevoel, ik geef het ingedaald zijn de schuld. Verder is het hier erg rustig!

Vanmorgen een huishoudelijk ochtendje gehad. Mijn huishoudelijke hulp heeft het hele huis door gewerkt (erg lekker luxe) en ik heb de strijk gedaan. Daarna boodschappen gedaan, dus dat is ook weer geregeld.

Straks een middagslaapje en dan maar eens kijken waar ik zin in heb, ik ben aan het lezen geslagen, dus daarmee kom ik mijn tijd wel door.

Ik hoop dat jullie vandaag allemaal een goede dag hebben!

Groetjes, Plieno
Zo de CV-ketel-controle-kerel is de deur uit en nu eens proberen het hele verhaal van vanmorgen uit mijn geheugen op te diepen.

Blond: wat super dat je je zo goed voelt en dat met je kleine meid alles helemaal in orde is. Super dat je zo'n goeie kraamhulp hebt gehad. Lijkt me fijn om iemand in huis te hebben die alles al eens heeft gezien en je echt kan helpen met praktische tips. Wat goed dat je alles met je "foute" VK hebt doorgesproken. Lijkt me voor jullie allebei een goeie afsluiting zo!

Jules: wat doe je hier?! De Hema is al open!!!

Mimmie: Hunkemoller heeft inderdaad twee aardige voedingsbeha's in de collectie. Zien er leuk uit en zijn niet te duur. Zijn mij helaas te klein anders had ik ze zeker gekocht. Wat balen dat je zo slecht slaapt. Lijkt me echt balen om van het zuur wakker te liggen. Wat mij helpt is 's avonds na het eten niets meer eten en twee glazen warme melk drinken. Heb hierdoor echt geen last meer van zuur. Het helpt ook als de kleine wat gaat indalen merk ik. Heb sinds hij helemaal is ingedaald bijna geen zuur meer.

Soep: volgens mij is dat inslikken ook net het probleem. Je kunt niet voor het breken van je vliezen zien of je kleine heeft gepoept. Als dat wel het geval is dan laten ze je volgens mij in het ziekenhuis bevallen omdat je kleine dan wat meer kans heeft op opstartproblemen door het inslikken van het "vieze" vruchtwater. Zoiets geloof ik in ieder geval...

Jessel; ???? Niet stiekum aan het bevallen hè?!

KQ: Groot gelijk dat je lekker van de zon gaat genieten. Ik ga zo nog ff lekker de stad in, cadeautje kopen en lekker genieten van het mooie frisse herfstweer.

Bri: Wat een weekend!!! Druk maar klinkt wel supergezellig. Beetje aan het bijkomen op je werk?

Jusa: Bikkel! Spuiten op het toilet! Ik zit op de tribune voor je en duim heel hard dat het mag lukken deze ronde.

Hier alles prima. Rustig weekend gehad. Lekker wezen lunchen met een vriendin en zaterdag ff bij mijn ouders wezen kijken. Niet veel bijzonders dus. Merk dat de agenda door de week wat rustiger begint te worden. Vind het ook niet heel erg. Vermaak me eigenlijk best goed alleen, heb gewoon niet altijd behoefte aan veel gezelschap merk ik. 's avonds is het hier harde buiken parade en heb de laatste dagen ook nogal last van wat menstruatie-achtige krampen. Kortom het rommelt wat. Nou ja, kleine man heeft nog een paar weken (ben nu 37 weken) dus ga er maar vanuit dat het gerommel nog wel een paar weken aanhoudt. Morgen check-up bij de VK dus zal het daar eens in de groep gooien.

Meiden ik ga ff boodschappen doen. Kom vanmiddag nog wel ff buurten!

Liefs Es

Ha, daar was ik weer.

Jules, ik denk dat de eerste woordjes van jouw mannetje zullen zijn: "IKEA" en "HEMA". Ben benieuwd of je geslaagd bent trouwens met shoppen!

O ja Jules en Mimmie, wat Es ook al schreef helpt bij mij ook erg: niets meer eten na het warme eten (en ook zeker niet te laat eten, dus max. om 7 uur eten) en dan vlak voor het slapen gaan melk drinken. Ik maak hem niet warm, dus ik weet niet of dat nog beter helpt, maar ik drink standaard twee glazen melk 's avonds en ook niets anders. Al helemaal geen koolzuurhoudende drankjes.

Es, bij jou dus ook gerommel wat menstruatiekrampen betreft. Voelden jullie trouwens ook wat druk op je anus tijdens het indalen van het kindje? Dus niet heel erg ofzo, maar toch? Grappig is dat, hoe leeg je agenda op een gegeven moment wordt, sowieso merk ik ook dat het nieuws een beetje langs me heen gaat. Ben wat dromeriger, merk ik. Moet alleen niet te lang duren, anders is het niet grappig meer...

Plien, wat ben je aan het lezen? Nog leuke boekentips? Heb eigenlijk nog geen enkel lekker boek gelezen tijdens mijn zwangerschapsverlof. Wel in veel boeken begonnen, maar niet uitgelezen. Behalve dan alle bevallingsboeken en zwanger zijn boeken. Die ken ik ondertussen wel van A tot Z...

Blond, heerlijk om weer van je te lezen hoe goed alles gaat. Ben benieuwd hoe jullie vandaag de dag doorkomen zonder kraamhulp. Gaat vast goed. Het klinkt alsof jullie een superkraamhulp hebben gehad en wat ontzettend leuk dat ze Indisch voor jullie heeft gekookt. Zalig! Heeft je kleine meid daar met borstvoeding nog last van gehad (lijkt me pittig gekruid eten)? En die tips zijn ook erg welkom. Ik vind het trouwens erg goed van je dat je nog even met de 'foute' VK hebt gepraat. Zo kunnen jullie allebei dat hoofdstuk afsluiten en hopelijk heeft zij wat geleerd nu van jouw verhaal! Petje af, hoor.

Soep, harde buiken, zou het dan toch?!!! En die grote onderbroeken, haha, die heb ik ook. Eerst wilde ik er heel lang niet aan, maar ik vind ze nu echt zoooo lekker zitten. Het wordt nog lastig om mij daar weer uit te krijgen na de bevalling, vrees ik...

Hier is alles vandaag verder weer rustig. Geen krampjes meer. Weet niet of ik daar nou blij om ben of dat ik het jammer vind...

Veel liefs voor jullie allemaal!!
Hier kom ik nog op terug
Nou, hier is het zuur weer helemaal terug. Vannacht last van gehad (lang leve Rennies naast het bed) en nu weer. Baby zit ook helemaal bovenin met de billen, terwijl hij/zij vanochtend echt laag aan het kriebelen was. Die heeft het dus nog veel te lekker daarbinnen, is af en toe bezig aan een grote verbouwing volgens mij.

De harde buiken van vandaag zijn wel te verklaren, heb een giga-afwas weg staan werken, doe ik ook niet meer. In een volgend huis MOET dus echt een afwasmachine.

En jules: geslaagd?

Ik merk trouwens dat ik meer last heb van zuur als ik laat nog iets vets heb gegeten, zoals gisteravond marsepein. Heul erg lekker, maar niet zo handig voor de maag. En melk helpt bij mij ook altijd goed.

Sophie Kinsella was dus al gelezen, dan loop ik achter. Heb even geen aanvullingen, ben net begonnen in Shopaholic. O, in de boekwinkel een setje tijdschriften halen is ook heerlijk.

KQ: en toch verheug ik me wel weer op sexy ondergoed, zeker als het om beha's gaat. Kwam laatst mijn 'oude' beha's tegen, verlang er wel naar terug.

Over dat poepen: dat doet'ie natuurlijk alleen als hij het benauwd heeft, dat is ook zo. En dat zal alleen zijn als er iets aan de hand is, zoals breken van vliezen en weeen enzo. En dat heb ik allemaal niet.

Waar is onze Jessel????

Es en ook KQ, ook al minder behoefte aan gezelschap, wel herkenbaar. Morgen geen afspraken en opeens vind ik dat niet zo erg. Als lief er is word ik heel blij, en vanmiddag was een vriendin er, maar niet zo lang en dat is wel prettig. Ben toch ook sneller moe. En vroeger verslond ik nu.nl, nu denk ik: ik moet wel even kijken, maar het interesseert me geen moer. Heerlijk zo'n klein wereldje!
Mimi: even heel snel over dat maagzuur

Je kan beter rennie kopen, die mag je (bijna) onbeperkt " eten" en bij antagel zit er een max aan.

En de rennies zijn ECHT aan te bevelen.. bij mij komt het maagzuur ook mijn neus uit (nu nog)
Hier ben ik nog even terug.

Vandaag controle gehad,was allemaal goed.

En EINDELIJK INGEDAALD!!!!!!!!!!!!

Hoera, echt een kleine feestje want ik zat er toch wel een beetje mee.

Vanmorgen een paar flink pijnlijke harde buiken gehad maar het zette niet door.

Als de baby in het vruchtwater heeft gepoept zie je dat als de vliezen breken, het vruchtwater is dan groen. Varierend van donker tot lichtgroen, dat ligt eraan wanneer hij/zij gepoept heeft. Als het al langer geleden is dan wordt het weer wat lichter groen.

Meconiumhoudend vruchtwater KAN een teken zijn van benauwdheid bij het kind en dus een reden om in het ziekenhuis te moeten bevallen.

Dus bij vruchtwater wat NIET HELDER is (witte vlokjes is normaal trouwens) dan moet je de vk bellen.

Ook als het bloederig is altijd even bellen.

"normaal" vruchtwater is eigenlijk een soort kleurloos.

Ok, ik ga lekker even in bad liggen.. hoop nu toch wel snel te bevallen.. ben het zwangeren nog niet echt beu maar ben er wel aan toe echt mama te worden.

Lief wordt ook wat ongeduldig nu... haha

liefs, jessel
He jessel, jammer dat het niet doorzette. Lekker hoor, een bad, wil ik ook wel. Bedankt voor je uitleg, voordat de vliezen breken is er dus geen reden tot poeppaniek. Fijn dat je kabouter is ingedaald, hoef je niet meteen plat als de vliezen breken!

En ondanks dat de uk is ingedaald: ik leef nu op rennies en vanillevla. Wat een drama vandaag, maagzuur komt gewoon terug. Buik voelt heel anders vandaag, ben benieuwd of dit al wat voorbereidend werk is. Ik zeg er verder tegen niemand iets over, behalve tegen lief natuurlijk.

Die ook ongeduldig en wat gezond gespannen is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven