Bezemtopic nummer 8!

27-05-2010 13:08 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je ook graag bezemt of het juist niet zo graag doet en wat ondersteuning wilt: hier is het bezemtopic!

Post je lijstjes, streep ze af en klets gezellig mee

de zevende bezem

de zesde bezem

de vijfde bezem

de vierde bezem

de derde bezem

de tweede bezem

de eerste bezem
Vaatwasser is uit en ingeruimd

stofzuiger door het huis gehaald

was draait

wc gepoetst
Ik ben begonnen aan de voortuin, maar mán, wat een werk is dat!
668, the neighbour of the Beast
Mogguh maisjes...

Ja die jaarlijks dienst. wij gaan er altijd heen en na de mis even langs haar graf. En dan is er koffie bij broer.

Dat bezoekje aan het graf en de koffie hebben wij dit jaar overgeslagen en ik ben deze keer voor dat de bel ging de kerk uit geslopen om contact met loeder te vermijden. Ik heb alleen bij binnenkomst gevoeld dat ze naar me keek. Ze zaten voor ons dus dan is oogcontact hebben gelukkig wat moeilijk.

Afijn, het is weer achter de rug.

Hier is het huis ook niet versierd hoor, de wijk trouwens ook niet. Ik ben niet eens bij de AH om een Beessie gegaan, al vond ik die wel heeeel gaaf toen ik hem/het bij Coe zag.

Ik kijk morgen wel naar de wedstrijd denk ik. En als ik echt in de stemming ben trek ik een Jup Holland Jup shirt aan.

Marels, wij hebben toen we hier kwamen wonen onze tuin 'onderhoudsarm' aan laten leggen. Ik mag dus niet klagen, een paar perkjes schoffelen en met de grasmaaier over het gazon e voila.

Misschien een tip voor bij jullie nieuwe huis?

Vandaag:

Stofzuigen

Wassen

Gras maaien

Naar de stad, er speelt muziek. Dus op terras hangen.
Onze tuin IS onderhoudsarm Goldie, met grint waar zelfs worteldoek onder ligt. Alleen komt het onkruid er onderhand dwars doorheen, en heb je dan nog een klerehoop werk.
Ojee, dat had ik bij ons vorige huis ook. Een verschrikking was het.

Líters Round-Up heb ik erop gespoten en het hielp geen drol.
Ik verklaar de voortuin voor nu maar even "beter".

Goed kan het altijd nog worden, eerst maar eens aan de rest verder, anders zou ik de hele dag op minipluisjes in de voortuin blijven werken.
Oh niet dat je er wat aan hebt hoor, maar er is mij toen trouwens verteld dat het onkruid niet van eronder door komt, maar dat het aangewaaide zaadjes zijn die tussen het grind gaan ontkiemen en groeien.
Daarom heb ik ook al de ergste fluizen uit mijn buurvrouw dr tuin er mee uitgetrokken

Ellendig is het....
Mogguh...

Ik ben gaar.. veeuls te laat naar bed gegaan (half 3)..

Gisterenavond nog naar Wantijpop geweest.. zaten we in de verkeerde bus heen... Vroeger ging die bus daar langs, maar ze schijnen dat dus veranderd te hebben waardoor we in een verkeerde wijk uitkwamen en een heel stuk moesten lopen.. terugweg maar gewoon het hele stuk gelopen.. gelukkig goed weer..

Maar echt he, ik denk dat er hier een soort wereld onder de grond is hier hoor.. Echt de mensen die daar liepen, die zie je op andere dagen nooit, ik denk dat ze allemaal naar boven gelokt zijn voor het festival en vanmiddag weer terugkruipen.. wat een figuren!!! ik keek mn ogen uit...

Er was een tijd dat ik daar nog wel enigszins tussen paste kwa uiterlijk (haar) maar ik ben bang dat ik er nu te oud voor ben..

Thuisgekomen besloot ik dat blond toch niet helemaal mijn kleur was, ik kon er echt niet aan wennen.. Dus heb ik het 1 tintje donkerder, nog wel blond achtig, maar meer goudblond.. Weet nog niet of ik het leuk vind.. vind het ook helemaal niet leuk geknipt..

Maar genoeg over mezelf..

Wat mooi dat vele van jullie zo'n herdenkingsdag/avond hebben..

Mamz, sterkte en plezier in het zwembad

Marels, wat een lijst heb jij joh!

Tuinen zijn meestal een hoop onderhoud he.. Wij hebben houten vlonderplanken en daaronder beton dus onkruid komt er niet door.. Wat wel heel goor is, als het gaat schemeren komen er naaktslakken tussendoor omhoog..

Mijn tuintje word echt mooi, de hortensia zit vol knoppen, de bollen komen allemaal op en onze buren hebben een klimroos en die groeid helemaal over ons gaaswerk (wij hebben zij-en bovenkant van de tuin afgezet met gaas) en zit vol in de roze rozen.

lijstje:

* woonkamer opruimen

* wassen

* drogen

* vaatwasser inruimen

* oma verven/knippen/watergolven/opkammen
Na veel googlewerk ben ik er eindelijk achter waarom er hier gisteren een traumaheli landde in het durp.

En da's bijzonder, want ons durp heeft ongeveer 4 inwoners.

Voor wie nu ook nieuwsgierig is (ohnee, wij zijn niet ordinair nieuwsgierig, dat heet gezonde belangstelling), er was een vent van het dak gekegeld.
oei dat is niet handig van die meneer.. is hij er erg aan toe? of weet je dat niet?
Au, da's niet goed als dan de heli moet komen

Hier is het ook tuinendag. Had gisteren, vervroegd verjaarsfeest voor familie, plantjes gekregen en die heeft LIef in potten gezet. Nu is hij in de voortuin bezig. Ik zit er op een stoel bij en zeg wat hij moet doen Voor we verder konden is hij nu een rubberhamer halen, want anders kan de bestrating er niet meer in. De lieverd

Zelf moet ik nu eigenlijk even aan de studie. Hmz, zo geen zin in. Morgen weer cursus en moet een aantal artikelen lezen. Denk dat ik ze straks op mikjn werk maar even uitprint en dan lees.

Mamz, wat dapper, met zoveel naar het zwembad.

Gold, jammer dat he zo moet met ontmoetingen maar ik snap het wel.

I kga vandaag niet zoveel doen. Bijkomen van gisteren een drukke dag en voorbereiden op morgen een nog drukkere dag

Oh, en ik kan ook aan de slag. Lief heeft een staalborstel meegenomen dus nu kan ik de kaarsenhangers schuren en lakken. Lief van hem
Lekker vanavond doen dan ofzo Fus, en nu lekker hangen.

Ik ben hard aan het opruimen en het schiet eigenlijk vrij goed op. Zit nog te twijfelen of ik echt ga soppen of overal een doekie met glassex over gaat.

Uiteindelijk is de meneer van het dak blijkbaar toch met de ambulance mee gegaan, heb ik gehoord.

Oh, ik heb aan mijn tomatenplant het begin van een tomaat gevonden En al een hoop aardbeien geplukt ook.

Ik kan niet wachten tot ik verhuisd ben en in de kas aan het spelen kan!
Ik heb al bijna een VT-wonen huis
Wij een VTwonen tuin
Olé!

Ik vergeet altijd hoe hip een perfect opgeruimd huis is

Heb het ook niet vaak zó netjes als het nu is. Of wordt, eigenlijk, ik ben nog niet klaar.
ja, lekker is dat he?

Ik ben ontzttend werkontwijkend bezig. Maar heee, de voortuin is mooi! En zo leuk, aan de courgetteplant zit al een hele kleine courgette. Té schattig om op te eten

Nu is Lief gaten aan het boren in de stam van de berk die er al 2 jaar voor ligt te wachten. Dan kan er met Kerst een waxinelichtje in, zo gezellig. En ik heb twee verrroeste kandelaars voor buiten wit geschilderd. Dus het wordt echt tof
Cool Fus! Ik heb dus al één minitomaat aan mijn tomatenplant en nog een aantal die er aan gaan komen. Ik ben benieuwd!

Nu even de rest soppen en daarna gaan we stofzuigen.... Ellendig, maar ook wel eens lekker op weer eens een dagje de boel op orde te brengen.
Ik moet verder maar ik wil niet...
Nu wordt het echt wel tijd he?

*schop onder de kont*
Moeten jullie geen voetbal kijken dan?
Haaiii, wat zijn jullie allemaal goed bezig met jullie VT-wonen huizen en tuinen

Gold, mooi dat jullie zo'n herdenking doen maar lijkt me nu wel lastig voor je.. fijn dat het je gelukt is haar te ontlopen.

Coe, heb je al wat minder last van je schouder?? Enne hangen je vlaggetjes al?

Hier liep de vrijdag heel anders, ik zou flink bezemen en toen kwam vriend ineens al eerder terug van vakantie

We hadden genoeg bij te praten dus vrijdag niet veel gebezemt maar gisteren en vandaag wel redelijk wat gedaan dus best een voldaan gevoel. Zo fijn dat hij er weer is ook!!

Kat is nog steeds wel zielig maar er is ook verbetering gelukkig, nu maar hopen dat hij ook echt weer helemaal beter wordt... dat is nog maar afwachten helaas..

Vandaag verder alleen een beetje verder rommelen, lekker eten en op tijd naar bed, slapen wil nog steeds niet zo lukken dus ben gaar.
Ha MissM, ben jij van het voetbal kijken?

Wij allebei niet dus geen idee wanneer er gevoetbalt wordt en kijken doen we al helemaal niet... saai he?
Voetbal kijken, dies gek....

Lijstje er niet bijgehaald, maar ik heb vandaag gedaan;

- de voortuin onkruidvrij maken

- Marelsman schoppen dat ie de tegel in de tuin ophoogt, is gebeurd dus

- alles beneden grondig opruimen

- woonkamer grondig poetsen

- benedenverdieping stofzuigen

Nog te doen;

- boven opruimen en stofzuigen (twee slaapkamers)

- badkamer half poetsen

- wc schoonmaken

- dweilen

- keuken opruimen en schoonmaken
Zo, ik heb het overleefd De kinderen vonden het leuk en ik vond het wel aardig boffen dat het zwembad de hele tijd op ondiep bleef staan, ze zijn dus lekker met vlotten in de weer geweest.

Logees waren heel aanspreekbaar tot lief, Oudste en Muis hadden drambuien. En juist dat laatste maakt dat het een hele tijd gaat duren voordat ik weer eens aan een logeerpartijtje wil. In elk geval niet met twee kinderen tegelijk erbij. Weet nu weer waar ik vandaan kwam, opvoedingsgewijs. En dat ik dat echt niet meer wil.

Wat hebben jullie al veel aan je plantjes hangen! Hier staan twee kroppen jonge sla (die zijn dinsdag het haasje) en staan er een paar bloemetjes in de cherrytomaatjes. Verder heb ik in potten van alles wat staan maar dat wordt nooit wat als het niet de vaste grond in mag. En op die vaste grond wonen konijntjes die gek zijn op jonge plantjes..

Poessie, wat grappig, jouw underworld.

Fuss, klinkt mooi met die berk en kandelaars, allenig waait het te hard in de winter voor waxinelichtjes in de tuin.

Gelfling, fijn dat vriend weer thuis is. Is'ie ook een beetje opgepiept van de vakantie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven