Hoevaak je bed verschonen?

13-06-2010 15:04 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag: ik verschoon elke week de onderlakens en de kussenslopen van de bedden en om de week alles dus ook het hoeslaken erbij. Vaak genoeg? Of juist niet? Had er laatst met vriendinnen een " discussie '' over,de meesten vonden het te vaak.....Ben Benieuwd!
quote:Marels schreef op 13 juni 2010 @ 15:25:

Wel heel milieubewust Aletta. Moet je eens kijken wat een water en wasmiddel dat bespaart!Ja, echt wel. Een het scheelt een hoop tijd ook, kan ik mooi extra forummen.
Er is ook nog Vaderdag, Dierendag, Sint Maarten en Sinterklaas, Pilous!
quote:Captain_Obvious schreef op 13 juni 2010 @ 15:31:

Ik heb trouwens een dubbele kussensloop om mijn kussens (één zo'n moltonkussensloop en dan de leuke, met print of kleurtje of wat dan ook). Mijn vriend vindt dat een beetje onzinnig, geloof ik. Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat doe, dat heb ik overgenomen van mijn moeder vermoed ik. Doen nog meer mensen dat?Hier ook een moltonsloop en een gewone. Ik heb ook een moltonlaken om mijn matras en daar een gewoon laken op.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja, dat dubbele matrasding heb ik ook. Maar ik ben blij dat ik normaal ben
quote:Marels schreef op 13 juni 2010 @ 15:22:

Djiez, elke week het bed verschonen. Volgens mij hebben jullie niks beters te doen

Ik probeer het om de week te doen, maar soms schiet het er wel eens een keertje bij in en ligt het beddengoed er dus drie weken op. Ieuw! Als ik jullie moet geloven ben ik dan héél erg vies.

Nou dan sluit deze viespeuk zich rustig bij Marels an.

Ik probeer het i x per 2 weken te doen, maar 3 weken lukt soms ook.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Captain_Obvious schreef op 13 juni 2010 @ 15:45:

Ja, dat dubbele matrasding heb ik ook. Maar ik ben blij dat ik normaal ben Ik ook. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat iedereen dat heeft. Of is dat niet zo normaal als ik denk?
Viespeuken aller landen, verenigt u!
668, the neighbour of the Beast
quote:Zinderend schreef op 13 juni 2010 @ 15:46:

[...]

Ik ook. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat iedereen dat heeft. Of is dat niet zo normaal als ik denk?

Hm.

Nu ben ik weer in de war.
Om de week, vond dat al best vaak maar zo te lezen doen de meesten het elke week.

Ik douche elke avond,en laat het dekbed elke ochtend luchten.

Ik heb een bloedhekel aan strijken(wie niet),en haal op zaterdag of zondag ochtend het "vieze"beddegoed eraf, doe het wassen en in de droger en leg het weer schoon op.
Ik vind je beddengoed strijken dan ook één van de meest nutteloze bezigheden die je kunt bedenken. Net als onderbroeken en theedoeken strijken trouwens.
quote:Marels schreef op 13 juni 2010 @ 15:50:

Ik vind je beddengoed strijken dan ook één van de meest nutteloze bezigheden die je kunt bedenken. Net als onderbroeken en theedoeken strijken trouwens.Oh, ik strijk mijn kussenslopen altijd. Mijn alleen dekbedhoes als ik het te gekreukeld vind.
Strijken???? Moet dat?
Ja, als je een droger hebt, dan komt het beddengoed er redelijk kreukvrij uit. Direct op bed leggen en klaar.
quote:Captain_Obvious schreef op 13 juni 2010 @ 15:49:

[...]

Hm.

Nu ben ik weer in de war. Zal ik ff een polletje openen?
quote:Zinderend schreef op 13 juni 2010 @ 15:52:

[...]

Oh, ik strijk mijn kussenslopen altijd. Mijn alleen dekbedhoes als ik het te gekreukeld vind.

Daar kan ik maar één ding op zeggen;

WAAROM?!

Ik kan me echt geen enkele reden bedenken waarom ik gestreken beddengoed zou willen hebben....
quote:Marels schreef op 13 juni 2010 @ 15:53:

[...]

Daar kan ik maar één ding op zeggen;

WAAROM?!

Ik kan me echt geen enkele reden bedenken waarom ik gestreken beddengoed zou willen hebben....Omdat het mooier staat en lekkerder ligt.
Dat doe ik sowieso bijna altijd trouwens, 's ochtends afhalen, ophangen/in de droger en dezelfde dag er weer op.

Ook zoiets onzinnigs waar ik te lui voor ben; beddengoed opvouwen. Sowieso onmogelijk netjes te doen, zeker in je eentje.
Ik doe mijn beddengoed ook niet strijken wat een onzin. Net als theedoeken en ondergoed:p
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:Marels schreef op 13 juni 2010 @ 15:50:

Ik vind je beddengoed strijken dan ook één van de meest nutteloze bezigheden die je kunt bedenken. Net als onderbroeken en theedoeken strijken trouwens.Onderbroeken en theedoeken strijk ik vanwege hygiënische redenen. Theedoeken was ik weleens heel warm (60 graden) maar vaak ook niet (als ik niet genoeg was heb voor op die temperatuur) ondergoed was ik óf met de hand, of op 30 graden. Voor de hygiëne strijk ik dan het kruisje en de rest van de onderbroek als die ook van katoen is en kreukt.
De bedoeling hier is 1 x in de 2 weken, maar daar wil idd nog weleens een weekje bij komen. Wel verschoon ik de kussenslopen en/of hoeslaken als het warm weer is wat vaker.

Strijken vind ik idd ook zeer vervelend, en doe ik alleen met bloesjes en overhemden of nette broeken.
Gestreken beddengoed ligt lekkerder? Mag ik daar even heel hard om lachen?

Enne, dat het mooier staat; lekker boeiend. Ik slaap in mijn bed, ik ga niet elke dag staan kijken; goh, wat ligt mijn beddengoed er mooi bij.
Mijn bed verschoon ik trouwens elke week.
Ik vind strijken trouwens ook geen bal aan, maar het is een moetje voor mij. Beddengoed strijk ik alleen als het erg gekreukt is, meestal kan het zo van de lijn het bed op.
OMG, dit komt al zolang het forum bestaat elk halfjaar terug.....
elke week alles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven