Hoevaak je bed verschonen?

13-06-2010 15:04 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag: ik verschoon elke week de onderlakens en de kussenslopen van de bedden en om de week alles dus ook het hoeslaken erbij. Vaak genoeg? Of juist niet? Had er laatst met vriendinnen een " discussie '' over,de meesten vonden het te vaak.....Ben Benieuwd!
quote:Marels schreef op 13 juni 2010 @ 15:56:

Gestreken beddengoed ligt lekkerder? Mag ik daar even heel hard om lachen?

Enne, dat het mooier staat; lekker boeiend. Ik slaap in mijn bed, ik ga niet elke dag staan kijken; goh, wat ligt mijn beddengoed er mooi bij.

Daar mag jij om lachen hoor.

Ik vind het wel lekkerder liggen, lekker glad Daarbij strijk je gelijk de huisstofmijt dood, wel zo prettig met een allergie (was sowieso al het beddengoed op 60 graden).

En ik vind het wel leuk als het er gezellig uit ziet. Ik maak ook echt elke dag mijn bed op. Kussens opschudden, dekbed opschudden en mooi glad.
Maar als je dan toch één nacht in je bed gelegen hebt kreukt het toch alweer? Of lig jij de hele nacht doodstil ofzo?

Na ja, ik geloof niet dat ik al dat gezeik er voor over heb in elk geval.

Ik was het beddengoed ook op zestig graden trouwens.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 13 juni 2010 @ 15:54:

Dat doe ik sowieso bijna altijd trouwens, 's ochtends afhalen, ophangen/in de droger en dezelfde dag er weer op.

Ook zoiets onzinnigs waar ik te lui voor ben; beddengoed opvouwen. Sowieso onmogelijk netjes te doen, zeker in je eentje.Onmogelijk spul om netjes in de kast te kijgen. Ik gebruik altijd maar 2 setjes, 1 op bed, 1 in de was. Verschoon elke 2 weken, tenzij vies, dan kan ik eerder in actie komen. Ik heb een prop linnengoed in de kast die ik eigenlijk helemaal nooit gebruik vanwege het opvouw probleem. Setje stuk, dan heb ik back-up.
quote:Marels schreef op 13 juni 2010 @ 15:56:

Gestreken beddengoed ligt lekkerder? Mag ik daar even heel hard om lachen?

.Dat mag, hoor, maar ik vind het ook lekkerder liggen. Geeft een " luxer " gevoel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ehm, eerst verschoonde ik mijn bed niet zo vaak, maar nu ik een vriend heb zo'n een keer in de week.
quote:Zinderend schreef op 13 juni 2010 @ 15:59:

[...]

En ik vind het wel leuk als het er gezellig uit ziet. Ik maak ook echt elke dag mijn bed op. Kussens opschudden, dekbed opschudden en mooi glad.Heb jij er ook zo de Pé in als je het bed hebt opgemaakt en je vent gaat er op zitten om zijn sokken aan te doen?
Ik heb één setje, en dat ligt op bed. Hoef ik nooit te strijken, het is na al die jaren zo zacht geworden dat het nooit kreukt. Wassen vind ik ook onzin. Bruin staat goed bij mijn meubels. Bovendien ruikt het lekker, naar mij. En ik ben wel gehecht aan de vlekken, vooral die van m'n bevalling. Daar kijk ik nog vaak naar. Oh weemoed

(Damn, het is echt zondagmiddag hè, niks te doen hier )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 juni 2010 @ 16:04:

[...]

Heb jij er ook zo de Pé in als je het bed hebt opgemaakt en je vent gaat er op zitten om zijn sokken aan te doen?

Ik heb geen vent Maar wel de balen als kind of kat besluit er even overheen te springen als ik het net opgemaakt heb.

Trek het dan ook echt weer mooi glad

En nee, na een nacht slapen is het niet zo gekreukt als het van de waslijn/uit de droger komt.
quote:AlettaJacobs schreef op 13 juni 2010 @ 16:04:

Ik heb één setje, en dat ligt op bed. Hoef ik nooit te strijken, het is na al die jaren zo zacht geworden dat het nooit kreukt. Wassen vind ik ook onzin. Bruin staat goed bij mijn meubels. Bovendien ruikt het lekker, naar mij. En ik ben wel gehecht aan de vlekken, vooral die van m'n bevalling. Daar kijk ik nog vaak naar. Oh weemoed

Ik heb zelf lang haar en mijn katten ook, hebben jullie ook van die haar knopen als de was gedaan is? Verschrikkelijk bij mij.....
quote:pooky schreef op 13 juni 2010 @ 16:09:

Ik heb zelf lang haar en mijn katten ook, hebben jullie ook van die haar knopen als de was gedaan is? Verschrikkelijk bij mij.....Ieuw. Nee, gelukkig niet
Hmmm, dan zal ik wel gewoon iets missen omdat ik mijn beddengoed nooit strijk

Maar ik ga het toch niet uitproberen

Aletta
Nog steeds in het Marelskamp alleen hier 40 graden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Echt maar 1 keer per twee weken, alleen als ik een vriend heb vaker haha
voer eendjes geen oorlog!
hm..eerlijk gezegd vind ik gestreken beddengoed wel net iets lekkerder ja. Maar teveel gedoe dus. Misschien later in mn aanleunwoninkje weer eens. ;)

Verder strijk ik wel alles.

"dat zie je toch niet .." Sorry ik zie en merk het verschil echt wel, ook bij anderen.
Jeuj, ik heb een kamp!
quote:Lara82 schreef op 13 juni 2010 @ 15:30:

@Oydis; haha ja dat kan natuurlijk ook!! Grappig. Maar ik vind het niet fris als je niet gedouched je bed in gaat......bah, je komt altijd in contact met andere mensen, of zweet of weet ik veel, iehhh. Dus douche zelf minimaal 1x per dag en soms 2x....ligt er gewoon aan, maar dus altijd voor het slapen gaan.Alsof je helemaal fris bent als je in de zomer 's ochtends je bed uit komt. Dan heb je ook gezweet en ga je dus vies de dag tegemoet.
Ik probeer mijn bed iedere week te verschonen, maar soms lukt dat niet. Het ligt er nooit langer dan 2 weken op. Ik heb wel een moltonhoes voor op mijn matras, maar niet voor om mijn kussens.

Ik douche me zelden tot nooit voor het slapengaan. Dat doe ik liever 's ochtends als ik de hele nacht in mijn bed heb liggen zweten. En 2 keer per dag douchen gaat me echt te ver.

Strijken? Never! En al helemaal geen beddegoed, theedoeken en wat dies meer zij...
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
quote:thee schreef op 13 juni 2010 @ 15:58:

OMG, dit komt al zolang het forum bestaat elk halfjaar terug.....wat erg.

Ik heb zelf lang haar en mijn katten ook, hebben jullie ook van die haar knopen als de was gedaan is? Verschrikkelijk bij mij.....

heb ik soms ook, maar dan vooral bij de handdoeken.

een keer in de zoveel tijd wordt mijn haar ineens breekbaar, dan vind ik overal losse haren en idd van doe haarbolletjes in de droger.
Nou,ik (als Geert wilders stemmer) douche me niet elke dag,en doe me dekbed in de was als ik er aan denk(soms 1 keer in de week,soms 1 keer in de maand) en...strijk niets..sterker nog,heb niet eens een strijkijzer!
quote:Zinderend schreef op 13 juni 2010 @ 15:52:

[...]

Zal ik ff een polletje openen? Jah!
Ik was laatst bij de huisarts en zij adviseerde mij om het bed eens in de twee weken te verschonen. Het beddengoed moest hierbij op minimaal 60 graden worden gewassen. Eens in de twee weken was volgens haar voldoende. Deze tip had trouwens alleen betrekking op de aanwezige 'huisstofmijtbeestjes' in de lakens. Er zijn uiteraard tal van andere redenen om je beddengoed te verschonen ;)

Ik heb zelf lang haar en mijn katten ook, hebben jullie ook van die haar knopen als de was gedaan is? Verschrikkelijk bij mij.....Ja, maar dan hier zonder huisdier. Heb tussen elke was wel een gezellig knoedeltje ineengedraaid haar zitten van mezelf en vriend. Maar da's toch normaal?
Een van de beste citaten ooit (gezien op een mok) mbt het huishouden:

Iedere keer als ik overweeg een strijkbout te pakken of geen zin heb mijn bed te verschonen, geen zin heb in de afwas etc denk ik:

"A dusted home is a sign of a wasted life" Think about it....Zou jij op je sterfbed denken 'ik had echt vaker mijn bed moeten verschonen'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven