Hoevaak je bed verschonen?
zondag 13 juni 2010 om 15:04
zondag 13 juni 2010 om 17:09
Grappig eigenlijk, als een topic over wassen, ramen lappen, stofzuigen of andere huishoudelijke klusjes gaat, stromen de reacties binnen...
Nou, ik verschoon het beddegoed ongeveer iedere twee weken. En dan direct alles: hoeslaken, molton, dekbedovertrek, kussenslopen, kussenmoltons. Past precies in één wasje namelijk Gaat smorgens de machine in op 60c, en daarna gaat het hele zwikkie de droger in, zodat het schone beddegoed dezelfde dag nog weer op het bed ligt.
Nou, ik verschoon het beddegoed ongeveer iedere twee weken. En dan direct alles: hoeslaken, molton, dekbedovertrek, kussenslopen, kussenmoltons. Past precies in één wasje namelijk Gaat smorgens de machine in op 60c, en daarna gaat het hele zwikkie de droger in, zodat het schone beddegoed dezelfde dag nog weer op het bed ligt.
zondag 13 juni 2010 om 17:13
zondag 13 juni 2010 om 18:01
quote:violain schreef op 13 juni 2010 @ 15:04:
Vraag: ik verschoon elke week de onderlakens en de kussenslopen van de bedden en om de week alles dus ook het hoeslaken erbij. Vaak genoeg? Of juist niet? Had er laatst met vriendinnen een " discussie '' over,de meesten vonden het te vaak.....Ben Benieuwd!Als wij nu zeggen: Dit is niet vaak genoeg, ga je het dan vaker doen?
Vraag: ik verschoon elke week de onderlakens en de kussenslopen van de bedden en om de week alles dus ook het hoeslaken erbij. Vaak genoeg? Of juist niet? Had er laatst met vriendinnen een " discussie '' over,de meesten vonden het te vaak.....Ben Benieuwd!Als wij nu zeggen: Dit is niet vaak genoeg, ga je het dan vaker doen?
zondag 13 juni 2010 om 18:09
quote:Oydis schreef op 13 juni 2010 @ 17:08:
Een van de beste citaten ooit (gezien op een mok) mbt het huishouden:
Iedere keer als ik overweeg een strijkbout te pakken of geen zin heb mijn bed te verschonen, geen zin heb in de afwas etc denk ik:
"A dusted home is a sign of a wasted life" Think about it....Zou jij op je sterfbed denken 'ik had echt vaker mijn bed moeten verschonen'?
Niet mee eens. Vroeger op mijn studentenkamer was het een beestenbende, en toen was ik ook gelukkig, maar als ik nu de deur uitga en het huis is aan kant vind ik dat fijn, en als ik na een dag werken thuis kom en alles is opgeruimd en schoon (en idd. bed opgemaakt, ik heb zelfs een sprei en 'sierkussens' )... heeeeeeerlijk.
Als je een berg vaat in de keuken hebt staan en er dan zo tegenop zit te kijken daar aan te beginnen, vind ik dat echt niet zo fijn als wanneer mijn keuken schoon en opgeruimd is. Dan heb ik veel meer zin om lekker uitgebreid en gezond te koken, om taarten te maken, whatever.
Een van de beste citaten ooit (gezien op een mok) mbt het huishouden:
Iedere keer als ik overweeg een strijkbout te pakken of geen zin heb mijn bed te verschonen, geen zin heb in de afwas etc denk ik:
"A dusted home is a sign of a wasted life" Think about it....Zou jij op je sterfbed denken 'ik had echt vaker mijn bed moeten verschonen'?
Niet mee eens. Vroeger op mijn studentenkamer was het een beestenbende, en toen was ik ook gelukkig, maar als ik nu de deur uitga en het huis is aan kant vind ik dat fijn, en als ik na een dag werken thuis kom en alles is opgeruimd en schoon (en idd. bed opgemaakt, ik heb zelfs een sprei en 'sierkussens' )... heeeeeeerlijk.
Als je een berg vaat in de keuken hebt staan en er dan zo tegenop zit te kijken daar aan te beginnen, vind ik dat echt niet zo fijn als wanneer mijn keuken schoon en opgeruimd is. Dan heb ik veel meer zin om lekker uitgebreid en gezond te koken, om taarten te maken, whatever.
zondag 13 juni 2010 om 18:31
Ik doe het 1 keer in de 2 weken, en soms langer niet. Ben alleen en doe geen rare dingen in bed. Soms eet ik wel eens in bed, dan verschoon ik het wel vaker.. zeker met beschuit haha en douche doe ik elke avond voor ik ga slapen, en 's ochtends even snel met een washandje, maar kan gewoon mn bed niet uitkomen dus heb daar vaak de tijd/zin niet voor om 's ochtends te douchen, spuit me vaak wel helemaal onder met deo en geurtjes haha dus hoop niet dat ik stink.
zondag 13 juni 2010 om 20:58
Net nog gedaan! Hebben er welgeteld 5 nachten in geslapen en 2 maal gevreeën
Volgende week gaat er een schoon setje op.
Oftewel, 's zomers gaat er minstens wekelijk een schoon setje op hangt ook af van de temperatuur. Tropisch weer betekend om de 3 nachten verschonen.
In de winter kan het wel eens ruim een week duren, dan is het meer afhankelijk van de andere activiteiten.
Volgende week gaat er een schoon setje op.
Oftewel, 's zomers gaat er minstens wekelijk een schoon setje op hangt ook af van de temperatuur. Tropisch weer betekend om de 3 nachten verschonen.
In de winter kan het wel eens ruim een week duren, dan is het meer afhankelijk van de andere activiteiten.
zondag 13 juni 2010 om 21:00
zondag 13 juni 2010 om 22:07
Standaard verschoon ik elke zaterdag het hele bed. Dus kussenslopen, kussenmoltons, onderlaken, matrasmolton en dekbedovertrek. Als ik doorgelekt ben tijdens mijn menstruatie of bij "pretvlekken" veschoon ik het hoeslaken direct.
Ik keer ook elke maand het matras en voordat ik dat doe stofzuig ik het matras. Zijn er hier nog meer gekken (mijn man vond dit gek toen ik het de eerste keer deed) die dat doen?
Ik keer ook elke maand het matras en voordat ik dat doe stofzuig ik het matras. Zijn er hier nog meer gekken (mijn man vond dit gek toen ik het de eerste keer deed) die dat doen?
maandag 14 juni 2010 om 09:14
quote:priority schreef op 13 juni 2010 @ 22:07:
"Wat ben je nou weer aan het doen?"
- "Het matras keren, dat zie je toch?"
"Waarom dan?"
- "Goed voor luchten enzo"
"En doe je dat elke keer?"
- "Ja."
Mijn vriend snapt het niet
"Wat ben je nou weer aan het doen?"
- "Het matras keren, dat zie je toch?"
"Waarom dan?"
- "Goed voor luchten enzo"
"En doe je dat elke keer?"
- "Ja."
Mijn vriend snapt het niet
maandag 14 juni 2010 om 09:25
quote:muchacha schreef op 13 juni 2010 @ 22:55:
[...]
Was jij je matrassen?
Wat zou ik het fijn vinden als dat kreng in de wasmachine paste .
Bij ons wordt het bed minimaal 1x per week verschoond, meestal vaker. Ik vind gestreken overhoezen ook mooier en fijner ligger, maar ik heb er helaas geen tijd voor (over) om dit te doen.
Onderlaken zoontje verschoon ik om de dag (hij snottert nogal) en zijn slaapzakje was ik iedere week, ik heb er ook meerdere.
Donzen dekbed en kussen was ik 2x per jaar.
[...]
Was jij je matrassen?
Wat zou ik het fijn vinden als dat kreng in de wasmachine paste .
Bij ons wordt het bed minimaal 1x per week verschoond, meestal vaker. Ik vind gestreken overhoezen ook mooier en fijner ligger, maar ik heb er helaas geen tijd voor (over) om dit te doen.
Onderlaken zoontje verschoon ik om de dag (hij snottert nogal) en zijn slaapzakje was ik iedere week, ik heb er ook meerdere.
Donzen dekbed en kussen was ik 2x per jaar.