Filet Americain Recept

13-06-2010 23:32 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een lekker recept voor Filet Americain? Ik woon in het buitenland en hier is filet americain niet te krijgen. Ik heb al gezocht naar recepten via Goolge maar krijg recepten te zien die best verschillend van elkaar zijn en dan weet ik niet welke het lekkerste is. Als je een lekker recept hebt plaats het hier! Ik ben erg benieuwd. Bedankt!
hoi usagirl

volgens mij maak je dat wisselend of met tomatenpuree of met mayonaise. weet niet welke je hebt gevonden.

ik vind zelf die van de slager altijd lekkerder dan die van de supermarkt volgens mij doen ze er tomatenpuree bij
Slager doet er een vieze vette Americain-saus (van Verstegen vaak) bij, Lizzielientje.

Vlees is in ieder geval tartaarvlees (puur rundvlees, 3x gemalen).
Gatverdarrie dat is inderdaad lekker, het is hier inderdaad hier niet te krijgen maar nu ga ik het ook maar eens uitproberen.
oow maar het is wel lekker haha wat erg
Ik weet niet precies wat er door die saus zit, maar het is echt een vettige chemische saus. Bah, echt vies om te maken! (heb in een slagerij gewerkt)
SFO, is het een alternatief om zelf rundvlees te (laten) malen en dan als in soort noodversie dat te mengen met zelfgemaakte whiskysaus, als in ketchup, mayo, creme fraiche en wat whisky, evt. met wat peper/zout.

En dan (tip van El Ninjo) de Belgische variant maken. Filet op broodje/toast en daarop wat curry/mosterd/fijn gesnipperde ui en augurk (als ik het goed onthouden heb).
Ik lig in een deuk om jullie. Ik heb voor AnnekeG bij een keurslager naar die kruiden gezocht om naar haar (in het buitenland) te sturen.

Maar die kruiden waren zooo verschrikkelijk duur, het goedkoopste was 15 eur0 voor het kleine beetje.

Succes dus, ik ben nog steeds voor Ann bij slagers aan het vragen voo rdie kruiden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:usagirl schreef op 13 juni 2010 @ 23:32:

Wie heeft er een lekker recept voor Filet Americain? Ik woon in het buitenland en hier is filet americain niet te krijgen. Ik heb al gezocht naar recepten via Goolge maar krijg recepten te zien die best verschillend van elkaar zijn en dan weet ik niet welke het lekkerste is. Als je een lekker recept hebt plaats het hier! Ik ben erg benieuwd. Bedankt!dan probeer je toch een aantal recepten en kies je zelf uit welke je het lekkerst vindt.
3 ons rundertartaar

2 a 3 el mayonaise

2 tl pittige mosterd

2 tl paprikapoeder

2 tl chilipoeder

tabasco

worcestersaus

peper - zout

Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er 2 el mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprika- en chilipoeder bij. Maal het geheel fijn, haal het uit het keuken apparaat, doe het in een schaaltje en maak het op smaak met peper, zout, worcestersaus en wat tabasco. Maak het eventueel nog wat smuiger met mayonaise.
Thnx Tila, hoewel ik het sinds kort pas weer lust/eet (heeeeel dun gesmeerd), Lief is er dol op, dus ga het keer proberen voor hem.
Hi USA girl,

Grappig he dat je van die gekke dingen gaat missen in het buitenland.

Ik ben dus Annekeg (Calgary), lieve MV is al een heule poos voor mij aan het zoeken. Ikzelf draai vaak wat inelkaar met een fijngesnipperd uitje, beetje ketchup, worchester sauce, kappertjes en wat olijfolie. Ik gebruik een goede kwaliteit beef, zoals sirloin ofoziets, haal het door mijn cuisinart gehakt molen. Best lekker hoor maar toch heel anders dan de filet americain uit NL. Vandaar dus ook mijn zoektocht.

Succes met het proberen.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Die van Tilalia, ga ik trouwens ook eens proberen.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
@Thee, Tilalia en Annekeg bedankt voor de tips, ik zal het van de week eens proberen nu ik er meer tijd voor heb.
Wat een reacties al!

Bedankt!

Ik mis af en toe wel wat typisch Nederlands eten, maar het meeste is hier (Australie) wel te krijgen. Behalve natuurlijk de verse en niet houdbare producten.

Ik heb geen gehaktmolen / keukenmachine of iets dergelijks...Kan ik ook gewoon rundergehakt gebruiken dan?

En ja, ik kan best alle recepten proberen die ik op internet vind, maar dan blijf ik bezig. Ik hoopte dat iemand juist een heel lekker recept heeft.

15 euro voor een beetje kruiden gaat me echt te ver, haha.

Nou ik ga dan toch maar eens aan de slag aankomend weekend, denk dat ik de recepten van Anneke en Tilalia ga proberen. Ik laat jullie weten wat ik vond van het resultaat.
Nee, geen rundergehakt!

Vraag de slager of hij biefstukvlees 3 keer fijnmaalt, dan heb je tartaar.
Oh, filet americain! Dat mis ik ook zo!

Als ik straks bevallen ben ga ik de recepten hier ook proberen!

Kun je trouwens biefstuk zo in de blender gooien eigenlijk? Ik heb hier (Singapore) ook nog geen tartaar gevonden, wel steak...
Jullie zijn niet de enige die het missen: http://extra.volkskrant.n ... _een_toast_kannibaal.html
dit is toch geen 15 euro voor een klein beetje?

http://www.naturalspices.eu/nl/kruidenm ... r-838.html
Wat een idiote dingen ga je missen trouwens he? Leverworst is hier ook moeilijk. Brinta, lekker brood en kaas. Frikandel speciaal at ik in NL bijna nooit, nu zou ik er een moord voor doen :-)

En heel erg stom (want ik woon in Azie tussen de chinezen) de Nederlandse Chinees! Babi pangang, nassi en fu young hai.... Hier ook niet te krijgen.
Haha, ik mis de Nederlandse Chinees ook!

En ik verlangde heeeel erg naar frikandel speciaal, was ik afgelopen mei 3 weken op vakantie in Nederland heb ik er maar 2 gegeten. Terwijl ik het nu ik terug ben in Sydney elke dag wel kan eten :-).

Nederlands brood en kaas mis ik ook!
Precies hetzelfde hier, de NL Chinees, ik lik nu mijn bekkie al af als ik denk aan de volgende keer in NL. Het is de Indonesische invloed die ik hier mis bij de Chinees. En ik krijg het zelf nooit zo lekker.

Missen jullie ook de Indische Cake, die gele die je bij de super koopt in NL? Heb al tig varianten aan recepten geprobeert nog nooit iets wat er echt op leek.
Oh ja en die ronde leverworst. Slaat echt helemaal nergens op, heb het in NL nooit zo bijzonder gevonden en nu krijg ik er bij tijd en wijle zo'n zin in. Echt heel raar!
Heb de filet americain nog niet gemaakt. Had afgelopen week een buikgriep, dus lijkt me niet verstandig om dan gelijk rauw vlees te gaan eten. Maar ga het zeker binnenkort maken!
Kijk ook eens op het professionele recept voor filet americain: filet americain recept Dit recept wordt door uw plaatselijke slager gebruikt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven