Filet Americain Recept
zondag 13 juni 2010 om 23:32
Wie heeft er een lekker recept voor Filet Americain? Ik woon in het buitenland en hier is filet americain niet te krijgen. Ik heb al gezocht naar recepten via Goolge maar krijg recepten te zien die best verschillend van elkaar zijn en dan weet ik niet welke het lekkerste is. Als je een lekker recept hebt plaats het hier! Ik ben erg benieuwd. Bedankt!
maandag 14 juni 2010 om 00:10
SFO, is het een alternatief om zelf rundvlees te (laten) malen en dan als in soort noodversie dat te mengen met zelfgemaakte whiskysaus, als in ketchup, mayo, creme fraiche en wat whisky, evt. met wat peper/zout.
En dan (tip van El Ninjo) de Belgische variant maken. Filet op broodje/toast en daarop wat curry/mosterd/fijn gesnipperde ui en augurk (als ik het goed onthouden heb).
En dan (tip van El Ninjo) de Belgische variant maken. Filet op broodje/toast en daarop wat curry/mosterd/fijn gesnipperde ui en augurk (als ik het goed onthouden heb).
maandag 14 juni 2010 om 00:17
Ik lig in een deuk om jullie. Ik heb voor AnnekeG bij een keurslager naar die kruiden gezocht om naar haar (in het buitenland) te sturen.
Maar die kruiden waren zooo verschrikkelijk duur, het goedkoopste was 15 eur0 voor het kleine beetje.
Succes dus, ik ben nog steeds voor Ann bij slagers aan het vragen voo rdie kruiden.
Maar die kruiden waren zooo verschrikkelijk duur, het goedkoopste was 15 eur0 voor het kleine beetje.
Succes dus, ik ben nog steeds voor Ann bij slagers aan het vragen voo rdie kruiden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 14 juni 2010 om 00:20
quote:usagirl schreef op 13 juni 2010 @ 23:32:
Wie heeft er een lekker recept voor Filet Americain? Ik woon in het buitenland en hier is filet americain niet te krijgen. Ik heb al gezocht naar recepten via Goolge maar krijg recepten te zien die best verschillend van elkaar zijn en dan weet ik niet welke het lekkerste is. Als je een lekker recept hebt plaats het hier! Ik ben erg benieuwd. Bedankt!dan probeer je toch een aantal recepten en kies je zelf uit welke je het lekkerst vindt.
Wie heeft er een lekker recept voor Filet Americain? Ik woon in het buitenland en hier is filet americain niet te krijgen. Ik heb al gezocht naar recepten via Goolge maar krijg recepten te zien die best verschillend van elkaar zijn en dan weet ik niet welke het lekkerste is. Als je een lekker recept hebt plaats het hier! Ik ben erg benieuwd. Bedankt!dan probeer je toch een aantal recepten en kies je zelf uit welke je het lekkerst vindt.
maandag 14 juni 2010 om 00:22
3 ons rundertartaar
2 a 3 el mayonaise
2 tl pittige mosterd
2 tl paprikapoeder
2 tl chilipoeder
tabasco
worcestersaus
peper - zout
Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er 2 el mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprika- en chilipoeder bij. Maal het geheel fijn, haal het uit het keuken apparaat, doe het in een schaaltje en maak het op smaak met peper, zout, worcestersaus en wat tabasco. Maak het eventueel nog wat smuiger met mayonaise.
2 a 3 el mayonaise
2 tl pittige mosterd
2 tl paprikapoeder
2 tl chilipoeder
tabasco
worcestersaus
peper - zout
Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er 2 el mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprika- en chilipoeder bij. Maal het geheel fijn, haal het uit het keuken apparaat, doe het in een schaaltje en maak het op smaak met peper, zout, worcestersaus en wat tabasco. Maak het eventueel nog wat smuiger met mayonaise.
maandag 14 juni 2010 om 00:26
Hi USA girl,
Grappig he dat je van die gekke dingen gaat missen in het buitenland.
Ik ben dus Annekeg (Calgary), lieve MV is al een heule poos voor mij aan het zoeken. Ikzelf draai vaak wat inelkaar met een fijngesnipperd uitje, beetje ketchup, worchester sauce, kappertjes en wat olijfolie. Ik gebruik een goede kwaliteit beef, zoals sirloin ofoziets, haal het door mijn cuisinart gehakt molen. Best lekker hoor maar toch heel anders dan de filet americain uit NL. Vandaar dus ook mijn zoektocht.
Succes met het proberen.
Grappig he dat je van die gekke dingen gaat missen in het buitenland.
Ik ben dus Annekeg (Calgary), lieve MV is al een heule poos voor mij aan het zoeken. Ikzelf draai vaak wat inelkaar met een fijngesnipperd uitje, beetje ketchup, worchester sauce, kappertjes en wat olijfolie. Ik gebruik een goede kwaliteit beef, zoals sirloin ofoziets, haal het door mijn cuisinart gehakt molen. Best lekker hoor maar toch heel anders dan de filet americain uit NL. Vandaar dus ook mijn zoektocht.
Succes met het proberen.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
maandag 14 juni 2010 om 02:56
Wat een reacties al!
Bedankt!
Ik mis af en toe wel wat typisch Nederlands eten, maar het meeste is hier (Australie) wel te krijgen. Behalve natuurlijk de verse en niet houdbare producten.
Ik heb geen gehaktmolen / keukenmachine of iets dergelijks...Kan ik ook gewoon rundergehakt gebruiken dan?
En ja, ik kan best alle recepten proberen die ik op internet vind, maar dan blijf ik bezig. Ik hoopte dat iemand juist een heel lekker recept heeft.
15 euro voor een beetje kruiden gaat me echt te ver, haha.
Nou ik ga dan toch maar eens aan de slag aankomend weekend, denk dat ik de recepten van Anneke en Tilalia ga proberen. Ik laat jullie weten wat ik vond van het resultaat.
Bedankt!
Ik mis af en toe wel wat typisch Nederlands eten, maar het meeste is hier (Australie) wel te krijgen. Behalve natuurlijk de verse en niet houdbare producten.
Ik heb geen gehaktmolen / keukenmachine of iets dergelijks...Kan ik ook gewoon rundergehakt gebruiken dan?
En ja, ik kan best alle recepten proberen die ik op internet vind, maar dan blijf ik bezig. Ik hoopte dat iemand juist een heel lekker recept heeft.
15 euro voor een beetje kruiden gaat me echt te ver, haha.
Nou ik ga dan toch maar eens aan de slag aankomend weekend, denk dat ik de recepten van Anneke en Tilalia ga proberen. Ik laat jullie weten wat ik vond van het resultaat.
maandag 14 juni 2010 om 08:01
Jullie zijn niet de enige die het missen: http://extra.volkskrant.n ... _een_toast_kannibaal.html
maandag 14 juni 2010 om 09:10
dit is toch geen 15 euro voor een klein beetje?
http://www.naturalspices.eu/nl/kruidenm ... r-838.html
http://www.naturalspices.eu/nl/kruidenm ... r-838.html
dinsdag 15 juni 2010 om 02:18
Wat een idiote dingen ga je missen trouwens he? Leverworst is hier ook moeilijk. Brinta, lekker brood en kaas. Frikandel speciaal at ik in NL bijna nooit, nu zou ik er een moord voor doen 
En heel erg stom (want ik woon in Azie tussen de chinezen) de Nederlandse Chinees! Babi pangang, nassi en fu young hai.... Hier ook niet te krijgen.
En heel erg stom (want ik woon in Azie tussen de chinezen) de Nederlandse Chinees! Babi pangang, nassi en fu young hai.... Hier ook niet te krijgen.
dinsdag 15 juni 2010 om 10:07
woensdag 16 juni 2010 om 09:56
Precies hetzelfde hier, de NL Chinees, ik lik nu mijn bekkie al af als ik denk aan de volgende keer in NL. Het is de Indonesische invloed die ik hier mis bij de Chinees. En ik krijg het zelf nooit zo lekker.
Missen jullie ook de Indische Cake, die gele die je bij de super koopt in NL? Heb al tig varianten aan recepten geprobeert nog nooit iets wat er echt op leek.
Missen jullie ook de Indische Cake, die gele die je bij de super koopt in NL? Heb al tig varianten aan recepten geprobeert nog nooit iets wat er echt op leek.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
woensdag 16 juni 2010 om 09:57