Caribbean food

14-06-2010 09:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand ben ik jarig en omdat ik 40 word wil ik er toch een beetje speciaal feestje van maken (kan nu nog, voordat de ouderdom definitief toeslaat toch? )

Ik heb dus bedacht om een soort cocktailparty te geven (ben al druk cocktails aan het bedenken en proeven, errug vervelend hoor), maar weet niet zo goed wat daar qua eten bij moet of kan. Aangezien ik redelijk wat tropische cocktails op het menu heb staan leek iets van tropisch/caribbean eten me wel wat. Ben alleen nog niet verder dan kip (jerk chicken) en een fruitsalade....

Iemand nog lekkere, niet te ingewikkelde, liefst van te voren klaar te maken gerechten met een caribisch of tropisch tintje?

Oh, het is voor zo'n man of 25-30....
word jij al 40??!! dat had ik nooit gedacht! Dacht dat jij een hippe 25 plusser was. Dat ben je natuurlijk ook maar ghe, je bent een hippe 40-ger

Alvast van harte gefeliciteerd.

Gambaspiesjes, gegrillde ananas, gekruide kokos-gehakt balletjes, een goede bowl met vers tropisch fruit en drank natuurlijk, gepofte aardappeltjes met een lekkere tomatensalsa
Ik zie er nog jong uit he?

Dank je voor de felicitatie en die kokos-gehaktballetjes lijken me erg lekker!
Zoete aardappelen met aioli.

Antilliaanse pasteitjes met vlees/tonijn/kaas. (goed van te voren te bereiden)

Bara's (is Surinaams maar tropisch genoeg)

Iets met pompoen?

*ik wil ook komen, cocktails + caribean food, all I need in life*
Tis veel bonen daar. Weet niet of dat zo goed valt bij je gasten?
Je kan ook nog een bananenbrood maken. Dat at ik veel op Jamaica. Maar ik weet niet of je ook nog zoete gerechten nodig hebt, dus zeg het maar als je het recept graag wilt hebben, dan zoek ik het even op.
Semper ubi sub ubi
quote:bergamot schreef op 14 juni 2010 @ 09:22:

Tis veel bonen daar. Weet niet of dat zo goed valt bij je gasten?Whut??
Ow!!! Roti kip en kerrie aardappeltjes, losse rottibladen ( of tortillas) erbij, en dit kun je ver van te voren maken.
quote:dangeensuus schreef op 14 juni 2010 @ 09:28:

[...]

Whut??Daar gaan de gasten van scheten.
ik heb hier een mega dik Cariben kookboek staan. Ik zal er eens in snuffelen.
Oeh, pasteitjes, lekker! En bara vind ik ook lekker, maar om dat nou zelf te gaan maken... Pompoenen zie ik niet echt liggen in de super nu?

Bergamot: bonen zou kunnen, maar niet teveel denk ik

Idreamofgenie: ik zoek nog wel een soort van nagerecht ja. Is dat bananebrood een nagerecht?
http://caribemagazine.nl/bloggen/recepten/

Google even op Caribische recepten en dan zie je veel sites.
quote:dangeensuus schreef op 14 juni 2010 @ 09:29:

Ow!!! Roti kip en kerrie aardappeltjes, losse rottibladen ( of tortillas) erbij, en dit kun je ver van te voren maken.Dat is inderdaad ook lekker ja. Kun je dat invriezen? Of is het lekkere er dan af?
Of je kan wraps maken met roti kipfilet, misschien wat makkelijker te eten voor de gasten.

Of verzin maar iets lekkers en knoflookig in die wraps.
Dank voor de link Yas!
Nou, tis heel gek, maar ik hou wél van roti, maar helemaal níet van wraps. En roti zelf maken.... tja, dat is me nét teveel werk (of kun je die ook kant en klaar kopen, rotivellen?)
.
.
Bananenbrood

625 gr bloem

2,5 thl. bakpoeder

1/2 tl kaneel en nootmuskaat

1/2 tl. zout

4 overrijpe bananen

1/2 tl vanille escence

125 gr boter

80 gr suiker

2 losgeklopte eieren

oven op 180 graden.

prak de bananen

Klop boter en suiker in een kom, voeg de eieren toe, voeg op lage stand de bananen en de overige ingredienten toe en meng tot een glad beslag.

Eventueel rozijnen en 125 gr gehakte noten.

In een ingevette bakvorm ca 1 uur bakken. 10 min laten staan voor het bananenbrood uit de bakvorm te halen. Lekker met boter en Jam
Ik heb zaterdag nog een pompoen gekocht op de markt. Zo'n flessending. En bij de appie liggen de biologische ronde oranje. De pompoen is nu lekker gestoofd met zoete aardappel.

Verder lees ik mee voor heerlijke recepten en inspiratie.
De C1000 verkoopt ook rotivel zag ik laatst.
.
Ja, ik hou ook erg van de combi pittig-zoet Lindy. Maar volgens mij niet iedereen. Warm fruit is ook zoiets: ik hou er wel van, mijn vriend bijv. totaal niet.

Zal zo es bij de c1000 speuren naar rotivellen. En anders de toko. (wil geen wrap achtige vellen, bleh )

Bedankt voor het recept MissMojo!
Goed om te weten. Hier eten we al jaren roti met turks brood.

Rotivellen maken doen we niet aan *lui* en vroeger niet te koop hier.

TO: Gebakken banaan natuurlijk! Niet van die zompige dingen in beslag maar schijfjes bakbanaan even gebakken in olie.

Funchi bijvoorbeeld met kaas.
Dit is heeeel lekker:

NACHOS & MANGO SALSA

2 mangos, flesh finely chopped

Juice of 2 limes

½ red pepper, finely chopped, or 1 teaspoon sambal

Small bunch cilantro

1 small onion, chopped extremely fine

Salt to taste

Combine and refrigerate for a few hours or overnight. You can eat it right away and it will be delicious,

but it gets better if it sits for a while. Also, be careful adding pepper, it gets spicier with time. On it’s own,

it’s great with nachos, but it also goes very well with tacos, meat, on a sandwich or even a salad. Good stuff!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven