kriebels

15-06-2010 01:45 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
'k moet het gewoon even kwijt.................

Vanavond was ik op mijn werk aan het afsluiten. Rustige avond gehad, zin om naar huis te gaan. Vriend zelfs al gebeld dat ik lekker vroeg thuis zou zijn. Of ie misschien op zou willen blijven, konden we nog even lekker op de bank tegen elkaar aan kruipen.

Stapt er een jongen (man) binnen. Bekend gezicht, lang niet gezien, dus mijn brein begint te werken.

Mijn stille jeugd liefde! Samen in de box gezeten, samen hutten gebouwd, tijd uit het oog verloren, elkaar weer tegen gekomen op de middelbare school maar door verhuizing weer uit het oog verloren.

Ooit op een dronken avond 9 jaar terug nog tegen gekomen vlak voor ik Vriend leerde kennen.

Vanavond heeft hij 2 uur bij me aan de bar gezeten. Verder was er niemand, dus honderduit zitten kletsen met elkaar, over vroeger, nu etc.

Nu komt het lastige, ik heb helemaal de kriebels in mijn buik, en mijn gezicht gloeit vanaf het moment dat hij binnen kwam.

Bij afscheid kreeg ik 3 hele lieve zoenen van hem (op mijn door mij toegekeerde wangen )

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ben zo bang dat ie vaker langs gaat komen. Ik ben gek op Vriend, hou van hem, snap dus die kriebels ook niet.Of toch weer wel?

pffffff
Joh, oude liefde roest niet, en van dat soort dingen. Maar ik vind het helemaal niet gek dat je die dingen voelt hoor. En voelen mag, kom op zeg, je bent toch niet dood verklaard omdat je een relatie hebt? Leuk, je voelt kriebels bij een oude liefde, volgens mij hoort dit gewoon bij het leven, toch?
Als ik m'n eerste liefde weer zou tegenkomen zou ik ook wel de kriebels krijgen hoor.. .. nu waren we destijds al wat ouder en zaten we niet meer bij elkaar in de box.. maar toch..
Het voelt een beetje al verraad naar mijn vriend.

Er is nooit wat geweest tussen die jongen en mij.

Dat we jong waren speelden we gewoon met elkaar, zonder er over na te denken dat we jongen en meisje waren zeg maar. Later een enorme crush op hem, maar nooit het lef gehad om dat ook te zeggen.

Ik ben zo bang dat ik niet voor mezelf in kan staan als hij vaker langs gaat komen. Werd helemaal week van hem, en ben nu helemaal van slag.

Ik heb dit nooit eerder gehad.
quote:boogje schreef op 15 juni 2010 @ 01:54:

Als ik m'n eerste liefde weer zou tegenkomen zou ik ook wel de kriebels krijgen hoor.. .. nu waren we destijds al wat ouder en zaten we niet meer bij elkaar in de box.. maar toch.. Mijn eerste liefde...hmmm, nee, heb hem nog steeds niet weer gezien. We waren destijds 14 en 17 jaar. Verdorie, nu wil ik ook weten hoe het met hem is!
laat het gewoon even bezinken.. Niks om je al te veel zorgen om te maken.. Dit is een combinatie van shock en vreugde om hem weer te zien na zo'n lange tijd en inderdaad al die gevoelens die terugkomen.. maar dat zakt wel weer.. Je moet eerst even op adem komen..
Ja naar wacht even. Je houdt van je vriend en ik neem aan dat je die niet 123 aan de kant gaat zetten.

Je zegt nu dat je niet weet of je voor jezelf in kan staan?? Hoezo?

Met die uitspraak zou ik heel erg uitkijken, want dan is het net alsof het een of andere hogere macht is die jullie bijelkaar brengt en ervoor zorgt dat jullie straks opeens staan te zoenen en woeps, bij elkaar in bed liggen of whatever... dat is toch écht je eigen beslissing dan en is niet iets dat je overkomt, toch?

Denk dat als je echt serieus bent met je vriend, je dat ook duidelijk tegen deze jongen moet zeggen. Van joh, alles leuk en aardig, maar ik ben nu met X. En daar heeft hij zich dan ook maar bij neer te leggen.

Tenzij je niet serieus bent met je vriend natuurlijk, en je twijfelt aan je relatie... maar dat kan alleen jij bepalen.
Mijn eerste liefde was op de lagere school.. geen idee hoe oud we waren.. ik denk iets van 12.. .. eigenlijk best absurd als je erover nadenkt hoe ver we eigenlijk gingen toen..

Maar ook geen idee wat er met haar gebeurd is.. Heb haar ook wel eens proberen te zoeken op internet en hyves.. maar kan haar niet terugvinden.. nadeel bij vrouwen is dat ze hun naam vaak veranderen als ze trouwen.. zijn ze al helemaal onvindbaar..
quote:boogje schreef op 15 juni 2010 @ 02:08:

Mijn eerste liefde was op de lagere school.. geen idee hoe oud we waren.. ik denk iets van 12.. .. eigenlijk best absurd als je erover nadenkt hoe ver we eigenlijk gingen toen..

Maar ook geen idee wat er met haar gebeurd is.. Heb haar ook wel eens proberen te zoeken op internet en hyves.. maar kan haar niet terugvinden.. nadeel bij vrouwen is dat ze hun naam vaak veranderen als ze trouwen.. zijn ze al helemaal onvindbaar..Troost je, al die "eerste liefdes" van mij, eentje is er te traceren op hyves. Dus die naam-verandering gaat ook niet altijd op Boogje.
quote:aninha schreef op 15 juni 2010 @ 02:07:

Ja naar wacht even. Je houdt van je vriend en ik neem aan dat je die niet 123 aan de kant gaat zetten. No Way, onze plannen lopen toch zeker nog tot 2050 ofzo. Ben echt niet van plan om zomaar de benen te nemen

Je zegt nu dat je niet weet of je voor jezelf in kan staan?? Hoezo?

Werd gewoon helemaal week vanavond. Zo ken ik mijzelf helmaal niet. Ben zo bang dat dat weer gebeurt als ik hem zie.

Met die uitspraak zou ik heel erg uitkijken, want dan is het net alsof het een of andere hogere macht is die jullie bijelkaar brengt en ervoor zorgt dat jullie straks opeens staan te zoenen en woeps, bij elkaar in bed liggen of whatever... dat is toch écht je eigen beslissing dan en is niet iets dat je overkomt, toch?

O, joh, zo ver zat ik nog niet eens met mijn gedachten Bed? Nee, maar die spanning en die kriebels

Denk dat als je echt serieus bent met je vriend, je dat ook duidelijk tegen deze jongen moet zeggen. Van joh, alles leuk en aardig, maar ik ben nu met X. En daar heeft hij zich dan ook maar bij neer te leggen. Ach moet gewoon blij zijn dat ik me nu zo goed voel. Ik weet ook niet wat hij van mij vind. Misschien was ie allang blij dat hij iemand had om mee te lullen? Ik denk dat ik het stiekum gewoon teveel uit zijn verband ruk.

Tenzij je niet serieus bent met je vriend natuurlijk, en je twijfelt aan je relatie... maar dat kan alleen jij bepalen.

quote:boogje schreef op 15 juni 2010 @ 02:08:

Het grappige is, er is nooit wat gebeurt, maar het leek wel of die spanning van 15 jaar terug in ene terug was op het moment dat ik hem herkende (en hij mij) Weet natuurlijk niet of hij die spanning ook voelde. Ergens hoop ik van niet.
ok,dan heb je idd geen probleem.

geef het een glimlach en verder geen zorgen dan, toch?
Ja, maar ken jij dat niet, dat gevoel alsof je iets doet wat niet mag/kan terwijl je eigenlijk niets doet?

Heb het ook nooit begrepen hoor, maar heb nu zo het gevoel dat het zo fout was dat ik hem tegen ben gekomen.
nee, ik heb wel eens dat ik bv droom over oude liefdes en me daar dan 's ochtends een beetje wazig over voel, want ik houd van m'n vriend en wil helemaal niets van niemand anders.....

maar als je je daar zelf maar van kan overtuigen, dan zijn wat kriebels verder niet erg lijkt me...

ik viel alleen over dat zinnetje dat je niet weet of je voor jezelf in kan staan, want dat wordt vaak door vreemdgangers als excuus gebruikt. van ja, we stonden zómaar te zoenen. daar geloof ik dus gewoon niet in... maar dat was jouw intentie dus ook niet blijkbaar.
O, nee zo bedoelde ik het niet.

Maar ik ken dit gevoel gewoon niet.

Keerde netjes mijn wang toe dat hij me een dikke knuffel gaf dat ie zo blij was me weer eens gezien te hebben. Ik weet het ook niet, maar wil hem eigenlijk niet nog een keer tegen komen, maar toch weer wel. Het was zo onwijs gezellig.

Dat van dat dromen heb ik wel eens over niets zeggende vriendjes van vroeger, maar dan zonder het onbestemde gevoel als ik wakker wordt.

Maar ik ga nu gewoon slapen, het zal morgen wel weer over zijn.
En, wat zei jouw vriend toen je 2 uur later thuis kwam dan je had gezegd? Dan had je dus kunnen zeggen: Goh, Jantje kwam binnen, die heb ik zo lang niet gezien! We hebben zitten kletsen, daarom is het zo laat geworden....
Eens met nammma, ik denk dat dat 'stiekeme' gevoel het snelste verdwijnt als je dit tegen je vriend zegt. Misschien raar en eng om te doen, maar dan haal je het weg uit het geheime en daar wordt het vaak meteen een heel stuk minder spannend van.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mijn stelregel: zo lang je vriend/moeder/zus de kamer (je kantoor) binnen kan lopen zonder dat jij je hoeft te schamen, doe je niks fout. Je kunt alleen zelf beoordelen wat je op dat moment wel of niet aan het doen kunt zijn.

Als jij, toen je thuiskwam, gewoon tegen je vriend hebt gezegd 'zo leuk, ik kwam X weer tegen, van vroeger', dan lijkt mij dat er voorlopig nog niks aan de hand is. Je hoeft hem niet te vertellen over je dubbele gevoel, maar houd hem op de hoogte als je hem nog eens tegenkomt.

Hebben jullie trouwens telefoonnummers ofzo uitgewisseld? Ik bedoel hoe groot is de kans dat je hem nog eens tegenkomt?
Tja, nu overviel het je en was je er niet op voorbereid. En dat je dan in het holst van de nacht nog hier zit te typen over vlinders, dat snap ik heel goed.

Nu is het weer dag, moeten er boodschappen gedaan worden en gewassen en rekeningen betaald. En zal je het wel van je af kunnen zetten en dan bedaren die vlinders wel.

En de volgende keer dat hij weer binnenstapt ben je beter voorbereid en minder overvallen. En de eerste keer by surprise en uren aan de bar bijkletsen is altijd mooier en magischer dan al die keren daarna dat je hem tegenkomt.

Als je er gewoon verstandig mee omgaat, de crush accepteert maar er niets mee doet, dan blijf je gewoon lekker tot minstens 2050 bij je 'echte real live man' en hoef je dat niet overboord te zetten voor een oude tienerdroom!
Haha, een nachtje slapen doet goed. Ik denk dat het gewoon de verrassing was.

Vriend lag al te slapen dat ik thuis kwam. Meer dan een hmmm, O hoe was het kwam er dus niet uit. Geen nummers uitgewisseld, maar aangezien we beide in de buurt van mijn werk opgegroeid zijn, is de kans dat ie nog een keer langs komt groot.

Gewoon achter mijn bar blijven, dan is er niets aan de hand ha ha ha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven