Hoevaak je bed verschonen?

13-06-2010 15:04 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag: ik verschoon elke week de onderlakens en de kussenslopen van de bedden en om de week alles dus ook het hoeslaken erbij. Vaak genoeg? Of juist niet? Had er laatst met vriendinnen een " discussie '' over,de meesten vonden het te vaak.....Ben Benieuwd!
quote:Bagheera schreef op 14 juni 2010 @ 09:25:

[...]

Donzen dekbed en kussen was ik 2x per jaar.Hoe dan? Kussens maak ik steevast kapot als ik ze in de was doe; mijn dekbed is nog geen half jaar oud, maar die past niet in de wasmachine, vrees ik...
quote:Captain_Obvious schreef op 14 juni 2010 @ 09:35:

[...]

Hoe dan? Kussens maak ik steevast kapot als ik ze in de was doe; mijn dekbed is nog geen half jaar oud, maar die past niet in de wasmachine, vrees ik...

Dekbed is 2m bij 2m en past bij mij in mijn 5-kg trommel. Het heeft wel veel volume, maar dat is een kwestie van even proppen. Op het moment dat er water bij komt, slinkt het dekbed enorm.

De twee kussen passen per 2 in de machine. Ik doe het al jaren en er zit nog geen rafeltje aan.

Zowel dekbed als kussen zijn van dons. Ik was het op 60 graden en dan in de droger en daarna goed aan de lucht verder laten uitdrogen.
Ah, daar heb je het al, ik heb geen droger. Iemand ervaring met kussens wassen zonder droger?
1 x per week.

Lekker toch, frisse lakens!
quote:yasmijn schreef op 14 juni 2010 @ 09:16:

[...]

Nee, maar wel keren en met de stofzuigert erop. Ja, en weet je wat ik ook nog doe, heet strijken
quote:Tine68 schreef op 13 juni 2010 @ 18:53:

Ik vind het al ranzig als ik doorlek 1x in de maand.

Húp bedden verschonen! Goede training voor den armspierenMaar stel je bent een week ongesteld, en je lekt elke nacht door, doe jij dan vijf lakens in vijf nachten?
Een keer per week gaat alles in de was. Zelf ga ik twee keer per dag onder de douche.

Ongewassen mijn bed in vind ik niet fris. Zeker niet als er ook gesekst gaat worden (helaas is dat momenteel even niet aan de orde). Ongewassen naar mijn werk vind ik ook niet prettig.
quote:Captain_Obvious schreef op 14 juni 2010 @ 09:46:

Ah, daar heb je het al, ik heb geen droger. Iemand ervaring met kussens wassen zonder droger?Hier ook geen droger. Ik was de kussens als het een erg warme en zonnige dag is. Dus vroeg op de dag wassen en buiten drogen in het zonnetje.
kan niet quoten mobiel maar...

Doorlekken gebeurt hoogiuit 4x per jaar en ja dan verschoon ik het onderlaken. Pretvlekken heb ik vaker dan 4x per jaar en dan veschoon ik oo altijd het onderlaken. Moet er wel bijzeggen dat ik echt verslaafd ben aan een schoon bed. Liefst zou ik dagelijks verschonen, vind het zo lekker slapen! Maar da's geen doen, dus als er geen vlekken zijn vind ik 1x per week voldende.
Een keer per week verschonen, bij doorlekken direct het onderlaken.
quote:Margaretha2 schreef op 14 juni 2010 @ 21:13:

[...]

Maar stel je bent een week ongesteld, en je lekt elke nacht door, doe jij dan vijf lakens in vijf nachten?

Als het moet wel

Gelukkig zijn de eerste twee nachten het ergst, daarna valt wel mee. Tegenwoordig stop ik matrassen in mijn slip, dus het doorlekken valt wel mee de laatste tijden
Soms willen de kraamvrouwen ook van hun kraamverband af aan het eind van de kraamtijd en dan mag ik ze meenemen

Hoera Ik kan ze weer goed gebruiken
Niks zo lekker als een bed wat naar jezelf ruikt, volgens een vriendin.

Vriend en ik verzuchten altijd hoe heerlijk het wel niet is om in zo'n schoon bed te stappen. Maar we zijn allebeid te lui om het vaak genoeg te wassen. Iedere week vind ik vaak genoeg. Maar ik haal het bijna nooit. Zelfs nu niet, met dat vieze warme weer. Eens in de 2 á 3 weken gaat net lukken, moet ik tot mijn schaamte bekennen.
quote:Margaretha2 schreef op 14 juni 2010 @ 21:13:

[...]

Maar stel je bent een week ongesteld, en je lekt elke nacht door, doe jij dan vijf lakens in vijf nachten?

Als ik verwacht door te kunnen lekken (1 nacht per maand), dan leg ik een badhanddoek op mijn onderlaken.

Overigens verschoon ik onderlakens en slopen wekelijks en dekbedhoes tweewekelijks.

Strijken: alleen de slopen als ze erg gekreukt zijn. Mijn zware 240x220 dekbedhoezen strijken, moet er niet aan denken....

Theedoeken strijk ik wel, omdat ik graag een paar schone op mijn aanrecht heb liggen.

Ik heb ca. acht dekbedsets (met bij ieder setje een paar extra slopen in bijpassende kleur). Fleurt de hele slaapkamer op.
Ik verschoon het ongeveer 1x per 2 weken of anderhalve week.

Ga het vandaag maar even doen, ben in een enorme schoonmaakbui, en dat gebeurd niet vaak. Met 2 katten is het moeilijk om alles netjes te houden. 2 minuten na het stofzuigen was het huis alweer vol met haren.

Zelf stofzuig ik 1 per dag en ik douche ook een keer per dag. Meestal in de ochtend, ik vind het niet vies om zonder douchen naar bed te gaan. Zelf strijk ik bijna nooit, ik ga nu nog een poging wagen op de overhemden van mijn vriend, mijn eigen kleren doe ik bijna nooit.
Afhankelijk van de Crispy-factor.

Als de slaapzak ( wel zo handig, alles in één) niet meer soepel buigt is het tijd om hem in de wasmachine te doen en een schone te nemen.

Ik wacht hier altijd zo lang mogelijk mee, omdat zo'n schone slaapzak zo steriel naar wasverzachter ruikt.
Tine en Amarna!

Ik lek eigenlijk nooit door, vroeger weleens een druppeltje (echt één druppeltje) en dan ga ik het niet verschonen voor de menstruatie voorbij is. Ik verschoon het ook niet als ik slaap uit mijn ogen heb of misschien een beetje gekwijld heb (tenminste, ik stel me zo voor dat dat heus weleens gebeurt ´s nachts).

Pretvlekken heb ik dan weer nooit, ik vind dat ranzig klinken! Snap ook niet hoe je ze kan krijgen, ik doe gewoon mijn benen bij elkaar voor ik opsta en that´s it.
Ik heb altijd het voornemen 1x per weken.

Maar soms wil dat wel es uitlopen tot 1x in de 2 weken.
quote:Margaretha2 schreef op 15 juni 2010 @ 15:35:

...

Pretvlekken heb ik dan weer nooit, ik vind dat ranzig klinken! Snap ook niet hoe je ze kan krijgen, ik doe gewoon mijn benen bij elkaar voor ik opsta en that´s it.

Zal ik het dan even nóg wat ranziger maken ... Ik sta (bijna) nooit op nadat we 's avonds seks hebben gehad. Wij vallen plakkend/lekkend en wel samen in slaap.

Waarna ik mezelf de ochtend erna dan wel weer afvraag waarom ik dat toch altijd doe, want dan moet ik het hele bed weer verschonen
Tenminste 1 x per week. Vind de geurtjes van dekbedjes e.d. die niet op tijd verschoond worden helemaal niet zo lekker

Als het heel erg warm is soms wel twee keer per week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven