Gezondheid alle pijlers

Overgewicht

15-06-2010 20:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen ,

ik ben Thamara en ik heb al heel lang een probleem met overgewicht afvallen aankomen en ik zit nu op mijn zwaarste gewicht ooit 100kg .

In de loop der jaren heb ik elk middeltje en dieet geprobeert heel lang bij een dieetiste gelopen en elke keer weer als ik op mijn eigen benen staat en het alleen moet doen gaat het fout het is me nooit gelukt om echt mijn leven te veranderen en op een gezond gewicht te blijven.

Op een of andere manier blijf ik eten en kan ik het niet volhouden om gewoon gezond te eten, hier word ik dus erg down van en ben ik erg onzeker over mijn lichaam en ook steeds meer van mezelf begin te walgen.

Dit wil ik echt niet en zou dolgraag is aan een fatcamp of een soort training volgen hoe ik het moet doen en dan heb ik het niet over af en toe een keertje naar de dokter of dieetiste een soort heropvoeding kwa hoe te eten en mezelf een goeie leefstijl aan te leren. Want ik weet echt niet meer wat ik anders kan en als echt niets meer lukt maar onder het mes moet voor een maagverkleining maar aangezien er aan deze operatie erg veel risico's hangen liever niet wil.

Nu hoop ik via deze weg adviesen of mischien adressen van afvalkampen te krijgen elk dingetje is welkom dus kom maar op zijn er nog mensen die hier ook mee kampen zou het leuk vinden om er is over te kletsen .

Thanksss....

Tham
Hi...

Misschein de Obesitas kliniek, daar werken ze vanuit verschillende invalshoeken, dus qua eten, qua lijf en qua geest..juist voor langere tijd om dat het een andere manier van leven moet worden..

dus ik zou zeggen

www.obesitas-kliniek.nl/
once upon a time called.....right now
Thanks

Ik ben nu aan het lezen hoop dat het iets is voor mij
Het nadeel van de obesitas kliniek vind ik dat niet alles vergoed word door de verzekering. Heb er ook mijn oog op laten vallen poosje terug maar uiteindelijk op een orthomoluculair therapeut afgestapt.

Mocht je terecht komen bij ze dan ben ik heel benieuwd hoe het je af gaat.
Ok ik zie dat die obesitas kliniek ook erg ver bij mij uit de richting is dat is zoiezo niet echt praktisch. Maar hoe ben je zo terecht gekomen bij een orthomoluculair therapeut ?dat is ook niet iets waar je zelf opkom. En heb je er ook baat bij ?

Ik heb al iets online gezien een soort welness centrum waar je een week zit en vervolgens geleerd word met behulp van psychologen en dietisten en een heel team om een nieuwe leefstijl aan te meten dat spreekt me wel aan alleen daar zijn natuurlijk ook weer kosten aan gebonden nu ken je bij ieder dieet wel je portomonee trekken helaas maar ja denk dat als je een week in zoiets zit en je er goed begeleid word wil ik het zeker proberen dus eerst maar is informatie inwinnen.
Hey Nou ik heb maar besloten om toch naar de huisarts te gaan heb het een aantal jaar geleden gedaan toen werd ik naar de dietiste gestuurd 3kwart jaar gelopen en zonder het gewenste resultaat. Dus duimen maar dat hij dit keer met een betere oplosing komt want ben nu echt klaar mee!
Ik hoop voor je dat de huisarts met een goede oplossing komt. Ik ken je probleem van de niet werkende oplossingen. Als je meer wilt weten over mijn manier van afvallen kun je kijken op www.coradefluiter.nl Er zijn op dit forum heftige discussies over geweest dus ook hier kun je je hart ophalen. Succes bij de huisarts!
Heb je WeightWatchers al eens geprobeerd? En dan niet online, maar elke week naar het clubje toe en jezelf laten wegen? Misschien is dat wel de juiste stok voor je, dat je gecontroleerd wordt.

Afvallen gaat niet snel daar, dus je moet lang lid blijven voor je op je streefgewicht zit. Misschien kan je tegen de tijd dat je klaar bent, je wel aan het regime houden?
Nope
Hey

nee ik heb weightwatchers nog niet geprobeerd maar daar heb je allemaal verplichte gerechten toch? nu lust ik veel dat is niet het probleem maar om nou elke dag verplicht een bepaald gerecht te nemen vind ik ook niets mag wel gezond maar moet wel leuk blijven.

Nu ben ik er niet bekend mee dus mischien is het wel wat.

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest die gaat me testen op allerlij dingetjes om uit te sluiten of het niet aan iets lichamelijks ligt. Mocht dat het niet zijn word ik waarschijnlijk naar een psycholoog gestuurd die gaat me helpen om geestelijk ook een omturn te maken want het is niet alleen doen je moet in je kop natuurlijk ook een verandering maken anders lukt het nooit en kom ik altijd weer op het oude ritme terug. Dus ben benieuwd wat er allemaal uitkomt ik ga zoiezo ff kijken op die site van caradefluiter.nl wie weet kom ik daar ook wel intresante dingen tegen .
quote:Tammie84 schreef op 16 juni 2010 @ 19:28:

Hey

nee ik heb weightwatchers nog niet geprobeerd maar daar heb je allemaal verplichte gerechten toch? nu lust ik veel dat is niet het probleem maar om nou elke dag verplicht een bepaald gerecht te nemen vind ik ook niets mag wel gezond maar moet wel leuk blijven.Nu ben ik er niet bekend mee dus mischien is het wel wat.

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest die gaat me testen op allerlij dingetjes om uit te sluiten of het niet aan iets lichamelijks ligt. Mocht dat het niet zijn word ik waarschijnlijk naar een psycholoog gestuurd die gaat me helpen om geestelijk ook een omturn te maken want het is niet alleen doen je moet in je kop natuurlijk ook een verandering maken anders lukt het nooit en kom ik altijd weer op het oude ritme terug. Dus ben benieuwd wat er allemaal uitkomt ik ga zoiezo ff kijken op die site van caradefluiter.nl wie weet kom ik daar ook wel intresante dingen tegen .

Wat moet nou wel leuk blijven? Het eten? Misschien moet het maar eens wat minder leuk worden. Wat wil je nou?

Kom op meid! Ga ervoor!

Sterkte...
quote:Tammie84 schreef op 16 juni 2010 @ 19:28:

Hey

nee ik heb weightwatchers nog niet .Bij de WW wordt juist niet gewerkt met vaste recepten en zo, je kunt zelf bepalen wat je eet, dmv een puntentelling en wat richtlijnen. Beweeg je meer, dan mag je ook iets meer eten. En je mag ook wat punten sparen waardoor je een keer bijvoorbeeld gemakkelijker uit eten kunt gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven