Werk & Studie alle pijlers

Help! Anti-stress tips aub.

16-06-2010 13:57 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen krijg ik de uitslag van mijn examens, en ik ben een heel klein beetje gestresst (lees: ik zit nu al met hartkloppingen op de bank, heb het hele huis al opgeruimt en schoongemaakt, de was gedaan, de afwas gedaan etc.) en het wordt alleen maar erger ! Godzijdank is mijn vriend wel morgen thuis, anders dan zou ik helemaal gek worden!

Nu ben ik waarschijnlijk wel geslaagd, maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat ik gezakt ben, want ik wordt alleeeen maar zenuwachtiger . (op een of andere manier maakt gezakt zijn me minder zenuwachtig dan geslaagd zijn)

Heeft er iemand tips zodat ik deze dag (en morgen natuurlijk) overleef?
Oh, dan is Amsterdam maar een klein stukje

Welke studie wil je eigenlijk gaan doen? Is deze er bijvoorbeeld niet in duale vorm? En het is overigens zo, dat wanneer je geen contact hebt met je ouders (weet niet of dit het geval is hoor), of ze verdienen heel weinig geld, je een extra toelage van DUO kunt krijgen. Er is altijd wel een mouw aan te passen.
Amsterdam is nog een goed stuk fietsen, maar als ik toch naar Amsterdam ga kan ik, als ik klaar ben bij jou, altijd nog even door gaan naar Zwolle om bij mimootje te poetsen !

Ik wil de HBO Verpleegkunde gaan doen, en die kan vanaf het 2e jaar inderdaad duaal. Die regeling van de DUO ken ik inderdaad, ben ook bezig om alle papieren te verzamelen om mijn dossier af te ronden zodat hij naar DUO kan. Helaas wil niet iedereen meewerken en zullen mijn ouders toch aangeven dat zij geen problemen met mij hebben, en zij natuurlijk willen bijdragen aan mijn studie (mits ik eerst nog het VWO ga doen, dan de artsen opleiding, en dan specialiteit psychiater, ik weer bij hen in huis kom wonen, ik het uit maak met mijn vriend, en ik er ook geen problemen van maak dat mijn vader een alcohol verslaafde idioot is). That's never gonna happen, dusja. Dat maakt het wat ingewikkelt1
Kom op meid, nog een paar uur aftellen en dan kan de vlag vast uit! En lekker gaan studeren hoor! Helemaal als je al weet wat je graag wilt gaan doen, ga er voor!

En even wat uit de losse pols op een rijtje gezet:

Als je op kamers wilt dan kun je een uitwonende studiebeurs krijgen. Ga er even vanuit dat dat rond de 400 euro ligt. Verschilt per persoon, maar stel hè. Dan kun je daar je kamer van betalen en wat boodschapjes.

Evt kun je je collegegeld lenen van DUO, is nl een aparte lening. En dan kun je wat je verder nog nodig hebt om van te leven kopen met het geld wat je verdient met je bijbaan.

Wat betreft de boeken: koop idd niet meteen alle boeken die op je lijst staan hoor! Ik had in mijn eerste jaar gekgenoeg ook de helft van die dure boeken niet nodig! En kijk eens op marktplaats of bol, daar verkopen ze ook 2e hands studieboeken. Het studiejaar zit er bijna weer op, dus er zal straks vast weer veel worden aangeboden.

Het fijne van in Nederland wonen is dat bijna iedereen die wil studeren ook kan gaan studeren. Dus ook jij hoor! Misschien dat iemand op je middelbare school je nog even kan helpen met alles uitzoeken.

Succes!
Maar daar staat jouw verhaal tegenover en jij woont al een tijdje op jezelf, dus hopelijk overtuigt hen dat genoeg.

Gewoon gaan doen wat je zelf leuk vindt, heel goed Succes nog even met afwachten!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Nou, en dat is mijn specialiteit. Ik ben HBO-V duaal student! En vanaf het tweede jaar krijg je salaris. Bij sommige ziekenhuizen het eerste jaar al. Ik heb het eerste jaar geleend, omdat ik van mening ben dat je nergens voor mag lenen, behalve je opleiding en je huis. En dat is echt wel goed te doen hoor! Kom hier eens buurten!

Overigens wel heel vervelend van je vader... en ik geloof dat ik ook uit je verhaal kan opmaken dat je ouders en je vriend elkaar niet helemaal lekker liggen. Erg naar hoor! En dat op zo'n jonge leeftijd. En dan maar wel even je HAVO halen he! (ben nogal positief minded)
Heb je trouwens al gesolliciteerd bij een ziekenhuis? De meeste ziekenhuizen vergoeden je collegegeld en boeken...
quote:Annelize schreef op 16 juni 2010 @ 14:56:

Heb je trouwens al gesolliciteerd bij een ziekenhuis? De meeste ziekenhuizen vergoeden je collegegeld en boeken...Nee nog niet, want toen de sollicitatie periodes hier waren (december tot ong. februari), was ik net thuis weggegaan, en kon ik door alle stress, herrineringen, problemen en gezeik met mijn ouders eigenlijk niet veel meer dan een beetje levenloos voor me uit staren, naar school en eten koken, veel meer kwam er niet meer uit zeg maar. Dusja, dat is achteraf wel flink balen, maarja.
Sterkte met het afwachten...
quote:xDoortjex schreef op 16 juni 2010 @ 14:52:

Maar daar staat jouw verhaal tegenover en jij woont al een tijdje op jezelf, dus hopelijk overtuigt hen dat genoeg.

Gewoon gaan doen wat je zelf leuk vindt, heel goed Succes nog even met afwachten!Dankje! Ben nu wel gelijk een stuk minder zenuwachtig, dus jullie allemaal bedankt!
Oooh, dat wachten, zo erg!! Ik kan het me nog goed herinneren van mijn eigen havo-examen (alweer 22 jaar geleden!!). Ik heb op de dag van de uitslag bij mijn oma gezeten, bibberend en nagelbijtend. Er kon tot 4 uur ofzo gebeld worden als je was gezakt. Om 10 over 4 met lood in benen naar huis gefietst (ik wist nl. zeker dat ik gezakt was) en toen ik langs de voorkant van mijn oma's flat fietste, stond mijn oma op het balkon en loeide: JE BENT GESLAAAAGD (mijn moeder had intussen gebeld), dat gaf me gelijk genoeg wind mee om naar huis te racen

Sterkte met de laatste afwacht-uurtjes!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Gewoon lekker 'n paar flessen wijn/prosecco/bier drinken. Het is goed weer, dus neem 'n vriend(in) mee het terras op en ga lekker de hele middag en avond borrelen.
Ik heb vorig jaar in juli nog gesolliciteerd en ik ben nog aangenomen Tinks. Kwestie van willen en je zinnen er op zetten. Welliswaar niet in mijn eigen stad, maar ik ben er wel gekomen. Ga dat maar met je tijd doen! Solliciteren jij! NU!
quote:Annelize schreef op 16 juni 2010 @ 14:54:

Nou, en dat is mijn specialiteit. Ik ben HBO-V duaal student! En vanaf het tweede jaar krijg je salaris. Bij sommige ziekenhuizen het eerste jaar al. Ik heb het eerste jaar geleend, omdat ik van mening ben dat je nergens voor mag lenen, behalve je opleiding en je huis. En dat is echt wel goed te doen hoor! Kom hier eens buurten!

Overigens wel heel vervelend van je vader... en ik geloof dat ik ook uit je verhaal kan opmaken dat je ouders en je vriend elkaar niet helemaal lekker liggen. Erg naar hoor! En dat op zo'n jonge leeftijd. En dan maar wel even je HAVO halen he! (ben nogal positief minded)

Okee, dan kom ik zeker even kijken daar, ik denk dat ik daar nog wel een hoop van kan leren! En ik vind het eigenlijk zo ontzettend zonde om te lenen voor mijn studie, maarja. Wil het eigenlijk allemaal graag in mijn eentje redden, gelukkig dat m'n vriend (en jullie nu dus ook) me er ook af en toe nog even aan helpt herrineren dat je niet alles alleen hoeft te doen :-) .

Haha ik denk dat ouders en vriend het prima zouden kunnen vinden, als hij mijn vriend niet was geweest. Hij is nl. 15 jaar ouder. Plus dat mijn vriend er niet zo goed meer tegen kan hoe mijn vader met me omgaat(slaan, uit zijn dak gaan om niets, kleineren, etc), dus daar kan hij ook nog wel eens heel erg boos om worden.
quote:Annelize schreef op 16 juni 2010 @ 15:05:

Ik heb vorig jaar in juli nog gesolliciteerd en ik ben nog aangenomen Tinks. Kwestie van willen en je zinnen er op zetten. Welliswaar niet in mijn eigen stad, maar ik ben er wel gekomen. Ga dat maar met je tijd doen! Solliciteren jij! NU! Echt waar ?! Dan ga ik maar eens even heel snel zoeken!
Helaas wil niet iedereen meewerken en zullen mijn ouders toch aangeven dat zij geen problemen met mij hebben, en zij natuurlijk willen bijdragen aan mijn studie (mits ik eerst nog het VWO ga doen, dan de artsen opleiding, en dan specialiteit psychiater, ik weer bij hen in huis kom wonen, ik het uit maak met mijn vriend, en ik er ook geen problemen van maak dat mijn vader een alcohol verslaafde idioot is). That's never gonna happen, dusja. Dat maakt het wat ingewikkelt1[/quote]

Nog even dit; ik zou toch eens contact met DUO opnemen om te kijken wat er mogelijk is. Kijk anders eens op:

http://www.ib-groep.nl/pa ... oblemen_met_je_ouders.asp
Zo te lezen heb je het niet makkelijk meid.

Ik hoop voor je dat je wél geslaagd bent en dan alles lekker achter je kunt laten en met je studie kunt beginnen! Lekker aan de toekomst werken die jij voor jouzelf in gedachten hebt. Gaat vast helemaal goed komen hoor!

Er even goed voor gaan zitten om alle financiën en studiedingen uit te zoeken en op een rijtje te zetten en dan ga je in september vast een hele fijne studietijd tegemoet!
quote:Tinks schreef op 16 juni 2010 @ 15:05:

[...]

Plus dat mijn vriend er niet zo goed meer tegen kan hoe mijn vader met me omgaat(slaan, uit zijn dak gaan om niets, kleineren, etc), dus daar kan hij ook nog wel eens heel erg boos om worden.

En terecht!

Wees jij nou maar trots op jezelf. Onder zulke omstandigheden je eindexamen doen, samen gaan wonen, keihard willen werken voor een leuke studie... Ik vind het niet niks.

En lenen voor een studie is niet zo erg. Je hoeft inderdaad niet alles zelf doen. Na je studie betaal je het netjes terug. Dat doen heel veel mensen en de voorziening is er juist voor situaties als de jouwe
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Eensch met Doortje! Je mag hartstikke trots op jezelf zijn, dat je het allemaal maar doet! Potdomme zeg!

Ennuh, wat betreft het solliciteren: ik heb letterlijk stad en land afgebeld. Ik ben zelf woonachtig in Amsterdam, maar ik ben duaal student in Den Bosch. De theorie zit in Nijmegen, dus ik mag drie keer per weer anderhalf uu heen en terug reizen. En dat is best goed te doen hoor. Als je maar wil! En dat wil je!
quote:Annelize schreef op 16 juni 2010 @ 15:17:

Eensch met Doortje! Je mag hartstikke trots op jezelf zijn, dat je het allemaal maar doet! Potdomme zeg!

Ennuh, wat betreft het solliciteren: ik heb letterlijk stad en land afgebeld. Ik ben zelf woonachtig in Amsterdam, maar ik ben duaal student in Den Bosch. De theorie zit in Nijmegen, dus ik mag drie keer per weer anderhalf uu heen en terug reizen. En dat is best goed te doen hoor. Als je maar wil! En dat wil je!Ik zag net dat ik bij de haga groep ook nog steeds kan solliciteren, dus daar ga ik me morgen eens even helemaal op storten (moet zo werken) :-). Sta al ingeschreven bij de HHS, dus als het goed is zou dat alleen maar een bijkomstig voordeel zijn als ik dan bij de Haga groep wordt aangenomen. Weet alleen niet hoe het zit met leeftijd, ben misschien nog wel wat jong (18), maar dat gaan we dan wel zien. Ben een stuk volwassener dan mijn leeftijdsgenoten, dus vaak scheelt dat ook nog wel een hoop :-)
Komt goed. Bij mijn ziekenhuis zijn ook 16 en 17 jarige aangenomen. Het gaat om jouw verhaal. Have a little faith!

Laat je morgen even weten of je geslaagd bent?
Tuurlijk laat ik dat even weten :-) ! Hopen maar dat ik geslaagd ben !
succes meid!
ahh .. ik lees het al.. komt helemaal goed met jou!
En en en en en en? Hoe is het met de zenuwen? Weet je al wat? Tussen hoe laat en hoe laat wordt je wel/niet gebeld? En dan dacht je dat gisteren een stressvolle dag was. Deze dag is nog veel erger Komt goed!
haha ik weet nog niets, wordt vandaag tussen 14.15 en 15.00 gebeld als ik gezakt ben. Het valt nu nog wel mee met de stress, was wel al om 3 uur vannacht wakker, kon 'k niet meer slapen :'). Nog 5 uurtjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven