Aangename tinteling in hoofd
woensdag 16 juni 2010 om 14:55
Naar aanleiding van een gesprek gisteren vraag ik me af of er meer mensen zijn die het volgende herkennen:
Ik heb regelmatig een aangename tinteling op mijn hoofd. Met name in sommige situaties b.v als iemand achter de kassa een cadeautje voor mij inpakt of als ik iets uitgelegd krijg en daarbij op een vel papier geschreven word. Het is een soort van de fijne variant van kippevel als iemand met zijn nagels over het bord gaat ofzo.
Het voelt heel prettig en ik stond er nooit zo bij stil, maar zei het gisteren tegen een vriendin en die vond het maar raar. Zijn er meer mensen die dit hebben, en weet iemand hoe dit komt?
Ik heb regelmatig een aangename tinteling op mijn hoofd. Met name in sommige situaties b.v als iemand achter de kassa een cadeautje voor mij inpakt of als ik iets uitgelegd krijg en daarbij op een vel papier geschreven word. Het is een soort van de fijne variant van kippevel als iemand met zijn nagels over het bord gaat ofzo.
Het voelt heel prettig en ik stond er nooit zo bij stil, maar zei het gisteren tegen een vriendin en die vond het maar raar. Zijn er meer mensen die dit hebben, en weet iemand hoe dit komt?
woensdag 16 juni 2010 om 16:20
Ik heb het wel als iemand mijn naam zegt, en dan tegen een derde. (zo van: "dat heeft Wolkenvrouw gemaakt").
En ik heb nog iets raars: als het heel lang stil is om me heen en ik hoor dan een geluid (bijvoorbeeld het omslaan van de bladzijde van een boek) dan lijkt dat geluid heeeel traag. Herkent iemand dat ook?
En ik heb nog iets raars: als het heel lang stil is om me heen en ik hoor dan een geluid (bijvoorbeeld het omslaan van de bladzijde van een boek) dan lijkt dat geluid heeeel traag. Herkent iemand dat ook?
woensdag 16 juni 2010 om 16:23
Ik herken het ook, heb t vooral als iemand iets uitlegt. Zo'n fuzzy feeling, een heel behaaglijk vertrouwd gevoel. Hoe zou dat wetenschappelijk te verklaren zijn? Had het vroeger ook als de juf iets uitlegde. Zou het gaan om de persoonlijke aandacht?
En wat jammer als mensen dat niet hebben, het is echt een fijn gevoel, maar je kunt het niet vasthouden. Het is heel erg gebonden aan het moment.
En wat jammer als mensen dat niet hebben, het is echt een fijn gevoel, maar je kunt het niet vasthouden. Het is heel erg gebonden aan het moment.
woensdag 16 juni 2010 om 16:27
woensdag 16 juni 2010 om 16:50
Ik herken het!
inderdaad als iemand iets voor mij opschrijft en uitlegt..haha ik was al bang dat het een soort van fetisjisme was, wat anderen hebben met voeten..iek! of een gebrek aan aandacht, dus als iemand iets voor mij doet dat ik daardoor helemaal warm en tintelig in m'n hoofd.
Maar het is dus gelukkig iets 'normaals'
(ik ben blij dat dit anoniem is, zoals het geschreven staat klinkt het niet gezond haha)
Echt hilarisch dat meer mensen het hebben. (en ook wel een geruststelling)
inderdaad als iemand iets voor mij opschrijft en uitlegt..haha ik was al bang dat het een soort van fetisjisme was, wat anderen hebben met voeten..iek! of een gebrek aan aandacht, dus als iemand iets voor mij doet dat ik daardoor helemaal warm en tintelig in m'n hoofd.
Maar het is dus gelukkig iets 'normaals'
(ik ben blij dat dit anoniem is, zoals het geschreven staat klinkt het niet gezond haha)
Echt hilarisch dat meer mensen het hebben. (en ook wel een geruststelling)
woensdag 16 juni 2010 om 17:17
Ik heb dat ook, als mensen om een bepaalde reden naar mij moeten kijken. Bijvoorbeeld als ze willen zien welke kleur ogen ik heb, of als ze mij willen natekenen met portrettekenen.
Heb er al serieus aan gedacht om mezelf op te geven als model voor de kunstacademie voor portrettekenen, want dat tintelende gevoel op mijn hoofd is een van de lekkerste gevoelens die ik heb... Helaas heb ik dat gevoel maar zelden want hoe vaak word je om zo'n reden aangekeken.
Ik heb het dus niet bij normaal oogcontact, echt alleen als ze iets in mijn gezicht bestuderen ofzo....
Vaag he!
Heb er al serieus aan gedacht om mezelf op te geven als model voor de kunstacademie voor portrettekenen, want dat tintelende gevoel op mijn hoofd is een van de lekkerste gevoelens die ik heb... Helaas heb ik dat gevoel maar zelden want hoe vaak word je om zo'n reden aangekeken.
Ik heb het dus niet bij normaal oogcontact, echt alleen als ze iets in mijn gezicht bestuderen ofzo....
Vaag he!
woensdag 16 juni 2010 om 17:50
woensdag 16 juni 2010 om 21:48
Ik herken dit gevoel ook! Dacht ook echt dat ik de enige was. Ik heb het regelmatig, bijvoorbeeld als ik de quiz Twee voor twaalf zit te kijken. Ze zitten dan te bladeren in allerlei boeken om de antwoorden op te zoeken. Dan voel ik de tinteling die TO beschrijft (denk ik). Maar ik heb het ook bij de stem van bepaalde mensen. Bijvoorbeeld een vriendin van mij. Als zij mij belt, moet ik echt moeite doen m'n aandacht erbij te houden, omdat ik zo'n apart gevoel in m'n hoofd krijg. Een prettig gevoel.
Wat leuk dat anderen dat ook hebben zeg!
Wat leuk dat anderen dat ook hebben zeg!
woensdag 16 juni 2010 om 22:28
Dat vertraagd binnenkomen van geluid herken ik ook wel. Als iemand mij iets uitlegt, kan ik ook een soort en met van wegraken, dan moet ik echt mijzelf tot de orde roepen om op te blijven letten, alsof ik tussen slapen en waken in zit op dat moment. Ik kan het niet uitleggen.
Ik heb wel wat anders raars ( nu we toch raar bezig zijn). Als ik bij de kapper zit en ze gaat mijn haar föhen, dan krijg ik helemaal de kriebels onder in mijn rug, echt een zenuw die dan opspeelt. Ik kan het niet verklaren maar ik krijg er de neiging van om mijn benen los te schudden. Ben ik nu echt knettergek?
Ik heb wel wat anders raars ( nu we toch raar bezig zijn). Als ik bij de kapper zit en ze gaat mijn haar föhen, dan krijg ik helemaal de kriebels onder in mijn rug, echt een zenuw die dan opspeelt. Ik kan het niet verklaren maar ik krijg er de neiging van om mijn benen los te schudden. Ben ik nu echt knettergek?
woensdag 16 juni 2010 om 22:46
Lotte, wat jij zegt over je aandacht er niet bij kunnen houden had ik laatst ook. Een PHD zat me uitgebreid, iets heel belangrijks uit te leggen. Moest door zijn stem en dat hij het op papier uitlegde ook moeite doen om erbij te blijven.
Dangeensuus, met knettergek valt het zo te lezen wel mee!
Toch ben ik wel benieuwd of er een verklaring voor is. Maar waarschijnlijk niet? Is er een verklaring waarom nagels over een schoolbord een naar gevoel geeft?
Ik vind het trouwens niet helemaal hetzelfde als zo'n hoofdmassage ding. Het lijkt er wel op, maar toch anders
Dangeensuus, met knettergek valt het zo te lezen wel mee!
Toch ben ik wel benieuwd of er een verklaring voor is. Maar waarschijnlijk niet? Is er een verklaring waarom nagels over een schoolbord een naar gevoel geeft?
Ik vind het trouwens niet helemaal hetzelfde als zo'n hoofdmassage ding. Het lijkt er wel op, maar toch anders