Aangename tinteling in hoofd

16-06-2010 14:55 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek gisteren vraag ik me af of er meer mensen zijn die het volgende herkennen:

Ik heb regelmatig een aangename tinteling op mijn hoofd. Met name in sommige situaties b.v als iemand achter de kassa een cadeautje voor mij inpakt of als ik iets uitgelegd krijg en daarbij op een vel papier geschreven word. Het is een soort van de fijne variant van kippevel als iemand met zijn nagels over het bord gaat ofzo.

Het voelt heel prettig en ik stond er nooit zo bij stil, maar zei het gisteren tegen een vriendin en die vond het maar raar. Zijn er meer mensen die dit hebben, en weet iemand hoe dit komt?
quote:delphicat schreef op 16 juni 2010 @ 23:48:

Het is dus kennelijk een soort fijn gevoel als het over jou gaat. Een letterlijke egostreling?



Dat is mooi gezegd! Zo voelt het inderdaad op een bepaalde manier ook! Maar dan in tintelingen... Hoofdorgasme vond ik ook goed omschreven...

Herken het schrijven in de agenda ook.

En kadootje inpakken heb ik volgens mij ook gehad. Misschien is dat een egostreling omdat iemand voor jou iets bijzonders inpakt met geduld en zorgvuldigheid.
Wat?! Echt niks menselijks is me normaal vreemd, maar dit herken ik echt totaal niet!

Ik voel me nu bijna abnormaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ste_ schreef op 17 juni 2010 @ 01:00:

Wat?! Echt niks menselijks is me normaal vreemd, maar dit herken ik echt totaal niet!Maf hè, dat de één het wel heeft en de ander niet. Denk ook niet dat je zoiets kunt trainen of zo. WTF! Waar komt het vandaan?
Lucide dromen: check. Maar alleen als het een nachtmerrie is. Die is zo vreselijk echt dat ik bijna niet uit mijn droom kan stappen en dan hoor ik mijzelf letterlijk denken "je droomt!!!!



Als ik dan echt wakker word duurt het nog zeker een minuut of 20 voor ik het nare gevoel kwijt ben, ik had hier al last van maar sinds mijn vader is overleden nog veel meer.



Exploding head syndrome, check. Volgens mij is dat een moment tussen waken en slapen waarbij je bewustzijn het ineens overneemt van je onderbewustzijn en dat creëert een schok effect. Je krijgt er volgens mij ook een flinke stoot adrenaline van, ik heb altijd het gevoel dat de wereld heel hard schommelt, alsof ik even scherp moet stellen. Heel naar vind ik dit, en dit gebeurt vooral als ik veel te verwerken heb gehad op een dag en oververmoeid ben.
Ik vraag mij serieus ook af waar dit mee te maken heeft.
Kleuren koppelen aan weekdagen niet, maar wel aan muziek en pijn
Als we het trouwens toch hebben over gekke mind-tricks, hebben jullie ook dat je heel veel ( soms teveel) waarde hecht aan symetrie?



Als ik bijvoorbeeld een vaasje zou kopen dan moeten dat er twee of een veelvoud van 2 zijn. Is het een oneven aantal, dan moet er iets bij om de set compleet te maken. Ik heb dus de twee vazen met de twee orchidee takken. Altijd al gehad. Ik word helemaal kriegel van mensen die van alles in de vensterbank hebben staan, een ( oneerbiedig hoor) bij elkaar geraapt zootje.



Ik heb het met vrijwel alles ( zo ook vier kinderen, drie was geen symetrie )

Handdoeken? Altijd een even aantal in dezelfde kleur, het liefst drie opvolgende of bij elkaar passende kleuren. Lampen boven de tafel? Twee naast elkaar. Servies? Van alles twee, en in drie verschillende kleuren. Ik heb zelfs een extra suikerpot gekocht omdat ik lijp werd van 1 suikerpotje in de kast.
Die aangename tintelingen op mijn hoofd had ik alleen als ik xtc gebruikte, vroegah
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 22:28:

Ik heb wel wat anders raars ( nu we toch raar bezig zijn). Als ik bij de kapper zit en ze gaat mijn haar föhen, dan krijg ik helemaal de kriebels onder in mijn rug, echt een zenuw die dan opspeelt. Ik kan het niet verklaren maar ik krijg er de neiging van om mijn benen los te schudden. Ben ik nu echt knettergek?Dat heb ik dus ook bij sommige kappers, maar dan juist bij het knippen aan de achterkant. Gek word ik ervan dat gevoel vind ik dus minder fijn, want die drang om te bewegen onderdrukken is zo moeilijk en wat moet je dan zeggen? "Ik krijg een tinteling onderin mijn rug als je aan de achterkant aan het knippen bent, wil je alsjeblieft opschieten?"
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 07:41:

Als we het trouwens toch hebben over gekke mind-tricks, hebben jullie ook dat je heel veel ( soms teveel) waarde hecht aan symetrie?



Yep!



Als ik bijvoorbeeld een vaasje zou kopen dan moeten dat er twee of een veelvoud van 2 zijn. Is het een oneven aantal, dan moet er iets bij om de set compleet te maken. Ik heb dus de twee vazen met de twee orchidee takken. Altijd al gehad. Ik word helemaal kriegel van mensen die van alles in de vensterbank hebben staan, een ( oneerbiedig hoor) bij elkaar geraapt zootje.



Ik heb het met vrijwel alles ( zo ook vier kinderen, drie was geen symetrie )







Handdoeken? Altijd een even aantal in dezelfde kleur, het liefst drie opvolgende of bij elkaar passende kleuren. Lampen boven de tafel? Twee naast elkaar. Servies? Van alles twee, en in drie verschillende kleuren. Ik heb zelfs een extra suikerpot gekocht omdat ik lijp werd van 1 suikerpotje in de kast.



Hm, op het suikerpotje na komt me dit heel bekend voor.
quote:Notebook schreef op 17 juni 2010 @ 11:24:

[...]



Je kunt beter een symetrie hebben met suikerpotjes als met vier kinderen....
quote:amy007 schreef op 17 juni 2010 @ 11:11:

[...]





Dat heb ik dus ook bij sommige kappers, maar dan juist bij het knippen aan de achterkant. Gek word ik ervan dat gevoel vind ik dus minder fijn, want die drang om te bewegen onderdrukken is zo moeilijk en wat moet je dan zeggen? "Ik krijg een tinteling onderin mijn rug als je aan de achterkant aan het knippen bent, wil je alsjeblieft opschieten?" Jaaa ik heb een lotgenoot! Fijn. En nee, dat gevoel is helemaal niet fijn, ik ga er van wiebelen en het overheerst enorm, heel onprettig.
Tinteling in je hoofd? Ik ben echt heel verbaasd dat zoveel van jullie dat ervaren. Ik had er nog nooit van gehoord en herken het ook helemaal niet. Best jammer.

Ik heb wel vaak een fijn en warm gevoel binnen mijn borstkas en dan voelt het echt als een geluksmomentje. Alsof mijn hart overstroomt. Maarre..dat is misschien helemaal niet bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me echt heel erg niet-speciaal door dit topic.



Geen lucide dromen..(zou ik graag willen leren), geen exploderende hoofden.. geen kleuren bij dagen/getallen (wel ooit iemand gekend die het met letters had, telt dat ook?), geen tintelingen bij cadeautjes of tekeningen...(werk in een winkel, zal eens op de klanten letten als ik wat inpak) ..mén wat mis ik veel in mijn leven!



Wel grappig om te lezen. Dat ook een heleboel die tinteling bij dezelfde dingen hebben en dan bij zoiets algemeens als iemand die iets opschrijft/uitlegt en bladzijden omslaan (jullie zijn allemaal knettergek, echt waar! ).



Ik weet wel nog van vroeger dat ik af en toe een soort spanning had als er iets heel erg leuks stond te gebeuren (verjaardag, dagje efteling enz). Maar dat was meer een spanning en ook niet per se prettig. Heb het nu nog als ik iets heel spannends of leuks aan iemand moet vertellen dat ik dan bijna niet uit m'n woorden kom. Maarja, dat eigenlijk ook alleen maar kut.



Ik ga er nog even over nadenken in de hoop ook iets raars bij mezelf te ontdekken..
quote:jessy schreef op 17 juni 2010 @ 08:52:

Die aangename tintelingen op mijn hoofd had ik alleen als ik xtc gebruikte, vroegah Het voelt ook bijna precies hetzelfde!!
Ik word wel eens wakker en dan lijkt het net alsof ik verlamd ben. Dan wil ik heel hard schreeuwen om hulp maar dan komt er niks uit mijn mond. Pas na een minuut verdwijnt mijn verlamming. Meestal is dit in combinatie met een nachtmerrie, waar ik uit wakker wil worden.

Ook werd ik wel eens verlamd wakker, en dan zag ik een geest in de kamer waardoor ik heel hard moest schreeuwen, wat niet lukte.

Beiden zaken zijn dus ook verklaarbaar. Dat heet slaapverlamming en het zien van een geest heet hypnagoge hallucinaties.
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 07:33:

Lucide dromen: check. Maar alleen als het een nachtmerrie is. Die is zo vreselijk echt dat ik bijna niet uit mijn droom kan stappen en dan hoor ik mijzelf letterlijk denken "je droomt!!!!



Als ik dan echt wakker word duurt het nog zeker een minuut of 20 voor ik het nare gevoel kwijt ben, ik had hier al last van maar sinds mijn vader is overleden nog veel meer.



Exploding head syndrome, check. Volgens mij is dat een moment tussen waken en slapen waarbij je bewustzijn het ineens overneemt van je onderbewustzijn en dat creëert een schok effect. Je krijgt er volgens mij ook een flinke stoot adrenaline van, ik heb altijd het gevoel dat de wereld heel hard schommelt, alsof ik even scherp moet stellen. Heel naar vind ik dit, en dit gebeurt vooral als ik veel te verwerken heb gehad op een dag en oververmoeid ben.



Dat schommelen heb ik dan niet. Het is echt een vreselijke knal in mijn hoofd. Straaljagers, alsof het dak eraf gaat. Niet te omschrijven eigenlijk. Gelukkig maar 2 x meegemaakt. Ik heb ook weleens of je in een diepe put valt, dat is tussen waken en slapen in. Ook niet echt een jofel gevoel.



Alles symetrisch heb ik ook. Twee kandelaars, twee vazen etc. Als ik iets nieuws koop om uit te proberen koop ik bijvoorbeeld ook 2 onderbroeken haha. Bizar, volgens mij spoor ik gewoon niet.
quote:Rary schreef op 17 juni 2010 @ 13:18:

Ik word wel eens wakker en dan lijkt het net alsof ik verlamd ben. Dan wil ik heel hard schreeuwen om hulp maar dan komt er niks uit mijn mond. Pas na een minuut verdwijnt mijn verlamming. Meestal is dit in combinatie met een nachtmerrie, waar ik uit wakker wil worden.

Ook werd ik wel eens verlamd wakker, en dan zag ik een geest in de kamer waardoor ik heel hard moest schreeuwen, wat niet lukte.

Beiden zaken zijn dus ook verklaarbaar. Dat heet slaapverlamming en het zien van een geest heet hypnagoge hallucinaties.Als ik dit zo lees allemaal heb ik toch best een raar slaap patroon. Ook dit herken ik namelijk. Of dat ik slaap en er van overtuigd ben dat ik ergens in een openbare gelegenheid ben en in slaap zit te vallen. Dan ben ik aan het vechten om wakker te blijven wat dus niet lukt, en als ik dan eenmaal wakker word ( ik krijg mijn ogen niet open) dan ben ik echt kapot
Alle reacties Link kopieren
quote:crini schreef op 17 juni 2010 @ 00:43:

[...]





grappig, bij mij zijn juist de dagen van de week zo duidelijk:

Bij mij heel anders!



Zondag: diep donkerblauw Rood

Maandag: gebroken wit, tegen het creme aan Blauw

Dinsdag: zalmroze, neigend naar oranje Grijs

woensdag: felroze Oranje

donderdag: hel zeeblauw Paars

vrijdag: bordeauxrood Zwart

zaterdag: felrood als een stoplicht Bruin

Ik heb ook nog eens heel ongezellige kleuren
Alle reacties Link kopieren
En niks is groen, Vinyl? Dat vind ik nu raar, voor jou
Alle reacties Link kopieren
quote:delphicat schreef op 17 juni 2010 @ 21:31:

En niks is groen, Vinyl? Dat vind ik nu raar, voor jou

Ja he? Eigenlijk wel..... Maar het is gewoon zo... kan het ook niet anders maken

Maar als ik het zo zie, helemaal geen gezellig kleurenpalet!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare opmerking: maar kunnen die kleuren bij de dagen niet gekomen zijn vanuit de omroepgids die je als kind las? Daar hadden dagen toch ook altijd kleuren?
Dat de dagen van de week een kleur hebben is bij mij ook. Ik zie de week ook zeg maar 'schematisch' voor me, ik dacht dat iedereen dat had maar dat bleek niet zo te zijn. Raar! Wat zien anderen dan als ze bedenken, wat voor dag is het morgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:delphicat schreef op 17 juni 2010 @ 21:34:

Misschien een rare opmerking: maar kunnen die kleuren bij de dagen niet gekomen zijn vanuit de omroepgids die je als kind las? Daar hadden dagen toch ook altijd kleuren?

Heb ik ook wel gedacht, want mijn broertje had dat wél vanuit de omroepgids

Maar nee, het zijn echt andere kleuren!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ste_ schreef op 17 juni 2010 @ 21:36:

Dat de dagen van de week een kleur hebben is bij mij ook. Ik zie de week ook zeg maar 'schematisch' voor me, ik dacht dat iedereen dat had maar dat bleek niet zo te zijn. Raar! Wat zien anderen dan als ze bedenken, wat voor dag is het morgen?Ja, ik zie het ook schematisch... ik heb ook geen idee hoe anderen het zien, maar ik zie idd een soort weekkalender met alles wat ik moet doen er in staan en dat draait als een soort film door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven