Aangename tinteling in hoofd

16-06-2010 14:55 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek gisteren vraag ik me af of er meer mensen zijn die het volgende herkennen:

Ik heb regelmatig een aangename tinteling op mijn hoofd. Met name in sommige situaties b.v als iemand achter de kassa een cadeautje voor mij inpakt of als ik iets uitgelegd krijg en daarbij op een vel papier geschreven word. Het is een soort van de fijne variant van kippevel als iemand met zijn nagels over het bord gaat ofzo.

Het voelt heel prettig en ik stond er nooit zo bij stil, maar zei het gisteren tegen een vriendin en die vond het maar raar. Zijn er meer mensen die dit hebben, en weet iemand hoe dit komt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik in een samenzwering beland ben en dat jullie er allemaal op uit zijn om mij gek te krijgen. Een aangename tinteling in je hoofd? Ik kan me er echt niets bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ah gelukkig, Capibara. Ik ben niet alleen
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 16 juni 2010 @ 17:57:

Ik herken het ook, maar ik heb het ook weleens zo out of the blue. Denk dan altijd dat er een engel over mijn hoofd aait ofzo.Wat mooi!
Alle reacties Link kopieren
Haha Capibara en Delphicat, het is ook vaag.



maar ik herken de aangename tinteling ook maar wil daar niet voor uit komen
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar

Ik heb het vooral als iemand iets leuk vindt doordat ik het heb aangeraden haha.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus kennelijk een soort fijn gevoel als het over jou gaat. Een letterlijke egostreling?
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien wel ja. Mooi omschreven: Een letterlijke egostreling
Alle reacties Link kopieren
Yep, herken het ook! Vroegste herinnering van de tinteling is dat in de brugklas iemand iets in m'n agenda schreef. Heb het nu niet zo vaak meer, maar gebeurt nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Dat noem ik altijd mijn hoofdorgasme. Ik krijg het van gekraak van papier, plastic zakjes etc. Het is zelfs zo, dat ik in de supermarkt altijd ff stop houd op de snoepafdeling. Daar pakken mensen constant krakende zakje om te bekijken en vaak ook weer terug te leggen. Heerlijk.

Maf eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik juist absoluut niet Mocy hahaha!
quote:Michelle1974 schreef op 16 juni 2010 @ 23:54:

Yep, herken het ook! Vroegste herinnering van de tinteling is dat in de brugklas iemand iets in m'n agenda schreef.Ja ik denk dat het daar ook begonnen is bij mij. Heb er nooit met iemand over gepraat want ik dacht dat ze dat raar zouden vinden. Nu heb ik het nog regelmatig. Als iemand voorzichtig iets opvouwt of iets met het haar van iemand doet. En inderdaad, niet bij routinematige kappers of vlijtige huisvrouwen die snel de was opvouwen
Alle reacties Link kopieren
quote:summerbreeze21 schreef op 17 juni 2010 @ 00:01:

Dat herken ik juist absoluut niet Mocy hahaha!



Lach je me nou uit Summerbreeze

Biecht ik mijn afwijking op....
Hier ook herkenning. Als ik bijvoorbeeld ergens door geraakt word in positieve zin en dat niet wil uiten gaat het ook kriebelen in mijn hoofd.



Ik heb ook iets raars gehad en dat vond ik heel eng. In tijden van vermoeidheid en stress bijvoorbeeld. Als ik dan bijna sliep, dan schrok ik wakker van een soort explosie in mn hoofd. Hartstikke eng. Echt een grote klap en werd dan bezweet en met een bonkend hart wakker. Heb daar eens op gegoogled en gevonden wat het was. Exploding Head Syndroom. Wist niet wat ik las. En dat er sowieso een naam voor was. Een onschuldig gebeuren. Was allang blij want ik dacht dat het iets ernstigs was :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het tintelen in mijn hoofd wel, maar weet even niet zo snel wanneer ik dat heb.



Verder heb ik ook iets (heel anders)geks: ik koppel kleuren aan de dagen van de week. Dit heb ik al van kindsaf aan en het zijn altijd dezelfde kleuren gebleven.

Ik heb wel eens gelezen dat erg creatieve mensen (in muziek, toneel, schilderen, schrijven of i.d.) aan getallen kleuren geven, dat is net zoiets. 't Is niet zo dat ik een keer bedacht heb zondag=donkerblauw, maandag=gebroken wit, enz, 't is er gewoon altijd al geweest.



Herkent iemand dit? Of iets soortgelijks?
Whatever, I do what I want
Alle reacties Link kopieren
Dat heet synthetiseren of zoiets, Crini. Ik zoek het even op...
Alle reacties Link kopieren
quote:delphicat schreef op 17 juni 2010 @ 00:29:

Dat heet synthetiseren of zoiets, Crini. Ik zoek het even op...o het heeft een naam? Wat leuk
Whatever, I do what I want
quote:crini schreef op 17 juni 2010 @ 00:26:

Ik herken het tintelen in mijn hoofd wel, maar weet even niet zo snel wanneer ik dat heb.



Verder heb ik ook iets (heel anders)geks: ik koppel kleuren aan de dagen van de week. Dit heb ik al van kindsaf aan en het zijn altijd dezelfde kleuren gebleven.

Ik heb wel eens gelezen dat erg creatieve mensen (in muziek, toneel, schilderen, schrijven of i.d.) aan getallen kleuren geven, dat is net zoiets. 't Is niet zo dat ik een keer bedacht heb zondag=donkerblauw, maandag=gebroken wit, enz, 't is er gewoon altijd al geweest.



Herkent iemand dit? Of iets soortgelijks?Nee dat herken ik niet crini. Wel apart zeg. Ik moest meteen aan een boek denken wat ik gelezen heb. Op een blauwe dag geboren van Daniel Tammet
Alle reacties Link kopieren
Synesthesie heet dat dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chatterly schreef op 17 juni 2010 @ 00:30:

[...]





Nee dat herken ik niet crini. Wel apart zeg. Ik moest meteen aan een boek denken wat ik gelezen heb. Op een blauwe dag geboren van Daniel TammetBoek gelezen, hij heeft dat ook inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Chatterly, da's wel bijzonder, dat boek.
Alle reacties Link kopieren
Van wikipedia: "Ook Liszt ervoer kleuren bij de muziek en riep het orkest soms onthutst toe: "Wat meer blauw in deze episode aub". Blijkbaar dacht hij dat iedereen het zo ervoer."
Alle reacties Link kopieren
ook al gevonden:



http://www.synesthesie.nl/nlsynpag.htm



je kan zelfs een testje doen! (ben dol op testjes)
Whatever, I do what I want
Niemand die explosies in zijn hoofd ooit meegemaakt? Heb het gelukkig maar 2 x in een heftige periode beleefd..das meer dan genoeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chatterly schreef op 17 juni 2010 @ 00:33:

Niemand die explosies in zijn hoofd ooit meegemaakt? Heb het gelukkig maar 2 x in een heftige periode beleefd..das meer dan genoeg!

Daar was laatst een topic over.... wacht effe...

Nee kan niks vinden. Heb blijkbaar ergens anders iets gelezen...
Alle reacties Link kopieren
Synesthesie heb ik vooral met cijfers, alle getallen tot 15 hebben hun eigen kleur, daarna is het wat vager: even getallen zijn blauw, oneven geel, cijfers in de dertig zijn oranje enz enz.



Heel veel mensen met synesthesie hebben het met dagen vd week, maar dat ehb ik niet. Wel zie ik kleuren "in mijn hoofd"als ik muziek hoor, een eetje als de windows media player
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven