
Pakket niet ontvanngen. Recht op geld terug?
donderdag 17 juni 2010 om 15:38
Vervolg op mijn vorige topic. Track and Trace code.
16-06-2010, 21:02
Via een website wat speelgoed voor zoon gekocht. Netjes gisteren Track and Trace code doorgegeven gekregen. Vandaag waren wij overdag niet thuis dus even gecheckt in mijn pauze. Status afgeleverd
Even bij de buren langs gegaan om na te vragen of deze misschien een pakketje voor mij hadden, helaas niets.
Op de tnt site staat dat je deze status mag lezen als afgeleverd bij geadresseerde. Maar ik was er niet en ik heb niets! Ik hoop dat het pakketje toch nog bij andere buren is afgegeven en ze het misschien morgen brengen.
Nou vraag ik mij af of het pakket nog op postkantoor kan zijn afgeleverd? Dan zou ik toch ook een briefje in de bus moeten hebben? En heb ik rechten richting de TNT?
Heb ik dan officieel recht op mijn geld terug van de verkoper? Ik heb niets ontvangen. Of hoe zit dat. Weet iemand dat?
16-06-2010, 21:02
Via een website wat speelgoed voor zoon gekocht. Netjes gisteren Track and Trace code doorgegeven gekregen. Vandaag waren wij overdag niet thuis dus even gecheckt in mijn pauze. Status afgeleverd
Even bij de buren langs gegaan om na te vragen of deze misschien een pakketje voor mij hadden, helaas niets.
Op de tnt site staat dat je deze status mag lezen als afgeleverd bij geadresseerde. Maar ik was er niet en ik heb niets! Ik hoop dat het pakketje toch nog bij andere buren is afgegeven en ze het misschien morgen brengen.
Nou vraag ik mij af of het pakket nog op postkantoor kan zijn afgeleverd? Dan zou ik toch ook een briefje in de bus moeten hebben? En heb ik rechten richting de TNT?
Heb ik dan officieel recht op mijn geld terug van de verkoper? Ik heb niets ontvangen. Of hoe zit dat. Weet iemand dat?
donderdag 17 juni 2010 om 15:45
Volgens mij krijg je het pakket alleen vergoed als het verzekerd is verstuurd dus niet als basispakket a ¤ 6,75 maar de duurdere variant.
Kan het niet bij buren liggen? Laatst lag mijn pakketje ook bij buren 4 huizen verderop zonder briefje in mijn bus. Gelukkig fijne buurman die het zelf langs kwam brengen, anders had ik nooit geweten waar het was.
Kan het niet bij buren liggen? Laatst lag mijn pakketje ook bij buren 4 huizen verderop zonder briefje in mijn bus. Gelukkig fijne buurman die het zelf langs kwam brengen, anders had ik nooit geweten waar het was.

donderdag 17 juni 2010 om 15:48
quote:Zwup schreef op 17 juni 2010 @ 15:47:
Heb je al in en om het huis gekeken? Misschien ligt het in de garage of achter een plant/steen/vogelhuisje. Laats was dat bij mij namelijk het geval.....
Het is een heel groot pakket. Zal niet in het vogelhuisje staan
Heb nu al bij 3 buren aangebeld. Maar helaas.
Heb je al in en om het huis gekeken? Misschien ligt het in de garage of achter een plant/steen/vogelhuisje. Laats was dat bij mij namelijk het geval.....
Het is een heel groot pakket. Zal niet in het vogelhuisje staan
Heb nu al bij 3 buren aangebeld. Maar helaas.


donderdag 17 juni 2010 om 15:53

donderdag 17 juni 2010 om 15:54
Ik heb een webwinkel, en het is mij ook eens gebeurd bij een klant. Track & Trace gaf aan dat het was afgeleverd, maar ze hadden het niet gekregen. 2 weken later ging de man de schuur in om wat te pakken, stond het pakket dáár! Had het al die tijd gestaan...
Onze klachten bij TNT post haalden trouwens niks uit, in de tussentijd.
Onze klachten bij TNT post haalden trouwens niks uit, in de tussentijd.
donderdag 17 juni 2010 om 15:56
Ik krijg ook nooit reactie op klachten bij TNT, de afgelopen maand 3 klachten in moeten dienen, maar gelukkig zijn alle pakjes uiteindelijk wel boven water gekomen, maar niet dankzij TNT maar door behulpzame buren.
En als je dan nog eens belt om te vragen hoe het met je klacht staat, zijn ze verbaasd dat je daar een terugkoppeling op verwachtte.
En als je dan nog eens belt om te vragen hoe het met je klacht staat, zijn ze verbaasd dat je daar een terugkoppeling op verwachtte.
donderdag 17 juni 2010 om 15:57
quote:Vishnu schreef op 17 juni 2010 @ 15:53:
Ik had precies hetzelfde. Na 4 weken kwamen de buren van een huis of 8 verderop het maar langsbrengen.
Is er al een onderzoek opgestart?
Ik weet niet of dat een automatisch gevolg van een klacht is maar die is neergelegd door mij en door de verkoper. De TNT telefoniste gaf aan dat het 'zeer uitzonderlijk' was als ik er nog wat van zou horen.
Tekenen voor een pakket moet je ook extra voor betalen volgens mij. Bij een basispakket hoeft dat niet.
Ik had precies hetzelfde. Na 4 weken kwamen de buren van een huis of 8 verderop het maar langsbrengen.
Is er al een onderzoek opgestart?
Ik weet niet of dat een automatisch gevolg van een klacht is maar die is neergelegd door mij en door de verkoper. De TNT telefoniste gaf aan dat het 'zeer uitzonderlijk' was als ik er nog wat van zou horen.
Tekenen voor een pakket moet je ook extra voor betalen volgens mij. Bij een basispakket hoeft dat niet.
donderdag 17 juni 2010 om 15:58
donderdag 17 juni 2010 om 16:02
TNT wast haar handen in onschuld met dit soort situaties. Heb hetzelfde meegemaakt en het enige dat ze doen is een klacht aannemen. Soms wordt het pakket ergens anders afgeleverd (in mijn geval 30 huisnummers verderop) omdat het de bezorger meer tijd en dus geld kost om nog een keer langs te komen bij jou..
Het is toch jammer dat bezorgbedrijven/energiebedrijven ed er geen rekening mee houden dat er ook mensen zijn die overdag werken en/of geen hele dag vrij willen/kunnen nemen om een monteur te ontvangen..
Sterkte met je zoektocht!
Het is toch jammer dat bezorgbedrijven/energiebedrijven ed er geen rekening mee houden dat er ook mensen zijn die overdag werken en/of geen hele dag vrij willen/kunnen nemen om een monteur te ontvangen..
Sterkte met je zoektocht!

donderdag 17 juni 2010 om 16:15
Verkoper dient contact op te nemen met TNT. Hij/zij krijgt dan een formulier toegestuurd om alle gegevns te verzamelen. Dit formulier dient de verkoper te retourneren aan TNT.
TNT start een onderzoek dat wel 3 maanden kan duren. Ik laat gemiddeld 1 keer per jaar zo'n onderzoek starten en krijg ook netjes bericht. Van te voren wordt mij ook steeds verteld dat dit 3 maanden kan duren. Meestal is in die 3 maanden het pakket al boven water. Soms niet en krijg je de maximale schadevergoeding uitgekeerd. Ik weet uit mijn hoofd niet wat die is voor een pakket. Voor aangetekend is dat EUR 46,00.
Wij sturen onze klant pas een nieuw pakket als TNT het onderzoek heeft afgerond. Vaak blijkt voor die tijd het pakket dus al boven water.
TNT start een onderzoek dat wel 3 maanden kan duren. Ik laat gemiddeld 1 keer per jaar zo'n onderzoek starten en krijg ook netjes bericht. Van te voren wordt mij ook steeds verteld dat dit 3 maanden kan duren. Meestal is in die 3 maanden het pakket al boven water. Soms niet en krijg je de maximale schadevergoeding uitgekeerd. Ik weet uit mijn hoofd niet wat die is voor een pakket. Voor aangetekend is dat EUR 46,00.
Wij sturen onze klant pas een nieuw pakket als TNT het onderzoek heeft afgerond. Vaak blijkt voor die tijd het pakket dus al boven water.