Geld & Recht alle pijlers

Man rekening niet betaald, nu deurwaarderskosten..grrrr

17-06-2010 15:59 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet even mijn gal spuiten hoor. Manlief heeft sinds aug 2009 een rekening van de studiefinanciering vergeten te betalen. Krijg ik vandaag een deurwaarder aan de deur, grrrrrrrrr! Kan ik dan zo pissig om worden. Omdat man zijn post niet goed leest, gooien we nu 180,- aan extra kosten over de balk en ik maar zuinig doen met de boodschappen. En jullie nou niet zeggen, dan moet ik zelf die post/rekeningen bij gaan houden. Ik weet dat dat waarschijnlijk de enige oplossing is, maar had graag dat hij ook nog een aandeel heeft in het runnen van huishouden &kids. Komt op deze manier steeds meer op m'n bordje! Ben gewoon BOOS!

Moet wel zeggen dat de herinnering voor betaling van de studiefinanciering vrij onduidelijk was. Zat geen acceptgiro bij en het leek op zo'n overzichtje wat je het komende jaar maandelijks moet aflossen. Maargoed, post moet je nu eenmaal nauwkeurig lezen. BOOSBOOSBOOS!

Okee, ben mijn gal wel kwijt geloof ik, kan ik weer van het mooie weer genieten.
hihi herkenbaar (bij ons was het een verkeersboete en ¤35 extra kosten) zonde van het geld

moet het wellicht afkloppen, maar zoiets is mij nog nooooit overkomen
Als hij sinds aug 2009 is vergeten te betalen dan heb je nog mazzel dat het maar 180 euro aan extra kosten is.
sinds augustus 2009 en in de tussentijd geen aanmaningen gehad??
Ik zou het van zijn zakgeld inhouden
elke maand krijg ik post van de studiefinanciering .. over betalen en overzichten enz. Dus je man waarschijnlijk ook.
Inhouden op ZIJN boodschappen. (hoeveel kratten bier/flessen whiskey/biefstukken/ zijn dat wel niet?)
Kan je niet afspreken met je man dat jij voortaan de financiën doet en hij wat extra dingen in het huishouden?
Gaat al het geld op 1 hoop?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Irritant ja. Heb je het bonnetje van zijn vaderdagkado nog bewaard?

(ik heb vroegah meermalen een sprintje moeten trekken naar het plaatselijke postagentschap om per direct geld over te maken, ter voorkoming van het afsluiten van gas en/of electra. Ex had nogal principiële bezwaren tegen het betalen aan nutsbedrijven)
Ik heb dit ook gehad met mijn vriend een paar jaar geleden. Ik wist van niets, en bemoeide mij ook verder niet met zijn administratie. Tot ik op een dag thuis kwam, en er een brief van de deurwaarder op de mat lag. Binnen drie dagen een paar honderd euro (weet niet meer precies hoeveel, maar tegen de 1000 euro) betalen. Ik was echt woest, want mijn vriend had gewoon zijn post niet opengemaakt en alle post van de ibg op een hoop gesmeten. En ik was uiteindelijk degene die het ging betalen, want hij had het niet.

We hebben meteen geregeld dat het bedrag maandelijks van zijn rekening werd geschreven. En dat hij de post gewoon dagelijks overmaakt. Hij is er wel van geschrokken, want sindsdien betaald hij alles meteen!

Ik snap dat je pissig bent. Het bedrag loopt nu onnodig op, terwijl hij de termijnen gewoon had kunnen betalen!
quote:nieuweauto schreef op 17 juni 2010 @ 16:07:

elke maand krijg ik post van de studiefinanciering .. over betalen en overzichten enz. Dus je man waarschijnlijk ook.

Dat zou mij nog pissiger maken.

Ik ging voor die 180,- lekker shoppen, haha.

Maar leg het maar naast je neer, je schiet er niks mee op en ik denk dat je man ook aardig baalt.
waarom heb jij het betaalt??? Sorry hoor maar als jullie een gescheiden administratie voeren ( hij zijn post, jij de jouwe, hij zijn rekeningen, jij de jouwe) ben je voor mij knettergek dat je zijn verantwoordelijkheden gaat dragen....
herkenbaar, ik heb de administratie overgenomen!
Eens met Suus. Van een volwassen kerel kun je toch hopelijk verwachten dat hij zijn (financiële)zaakjes op orde heeft. Hij kon van mij mooi de boom in. Zijn eigen troep mag hij zelf oplossen.
Het is ook niet zo dat je nooit post krijgt van het IBG he, elke maand krijg je een acceptgiro en als je niet betaald hebt zit daar ook een aanmaning bij, dus ik zou maar eens uitzoeken waarom hij niet betaald heeft. Wie weet welke rekening hij nog terzijde heeft geschoven.
Nou, ik heb de administratie natuurlijk meteen doorgespit en heb maar 1 brief kunnen vinden waarin de studiefinanciering aanmaant tot betaling. Waarschijnlijk heeft mijn man in aug. het termijn ook wel betaald, maar is iets niet goed gegaan bij het afschrijven. Maargoed, blijft dat je gewoon je post GOED moet lezen ipv. openscheuren en op een hoop gooien!

Wij hebben overigens geen gescheiden administratie aangezien ik voor het huishouden, kluswerk in en rond huis, afspraken met dokters en tandartsen, boodschappen en de kids zorg, inclusief alle verjaardagskado's, schooltraktaties etc (is nogal een hoop met 4 kids). Zijn aandeel bestaat uit werken en de financien dus. Gaat dus niet zo flex!!! Voor 180,- shoppen zit er ook niet in, aangezien ik gisteren gehoord heb dat het met zijn bedrijf ook niet heeeeeeeeeeel goed gaat, gezien de economische crisis. Maar, dat vaderdagkadootje achterrhouden klinkt wel aanlokkelijk, haha.

Hem meer in het huishouden laten doen, onbegonnen werk. Dat houdt in dat ik hem telkens achter zijn broek moet zitten (net als nu met de finan-shit) en daar heb ik zo'n hekel aan.

Shit, ben nog steeds BOOS
Ga een hartige taart bakken en daar al mijn boosheid instoppen, want ja, ik regel het huishouden wel goed, haha!
Wie doet nou de administratie dan? De administratie is niet gescheiden zeg je, jij regelt alles. Doet hij dan alle administratie/het financiële gedeelte of jij?

Als hij er voor verantwoordelijk is mag hij zijn eigen shit oplossen. Dat betekent dat hij zelf een gezellig praatje met de deurwaarder mag gaan maken en de boel zelf mag betalen. Of je gaat de administratie zelf doen.

Ik weet dat het veel werk is, ik zit in dezelfde situatie als jij. Vier kinderen, overgrote deel van het huishouden, regelneef, noem maar op. En daar kan de administratie ook nog wel bij. Want dan heb ik geen last van dit soort onaangename verassingen, wat me nog veel meer tijd en stress en boosheid gaat kosten.
Let je erop dat de stufi een ander rekeningnummer heeft sinds eh... weet niet precies, maar nog niet zo lang?
Bedankt voor de tip Appelsientje. En Luna1, hij gaat het nu ook zelf oplossen, maarja zijn geld is ook mijn geld, dus ik voel het ook en daar baal ik dan zo van. En dan zelf zuinig lopen doen met boodschappen en kleding kopen etc.

Ik vind dat mijn aandeel groot genoeg is, dus zit echt niet te wachten op OOK de administratie nog doen. Mijn werk gaat al dag en nacht door en vakantiedagen of ziek zijn is er ook niet bij. Ik neem wel zelf gewoon eens vrij hoor, piep ik er gewoon tussen uit, dus zo zielig ben ik niet (zelf er voor gekozen etc. ook), maar soms wil je gewoon even je boosheid van je af schreeuwen/schrijven
quote:Ainne schreef op 17 juni 2010 @ 16:05:

Ik zou het van zijn zakgeld inhouden
quote:ivy1970 schreef op 17 juni 2010 @ 17:39:

Bedankt voor de tip Appelsientje. En Luna1, hij gaat het nu ook zelf oplossen, maarja zijn geld is ook mijn geld, dus ik voel het ook en daar baal ik dan zo van. En dan zelf zuinig lopen doen met boodschappen en kleding kopen etc.

Ik vind dat mijn aandeel groot genoeg is, dus zit echt niet te wachten op OOK de administratie nog doen. Mijn werk gaat al dag en nacht door en vakantiedagen of ziek zijn is er ook niet bij. Ik neem wel zelf gewoon eens vrij hoor, piep ik er gewoon tussen uit, dus zo zielig ben ik niet (zelf er voor gekozen etc. ook), maar soms wil je gewoon even je boosheid van je af schreeuwen/schrijven

Ehm ja, we zitten in hetzelfde schuitje hoor. Ik kan ook niet vrij nemen van onze 4 koters, het huishouden en alle rompslomp er om heen. Maar als ik zo'n onverantwoordelijk type als man zou hebben die ervoor zorgt dat er deurwaarders bij mij op de stoep staan, zou ik eieren voor mijn geld kiezen. Want dat kost me nog vèèl meer tijd, inspanning en stress dan die administratie er even zelf door te jassen in de wetenschap dat het dan ook allemaal goed zit en ik niet bang hoef te zijn voor onbetaalde rekeningen en deurwaarders op mijn stoep.

En ik heb ook geen zin om continu mijn man achter zijn vodden te zitten over die administratie. Kost ook weer tijd en irritatie.
Herkenbaar, man maakt er ook altijd een puinhoop van, ga het overnemen want dit levert veel stress op, zou ik toch ook doen als ik jou was...
En om die reden zijn wij dus getrouwd met huwelijkse voorwaarden. Ik moet er toch niet aan denken dat ík opdraai voor zóiets achterlijks!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven