Man rekening niet betaald, nu deurwaarderskosten..grrrr
donderdag 17 juni 2010 om 15:59
Moet even mijn gal spuiten hoor. Manlief heeft sinds aug 2009 een rekening van de studiefinanciering vergeten te betalen. Krijg ik vandaag een deurwaarder aan de deur, grrrrrrrrr! Kan ik dan zo pissig om worden. Omdat man zijn post niet goed leest, gooien we nu 180,- aan extra kosten over de balk en ik maar zuinig doen met de boodschappen. En jullie nou niet zeggen, dan moet ik zelf die post/rekeningen bij gaan houden. Ik weet dat dat waarschijnlijk de enige oplossing is, maar had graag dat hij ook nog een aandeel heeft in het runnen van huishouden &kids. Komt op deze manier steeds meer op m'n bordje! Ben gewoon BOOS!
Moet wel zeggen dat de herinnering voor betaling van de studiefinanciering vrij onduidelijk was. Zat geen acceptgiro bij en het leek op zo'n overzichtje wat je het komende jaar maandelijks moet aflossen. Maargoed, post moet je nu eenmaal nauwkeurig lezen. BOOSBOOSBOOS!
Okee, ben mijn gal wel kwijt geloof ik, kan ik weer van het mooie weer genieten.
Moet wel zeggen dat de herinnering voor betaling van de studiefinanciering vrij onduidelijk was. Zat geen acceptgiro bij en het leek op zo'n overzichtje wat je het komende jaar maandelijks moet aflossen. Maargoed, post moet je nu eenmaal nauwkeurig lezen. BOOSBOOSBOOS!
Okee, ben mijn gal wel kwijt geloof ik, kan ik weer van het mooie weer genieten.
donderdag 17 juni 2010 om 19:02
Terugbetalen studielening kan ook via automatische incasso. Ik was vroeger tegen automatische incasso, maar tegenwoordig maak ik daar vaker gebruik van, om dit soort toestanden te voorkomen. Als je gebruik maakt van internetbankieren kun je ook zelf een opdracht geven om elke maand een vast bedrag naar een rekening over te maken.
donderdag 17 juni 2010 om 19:08
Helemaal gelijk hoor jullie, maar ik ben koppig....ik weiger dit taakje ook nog eens op me te nemen. Dat zou me namelijk ook bozig maken. Je kunt ze alles wel uit handen nemen en dan zelf totaal overspannen raken van de werkdruk (die je volgens velen nog niet eens hebt als huisvrouw, dus erkenning ho maar). Mmmm, denk dat ik maar gewoon een avondje boos ben en het dan van me af probeer te zetten. Enne...even iets rechtzetten, mijn man is veel dingen, maar onverantwoordelijk...nee. Dit is de eerste keer in 12 jaar dat door een fout (en niet goed opletten van zijn kant) er een deurwaarder aan de deur staat (is dus geen sprake van deurwaarders meervoud). Als je al 14 jaar een bedrijf runt, ben je niet onverantwoordelijk. Neemt niet weg dat ik ontzettend baal van die 180,- Heb ik keurig die Eftelingstickers van de AH gespaard voor 40,- korting, gaat nu in rook op, BAH.
Maar jullie hebben wel gelijk hoor, ik ben gewoon echt koppig! Mijn fout.
Maar jullie hebben wel gelijk hoor, ik ben gewoon echt koppig! Mijn fout.
donderdag 17 juni 2010 om 22:05
quote:ivy1970 schreef op 17 juni 2010 @ 19:10:
@ColeTurner
Dat is het nu juist. Het gaat ook elke maand automatisch, alleen stond er waarschijnlijk die maand net te weinig op de rekening, waardoor het niet afgeschreven is. Mijn man (niet zo oplettend) heeft dit niet gemerkt.
Maar ja, dan krijg je een herinnering, en meestal nog een herinnering en nog een en dan komt er misschien eens een incassobureau bij en dan nog 3 brieven later komt er een deurwaarder bij.
Ik vind het maar vreemd dat je maar een brief hebt gehad dat er niet betaald is????
@ColeTurner
Dat is het nu juist. Het gaat ook elke maand automatisch, alleen stond er waarschijnlijk die maand net te weinig op de rekening, waardoor het niet afgeschreven is. Mijn man (niet zo oplettend) heeft dit niet gemerkt.
Maar ja, dan krijg je een herinnering, en meestal nog een herinnering en nog een en dan komt er misschien eens een incassobureau bij en dan nog 3 brieven later komt er een deurwaarder bij.
Ik vind het maar vreemd dat je maar een brief hebt gehad dat er niet betaald is????
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 18 juni 2010 om 20:53
zaterdag 26 juni 2010 om 10:55
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 16:29:
waarom heb jij het betaalt??? Sorry hoor maar als jullie een gescheiden administratie voeren ( hij zijn post, jij de jouwe, hij zijn rekeningen, jij de jouwe) ben je voor mij knettergek dat je zijn verantwoordelijkheden gaat dragen....Mijn eerste gedachte zou daarom zijn: Laat hij maar in zijn sop gaar koken. Die deurwaarder zal voor hem komen, en niet voor Vicodin. Hoewel... als die deurwaarder dingen in beslag gaat nemen, kan zij er hinder van hebben, bijv. computer of TV.
waarom heb jij het betaalt??? Sorry hoor maar als jullie een gescheiden administratie voeren ( hij zijn post, jij de jouwe, hij zijn rekeningen, jij de jouwe) ben je voor mij knettergek dat je zijn verantwoordelijkheden gaat dragen....Mijn eerste gedachte zou daarom zijn: Laat hij maar in zijn sop gaar koken. Die deurwaarder zal voor hem komen, en niet voor Vicodin. Hoewel... als die deurwaarder dingen in beslag gaat nemen, kan zij er hinder van hebben, bijv. computer of TV.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 26 juni 2010 om 11:02
quote:ivy1970 schreef op 17 juni 2010 @ 19:10:
@ColeTurner
Ik laat een hoop rekeningen automatisch afschrijven. Dat zijn bijv. OV-chipkaart, World of Warcraft-abonnement, CAK-BT bijdrage (omdat ik in een woonvorm leef), huur web-ruimte bij een webhost, etc. En ik zorg ervoor dat er een paar duizend euro op de rekening staat, zodat het eraf geboekt kan worden. Dit loopt voor mij gesmeerd en ik heb er vaak geen omkijken naar.
Als er een rekening komt ga ik naar Internetbankieren en ik kijk of alles nog goed gaat. Het kan een papieren rekening zijn (dus geprint, in een envelop op de deurmat), maar ook een rekening in de vorm van een PDF-bestand als bijlage bij een e-mail die ik ook dagelijks check.
@ColeTurner
Ik laat een hoop rekeningen automatisch afschrijven. Dat zijn bijv. OV-chipkaart, World of Warcraft-abonnement, CAK-BT bijdrage (omdat ik in een woonvorm leef), huur web-ruimte bij een webhost, etc. En ik zorg ervoor dat er een paar duizend euro op de rekening staat, zodat het eraf geboekt kan worden. Dit loopt voor mij gesmeerd en ik heb er vaak geen omkijken naar.
Als er een rekening komt ga ik naar Internetbankieren en ik kijk of alles nog goed gaat. Het kan een papieren rekening zijn (dus geprint, in een envelop op de deurmat), maar ook een rekening in de vorm van een PDF-bestand als bijlage bij een e-mail die ik ook dagelijks check.
World of Warcraft: Legion
donderdag 1 juli 2010 om 19:48
Sinds augustus 2009 180 euro, weet je zeker dat er niet nog een bedrag open staat?
Het lijkt wel een opvoedkundig probleem, die vrouwen die alles regelen voor hun man. Een echte man wil zoiets niet. Als je ooit kinderen wilt tel je man er dan bij op. Ik verbaas mij over de vele onderwerpen die hierover op het forum te vinden zijn, zoals deze:
Man of kind?
Het lijkt wel een opvoedkundig probleem, die vrouwen die alles regelen voor hun man. Een echte man wil zoiets niet. Als je ooit kinderen wilt tel je man er dan bij op. Ik verbaas mij over de vele onderwerpen die hierover op het forum te vinden zijn, zoals deze:
Man of kind?
zondag 4 juli 2010 om 00:12
Hebben jullie wel gescheiden bankrekeningen (+ eventueel 1 rekening voor de huur, electriciteit en boodschappen) ?
Dan zou ik het hem zelf laten betalen.
Dan kan hij de komende 3 maanden geen nieuwe hengel, fotocamera of racefiets kopen (ik weet niet wat zijn hobby's zijn).
Dan zou ik het hem zelf laten betalen.
Dan kan hij de komende 3 maanden geen nieuwe hengel, fotocamera of racefiets kopen (ik weet niet wat zijn hobby's zijn).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?