2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!
dinsdag 15 juni 2010 om 15:09
En hier praten we verder!
- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -
Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.
Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.
"De nog niet zwangeren onder ons"
NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober
"De zwangeren onder ons!"
NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010
It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo
- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -
Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.
Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.
"De nog niet zwangeren onder ons"
NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober
"De zwangeren onder ons!"
NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010
It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo
donderdag 17 juni 2010 om 21:21
Ik hou het hier niet meer bij!!! Gaat echt enorm snel, pfff!
Wacht nog steeds met smart (en de andere helft van de reep chocolade die ik gister soldaat heb gemaakt) op m'n menstruatie. Wel elke dag oud bloed...
Ik ben trouwens psychologe en werk met kinderen. Ben wel beetje bang voor herkenning, maar zal hopelijk meevallen
Wacht nog steeds met smart (en de andere helft van de reep chocolade die ik gister soldaat heb gemaakt) op m'n menstruatie. Wel elke dag oud bloed...
Ik ben trouwens psychologe en werk met kinderen. Ben wel beetje bang voor herkenning, maar zal hopelijk meevallen
donderdag 17 juni 2010 om 21:42
@Johanna; Ja, ik doe ook ovu-testen. Ik heb (hopelijk) morgen een positieve test in handen, dan zal ik je vertellen of het klopt qua afscheiding. Hoewel ik nu wel minder afscheiding hebt dan b.v gister.
@lily; volgens mij zit de luteale fase altijd tussen de 10 tot 16 dagen. Is dit niet het geval dan ben je of een uitzondering of is er iets aan de hand. Maar................ben geen dokter.
ben pedagoog. ( wat een mooi bruggetje)
@lily; volgens mij zit de luteale fase altijd tussen de 10 tot 16 dagen. Is dit niet het geval dan ben je of een uitzondering of is er iets aan de hand. Maar................ben geen dokter.
ben pedagoog. ( wat een mooi bruggetje)
donderdag 17 juni 2010 om 22:23
Angie, leuk dat je er toch een hele speciale dag van hebt kunnen maken zonder teveel poeha, maar tuurlijk het is en blijft bijzonder.
Lily normaal 35 dagen, vorige cyclus 34 en nu dus op 41. Dus das wel een stuk langer. maar wacht 'geduldig' af..ahum
Net toch maar even champagne gedronken met m'n 2 schoomnzusjes, allebei geslaagd vandaag, dus ja daar ontkwam ik niet aan. Morgenavond de bob bij een feestje, pff ben toch wel zo'n muts, toch maar niet teveel drinken..
@ 13 spannend hoor!
Werk; bij een verzekeringskantoor, saai he
Terwijl ik heeel graag meer met mensen wil werken, maarja. Komt vast allemaal nog wel eens 
Angie accountmanager voor kinderdagverblijven hahahaha, hoe verzin je het
Prachtig toch, kun je de beste uitzoeken
Lily normaal 35 dagen, vorige cyclus 34 en nu dus op 41. Dus das wel een stuk langer. maar wacht 'geduldig' af..ahum
Net toch maar even champagne gedronken met m'n 2 schoomnzusjes, allebei geslaagd vandaag, dus ja daar ontkwam ik niet aan. Morgenavond de bob bij een feestje, pff ben toch wel zo'n muts, toch maar niet teveel drinken..
@ 13 spannend hoor!
Werk; bij een verzekeringskantoor, saai he

Angie accountmanager voor kinderdagverblijven hahahaha, hoe verzin je het

donderdag 17 juni 2010 om 23:55
ik hoef niet zo nodig te weten wat het wordt. maar rare man wil het wel weten. dat zien we nog wel tegen de 20 weken wat we doen. we hadden een jongensnaam, maar ik vind hem niet zo leuk meer. dus opnieuw nadenken.
ben ook wel benieuwd naar de slijm/ovutest verhouding bij anderen. terugrekenend had ik slijm (o jee, wat een vieze verhalen) 16 dagen voor ongesteldheid. als dat nu weer het geval is... dan hebben wij alleen op dag 14 goed gesext en de rest van de twee weken erna misgeschoten... aaah! is dat de billingsmethode?
@angie, ik vind dat altijd zo zoet als iedereen traantjes wegpinkt bij een trouwerij... ik doe dan gerust mee! wat fijn dat je weer kunt sporten, al is het tussen de dikke dames
@marloes: wat spannend, wat spannend!
grappig trouwens dat iedereen zo trots is op zijn relatie en huis. ben ik ook! heb net nog iets bedacht wat kindlief niet van mij moet gaan erven: dat ik altijd treuzel met naar bed gaan. zo ook nu en die eindeloze besluiteloosheid, het overanalyseren. ik hoop dat het een beetje meer joie-de-vivre krijgt zeg maar
ben ook wel benieuwd naar de slijm/ovutest verhouding bij anderen. terugrekenend had ik slijm (o jee, wat een vieze verhalen) 16 dagen voor ongesteldheid. als dat nu weer het geval is... dan hebben wij alleen op dag 14 goed gesext en de rest van de twee weken erna misgeschoten... aaah! is dat de billingsmethode?
@angie, ik vind dat altijd zo zoet als iedereen traantjes wegpinkt bij een trouwerij... ik doe dan gerust mee! wat fijn dat je weer kunt sporten, al is het tussen de dikke dames
@marloes: wat spannend, wat spannend!
grappig trouwens dat iedereen zo trots is op zijn relatie en huis. ben ik ook! heb net nog iets bedacht wat kindlief niet van mij moet gaan erven: dat ik altijd treuzel met naar bed gaan. zo ook nu en die eindeloze besluiteloosheid, het overanalyseren. ik hoop dat het een beetje meer joie-de-vivre krijgt zeg maar

vrijdag 18 juni 2010 om 07:25
vrijdag 18 juni 2010 om 07:50
Jeeeeeej! Eindelijk ongesteld! Of ja eindelijk, tis precies op het moment dat ik hoopte. Cyclus tot nu toe: 35-37-30 dagen. Het wordt al minder. Precies twee weken geleden had ik een (weliswaar) licht streepje op m'n ovulatietest. Paar dagen ervoor meer slijm (iiehh) en gevoelige tepels. En tijdens ovulatie buikpijn. Volgende ronde herken ik alle signalen!!!
vrijdag 18 juni 2010 om 08:24
@ Angie nog gefeliciteerd en inderdaad houd ik ook wel van dat soort acties om ze te verassen met een uitnodiging op de mat voor september En zo'n dag is toch ook best mooi ondanks wij het uitgebreid hebben gevierd vorig jaar
@ Raar en mayala hahaha overanalyseren en besluiteloosheid herkenbaar hihihihi
En wat doe ik voor werk haha ik werk bij een telecombedrijf als Senior Casemanager voor klachten
wel leuk inderdaad om een beetje te weten wat iedereen doet
Nog 3 dagen en dan zit mijn vakantie er alweer op en mag ik weer hard aan het werk hihi dus laat ik er nog maar even van genieten hihi
@ Raar en mayala hahaha overanalyseren en besluiteloosheid herkenbaar hihihihi
En wat doe ik voor werk haha ik werk bij een telecombedrijf als Senior Casemanager voor klachten
wel leuk inderdaad om een beetje te weten wat iedereen doet
Nog 3 dagen en dan zit mijn vakantie er alweer op en mag ik weer hard aan het werk hihi dus laat ik er nog maar even van genieten hihi
vrijdag 18 juni 2010 om 09:50
goedemorgen... het is vrijdag! heerlijk...
maar ik heb slechte zin vandaag of eigenlijk een slecht gevoel.
Vanmorgen werd ik wakker met pijn onder in de rug (heb ik wel vaker maar nu was het links en dat heb ik nooit). Verder geen last... lekker gedoucht etc... Even naar de wc. Veeg ik af... en ook een beetje bruine afscheiding (zo begint ook altijd mijn menstruatie). Nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Bedoel hoef niets te zijn maar ik heb ook al een paar dagen geen enkele symptoom meer. Borsten voelen weer normaal en geen echte vlagen der misselijkheid. Pijn in de rug is weer gezakt en ik hoop dat het niets ernstigs is.. kan natuurlijk een gesprongen adertje zijn van de baarmoedermond.. Ik hou jullie op de hoogte.
sorry voor egobericht..
maar ik heb slechte zin vandaag of eigenlijk een slecht gevoel.
Vanmorgen werd ik wakker met pijn onder in de rug (heb ik wel vaker maar nu was het links en dat heb ik nooit). Verder geen last... lekker gedoucht etc... Even naar de wc. Veeg ik af... en ook een beetje bruine afscheiding (zo begint ook altijd mijn menstruatie). Nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Bedoel hoef niets te zijn maar ik heb ook al een paar dagen geen enkele symptoom meer. Borsten voelen weer normaal en geen echte vlagen der misselijkheid. Pijn in de rug is weer gezakt en ik hoop dat het niets ernstigs is.. kan natuurlijk een gesprongen adertje zijn van de baarmoedermond.. Ik hou jullie op de hoogte.
sorry voor egobericht..
vrijdag 18 juni 2010 om 15:25
@ Janine Hmmm dont worrie, dat kan van alles zijn. Gewoon ff goed in de gaten houden, het komt vast goed
Succes!
Inderdaad leuk om iets meer van iedereen te weten.. en de herkenbaarheid is eng maar ach.. we doen alleen maar een beetje babbelen hier haha!
Hier alles ok.. net ff 2 stroopkoeken opgegeten, hoppaaa!! Over een paar uurtjes gaat het vast weer minder, zucht.. Dus sja.. ff genieten dus
Fijn weekend iedereen!
Succes!
Inderdaad leuk om iets meer van iedereen te weten.. en de herkenbaarheid is eng maar ach.. we doen alleen maar een beetje babbelen hier haha!
Hier alles ok.. net ff 2 stroopkoeken opgegeten, hoppaaa!! Over een paar uurtjes gaat het vast weer minder, zucht.. Dus sja.. ff genieten dus
Fijn weekend iedereen!
vrijdag 18 juni 2010 om 15:44
vrijdag 18 juni 2010 om 15:54
aaagghhhh heb stress!!!
Volgens mijn berekeningen zou ik vandaag zwaar positief op de ovu-testen moeten testen................hartstikke negatief niet eens een heel dun streepje.
Ik test al vanaf maandag en had toen gelijk een heel dun streepje, die is gebleven tot gister, toen begon ook dat dunne streepje te vervagen en nu niets. Ik snap er geen reet van. En voor de geïnteresseerde, mijn afscheiding is ook geen slijm meer. En ik heb altijd vanaf mijn ei tot mijn menstruatie buikpijn. Ik heb nu nog geen buikpijn.
dus optie's
a; ik heb mijn ei al gehad
b; mijn ei komt nog
c; mijn ei slaat de maand gewoon over.
Help!!! wat denken jullie. Mijn vent zegt 'huh weet niet'.
Volgens mijn berekeningen zou ik vandaag zwaar positief op de ovu-testen moeten testen................hartstikke negatief niet eens een heel dun streepje.
Ik test al vanaf maandag en had toen gelijk een heel dun streepje, die is gebleven tot gister, toen begon ook dat dunne streepje te vervagen en nu niets. Ik snap er geen reet van. En voor de geïnteresseerde, mijn afscheiding is ook geen slijm meer. En ik heb altijd vanaf mijn ei tot mijn menstruatie buikpijn. Ik heb nu nog geen buikpijn.
dus optie's
a; ik heb mijn ei al gehad
b; mijn ei komt nog
c; mijn ei slaat de maand gewoon over.
Help!!! wat denken jullie. Mijn vent zegt 'huh weet niet'.
vrijdag 18 juni 2010 om 16:31
Ovulatietesten zijn soms rare dingen Joda... Die van mij wel vet positief maar toch kan er op dat moment (nouja 1 a 2 dagen later dan ) geen eisprong zijn geweest, anders was ik allang ongesteld geweest / zwanger. Gok dat die van mij gewoon voor optie C is gegaan deze maand.
Maar hoop voor jou heel hard voor jou op optie B
Janine goed in de gaten houden! Als je het niet vertrouwd gewoon de VK bellen hoor!
Maar hoop voor jou heel hard voor jou op optie B

Janine goed in de gaten houden! Als je het niet vertrouwd gewoon de VK bellen hoor!
vrijdag 18 juni 2010 om 16:37
@joda: ik denk dat je je ei al gehad hebt, maar wel gek dat je ovulatietest niet donkerder werd. Al moet ik zeggen dat die bij mij ook niet zo donker werd als de vorige keer, maar dat kan van het moment dat je test afhangen.....
Ik hou zelf precies in mijn agenda bij wanneer ik test en of het negatief, positief of half is. Ik noteer ook wanneer ik denk mijn ei te voelen. En natuurlijk de dag dat ik ongesteld wordt. Zo probeer ik een beetje meer inzicht te krijgen in mijn cyclus.
Test je wel elke dag op hetzelfde moment?
Ik hou zelf precies in mijn agenda bij wanneer ik test en of het negatief, positief of half is. Ik noteer ook wanneer ik denk mijn ei te voelen. En natuurlijk de dag dat ik ongesteld wordt. Zo probeer ik een beetje meer inzicht te krijgen in mijn cyclus.
Test je wel elke dag op hetzelfde moment?
vrijdag 18 juni 2010 om 17:03
vrijdag 18 juni 2010 om 17:40
thanx meiden voor jullie mening. Voel me nu weer wat rustiger. Als ik mijn ei gehad heb, dan zit ik prima want ik klus om de 2 dagen. Moet de ei nog komen..........ook goed. ALS DIE MAAR SPRINGT!
(ik vind het wel zuur hoor, dacht ik alles te snappen, alles op een rijtje te hebben, de ideale cyclus (28 dgn), alles perfect en dat dit!)
Thirt10; joh, je bent helemaal geen zeur! hoe is het nu?
Janine; hoe is die bij jou?
(ik vind het wel zuur hoor, dacht ik alles te snappen, alles op een rijtje te hebben, de ideale cyclus (28 dgn), alles perfect en dat dit!)
Thirt10; joh, je bent helemaal geen zeur! hoe is het nu?
Janine; hoe is die bij jou?
vrijdag 18 juni 2010 om 17:51
1) waar ben je trots op?
Dat we samen een super huis hebben en dit helemaal naar onze zin hebben verbouwd, we samen gelukkig zijn en we zijn gezond!
2) wat zou je eigenlijk moeten doen, maar kun je jezelf niet toe zetten?
Sparen!! pfff....
3) hoe draag je je haar?
Los
4) hoeveel paar schoenen heb je?
2 paar laarzen, 2 paar instappers, 4 paar slippers (I love them!)
5) wat is je favoriete gerecht?
Lasagne
6) wat hoop je dat je kind van jou erft en wat liever niet?
Wel: mijn nuchterheid, werklust
Niet: mijn huid (exceem gevoelig),
7) wil je van te voren wat het gaat worden
JA! Ben te nieuwsgierig en ongeduldig om dit als verrassing te houden hihi..
Fijn weekend!
Morgen lekker voetbal kijken, ben benieuwd
NOD is 13 juli
Dat we samen een super huis hebben en dit helemaal naar onze zin hebben verbouwd, we samen gelukkig zijn en we zijn gezond!
2) wat zou je eigenlijk moeten doen, maar kun je jezelf niet toe zetten?
Sparen!! pfff....
3) hoe draag je je haar?
Los
4) hoeveel paar schoenen heb je?
2 paar laarzen, 2 paar instappers, 4 paar slippers (I love them!)
5) wat is je favoriete gerecht?
Lasagne
6) wat hoop je dat je kind van jou erft en wat liever niet?
Wel: mijn nuchterheid, werklust
Niet: mijn huid (exceem gevoelig),
7) wil je van te voren wat het gaat worden
JA! Ben te nieuwsgierig en ongeduldig om dit als verrassing te houden hihi..
Fijn weekend!
Morgen lekker voetbal kijken, ben benieuwd
NOD is 13 juli
vrijdag 18 juni 2010 om 19:59
@joda, wat een stomme dingen die ovutesten als ze niet doen wat je wilt! Ik heb geen idee wat er met je ei is. Meid, je hebt om de dag sex gehad, niets aan de hand dus. Zit je gewoon met hetzelfde probleem als ik (behalve dan dat ik met vertraging op dag 14 pas begonnen ben met het sexschema. Hoop houden en doorsexen zou ik zeggen haha!
@janine, hoe gaat het nu? Fijn dat de verlos zo lief is. Dat heb je dan ook echt wel nodig op zo’n moment.
@pink, je zou zo’n vent toch?! tegelijkertijd vinden wij vrouwen van onszelf dat we allerlei legitieme redenen hebben als we een keer geen zin in sex hebben
@marloes, heb je nog getest?
@thir, dat heb ik ook al vanaf dag 23. Heel irritant. Laat je even lekker op de bank verzorgen zou ik zo zeggen.
@mayala, kun je voor mij nog even precies op een rijtje zetten op welke dag het lichte streepje, welke dag slijm, welke dag buikpijn? Dan kan ik ook eens gaan rekenen...
Man o man, wat een offday vandaag... zat stom werk te doen, iedereen ging vroeg weg. Zat ik daar met de telefoon die constant ging (en hee, ik ben geen telefoniste he!). Toen besloot ik te gaan troostshoppen, stonden alle kleren stom... Alsof ik 4 maanden zwanger ben. En dat ben ik voorlopig niet dus wil ik dat nog helemaal niet ! Werd ik in de bus naar huis helemaal misselijk. Zit ik hier thuis een beetje te sippen. Ben nog steeds een beetje misselijk, heb lichte buikpijn en ben moe. Volgens mij heb ik gewoon hartstikke zwanger, ha! Hm... vast niet. Zal je zien; voel ik me nog veel zieliger Gottegot, wat sneu, dat vrouw-zijn...
@janine, hoe gaat het nu? Fijn dat de verlos zo lief is. Dat heb je dan ook echt wel nodig op zo’n moment.
@pink, je zou zo’n vent toch?! tegelijkertijd vinden wij vrouwen van onszelf dat we allerlei legitieme redenen hebben als we een keer geen zin in sex hebben
@marloes, heb je nog getest?
@thir, dat heb ik ook al vanaf dag 23. Heel irritant. Laat je even lekker op de bank verzorgen zou ik zo zeggen.
@mayala, kun je voor mij nog even precies op een rijtje zetten op welke dag het lichte streepje, welke dag slijm, welke dag buikpijn? Dan kan ik ook eens gaan rekenen...
Man o man, wat een offday vandaag... zat stom werk te doen, iedereen ging vroeg weg. Zat ik daar met de telefoon die constant ging (en hee, ik ben geen telefoniste he!). Toen besloot ik te gaan troostshoppen, stonden alle kleren stom... Alsof ik 4 maanden zwanger ben. En dat ben ik voorlopig niet dus wil ik dat nog helemaal niet ! Werd ik in de bus naar huis helemaal misselijk. Zit ik hier thuis een beetje te sippen. Ben nog steeds een beetje misselijk, heb lichte buikpijn en ben moe. Volgens mij heb ik gewoon hartstikke zwanger, ha! Hm... vast niet. Zal je zien; voel ik me nog veel zieliger Gottegot, wat sneu, dat vrouw-zijn...