Geld & Recht alle pijlers

Garantie zonder aankoopbon

18-06-2010 15:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden heb ik een elektronisch artikel gekocht waar ik heel ontevreden over ben. Diverse onderdelen werken niet. Helaas heb ik geen aankoopbon. Helaas, zonder aankoopbon geen garantie, meldt de klantenservice, OF ik moet kunnen aantonen dat het artikel in de desbetreffende winkel is aangeschaft!

Nou.. dat kan ik! Ik heb nl. een pinbetaling/bewijs.

Nu zeggen ze echter dat er geen artikelomschrijving op het bankafschrift staat, dus ik kan het artikel overal gekocht hebben.

Wat zijn mijn rechten?
Huh, verwijst die pinbetaling niet naar een artikel? Dat is raar.

Je schrijft trouwens dat je het artikel overal gekocht kunt hebben volgens hun, maar die pinbetaling verwijst toch naar hun winkel? Het lijkt me dus gewoon onwil van die winkel.

Sorry maar verder geen tips.
ik dacht idd dat een pinbon altijd gold als 'bonnetje'

Zij kunnen op basis van je pinbon (waaropn HUN rekeningnummer zal staan) moeten kunnen zien wat jij op die datum en dat tijdstip hebt gekocht.

zou dus zelf (in persoon dus) terug gaan naar die winkel met je pinbon en je apparaat dat niet werkt....(en evt. iemand die verbaal heel sterk is en zich niet laat afslepen met een halve oplossing )
Aan de hand van je bankafschrift is je bon nog wel te achterhalen hoor, door de winkel. Willen ze niet graag, dat opzoeken, maar dat kúnnen ze dus wel.
Je bent waarschijnlijk 'geholpen' door een of andere hulpkracht die net twee dagen geleden begonnen is, want het lijkt mij ook dat een pinbon voldoende bewijs is. Je staat helemaal in je recht. Doorzetten tot je je geld terug hebt!
Bankafschrift geldt gewoon, zijn ook reclames over geweest op tv. Even googelen dus!
Mocht je bij de winkel stuklopen dan kun je ook contact opnemen met de fabrikant/importeur. Aan het serienummer etc. kan men aflezen of het artikel binnen een garantietermijn valt. Bij It's niet doen, het heeft me een goed half jaar geduurd voordat ik een vervangend product had nadat ik het aanmeldde en toestuurde naar de fabrikant/importeur.
Hier een voorbeeld van iemand anders:

http://www.consuwijzer.nl ... r_rechten_zonder_kassabon
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Aan de hand van het bankafschrift zou de winkel in hun systeem moeten kunnen opzoeken welke artikelen er in die transactie zaten. (leerde ik laatst toen ik bij de Gamma in de rij stond )
En nog ter bevestiging op de consumentenwijzer:

http://www.consuwijzer.nl ... _bonnetje_nog_heb_Mag_dit
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Eens met Qwertuu, het moet te achterhalen zijn.

Eerder een kwestie van, niet willen, dan niet kunnen.

Doorzetten!

Succes!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven