Geld & Recht alle pijlers

geld over een maand pas terug?

19-06-2010 21:34 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het een beetje vaag, hoop dat het wel duidelijk is maar wil niet herkent worden, nouja diegene die me kent haalt me er zo toch wel uit haha

Ik zou een heel dure operatie laten doen, moest er zelf veel voor betalen ( praat over duizenden euro's ) geen cosmetische overigens, gewoon iets wat niet vergoed zou worden.. Ik heb daarvoor gespaard, want wou het graag. Ik zou vorige maand geopereerd worden,maar kon niet omdat ik ziek was ( was wel gegaan, maar ze vonden mijn gezondheid niet goed genoeg om te opereren) dus moest over een maand terug komen om te kijken of het nu wel ging, inmiddels dus betaald omdat ik ervan uit ging dat de operatie door ging ( had alleen een licht griepje, niets ernstigs)

Dus ik ben vandaag ( je raadhet al) daarheen gegaan, en in het ziekenhuis aangekomen kon het nog wel een jaar duren voordat mijn gezondheid goed genoeg was om het aan te kunnen ( nu erg verkouden, door mn hooikoorts) dus ze durfde het niet aan, door eventuele claims en gezondheids risico's.

Dus ik zou het geld terug krijgen, het hoofdkantoor ( in ver europees land) zou het over een maand naar me overmaken. Ik ben ter plekke erg boos geworden! Dat kunnen ze volgens mij helemaal niet maken.. Ik heb het telefoonnummer van het hoofdkantoor, en ga maandag bellen maar dat is toch oplichting? Je kan het maandag gewoon overmaken? Ik heb ING en dat staat er zo op, het is volgens mij voor hun gewoon goedkoper als het over een maand betaald word ( rente enzo) maar wat zijn mijn rechten? Want hier sta ik van te kijken, ik had liever niet betaald, maar moest omdat ik al half in de operatie kamer lag ( contact betaald, leuk gedoe bij de bank opnemen zoveel geld, en wel bewijs) maar vind het een heel raar gedoe.. iemand hier ervaring mee? het gaat dus echt om een flinke som geld, heb net een nieuw huis en kan het wel gebruiken nu, zit beetje in financiele problemen, nouja problemen, het zou wat ademruimte geven...
Als je geopereerd geweest was, was je het geld toch ook kwijt geweest? En nu duurt t een maand en nu is het een probleem??

Ehm... Ok..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is-beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Is het normaal dat je voor een operatie al betaalt?? Het klinkt mij raar in de oren maar heb het ook nog nooit bij de hand gehad. Is het wel een betrouwbare kliniek?
Wat een raar verhaal. Weet je zeker dat het een fatsoenlijke kliniek is?
ja heel fatsoenlijk, maar ik was het inderdaad al kwijt geweest, en daar had ik dan geen probleem mee gehad, maar nu had ik al het vermoeden dat ik afgekeurd zou worden en had ik al dat geld ( wat daar ligt dus) bedacht mijn meubels te gaan kopen..

Maar het zal wel administratief zijn, maar nog 1 x per maand je betalingen doen, is echt een heel groot bedrijf, door het europa bekend en staat op nummer 1.. dus die zullen wel veel meer betalingen doen, en op een dag waarschijnlijk al.
Je hebt een licht griepje gehad en nu hooikoorts en daarom moet je een jaar wachten???
quote:Afentoezithettegen schreef op 19 juni 2010 @ 21:51:

ja heel fatsoenlijk, maar ik was het inderdaad al kwijt geweest, en daar had ik dan geen probleem mee gehad, maar nu had ik al het vermoeden dat ik afgekeurd zou worden en had ik al dat geld ( wat daar ligt dus) bedacht mijn meubels te gaan kopen..

Maar het zal wel administratief zijn, maar nog 1 x per maand je betalingen doen, is echt een heel groot bedrijf, door het europa bekend en staat op nummer 1.. dus die zullen wel veel meer betalingen doen, en op een dag waarschijnlijk al.Ik snap er geen ruk van, het is een hartstikke "belangrijke" operatie voor je, je hebt er een bom duiten voor over en nu gaat die operatie niet door en wil ineens meubelen gaan kopen van dat geld..
Of.. diabetes en een maagband aanvragen. Zoiets? Heb er verder geen verstand van, maar stel me zoiets voor.

Geld? Zal een administratieve afhandeling zijn. Volgende week is het volgende maand....
quote:Zuigstengel schreef op 19 juni 2010 @ 21:58:

[...]

Ik snap er geen ruk van, het is een hartstikke "belangrijke" operatie voor je, je hebt er een bom duiten voor over en nu gaat die operatie niet door en wil ineens meubelen gaan kopen van dat geld.. Ja, vind ik ook vreemd.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Wel merkwaardig dat het consult op een zaterdag was. Doen ze bij mij in het ziekenhuis geloof ik niet.
quote:Sha_la schreef op 19 juni 2010 @ 21:59:

Of.. diabetes en een maagband aanvragen. Zoiets? Heb er verder geen verstand van, maar stel me zoiets voor.

Geld? Zal een administratieve afhandeling zijn. Volgende week is het volgende maand....Of een Gastric Bypass....
ja ik leg het expres vaag uit, maar hoop dat het niet uitmaakt! Het is een operatie met erg veel gezondheids risico's, ben zelf al chronisch ziek dus ze letten erg op..

Wie kan er niet een paar duizend euro extra gebruiken? Ik had bedacht, als ik het geld kreeg, allemala nieuwe meubels te kopen. Mijne zien er namelijk niet meer uit, om mezelf een beetje teverwennen.

maar mag het grote bedrijf dit doen of zijn er regels waaraan gehouden moet worden, want ze doen daar een beetje vaag erover, krijg het geld wel maar wel over langere termijn
quote:Zuigstengel schreef op 19 juni 2010 @ 21:58:

[...]

Ik snap er geen ruk van, het is een hartstikke "belangrijke" operatie voor je, je hebt er een bom duiten voor over en nu gaat die operatie niet door en wil ineens meubelen gaan kopen van dat geld.. .. Als de operatie toch pas volgend jaar kan gaan plaatsvinden, kun je in de tussentijd sparen. Of dat handig is als je net al het geld bijeen hebt geschraapt is een tweede, maar het is een mogelijkheid!
quote:Sha_la schreef op 19 juni 2010 @ 22:00:

Wel merkwaardig dat het consult op een zaterdag was. Doen ze bij mij in het ziekenhuis geloof ik niet.In Belgie is het normaal Sha_la ook sávonds kun je op consult daar.
quote:Afentoezithettegen schreef op 19 juni 2010 @ 22:01:

ja ik leg het expres vaag uit, maar hoop dat het niet uitmaakt! Het is een operatie met erg veel gezondheids risico's, ben zelf al chronisch ziek dus ze letten erg op..

Wie kan er niet een paar duizend euro extra gebruiken? Ik had bedacht, als ik het geld kreeg, allemala nieuwe meubels te kopen. Mijne zien er namelijk niet meer uit, om mezelf een beetje teverwennen.

maar mag het grote bedrijf dit doen of zijn er regels waaraan gehouden moet worden, want ze doen daar een beetje vaag erover, krijg het geld wel maar wel over langere termijnMaagband dus
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
zijn 1 keer in de maand zaterdags open,, jammer genoeg niet volgende week a, maar echt 28 dagen of langer
Ik denk dat je dat alleen maar terug kan vinden in de algemene voorwaarden die ze je op voorhand onder je neus geschoven hebben. Lange termijn? Vind het wel meevallen..... Het is binnen een maand. Niet vreemd voor een groot bedrijf en duizenden euro's.
Ik zou gewoon maandag bellen, zeg dat je het geld hard nodig hebt en vraag of ze het z.s.m. willen terugstorten. Misschien is het geen enkel probleem.
In de voorwaarden staat alleen dat je het terug krijgt. Maar het is toch een hele simpele handeling? Je stort het gewoon terug.
Ik bel maandag ook zeker, maar wil gewoon even weten of ik in mn recht sta, dan heb ik gelijk een stok achter de deur snap je?
Ik zou zeggen " hou het in je zak!" . Volgend jaar wil je het echt ook nog wel graag hebben, en als je het probleem dan gaat verschuiven, dan blijft het een probleem! Wacht gewoon lekker rustig op je geld, zet het op een bank, ontvang er een beetje rente over en verwen jezelf daarmee!
quote:diaantje1971 schreef op 19 juni 2010 @ 22:02:

[...]

Maagband dusHaha sorry moet hier wel om lachen:P ben ex anorexia patient, nog steeds op heel erg licht gewicht hahaha en dan een maagband:P sorry :P
quote:Afentoezithettegen schreef op 19 juni 2010 @ 22:01:

maar mag het grote bedrijf dit doen of zijn er regels waaraan gehouden moet worden, want ze doen daar een beetje vaag erover, krijg het geld wel maar wel over langere termijnLuister, iedereen kan een paar duizend euro gebruiken, maar als ik ze bij elkaar gesprokkeld zou hebben voor die ò zo dure èn belangrijke operatie, dan zou ik het wel weten......lekker een jaar op de bank zetten en van de rente en wat sparen leuke meubels kopen....Maar...ik blijf het een raar verhaal vinden...
Ik zou ook gewoon op maandag bellen en even duidelijk uitleggen dat ik niet te lang ga wachten op m'n geld. Vraag direct even wat hun gebruikelijke betalingstermijn is. Is dat niet vooraf vastgesteld, dan lijkt het me dat je gewoon in je recht staat. Het is immers toch nog steeds van jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven