Geld & Recht alle pijlers

geld over een maand pas terug?

19-06-2010 21:34 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het een beetje vaag, hoop dat het wel duidelijk is maar wil niet herkent worden, nouja diegene die me kent haalt me er zo toch wel uit haha

Ik zou een heel dure operatie laten doen, moest er zelf veel voor betalen ( praat over duizenden euro's ) geen cosmetische overigens, gewoon iets wat niet vergoed zou worden.. Ik heb daarvoor gespaard, want wou het graag. Ik zou vorige maand geopereerd worden,maar kon niet omdat ik ziek was ( was wel gegaan, maar ze vonden mijn gezondheid niet goed genoeg om te opereren) dus moest over een maand terug komen om te kijken of het nu wel ging, inmiddels dus betaald omdat ik ervan uit ging dat de operatie door ging ( had alleen een licht griepje, niets ernstigs)

Dus ik ben vandaag ( je raadhet al) daarheen gegaan, en in het ziekenhuis aangekomen kon het nog wel een jaar duren voordat mijn gezondheid goed genoeg was om het aan te kunnen ( nu erg verkouden, door mn hooikoorts) dus ze durfde het niet aan, door eventuele claims en gezondheids risico's.

Dus ik zou het geld terug krijgen, het hoofdkantoor ( in ver europees land) zou het over een maand naar me overmaken. Ik ben ter plekke erg boos geworden! Dat kunnen ze volgens mij helemaal niet maken.. Ik heb het telefoonnummer van het hoofdkantoor, en ga maandag bellen maar dat is toch oplichting? Je kan het maandag gewoon overmaken? Ik heb ING en dat staat er zo op, het is volgens mij voor hun gewoon goedkoper als het over een maand betaald word ( rente enzo) maar wat zijn mijn rechten? Want hier sta ik van te kijken, ik had liever niet betaald, maar moest omdat ik al half in de operatie kamer lag ( contact betaald, leuk gedoe bij de bank opnemen zoveel geld, en wel bewijs) maar vind het een heel raar gedoe.. iemand hier ervaring mee? het gaat dus echt om een flinke som geld, heb net een nieuw huis en kan het wel gebruiken nu, zit beetje in financiele problemen, nouja problemen, het zou wat ademruimte geven...
quote:Afentoezithettegen schreef op 19 juni 2010 @ 22:15:

het hoofd kantoor zit daar alleen, het is gewoon een erg groot bedrijf met overal vestigingen, nederland is niet de hoofdvestiging.. En geen leuke versieringen voor mij! Ben al blij dat ik mezelf redelijk normaal in de spiegel kan kijken..ookal zijn jullie opties erg leuk,en nu ik toch een som geld overhou kan ik daar over na gaan denken,, nieuwe boobs lijken me leuk:P hahaha

maare ik snap wel dat het geinvesteerd werd, en wou het vorige keer al terug en toen zeiden ze dat ze het pas terug konden/wouden geven als ik echt definitief afgekeurd werd, en ik zag het al aankomen dat het dus gebeurde, dus had al gepland wat ik met het geld wou doen, niets mis mee lijkt me toch?Hoe nodig was die operatie nou???? Niet nodig dus, anders besteedde je dat geld aan een andere kliniek.
quote:Sha_la schreef op 19 juni 2010 @ 22:35:

Lijkt mij ook.

Maar het kan geloof ik toch wel zijn dat als er geen medische noodzaak is voor de operatie, dan de verzekering dan een lange neus naar je maakt? Ik heb er verder weinig kaas van gegeten....De verzekering staat daar vaak anders tegenover dan de chirurgen,er zijn genoeg mensen die met 2 verschillende grote van borsten lopen waarvan de chirurg direct zal zeggen dat het medisch wel degelijk noodzakelijk is voor de geestelijke welzijn, terwijl de verzekering (die het vroeger gewoon in het pakket had) uit winstbejag een lange neus maakt naar de persoon in kwestie.
quote:Madhe schreef op 20 juni 2010 @ 00:31:

[...]

Hoe nodig was die operatie nou???? Niet nodig dus, anders besteedde je dat geld aan een andere kliniek.Ze zegt anders duidelijk dat deze kliniek het niet doet omdat haar gezondheid niet optimaal genoeg is om die operatie aan te gaan,dus wat voor zin heeft het om naar een andere kliniek te gaan?
Het kan ook nog een hernia-operatie zijn, die zij dan niet via de in Nederland gebruikelijke manier (via de rug) wil laten uitvoeren, maar via de buik.

In onze buurlanden al wel gebruikelijk, in Nederland niet en zodoende niet vergoed.

OT: Een maand lijkt me niet irreeel. Tuurlijk kunnen ze best maandag overmaken, als je hun enige patient was! Maar dat is niet zo, dus dan 1. is dat niet efficient en 2. Schakelen grote bedrijcen wat minder snel en daarom zijn er betalingstermijnen en die van een dag zijn er niet. Je kan ze wel even bellen en erom vragen.

Verder snap ik niet dat als je dan per se meubels wilt kopen (wat ik me afvraag, want wat als je operatie ipv volgend jaar ineens al in de herfst kan), dan kan dat heus wel wachten tot volgende maand.

Op meubels zit toch levertijd, dus binnen stel en sprong heb je ze toch niet.

Ik vind 1000en euros contant betalen ook tricky business hoor, maar dat terzijde
Ik denk dat je nog mazzel hebt met 1 maand. Je zegt zelf al dat het een groot bedrijf is. Je bent niet de enige aan wie ze geld over moeten maken, dus dat soort dingen moeten uitgezocht worden en ik vermoed dat jouw betaling geen prioriteit heeft.

Ik werk zelf ook in een groot bedrijf waar regelmatig bedragen worden teruggestort en daar kan ook weken overheen gaan. Juist omdat het een groot bedrijf is en de medewerkers moeten meer dingen doen dan alleen terugstorten.

Oh ik lees ook nog dat je contact betaald hebt. Ik denk dat je dan ook nog moet wachten tot de betaling bij hun in de systemen binnen en verwerkt is. Houdt er trouwens rekening mee dat er bij overschrijven vanuit het buitenland wel eens bankkosten ingehouden kunnen worden.
Ik snap het ook ff niet... Volgend jaar heb je toch weer last van hooikoorts?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven