Geld & Recht alle pijlers

geld over een maand pas terug?

19-06-2010 21:34 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het een beetje vaag, hoop dat het wel duidelijk is maar wil niet herkent worden, nouja diegene die me kent haalt me er zo toch wel uit haha

Ik zou een heel dure operatie laten doen, moest er zelf veel voor betalen ( praat over duizenden euro's ) geen cosmetische overigens, gewoon iets wat niet vergoed zou worden.. Ik heb daarvoor gespaard, want wou het graag. Ik zou vorige maand geopereerd worden,maar kon niet omdat ik ziek was ( was wel gegaan, maar ze vonden mijn gezondheid niet goed genoeg om te opereren) dus moest over een maand terug komen om te kijken of het nu wel ging, inmiddels dus betaald omdat ik ervan uit ging dat de operatie door ging ( had alleen een licht griepje, niets ernstigs)

Dus ik ben vandaag ( je raadhet al) daarheen gegaan, en in het ziekenhuis aangekomen kon het nog wel een jaar duren voordat mijn gezondheid goed genoeg was om het aan te kunnen ( nu erg verkouden, door mn hooikoorts) dus ze durfde het niet aan, door eventuele claims en gezondheids risico's.

Dus ik zou het geld terug krijgen, het hoofdkantoor ( in ver europees land) zou het over een maand naar me overmaken. Ik ben ter plekke erg boos geworden! Dat kunnen ze volgens mij helemaal niet maken.. Ik heb het telefoonnummer van het hoofdkantoor, en ga maandag bellen maar dat is toch oplichting? Je kan het maandag gewoon overmaken? Ik heb ING en dat staat er zo op, het is volgens mij voor hun gewoon goedkoper als het over een maand betaald word ( rente enzo) maar wat zijn mijn rechten? Want hier sta ik van te kijken, ik had liever niet betaald, maar moest omdat ik al half in de operatie kamer lag ( contact betaald, leuk gedoe bij de bank opnemen zoveel geld, en wel bewijs) maar vind het een heel raar gedoe.. iemand hier ervaring mee? het gaat dus echt om een flinke som geld, heb net een nieuw huis en kan het wel gebruiken nu, zit beetje in financiele problemen, nouja problemen, het zou wat ademruimte geven...
quote:Zuigstengel schreef op 19 juni 2010 @ 22:18:

[...]

Ook in Turkije.

Maar het is niet cosmetisch... valt dit onder cosmetiek?
85C is moooi!!!!! Ik nu ook, en ben er ook stikblij mee!! ( kwam van de andere kant van het spectrum, 1000ZZ ofzo)
quote:Sha_la schreef op 19 juni 2010 @ 22:20:

[...]

Ook in Turkije.

Maar het is niet cosmetisch... valt dit onder cosmetiek?Wat? die maagendenvlieshersteloperatie?? Nee, die valt onder de optie "galgje"
Oesophaguscardiaresecties!!! >> Grote Galg
Ook al is het hoofdkantoor in het buitenland gevestigd, dan moeten ze toch ook gewoon een Nederlandse bankrekening hebben. Heb jij je geld dan moeten overmaken naar een ander land? Is dat dan een Europees land? Hoe zit dat dan met de valuta? En heb je wel goed nagevraagd of je het hele bedrag terugkrijgt? Ik weet niet of ze voor jou operatie speciale spullen moesten bestellen? Bij borstvergrotingen bijvoorbeeld hebben ze ook niet standaard allerlei maten en soorten liggen. Die worden per patient besteld.

Blijf het een vaag verhaal vinden. En bijna alle reguliere medisch noodzakelijke ingrepen worden vergoed in Nederland, behalve de cosmetische. Waarom niet gewoon bij je verzekering navragen of ze het niet vergoeden?
quote:Zuigstengel schreef op 19 juni 2010 @ 22:22:

[...]

Wat? die maagendenvlieshersteloperatie?? Nee, die valt onder de optie "galgje" Nou, das wel erg strak dan!

Of juist heel wijd...
quote:Sha_la schreef op 19 juni 2010 @ 22:21:

85C is moooi!!!!! Ik nu ook, en ben er ook stikblij mee!! ( kwam van de andere kant van het spectrum, 1000ZZ ofzo)Owww, Sha_la, dan ben je er wel erg op vooruit gegaan zeg! Jij heb wel afgezien met van die grote booby's, meer last dan leut..
Cheilognatopalatoschizis misschien? Deze gebruik ik altijd bij scrabble.
Ik heb inmiddels D, en daar ben ik zo niet blij mee
quote:louisavuitton schreef op 19 juni 2010 @ 22:23:

Ook al is het hoofdkantoor in het buitenland gevestigd, dan moeten ze toch ook gewoon een Nederlandse bankrekening hebben.

Theoretisch zou dat zo moeten zijn

Heb jij je geld dan moeten overmaken naar een ander land?

Nee gewoon contact betaald.

Is dat dan een Europees land? Hoe zit dat dan met de valuta? En heb je wel goed nagevraagd of je het hele bedrag terugkrijgt?

Hele bedrag komt terug, vooronderzoeken waren gratis namelijk.

Ik weet niet of ze voor jou operatie speciale spullen moesten bestellen? Bij borstvergrotingen bijvoorbeeld hebben ze ook niet standaard allerlei maten en soorten liggen. Die worden per patient besteld.

Nee was niet nodig

Blijf het een vaag verhaal vinden. En bijna alle reguliere medisch noodzakelijke ingrepen worden vergoed in Nederland, behalve de cosmetische. Waarom niet gewoon bij je verzekering navragen of ze het niet vergoeden?Haha ja ik snap het, het is gewoon medisch niets spannends.. ookal kom ik hier woorden/operaties tegen die ik nog nooit gehoord heb
quote:louisavuitton schreef op 19 juni 2010 @ 22:24:

Cheilognatopalatoschizis misschien? Deze gebruik ik altijd bij scrabble.Oeff, kun je het ook uitspreken? Wel heftig zoiets...
Ik heb A en ben ik heel blij mee, met mijn magere lijfje zou ik geen B of C moeten hebben, donder ik zo om:P
Cheilognatopalatoschizis is cosmetisch!!!!!! ;)

TO, heb je inmiddels al wel een nieuw huis gevonden?
quote:Afentoezithettegen schreef op 19 juni 2010 @ 22:27:

Ik heb A en ben ik heel blij mee, met mijn magere lijfje zou ik geen B of C moeten hebben, donder ik zo om:PLijkt me inderdaad ook geen pretje!
quote:Sha_la schreef op 19 juni 2010 @ 22:29:

Cheilognatopalatoschizis is cosmetisch!!!!!! ;)

TO, heb je inmiddels al wel een nieuw huis gevonden?En het lijkt mij niet meer dan normaal dat elke verzekeringsmaatschappij dit vergoed..
Lijkt mij ook.

Maar het kan geloof ik toch wel zijn dat als er geen medische noodzaak is voor de operatie, dan de verzekering dan een lange neus naar je maakt? Ik heb er verder weinig kaas van gegeten....
quote:Zuigstengel schreef op 19 juni 2010 @ 22:32:

[...]

En het lijkt mij niet meer dan normaal dat elke verzekeringsmaatschappij dit vergoed..Ja dit vergoed de verzekering wel gelukkig, en meestal al in de kinderjaren. Dus ik denk dat TO dit niet heeft inderdaad. Wilde er ook gewoon een medische term ingooien...
laten we het daar op houden ;)

Haha ja een heel mooi huisje gevonden! Dus kan wel wat extra geld gebruiken om heerlijk te shoppen
quote:Sha_la schreef op 19 juni 2010 @ 22:35:

Lijkt mij ook.

Maar het kan geloof ik toch wel zijn dat als er geen medische noodzaak is voor de operatie, dan de verzekering dan een lange neus naar je maakt? Ik heb er verder weinig kaas van gegeten....Ik kan niets anders bedenken dan dat het cosmetisch is. Alle andere ´medisch noodzakelijke´ ingrepen worden in de regel wel vergoed door de verzekeringsmaatschappijen.
maar niet bij alle ziekenhuizen naar je voorkeur ;)
Nou ja, maakt verder ook niet uit inderdaad. We hoeven ook niet alles te weten toch? Veel succes TO en ik hoop dat je je nick snel kan veranderen in ´afentoezithettocheenbeetjemee´
haha ja hoop ik ook, het zit gewoon altijd een beetje tegen bij mij!
quote:Afentoezithettegen schreef op 19 juni 2010 @ 22:40:

maar niet bij alle ziekenhuizen naar je voorkeur ;)Wordt de behandeling dus wel uitgevoerd in een Nederlands ziekenhuis, dit wil je verzekering vergoeden, maar jij kiest toch voor een kliniek met rare financiele constructies?
Tja, gewoon maandag bellen en vragen hoe het zit.

Je argument dat je een jaar niet onder het mes kan ivm hooikoorts klinkt me bizar vreemd in de oren, maar ik denk dat je gewoon teruggekomen bent op je operatiebesluit. Dat is prima, maar als het ingegeven is door toch meer behoefte aan meubels ipv je operatie, dan is het nogal impulsief.

Hoe dan ook, ik denk dat als je contact opneemt je hoogstens een maand op je geld moet wachten :D Zo erg kan dat nooit zijn, met wat geluk heb je het een week eerder ivm internationale overboekingen, daar kan op zich al een week overheen gaan....
quote:Afentoezithettegen schreef op 19 juni 2010 @ 22:01:

ja ik leg het expres vaag uit, maar hoop dat het niet uitmaakt! Het is een operatie met erg veel gezondheids risico's, ben zelf al chronisch ziek dus ze letten erg op..

En net was het nog een licht griepje. Wat voor operatie is het, als het niet cosmetisch is maar ook niet vergoed wordt, bij een chronisch zieke. Stiekem toch gewoon een boobjob?

Wie kan er niet een paar duizend euro extra gebruiken? Ik had bedacht, als ik het geld kreeg, allemala nieuwe meubels te kopen. Mijne zien er namelijk niet meer uit, om mezelf een beetje teverwennen.

Je hebt het geld nodig voor nieuwe meubels, want de operatie ging toch niet door, terwijl die wel door zou gaan want het was maar een griepje? ja, ik maak ook altijd drama wanneer een impulsief plan van me ineens door bepaalde regelgeving niet doorgaat. Maar wat lul jij nou allemaal zeg?

maar mag het grote bedrijf dit doen of zijn er regels waaraan gehouden moet worden, want ze doen daar een beetje vaag erover, krijg het geld wel maar wel over langere termijn

Het grote bedrijf mag dit doen, jij bent particulier en hebt zelf gekozen voor een niet nodige operatie. Die operatie is niet nodig, anders hadden ze die wel uitgevoerd ondanks je "griep" omdat het nodig was, en onnodige claims te voorkomen.

Volgende keer dat je advies vraagt, graag eerlijk zijn. Dan krijg je tenminste ook goed advies. Oh, en nog even door sparen voor die meubels die nu perse ineens vervangen moeten worden. Het is wat als je ineens door alle stoelen heen zakt, je bed ingestort is en je badkamertegels niet meer mooi zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven