MonChou taart en geen slagroom, tips iemand?
zaterdag 19 juni 2010 om 22:43

zaterdag 19 juni 2010 om 22:43
Heb je gelatine? Dan stijft het geheid op!
Maar de monchou is toch altijd wel heel hard? Als je die wat aanlengt... Met heet water en dan misschien iets van allesbinder erdoor? Whaha.
Ik bedoel meer: door de monchou aan te lengen heb je méér dan dat kleine pakje. En als je dat dan in zo'n ring doet en afhaalt...
En heb je vanillesuiker? Die kun je met melk en maizena dan opkloppen tot een slagroomachtig iets! En dan komt het goed!
Maar de monchou is toch altijd wel heel hard? Als je die wat aanlengt... Met heet water en dan misschien iets van allesbinder erdoor? Whaha.
Ik bedoel meer: door de monchou aan te lengen heb je méér dan dat kleine pakje. En als je dat dan in zo'n ring doet en afhaalt...
En heb je vanillesuiker? Die kun je met melk en maizena dan opkloppen tot een slagroomachtig iets! En dan komt het goed!
zaterdag 19 juni 2010 om 22:45
DarkRosePrincess, ik denk dat het niet tegen gaat vallen. De slagroom maakt het mengsel wat luchtiger en romiger. Maar dat monchoumengsel is juist het karakteristieke van de taart. Je klopt de monchou met basterdsuiker en dan ook meteen met vanillesuiker (wat je normaal gesproken met klopfix door de slagroom klopt). Ik zou de klopfix dan wel achterwege laten, volgens mij wordt het al stevig genoeg. Ik maak het altijd met bastognekoeken, dat geeft al een heerlijke aanwezige smaak. En dan die kersen erop. Ik denk dat je het nauwelijks proeft qua smaak, misschien hooguit qua structuur.
zaterdag 19 juni 2010 om 22:48
Slagroom kan ook zelf gemaakt worden met de volgende ingrediënten:
* 1 l melk
* zoveel suiker als gewenst, bijvoorbeeld 200g tot 300g suiker
* 2 eieren, alleen de dooiers worden gebruikt
* 600 g echte boter
Bereidingswijze:
1. Kook de melk met de helft van de boter en de suiker
2. Scheid de eieren in dooiers en eiwit. Het eiwit weggooien of gebruiken voor een ander gerecht.
3. Doe de andere helft van de boter in een pan van tenminste 2 liter
4. Voeg het kokende melkmengsel bij de boter in de pan, voeg de dooiers erbij en mix het geheel door elkaar
5. Laat het geheel koud worden en sla het daarna net als normale slagroom op
Deze slagroom is alleen te gebruiken als gezoete opgeklopte slagroom en niet om te gebruiken in warme gerechten als sausen.
* 1 l melk
* zoveel suiker als gewenst, bijvoorbeeld 200g tot 300g suiker
* 2 eieren, alleen de dooiers worden gebruikt
* 600 g echte boter
Bereidingswijze:
1. Kook de melk met de helft van de boter en de suiker
2. Scheid de eieren in dooiers en eiwit. Het eiwit weggooien of gebruiken voor een ander gerecht.
3. Doe de andere helft van de boter in een pan van tenminste 2 liter
4. Voeg het kokende melkmengsel bij de boter in de pan, voeg de dooiers erbij en mix het geheel door elkaar
5. Laat het geheel koud worden en sla het daarna net als normale slagroom op
Deze slagroom is alleen te gebruiken als gezoete opgeklopte slagroom en niet om te gebruiken in warme gerechten als sausen.

zaterdag 19 juni 2010 om 22:51
Maar maar... Als je het alleen met Monchou doet, dan heb je toch maar heel weinig spul zeg maar?? Hoeveel pakjes moeten er door? 2? Daar maak je toch geen taart van. Er zal iets melkigs door moeten om de massa te vergroten... Dus ik zeg opkloppen met maizena en de vanillesuiker (en dat zegt papa ook, kind van een bakker). Maar ik neem geen verantwoordelijkheid voor deze tip, haha!
En die tip van de slagroom hierboven is ook een goeie!
En die tip van de slagroom hierboven is ook een goeie!
zaterdag 19 juni 2010 om 23:13