**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Mevrouwtje Z. ga dan maar nooit naar een mis in Spanje, als je België al TE vond Maar wat stond je precies tegen dan? Een tijd terug was ik bij een communnie en die kids moesten de hele tijd als van die engeltjes op blijven zitten met de handjes tegen elkaar.

Ouders liepen gewoon door de kerk heen, allemaal met een eigen digitale camera, ik vond het best wel choquerend. toen ik zelf mijn eerste communie deed had ik trouwens ook een prinsessenjurk en mocht ik mijn haar laten doen bij de kapper, dat vond ik echt prachtig.

Ik heb een kennis die fotograaf is en het gaat niet zo goed met de zaken zo met de crisis. Toen we het daar over hadden zei ik oa. dat hij misschien briefjes in het voor portaal van de kerk neer kon leggen nu het communie-seizoen weer was begonnen. Ik zei het half lachend en verontschuldigend want ik vond het eigenlijk wel op het randje van mezelf om kerk en zaken zo te mengen, maar toen zei hij dat hij dat al gevraagd had en dat hij daar 600 ¤ voor moest dokken.

Sommige parochies in Nederland verhuren de pastorie als kantorenruimte en huren voor hun priester een gewoon een-persoons appartement. Van het geld dat ze hiermee verdienen onderhouden ze bv. de kerk. Véél beter.

Es, ik vind het ook een mooie jurk, wel een chagrijnige kop

Spijker, ik vind dat echt wel hard. Jij zit er mee. Ik durf er een wedje om te leggen dat hij er ook mee zit. Jullie zouden er wel wat van willen maken samen, maar vanwege de afstand gaat dat niet. Lijkt me echt heel erg om daar nu achter te komen (want dan doet het dus pijn), maar ik vind wel dat je er echt extreem volwassen mee omgaat als je zegt dat je dankbaar bent dat je deze liefde hebt gekend.

Nemo, wat voor nieuws hadden ze in die ziekenhuizen met de studies?
Ik zag net die jurk ergens in een catalogus en daar was hij 2500 euro..... Ik denk niet dat hem wordt. Meer dan 1200 euro was ik niet van plan uit te geven. Dat vind ik ook al veel.
quote:es1450 schreef op 21 juni 2010 @ 11:22:

Marg, het klopt niet dat je zonder een eucharistieviering niet als getrouwd in de boeken staat. Ik ben al op veel oeumenische bruiloften geweest waar zowel een priester als ook een dominee aanwezig waren en ban ben ge gewoon voor beide kerken getrouwd. Alleen omdat jij veel waarde aan die hostie hecht, doet echt niet iedereen het.

Wat een onverwachte sneer! Of was het niet zo bedoeld?

Toen ik een kleutertje was ging mijn juf trouwen. En toen kwam er iemand vertellen wat er allemaal ging gebeuren en wat wij kleutertjes dan moesten doen. En over de kerk zei hij: 'en dan gaat iedereen zingen en dan mag je meezingen. En als je het liedje niet kent, dan zing je gewoon lalalalala'. Zo leuk. Eigenlijk ook een prachtige manier om in het leven te staan: als je het niet helemaal weet, dan doe je gewoon maar wat en probeer je gewoon enigszins de toon te raken. Wat me weer doet denken aan iets anders: ik deed vroeger wel eens heel hard 'Nederland zingt' aanzetten om mijn zwager te pesten (kerkhater). Maar die zong dan gewoon heel hard mee (ondertiteling) en die melodieën zijn echt ontzettend voorspelbaar. Dus dan was het weer afgelopen met Nederland zingt.

Spijker, ik denk dat Bassist nooit meer aan je denkt. Tut. Die knul ligt zichzelf elke avond in slaap te huilen. Of de mannelijk variant daarop.

La Moon, dank!

Ben je het al zat? Je moeder en oma zijn er nu toch?

Es, prachtige jurk! Maar wel heel veel geld.

Marg, wauw als klein meisje je haar mogen laten doen bij de kapper. Dat is dan echt gaaf!

En 600 euro om kaartjes alleen al neer te leggen? Jeutje. Dan moet je echt wel knalhard verdienen met die communies!

Ik heb trouwens net 'Shopaholic zegt ja' gelezen dit weekend ( ) dus ik heb het gevoel alsof ik enorm in de bruiloften zit. Maar eigenlijk lees ik er alleen maar over.
Spijker, ik weet nog dat ik 10 jaar geleden echt heart broken was na een korte heftige relatie (zou het misschien eerder romance noemen), die ook wegens omstandigheden niet echt stand kon houden. Toen het over was waren mijn vriendinnen het na een paar maand wel zat wanneer ik het er over had (nou ja, dat was mijn impressie) dus ik zei er niet zoveel meer over. Maar het hield me enorm veel bezig, precies wat jij omschrijft. Denkt hij nog wel eens aan me, en wat denkt hij dan? Afijn, ik vind het hele normale gevoelens, ook al vond ik het toen een beetje aanstellerig van mezelf dat ik er nog zoveel aan dacht. Na een half jaar vlamde het nog even op en toen vertelde hij me inderdaad dat hij ook veel aan mij had gedacht. Maar goed, het is allemaal niks geworden, wat uiteindelijk ook maar goed is, want het was best een narcist en ik denk dat het redelijk destructief was geweest als we verder waren gegaan. Maar goed, ik vind het niet meer dan normaal dat zowel ji jals Bassist nog heel veel aan elkaar zouden denken.

Aanvulling: En dat wat je beschrijft dat je niet weet waar je met je gevoel heen moet (alsof er nooit iets is gebeurd) snap ik ook. Ik vond dat toen heel moeilijk, want ik was nog steeds enrom verliefd en ook heel verdrietig, maar waar ik het moest 'laten'...ik kon er gewoon niks mee. Nou ja, het helpt waarschijnlijk niks, maar zoiets is gewoon niet zomaar over, ook al gaat de rest van het levengewoon maar door.
En es, leuke jurk, maar staat het model op een krukje ofzo, of heeft ze inspector Gadget lange uitschuifbenen?
Ja, het staat er als sner, alleen had die niet op Marg gericht moeten zijn, onhandig geformuleerd. Ik weet namelijk dat Marg de eucharistieviering heel belangrijk vindt. Volgens mij schreef zij het al eerder dat zij dit soort rituelen belangrijk vind en ik vind dat je het moet respecteren als iemand iets belangrijk vind uit geloofsovertuigig. Het was wel bedoelt als sner richting de katholieke kerk, want dit zijn juist de regeltjes waar ik moeite mee heb. En ja een beetje vond ik ook wel dat Marg doordrammde met haar je bent niet echt getrouwd als je geen dienst van de tafel doet, terwijl ik al wist dat dat niet nodig is. Gelukkig is er ook in de katholieke kerk inmiddels veel mogelijk.
Hej, drie keer het wordt belangrijk onder elkaar. Hoe vaak kun je dat voor elkaar krijen?
quote:fille schreef op 20 juni 2010 @ 22:16:

Ziet iemand de wedstrijd Brazilië - Ivoorkust escaleren? Ik kijk alleen vanwege de mooie Braziliaanse mannen maar het is best entertainen. En zielig.

Je bedoelt de Ivoorkust! Ik was present hoor. nog een www op Hyves gezet: we (vriendin en ik) krijgen er harde tepels van @ Brazilië - Ivoorkust

Briljant dit.

Gaga

Nemo briljant filmpje!

Es, heel kna de 3x belangrijk achter elkaar. En ook 3x vind onder elkaar. Maar één keer met een t.
Never gonna give you up

Ook leuk.
Ik was ook al andere filmpjes van ze aan het kijken.

Ze zijn echt goed.

Vind ik zo knap acapella!
Zo stom, nou ging het al een week best goed. Of tenminste, net alsof best goed. Ik had het gewoon weggestopt en dat voelde prima. Waarheid is wel dat concentratie nul is, slapen een ramp is en van studeren niet veel komt. En nu opeens weer janken. Wat kan je iemand missen zeg, gewoon het contact, bellen, praten, contact. Verliefd zijn en uitzien naar elkaar. Godsamme wat is dit lastig af en toe.

Ik hoop dat hij aan mij denkt, tegelijkertijd hoop ik dat hij het beter van zich af kan zetten dan ik, want hij heeft al genoeg om mee te dealen.

Zo raar dat we klaar zijn, zo raar dat het hier stopt. Zo vreemd om hem te missen op deze manier.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik ben nu allerlei a capella dingetjes aan het kijken. Echt knap. Ook Bohemian Rapsody. Dat heb ik ooit met mijn broer en mijn zus voor mijn nichtje gedaan. De eerste keer keek ze heel verbaasd, de twee keer begon ze te huilen. Het was misschien niet loepzuiver, maar huilen....
Sorry voor mn egopost, opeens voel ik me zo klein en zo stom. Jullie filmpjes helpen wel, ik hang maar een beetje voor youtube, studieboeken liggen verwijtend in een hoek.

Stom mens dat ik ben. Canada lijkt onwerkelijk ver weg, alles lijkt zo lang geleden.
Zo, dat was een hele kluif om bij te lezen zeg!

Es, van harte gefeliciteerd!! Klinkt echt heel leuk! Leuk dat jullie er de tijd voor nemen om er jullie eigen droomdag van te maken!

Nemo, geniaal filmpje, ik heb echt gelachen!! Het is gewoon grappig omdat het zo ontzettend goed gedaan is!

In kerken kom ik meestal alleen nog in de vakantie, als cultureel intermezzo zeg maar. En omdat het zulke rustgevende plekken zijn en de geur van kerken vind ik ook lekker.

In Zuid Amerika ben ik vaker bij katholieke diensten geweest. Het viel me daar wel op de dat de liedjes veel vrolijker zijn dan de protestantse psalmen etc die ik uit mijn vroegere jeugd ken. En ja, die waren wel voorspelbaar genoeg om maar wat mee te zingen als ik de melodie niet kende. Maar daarna ben ik overtuigd atheïst geworden (of misschien altijd al geweest).
Spijker, dat is gewoon kut zo'n abrupt einde als je qua gevoel er juist helemaal niet klaar mee bent. Logisch dat dat niet meteen over is.
Beetje laat, maar Es, echt niet minder gemeend: Gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk dat jullie gaan trouwen!! En wat leuk om dit zo tijdens je verjaardag aan je familie en vrienden te vertellen.

Vind die jurk op het plaatje ook heel erg mooi, maar begrijp nog niet helemaal hoe iemand zulke lange benen kan hebben :-S

Spijker: zoals je weet mogen egoposts hier gewoon. En je bent GEEn stom mens.. Natuurlijk denkt Bassist nog aan je, sluit me volledig aan bij Fille.. hij huilt zich zelf elke avond in slaap.

Het is en blijft een hele rare en nare situatie. Zó ging het helemaal geweldig en dan is het ineens klaar. Lijkt me heel lastig om te handelen, zeker als er dan ook nog een oceaan en tijdsverschil tussen zit, wat het extra onwerkelijk maakt. Een hele dikke knuffel!

Nemo/Fille: Brazilië - Ivoorkust helaas gemist, te druk met autorijden en bellen met date (ik denk nog steeds over bijnaam).. Waren er vandaag nog wedstrijden met entertainment-gehalte? Of morgen? Begreep wel van J. (duitsland-J.) dat het morgen alles of niets is voor Duitsland, maar dat lijkt me qua uitzicht niet de meest briljante wedstrijd..

Moon: alles nog oké?

Ik ben net thuis van dagje cursus op kantoor, best pittig. Daarna 'verplicht' gaan eten met collega's en ietsjes teveel wijntjes gedronken. Net eventjes date gesproken, blijf stuiterend hyper-verliefd doen. Zie hem volgende week dinsdag weer :-)

Ga nu slapen. Welterusten allemaal!
Spijker, je bent niet stom!

Spees, nog best wel contact met J-Duitsland dus? Heb je niet meer verhalen over Date?
Lieve meisjes, heb alles even heel snel doorgelezen, maar kom me alleen even melden. Nog steeds niets aan de hand hier. Sinds gisteren wel een beetje (met de nadruk op een beetje) pijn in buik en rug zoals bij een ongesteldheid. Stelt eigenlijk niets voor, maar ik hoop natuurlijk dat het doorzet. Waarschijnlijk zie ik nu gewoon alles als 'teken'.

Duurt te lang hoor, morgen alweer 41 weken en ja ik ben het wel zat.

Moeder en oma zijn er inderdaad al vanaf afgelopen donderdag. We zitten dus zo'n beetje te wachten met z'n allen.

Fijne avond nog!
quote:La Moon schreef op 21 juni 2010 @ 22:54:

Moeder en oma zijn er inderdaad al vanaf afgelopen donderdag. We zitten dus zo'n beetje te wachten met z'n allen.

Ik zie nu helemaal voor me hoe jullie alledrie min of meer zwijgend aan tafel zitten.

Sorry, ik mag niet lachen om andermans leed, maar als je het even visualiseert.
Spannend Moon!

Ik sluit me overigens bij Lady Gaga aan: I want your love, I don't want to be friends. I want your bad romance. Dus ik zit op mijn handen en hoe erg ik hem ook mis, ik bel niet. Want kennelijk is een romance niet mogelijk, en wat hou je dan over; vriendschap. En dat wil ik niet. Bekijk het maar, al ben ik misschien dom dat het zo alles of niets is. Maar ik wil alles, helemaal, compleet verliefd. Of niet.
Moon; ananassen eten! En bitter lemon drinken. En seks hebben.
Fille, , toen ik het opschreef zag ik ook zo'n tafereel voor me! Zo erg is het nog (net ) niet. Ben erg blij dat ze er zijn natuurlijk, qua gezelligheid en ze doen zo'n beetje het hele huishouden, maar af en toe irriteer ik me gewoon vreselijk. Vind ik dan ook weer zo gemeen van mezelf, want het is echt met alle goede bedoelingen en ze helpen me enorm. Kan gewoon af en toe niet tegen zo'n vol huis en moeders weten het natuurlijk altijd beter etc. etc.

Spijk, had er nog helemaal niet op gereageerd maar jij bent natuurlijk helemaal niet stom. Is toch logisch dat je je zo voelt.

Ja en alle trucs zijn al zo'n beetje al uit de kast gehaald (helaas is de seks-optie nu zo goed als onmogelijk met dat volle huis). Maar ik blijf stug doorgaan met de rest van de trucs, dus als er nog tips zijn...
Ik google trucks voor je Moon!

- frambozenbladthee

- sperma

- wonderolie

- voetmassage (met name de hielen)

- bruine bonen

- trap lopen

- orgasmeren

- ananasharten

- volle maan (wanneer is die?)

- tonic of bitter lemon

- aardbeien

- fastfood (met name scherp chinees eten?!)

Allemaal stond het op internet dus het is allemaal echt waar! Ik las net ook dat je tijdens de zwangerschap nóóit perziken mag eten, want dan krijg je een harig kind. Ik hoop maar dat deze cruciale tip niet te laat komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven