Het geheim van de smid

22-06-2010 20:20 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic las ik dat verkoopsters in kledingwinkels vaak kleding uit de winkel dragen en die later weer terug hangen.

Een collega die vroeger in een bakkerswinkel werkte vertelde mij dat ze altijd eerst het gebak van de vorige dag verkochte en daarna pas het vers gebakken gebak.

Ik vroeg me af of er nog dit soort leuke onthullingen en geheimen van het vak zijn.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Nee 2 filialen.Tijdens de lunchpauze mocht je 1 broodje pakken.Brood e.d kreeg je niet met korting.Op je verjaardag kreeg je wel een taart
Dat van de kleding in de kledingzaak gaat niet overal op. Ik mocht kleding kopen van mijn overuren voor de helft van de prijs en dan kon ik het mooi in de winkel aan. Werd ook min of meer verwacht.

Gelukkig was het een superkledingzaak.

Ik heb in een broodjeszaak gewerkt en daar gingen inderdaad de croissantjes en chocobroodjes van de vorige dag nog even de oven in om weer verkocht te worden.
quote:robo schreef op 22 juni 2010 @ 20:41:

Mooi verhaal, Oriane :-)

Ik moet zeggen, dat ik in nederand weer liever koe eet dan vis. Als ik tegen mijn familie 'thuis' zeg dat je hier voorverpakte vis in de supermarkt kan kopen kijken ze me heel vies aan. Dat is ongezond namelijk. Vis wat je vangt eet je ook die dag en heel misschien nog de volgende dag bij de lunch (maar dan moet het echt wel rotweer zijn waardoor je niet naar buiten kunt). Daarna gaat het weg en loop je gewoon de zee in en vang je weer nieuwe. Maar vis uit een potje of uit een pakje? Daar snappen ze echt helemaal niks van. hahahaha.

Maar ja, vis daar is dan ook echt verser dan vers. In tegenstelling tot de koe ;). Logischerwijs eet ik daar ook nooit meer koe uiteraard. Heb mijn moeder nu ook zo ver gekregen dat ze door heeft dat het niet echt heel gezond is.
Vlees dat in een slagerij op de grond is gevallen, wordt even onder de kraan gehouden en weer in de toonbank gelegd. Tenminste, in de slagerij waar ik gewerkt heb.

Oh...en de vloer in een slagerij is niet echt schoon te noemen.
een kennis van ons had een chauffeurs café en had als hobby sleutelen aan auto's.

de gehaktballen voor het café maakte hij zelf....dan vertelde hij ook dat hij van het kneden van de ballen weer mooie schone handen kreeg.

Alle autosmeer en olie in de ballen
Je wil ook echt niet weten wat er allemaal in de horeca gebeurt! Biefstukken die op de grond vallen en daarna gewoon geserveerd worden etc.! Toen ik dit soort situaties een aantal keren had gezien heb ik gelijk ontslag genomen. Vies!
wat ik iedereen echt met klem zou willen aanraden is als je een hoestdrankje oid koopt om toch echt eerst dat bijgeleverde maatbekertje/lepeltje goed te wassen, want die dingen vallen bij de groothandel regelmatig uit de doosjes. en daar is het toch vaak een stoffige bedoening.
quote:biebelie schreef op 22 juni 2010 @ 20:53:

een kennis van ons had een chauffeurs café en had als hobby sleutelen aan auto's.

de gehaktballen voor het café maakte hij zelf....dan vertelde hij ook dat hij van het kneden van de ballen weer mooie schone handen kreeg.

Alle autosmeer en olie in de ballen Oei, moet ik mijn mijnheer waarschuwen of is de zaak inmiddels opgedoekt?
quote:biebelie schreef op 22 juni 2010 @ 20:53:

Alle autosmeer en olie in de ballen
o ja, ik ben ook wel benieuwd naar dat avifauna verhaal.
quote:IngaPinga schreef op 22 juni 2010 @ 20:54:

Je wil ook echt niet weten wat er allemaal in de horeca gebeurt! Biefstukken die op de grond vallen en daarna gewoon geserveerd worden etc.! Toen ik dit soort situaties een aantal keren had gezien heb ik gelijk ontslag genomen. Vies!Ja, yuk! Ik heb ook veel in de horeca gewerkt en ben sindsdien behoorlijk kieskeurig in mijn restaurantkeuze.
quote:muchacha schreef op 22 juni 2010 @ 20:44:

[...]

Wil je niet weten, had ik een bijbaantje.Nu moet je het ook vertellen. Iets met A en B. Avifauna is toch een vogelpark? Verwerkten ze de dode vogels in frikandellen?
quote:Nastik schreef op 22 juni 2010 @ 20:56:

[...]

Oei, moet ik mijn mijnheer waarschuwen of is de zaak inmiddels opgedoekt?

is al jaren geleden hoor...

de beste man leeft zelfs niet meer.
En dat bij van der Valk de appelmoes werd overgepleurd in nieuwe bakjes met een verse kers erop dat weet volgens mij iedereen.

Nog een koortslip anyone???
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik moest bij de vleeswaren van de HEMA de plakjes ham en worst omgekeerd op het kartonnetje leggen na een paar uur, dan lag het verkleurde onderop en zag je er niks van.

Evenals de mooie plakken ham bovenop en de restjes onderop.

Wel lullig voor de mensen die het kochten hoor, maar ja.. ik was 18... wat durf je er dan van te zeggen he?
Oriane, kan het me voorstellen hoor!

Niks lekkerders dan verse vis trouwens, zo fijn als je inderdaad gewoon een vis uit zee kan vissen voor je lunch ipv een bakje supermarktgraten open te trekken.
Nog eentje.. beetje off topic. Zelfs IK snap na al die jaren hier niet dat jullie bananen kunnen eten zoals ze hier verkocht worden. St.Lucia is een van de grootste bananenexporteurs ter wereld. Ze groeien daar gewoon wild. Iedereen heeft wel (gewild of ongewild) minimaal drie bananenbomen in de tuin. Groeit als klimop die krengen. Maar bananen die EET je niet zoals ze hier verkocht worden omdat ze gewoon nog niet rijp zijn. Banenen eet je pas als ze zacht en bruin worden. Niet als ze groen of geel zijn. Dan zijn ze nog vaak erg bitter (de nerfjes vooral) en hardig. Ik krijg ze echt niet weg hier. Onrijpe rotzooi. Niemand in een bananenland of die daarvandaan zou komen zou ze zo eten als koud fruit. Zoals je ze hier koopt moeten ze nog zeker twee tot drie weken aan de boom blijven hangen voor ze uberhaupt tot 'eetbaar' bestempeld kunnen worden waar ik vandaan kom.

Soms, als de boom ziek is vallen ze in St.Lucia wel eens eerder van de boom. Dan zagen ze er uit zoals hier in de supermarkt of bij de groenteboer. Mijn moeder maakte er dan een prak van (een soort jam) met suiker en honing, dat kon dan weer wel.

Mijn moeder is wel een paar keer hier geweest en ik moest ook zo lachen met haar op de markt. Ze bleef maar 'is niet goed hoor, is niet goed hoor' tegen de marktkoopman vertellen. mwoehahahaha. En hij had het maar over 'mooie rijpe bananen'
quote:robo schreef op 22 juni 2010 @ 20:59:

Oriane, kan het me voorstellen hoor!

Niks lekkerders dan verse vis trouwens, zo fijn als je inderdaad gewoon een vis uit zee kan vissen voor je lunch ipv een bakje supermarktgraten open te trekken.Met het bakken ruikt verse vis ook veel minder 'vissig' zoals ik hier vaak heb met vis.
Op de kaasafdeling van de plaatselijke supermarkt moesten we bij beschimmelde stukken kaas de schimmel wegsnijden en de rest raspen.Lekkere vers geraspte kaas.
Muchachaaa vertel het nou ik ben zo nieuwsgierig!!
quote:coeberghmetijs schreef op 22 juni 2010 @ 21:02:

Op de kaasafdeling van de plaatselijke supermarkt moesten we bij beschimmelde stukken kaas de schimmel wegsnijden en de rest raspen.Lekkere vers geraspte kaas.Hmm, dat vind ik dan weer niet zo erg. Dat doe ik thuis ook. Het hele kaasgebeuren is natuurlijk een schimmelgebeuren. Kaas en schimmel horen eigenlijk wel een beetje bij elkaar.
Ik vraag me ook wel eens af wat er gebeurd met de niet gebruikte koekjes, bonbons en suikerklontjes die je bij je koffie of thee krijgt.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Haha, dat bananenverhaal, dat zei mijn oma (opgegroeid op Java) nou ook altijd
Ik heb ooit bij een grote supermarkt in de slagerij gewerkt. Daar zag ik de slager ook ooit een schaal karbonades op de vloer laten vallen en vervolgens gewoon weer afspoelen. En vlees dat al een paar dagen in de vitrine had gelegen en bruingrijs verkleurd was, ging lekker in het gehakt! Sindsdien koop ik (daar) alleen nog maar voorverpakt...

Maargoed, denk dat er overal wel iets gebeurt dus dat je beter dingen gewoon niet kan weten.
Mijn man is bakker maar moet alles weg gooien. Er word niks herbruikt maar hij mag ook niets mee nemen. Jammer hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven