Huis-crisis!

22-06-2010 14:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is een stoom-afblaas-topic....

Er zal niemand zijn die kan helpen, maar ik zit er inmiddels zo doorheen dat ik er maar een topic over moet openen.

Ik zal proberen zo overzichtelijk mogelijk de situatie te schetsen:

BritMan, BritBaby en ik wonen in een tijdelijke woning die gesloopt gaat worden. Toen ik het contract ging tekenen wist ik dat het tijdelijk was en dat ik zelf voor een nieuwe woning moest zorgen.

Op basis van mijn inschrijftijd zou ik inmiddels makkelijk een huis moeten kunnen krijgen, werd toen gezegd, maar de algehele huizencrisis werkt ook ons tegen. Er komen bijna geen huizen vrij en er worden alleen te dure koopwoningen gebouwd.

De woningbouwvereniging blijft zeggen dat we het van tevoren wisten en dat we voor iets anders hadden moeten zorgen. Nou zijn zij juist vrijwel onze enige optie en zij hebben dus niks! Bovendien was mijn glazen bol stuk en kon ik ook niet zien dat mijn inschrijftijd dus mooi niet genoeg meer is nu. Het enige wat de woningbouw heel misschien kan doen is ons in een andere sloopwoning zetten, waardoor ik straks met kind en al in ieder geval 2 keer zal moeten verhuizen.

Over 7 weken moeten we weg zijn hier en ik ben helemaal door m'n positieve energie heen...

Het verhaal is uiteraard nog veel langer, maar dan wordt het onleesbaar. Ik ben echt bang dat ik straks m'n intrek moet nemen in een kartonnen doosje..... Hopelijk met internet, anders ben ik ook nog Viva kwijt!
Zoals al genoemnd: sloopwoning accepteren. Als je nu particulier wat krijgt zal dat ook een tijdelijke oplossing zijn. Want je geeft zelf aan dat dat veel te duur is en je je inschrijftijd niet kwijt wilt. Je gaat dan dus blijven proberen via de woningstichting een woning te krijgen waar jullie voor de lange termijn kunnen blijven. Dan moet je toch ook 2x verhuizen? Dan zou ik toch echt kiezen om tijdelijk in die slooptwoing te gaan wonen. Dat is zeker goedkoper dan particulier.

Ik heb ook de pest aan verhuizen, maar je hebt niet veel opties nu. Dus in dat licht lijkt me ff 2x verhuizen nog de minst vervelende optie...
Zolang het Heinz witte bonen zijn dan is het toch goed quote:Britannia schreef op 22 juni 2010 @ 14:51:

[...]

We zijn om meerdere redenen aan onze huidige woonplaats gebonden.

We kijken nu dus naar huizen die we via de makelaar/ particulier voor 1000 euro (inc) kunnen huren, maar eigenlijk is dat gewoon te duur. Kan het niet anders, dan kan het niet anders. Maar dan eten we wel witte bonen met speklapjes voorlopig....
Waarom wil je perse huren dan? Is kopen geen optie? Heb je de plaatselijke makelaars al benaderd of ze geen huizen in de verkoop hebben die tijdelijk worden verhuurd? Bij ons in de straat staat een grote 2-onder-1 kap die maar niet verkocht wordt en daar zitten ook al een tijd huurders in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven