klein hoekbad

23-06-2010 21:10 18 berichten
Ik google me suf, maar ik dacht: "vraag het hier ook gewoon nog even": Heeft iemand goede ervaringen met een klein hoekbad dat ik zonder al teveel gedoe in mijn kleine badkamer in een huurhuis kan plaatsen??

Wat ik graag wil weten is hoe groot jouw hoekbad is en waar je hem kunt kopen.
Badkamer verbouwen in een huurhuis? Ik zou het niet zo snel doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is klein? En ga je verbouwen of wil je het er zo inzetten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bedoel je zo'n kunststof zitbad?

Te koop bij bouwmarkten als Karwei e.d.
Geen ervaring mee maar hier is bijvoorbeeld één die niet zo groot is http://www.badkamermarkt.nl/a/bad/filter/riho/lyra.aspx (sorry foto plaatsen ging mis) maar het is dus wel prijzig, dus ligt een beetje aan je budget.

Ik zou inderdaad wel even overleggen met de huurvereniging of dat verder geen probleem is. Als het goed gebeurt lijkt het me van niet hoor, vriendin van me heeft ook een bad in haar huurwoning laten plaatsen.
Als je in een bad niet relaxt languit kunt liggen heeft het wat mij betreft geen meerwaarde. Ik ga er niet in als ik eerst een cursus yoga moet volgen om succesvol te leren ontspannen met mijn knieën samengevouwen achter mijn linkeroorbel.
Hier een badkamer van 1.92 bij 2.38 en daar zit alles in. bad, douche (apart) toilet, wastafel, radiator, spiegelkastje

Op internet heb je een site (google badkamer ontwerpen) en dan kan je alles uittekenen. Maten en dergelijke kun je ook opgeven dus dan kun je gaan puzzelen. Hebben wij ook gedaan en het is prima bevallen.
Viva 1973: dat is denk ik een hele goede optie. Waar heb je die vandaan? Ik ga niet helemaal verbouwen hoor. Gewoon neerzetten. Ik wil ook verhuizen. Maar ik wil nu een bad. Voor mezelf (om allerlei redenen) en voor mijn dochtertje. Dus ook al moet ik mijzelf opvouwen. Het bad zal er moeten komen.
http://www.badkamermarkt.nl/a/bad/filter/riho/lyra.aspx

wij hebben dat bad dat hierboven genoemd is ook thuis en ik vind hem heerlijk. Als ik in bad ga dat zit/lig ik meestal half zodat ik lekker tijdschriftjes kan lezen en daar is dit bad prim voor; pootjes kan ik languit strekken als ik wil. En zelfs mijn lange man past erin ( maar niet tegerlijkertijd )
quote:kus schreef op 26 juni 2010 @ 15:37:

Viva 1973: dat is denk ik een hele goede optie. Waar heb je die vandaan?Te koop bij Karwei of Praxis e.d.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Het kunststof zitbad wat ik liet zien is makkelijk verplaatsbaar.

Als je een vrij vlakke badkamervloer hebt, schuif je 'm gewoon boven het doucheputje zodat het water daarin leegloopt als je de stop eruit trekt.

Als je het bad niet altijd gebruikt kun je 'm gewoon op z'n kant zetten. Desnoods in een logeerkamer.
@ Viva1973: heb jij deze dan ook echt?? En ben je er tevreden over? Hij is wel erg klein, maar ja dat zoek ik natuurlijk ook wel...... En inderdaad was het mijn plan om hem gewoon over het doucheputje te zetten. Maar is het niet eigenlijk een voetbad?

@ Dana: dat voorbeeld van jou is prachtig maar veeeeeeeeeeeeeeel te duur!!
[quote]kus schreef op 26 juni 2010 @ 20:57:

@ Viva1973: heb jij deze dan ook echt?? En ben je er tevreden over? Hij is wel erg klein, maar ja dat zoek ik natuurlijk ook wel...... En inderdaad was het mijn plan om hem gewoon over het doucheputje te zetten. Maar is het niet eigenlijk een voetbad?

Ik heb 'm gehad toen ik nog in een flat woonde. Dit zitbad is iets van 75cm breed x 125cm lang x 75cm hoog. De ene kant is dieper dan de andere kant (=het zitgedeelte). Ideaal voor kinderen, maar een volwassene kan er ook in zitten hoor. Het is geen bad waar je languit in kunt liggen, maar ik (1.67m) ging soms in het lage gedeelte zitten, met m'n benen op het hogere gedeelte om lekker tot m'n schouders aan toe in het warme water zitten/liggen.
Viva1973: oh, nou dan is het precies wat ik zoek. Mijn vader had thuis ook altijd een klein bad en dan lag ik met mijn benen omhoog tegen een muurtje aan. Prima hoor. Ik heb al op het bad gegoogled, maar ben hem nog niet tegengekomen. Maar ik ga op zoek!! Heel erg bedankt.
Wij nemen een hoekbad van 1m20x1m20. Doordat het schuin is kun je er wel in liggen. Hij is ook vrij breed, omdat alle hoek gebruikt worden. Ook wij krijgen in ons nieuwe huis een niet zo grote badkamer, maar willen wel graag een bad, ook met het oog op kinderen.

Google maar ns op 'hoekbad dodona' (afbeeldingen). Er zijn ook hoekbaden van 125x125 en 135x135, afhankelijk van de plek die je hebt in de badkamer.

Of je een ombouw metselt moet je natuurlijk zelf weten, maar je zult wel altijd een frame nodig hebben om het bad op te laten rusten.
Hoi Jongens,

Het is het badje geworden dat Viva1973 had gepost. Echt perfect van omvang en je zet het zo neer. Ik heb er eentje van marktplaats gekocht.

Dank je wel voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven