Reactie van vriend

23-06-2010 22:54 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit bericht toch maar verwijderd wegens de privacy van de mensen die erin genoemd werden.
Zo hé, gezellig. Ik weet nu al dat dat etentje een succes gaat worden.
Maar muis ik vind een goede vriendin die vanuit canada hierheen komt toch heel anders. Jij kent je vriendin al en weet dat je een leuke tijd zult hebben.

De schoonouders van to kennen haar vader en zijn vriendin niet maar moeten wel een afspraak gaan verzetten voor iemand die ook wel op een ander moment kan? Want laten we niet vergeten dat nederland-belgië makkelijker en sneller is dan canada-nederland
Erger u niet, verwonder u slechts!
Eens met Muis. Misschien was de afspraak met de buren wel een gewoon avondje en had dat makkelijk een dagje verzet kunnen worden. Dit omdát de ouders van TO niet in de buurt wonen. Ik vind het taalgebruik van vriend buiten alle proporties, ook al heeft TO misschien ongelijk. Lekker ding, om zo tegen je te praten.
Ik vind de inhoud van de mail niet belangrijk, want de vorm is echt belachelijk. Zo ga je niet schreeuwen en schelden tegen je vriendin. Wat gaat die jongen idioot uit zijn dak. En daar zou de inhoud nog iets mee van doen kunnen hebben: bv als TO vreemd was gegaan met zijn beste vriend of zo. Maar we hebben het hier over verwachtingen rondom een eetafspraak. Kom op zeg.

Deze jongen heeft een groot probleem met zelfbeheersing.
@ delphicat: je haalt mij de woorden uit de mond...
quote:tuffers schreef op 23 juni 2010 @ 23:30:

Eens met Muis. Misschien was de afspraak met de buren wel een gewoon avondje en had dat makkelijk een dagje verzet kunnen worden. Dit omdát de ouders van TO niet in de buurt wonen. Ik vind het taalgebruik van vriend buiten alle proporties, ook al heeft TO misschien ongelijk. Lekker ding, om zo tegen je te praten.

Huh???

Waarom dat dan?

Dat is toch een gemaakte afspraak?

Zou ik ook niet doen denk ik hoor...

Ik snap de teleurstelling van TO wel

Maar zij kan van alles vinden, dat schoonouders makkelijk die afspraak kunnen afzeggen, maar het is nog altijd de keuze van de schoonouders

En die kiezen er dus voor om de afspraak niet af te zeggen

Das niet leuk, maar wel hun goed recht

En nee, het toontje van de vriend zou er hier ook niet ingaan

Maar nogmaals, ik begrijp het hele schoonouders/schoonouders ontmoeten verhaal al niet....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik snap niet zo goed waarom veel van jullie het zo erg zouden vinden om een gemaakte afspraak te verzetten. Als mensen uit het buitenland komen om me te bezoeken en het komt niet uit op een andere datum, zou ik het niet erg vinden om dat een keertje te doen, zeker niet als het de buren betreft die je toch vaak ziet.

Het is ook helemaal niet zo officieel hoor, gewoon een etentje in een restaurant. Verjaardagen zijn door de afstand ook lastig te regelen dus we hebben het tot nu toe nooit met beide families samen gevierd. (Ik woon trouwens in Amsterdam en mijn schoonouders in het Zuiden van België, dus het is geen kwestie van even de grens overrijden.)

Maar goed, als hij op een kalme toon had gezegd dat hij het raar vindt dat dat verzet zou moeten worden zou ik dat geen enkel punt hebben gevonden. Zoals veel van jullie ook al zeggen, zo praat je toch niet tegen je vriendin?
Denk nu eens de fuck na!

Even niet reagerend op de verdere inhoud van de brief/chat van je vriend.... Maar als mijn vriend een mail of chat of wat dan ook aan mij stuurt en dit de aanhef is, dan krijgt hij het enorm met mij aan de stok. Dit is geen normale manier van communiceren. Al dat gevloek ook, afgrijselijk.

Trouwens als ik een vriend zou hebben die continue het f*** woord in zijn mond neemt, dan haak ik ook af. Hou je vocabulaire lekker fris en verzin eens een ander stopwoordje.

Afschuwelijk.
Nou ja, ik zou na anderhalf jaar verkering toch ook wel eens kennis willen maken met de wederzijdse familie. En TO's ouders vonden dit een uitgelezen kans. Ik denk dat het verzoek om te schuiven dan misschien niet zozeer het probleem vormde, maar ik denk dat het daarna is gaan escaleren.
quote:Dominiekske schreef op 23 juni 2010 @ 23:41:

Ik snap niet zo goed waarom veel van jullie het zo erg zouden vinden om een gemaakte afspraak te verzetten.

Maar goed, als hij op een kalme toon had gezegd dat hij het raar vindt dat dat verzet zou moeten worden zou ik dat geen enkel punt hebben gevonden. Zoals veel van jullie ook al zeggen, zo praat je toch niet tegen je vriendin?

Nee, het gaat hem er denk ik om dat jij er vanuit gaat dat zijn ouders die afspraak wel even zullen verzetten, omdat dat jouw ouders uitkomt. En dat snap ik van hem wel ja.

Maar die toon van hem... die zou ik absoluut niet accepteren. Niet van wildvreemden op straat en al helemaal niet van mijn partner. Hoe is hij normaliter? Praat hij ook zo tegen je? Schiet hij in het echt ook zo uit zijn slof?

En je moet de namen uit je openingspost halen, je bent veel te herkenbaar, je beschrijft de gezinssituaties, de plekken waar jullie vandaan komen en een voornaam.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
De toon is belachelijk, maar ben het wel eens met de strekking van die mail. Hoe oud is je vriend eigenlijk? Ik denk ook dat je de telefoon maar eens moet oppakken, zo los je iig niets op.

Wonen jullie overigens samen of ieders in eigen huis of nog thuis?

Samen zal wel niet, maar je weet maar nooit..

Hier zijn vriend en ik nu 2,5 jaar samen en er is een kind onderweg, maar ik vind het nog lang geen tijd voor de schoonouders om elkaar te ontmoeten. Komt wel als we ooit gaan trouwen ofzo. Gelukkig hebben geen van de ouders de behoefte om de ander te zien (ander als in schoonfamilie van eigen kind)
quote:yoyo2 schreef op 23 juni 2010 @ 23:24:

[...]

Nee, maar ik vind het wat overdreven om dan afspraken te gaan afzeggen zodat schoonouders elkaar kunnen ontmoeten.

Maar ik vind dat schoonouders en schoonouders sowieso niet zo heel veel met elkaar van doen hebben.

Er komt vast nog wel een gelegenheid waarbij ze elkaar kunnen ontmoeten, zoals bijvoorbeeld op een verjaardag, samenwonen, bevalling, bruiloft etc... Als die gelegenheid zich in 1,5 jaar tijd nog niet heeft aangediend zou ik ook wel een gelegenheid willen creëren hoor (zonder te drammen natuurlijk). Niet dat ik nou zo'n mega familiemens ben, maar wederzijdse ouders vind ik toch best belangrijk, evenals beste vrienden.
quote:Pear schreef op 23 juni 2010 @ 23:48:

[...]

Als die gelegenheid zich in 1,5 jaar tijd nog niet heeft aangediend zou ik ook wel een gelegenheid willen creëren hoor (zonder te drammen natuurlijk). Niet dat ik nou zo'n mega familiemens ben, maar wederzijdse ouders vind ik toch best belangrijk, evenals beste vrienden.Maar creëren betekent in mijn woordenboek niet: kijken wanneer het het ene stel uitkomt en die datum dan aan het andere stel opdringen, ook als ze al een afspraak hadden staan.
Is-ie normaal ook nogal van de f*king zus en zo, TO, of zelden?

En ik herhaal het ook nog eens: zou je je post niet aanpassen voor wat betreft de naam van je vaders vrouw?

Ik snap je teleurstelling. Ik zou ook proberen een afspraak te verzetten, jee, als de gelegenheid zich eens voordoet. Maar ja. Je kunt het niet eisen.
quote:delphicat schreef op 23 juni 2010 @ 23:31:

Ik vind de inhoud van de mail niet belangrijk, want de vorm is echt belachelijk. Zo ga je niet schreeuwen en schelden tegen je vriendin. Wat gaat die jongen idioot uit zijn dak. En daar zou de inhoud nog iets mee van doen kunnen hebben: bv als TO vreemd was gegaan met zijn beste vriend of zo. Maar we hebben het hier over verwachtingen rondom een eetafspraak. Kom op zeg.

Deze jongen heeft een groot probleem met zelfbeheersing.Eens!
quote:stukje_cake schreef op 23 juni 2010 @ 23:48:

De toon is belachelijk, maar ben het wel eens met de strekking van die mail. Hoe oud is je vriend eigenlijk? Ik denk ook dat je de telefoon maar eens moet oppakken, zo los je iig niets op.

Wonen jullie overigens samen of ieders in eigen huis of nog thuis?

Samen zal wel niet, maar je weet maar nooit..

Hier zijn vriend en ik nu 2,5 jaar samen en er is een kind onderweg, maar ik vind het nog lang geen tijd voor de schoonouders om elkaar te ontmoeten. Komt wel als we ooit gaan trouwen ofzo. Gelukkig hebben geen van de ouders de behoefte om de ander te zien (ander als in schoonfamilie van eigen kind)Jemigdepemig! Echt niet?! Dat is eh, bijzonder.
quote:qwertuu schreef op 23 juni 2010 @ 23:50:

[...]

Maar creëren betekent in mijn woordenboek niet: kijken wanneer het het ene stel uitkomt en die datum dan aan het andere stel opdringen, ook als ze al een afspraak hadden staan.Nee dat zeker niet! Maar TO zegt dat ze het er maar 3 minuten over gehad hebben. Als het om mensen gaat die de schoonouders blijkbaar regelmatig zien zou ik ook even polsen of die afspraak wellicht verzet zou kunnen worden.
quote:stukje_cake schreef op 23 juni 2010 @ 23:48:

Hier zijn vriend en ik nu 2,5 jaar samen en er is een kind onderweg, maar ik vind het nog lang geen tijd voor de schoonouders om elkaar te ontmoeten. Komt wel als we ooit gaan trouwen ofzo. Gelukkig hebben geen van de ouders de behoefte om de ander te zien (ander als in schoonfamilie van eigen kind)Oh grappig. Hier 1.5 jaar relatie. En onze ouders hebben elkaar wel ontmoet. Gewoon omdat ze onderling nieuwsgierig naar elkaar waren en er een heel handig moment was om elkaar te leren kennen. Dus wezen eten, en dat was heel erg leuk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Opdringen? De meeste buren zullen met alle begrip aanbieden om een weekje later af te spreken, als mensen uit het buitenland die week in de buurt xijn. Het is ook niet een dag van tevoren, of zo, deze vraag.

Maar goed, hier gaat het niet zo om.
quote:roodmetwittestippen schreef op 23 juni 2010 @ 23:50:

Is-ie normaal ook nogal van de f*king zus en zo, TO, of zelden?

En ik herhaal het ook nog eens: zou je je post niet aanpassen voor wat betreft de naam van je vaders vrouw?

Ik snap je teleurstelling. Ik zou ook proberen een afspraak te verzetten, jee, als de gelegenheid zich eens voordoet. Maar ja. Je kunt het niet eisen.

Naam is veranderd, bedankt voor de tips, daar had ik niet genoeg bij stilgestaan.

Het is een paar keer gebeurd dat hij uit zijn slof schoot en echt te ver ging met zijn taalgebruik, maar normaal is hij heel lief (anders was het allang uit).

Ik eis het ook niet, ik heb alleen gezegd dat ik het jammer vond en of er geen mogelijkheid zou zijn het te verzetten, gezien eerdere pogingen van mijn pa & vriendin ook al gestrand zijn.
Hoezo "helemaal uit het buitenland"? Tis Belgie maar. Waar woont TO dan?

Tilburg ofzo? En schoonouders in Turnhout?
Misschien dat je vader eens moet uhhhhhh bellen met de ouders van je vriend, dan kunnen ze samen een afspraak maken. Is misschien een gek idee hoor, maar je weet nooit
Lezen, Kate, het is wel wat meer km. En dan nog: van Den Helder naar Maastricht ervaar ik ook als een onderneming, Of van Haarlem naar Hengelo. Of .
quote:Dominiekske schreef op 23 juni 2010 @ 23:55:

[...]

Ik eis het ook niet, ik heb alleen gezegd dat ik het jammer vond en of er geen mogelijkheid zou zijn het te verzetten, gezien eerdere pogingen van mijn pa & vriendin ook al gestrand zijn.Als je het echt op die manier ter sprake hebt gebracht dan vind ik zijn reactie belachelijk, zo ga je niet met elkaar om binnen een liefdevolle relatie. Is hij ergens anders gefrustreerd over ofzo? Of hij altijd zo'n botte eikel?
Trouwens: ik vind interesse in elkaars nest wel logisch, na zo'n periode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven