Reactie van vriend

23-06-2010 22:54 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit bericht toch maar verwijderd wegens de privacy van de mensen die erin genoemd werden.
Zooo...gezellig!?
Op het woordje fucking na en de caps, geef ik hem gelijk.
Ik vind het raar dat jij niet accepteert dat jouw schoonouders al een afspraak hadden.....
..
Het had iets netter geformuleerd kunnen worden, maar ik geef hem wel gelijk. Sorry
Je doet idd wel moeilijk over een gemaakte afspraak. Daar heb je niks over te zeggen. Maar je vriends taalgebruik vind ik erg minnetjes. (dat je het hier zo zwart op wit neerzet vind ik trouwens ook niet oke)
Je vriend heeft gelijk maar had het anders kunnen formuleren. Maar hij is dr duidelijk geirriteert over.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Misschien handig om die (afgek.) naam van je pa's vriendin te verwijderen?

Maar opzich heeft hij wel gelijk. Hoe hij reageert is niet netjes, maar ja, er moet een datum zijn die voor iedereen goed is en goed plannen. Zoiets kan over zo'n afstand niet op zo'n korte termijn afgesproken worden toch?
Hij is boos omdat hij vindt dat het een erg eenzijdige reactie is van jouw vader en zijn vriendin die jij deelt. Waar ik het overigens mee eens ben. Zijn woordkeuze ervaar ik als aanmatigend echter kan het zijn dat je vaker op deze wellicht eenzijdige wijze kijkt aangaande zaken?

Overigens is het handig een prive-mail online te plaatsen?
ik zou Hil uit je posting halen.

Ik zou geen mailtje van je vriend aan jou letterlijk citeren op een forum dat door gans de wereld kan worden gelezen.

Jij beoordeeld zelf of je het wel of niet pikt van je vriend, aan bijval van volslagen vreemden heb je verder weinig
Laat hem even tot rust komen.. Ik denk dat hij zich persoonlijk aangevallen voelt en voelt dat hij zich voor zijn ouders moet verdedigen. De toon die hij aanslaat is inderdaad niet tof en daar zou ik ook pissig van worden! Misschien kun je het vanavond even laten rusten en morgen met hem praten? Zo te horen doen jouw vader en zijn vriendin er veel moeite voor om zijn ouders te ontmoeten, maar hoeft het van zijn ouders niet zo nodig. Ik zou proberen het niet teveel te forceren, want straks komt het tussen jou en je vriend in te staan, en dat lijkt me niet echt nodig..

Kortom: laat hem even afkoelen en praat op een rustig moment met hem en leg uit waarom jij en je ouders het zo graag willen, misschien kan hij dat 'doorspelen' naar zijn ouders?

Succes!
De toon van het mailtje is heel lelijk. Maar hij heeft wel een beetje gelijk.

Waarom moet er zo officieel afgesproken worden? Misschien kunnen ouders elkaar ontmoeten wanneer jij of vriend jarig zijn?
Perfectionisme is niet perfect...
wat yoyo2 zegt dus
Ik vind de toon van de reactie van je vriend vreselijk, maar ben het wel met de inhoud eens. Mijn ouders en schoonouders nemen gewoon contact op met elkaar (zonder tussenkomst van man en mij dus), dat lijkt me in jullie geval ook een stuk handiger.
los van manier waarop, vriend heeft gelijk, dat gezeur met al die ouders leuk en gezellig bij mekaar.. t lijkt wel Kerst..pppffff

Je bent net 1,5 jaar samen, chill
once upon a time called.....right now
Jouw vriend heeft gelijk. waarom moeten zijn ouders een afspraak die ze al hebben gemaakt verzetten voor een ontmoeting met jouw vader en zijn vriendin? Vind het nogal aanmatigend van je te denken dat jouw vader en zijn vriendin voorgaan boven de buren van zijn ouders. Als ik jouw vriend was zou ik hier ook laaiend over zijn!
De toon van de email is inderdaad wel erg agressief en dat vind ik vreemd.

Echter: eerlijk gezegd vind ik wel dat hij een punt heeft. Jouw vader en zijn vriendin bedenken een datum waarop het hun goed uit zou komen. Jouw vriend's ouders hebben die avond al wat maar dat moeten ze maar verzetten? Waarom? Afspraak met de buren is toch afspraak?

Ik vind ook dat je dat niet van ze kunt vragen (en zeker niet veronderstellen). Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als de ouders van jouw vriend vervolgens een andere datum zouden voorstellen. Of doen ze dat niet omdat ze weten dat dat meestal toch niet zal kunnen, omdat ze in Belgie wonen? Daar kan ik me dan ook iets bij voorstellen.

Oftewel: ik zou wel even naar de reden vragen.
Maar zelfs al heeft hij duizend keer gelijk... zo schrijf je toch geen mail aan je vriendin???
Gezellig.

Wat schreef jij zelf eigenlijk - voordat hij zo reageerde?
En als ik jouw was zou ik als z.s.m. mijn excuus aanbieden aan je vriend. Ben je helemaal gek geworden zeg?
Tja, een datum voorstellen geeft niet het recht om die datum in de agenda van de ander te claimen. Rare redenatie van je vader & vriendin dus en nog gekker dat jij daarin mee gaat. Als ik je vriend was geweest, zou ik daar ook geïrriteerd van raken. (Al zou ik daar wat minder bij schelden, maar goed... geeft wel aan HOE boos hij hierover is... heb jij ook nog zitten drammen soms?)

Wat raar trouwens dat je dit soort initiatieven bij de ouders legt. Je wilt toch zelf ook dat jouw familie de familie van je geliefde ontmoet? Waarom organiseer je zelf geen etentje waarbij je beide partijen uitnodigt? Kun je op je gemak naar een datum zoeken waarop iedereen gewoon kán. Komt een stuk minder egocentrisch over.
Ik ben het er wel mee eens dat jij niet had hoeven aangeven dat je het raar vindt dat ze het niet wilden verzetten.

Maar ik vind de reactie van je vriend niet bepaald volwassen communicatie.

Zijn boosheid heeft vast nog een diepere laag. Kennelijk heb je iets geraakt, dat hij zo reageert (niet om hem goed te praten)
Eens met iedereen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:AliceV schreef op 23 juni 2010 @ 23:02:

Maar zelfs al heeft hij duizend keer gelijk... zo schrijf je toch geen mail aan je vriendin??? Hangt er maar net vanaf. Als hij me net het bloed onder de nagels vandaan heeft zitten drammen om een totaal idioot en egocentrisch voorstel, er vanuitgaande dat de hele wereld zich maar aan zijn grillen aanpast en helemaal vastzittend in zijn eigen gelijk, dan zou ik nog best wel eens zo stevig kunnen uitvallen hoor. Ik zou geen "fucking" roepen, maar ik zou alsnog voor een ordinair viswijf niet onder doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven