Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuk huizenjacht!

Misschien dat Jonathan ook wel gefrustreerd raakt op een gegeven moment als dingen niet lukken, ontwikkeling lijkt me idd ook erg belangrijk. Moeilijk meis.
leuk een huis, ideaal hoor een tuin, kunnen ze zich lekker uitleven.

Wil je kopen of huren?.
Kopen. We zitten nu in een huurhuis.
Stressed is just desserts spelled backwards
Er staan wel een hoop leuke huizen daar, volgens mij, dus er zit vast wat leuks tussen voor jullie.

Wel leuk op huizejacht
Jin, u roept, ik kom. Wel meegelezen, maar druk aan het schilderen dus even geen zin om te tikken. Nu wel, dus maak je borst maar nat

Bam, ziet er geweldig uit je site! Mogen wij (ahum, onze kids) meedoen met de kleurplaat actie of zijn we uitgesloten van deelname?

Hel, samenwonen, een tweede kind, wat een plannen!! Fijn hoor dat er nu eindelijk wat duidelijkheid is tussen jullie! Vooral omdat het zo positief is!

Bridge, Max doet ook regelmatig moeilijk met eten. Sowieso moet hij precies hetzelfde als ons eten, anders vertikt hij het bij voorbaat al. Gisteren hadden we boontjes, aardappeltjes en een kipfiletje. De kipfilet gaat er als eerste in, per ongeluk een stukje aardappel (gekookt vind hij dat helemaal niks) en een paar boontjes, dan is meneer 'kaaaaar!' zoals hij het zegt. Wat hier wel helpt is als ik dan zeg dat ik z'n eten wel wil. Dan stopt papa bijna een hapje in m'n mond en dan gauw in Max z'n mond. Ik ga dan heel overdreven verdrietig en teleurgesteld doen. Daarna doet hij dat dan zelf. Op deze manier heeft hij gisteren toch al z'n boontjes gegeten. Verder maak ik me er ook maar niet te druk om.

Cin, mooie foto's van Cas z'n doop! Vooral die met al die handen boven z'n hoofd inderdaad. Alweer bijna een half jaar borstvoeding, goed hoor! Ik zit er nu net overheen. Bij Max heb ik 5 maanden zelf gevoed en daarna met kolven nog tot 7 maanden volgehouden. Max spuugde zo verschrikkelijk, dat was niet meer zonder johannesbroodpitmeel te doen. Sam heeft daar gelukkig helemaal geen last van en het bevalt ons allebei nog hartstikke goed, dus voorlopig gaan we lekker door.

Enka, een van de kindjes van zwangerschapsyoga heet Finley, grappig. Ik vind het erg goed passen bij een Ierse Setter!

Mal, hoe ontzettend zwaar het me ook lijkt om elke keer die aanvallen mee te maken, als de neuroloog zegt dat het verder geen kwaad kan voor z'n koppie zou ik met hem meegaan en de medicatie niet aanpassen. Voor mij van buitenaf misschien makkelijk gezegd, maar z'n ontwikkeling is ook belangrijk. En net wat je zegt, misschien heeft hij door het krijgen van z'n kiesjes wel wat meer aanvallen.

Leuk huizenjacht! Hier hebben we het weer op een laag pitje gezet, toch wel erg blij met ons huidige huis en met name met de buurt.

Afgelopen dinsdag was Sam weer voor controle bij het VU. Eerst de kinderarts gesproken. Die vond het tijd worden voor bijvoeding. Sam reageert alleen heel gevoelig als ik zoete melkproducten neem, dus gevraagd of ik niet beter nog even kon wachten. Gecorrigeerd was hij echter al bijna 4 maanden, dus dan werd het wel tijd om te beginnen. Een antwoord waar ik niet zoveel mee kan voor mijn gevoel. Ik had zelf het idee tot januari te wachten tot hij gecorrigeerd 6 maanden is. Star en Cin, wat is volgens jullie wijsheid?

Daarna naar de fysio. Ze zag meteen aan de stand van z'n voetjes dat het een buikslapertje is. Grappig! Ze was erg tevreden over hem, als ze hem in allebei z'n handen een ring gaf hield hij ze beide vast. Stapreflexen waren goed en nog wat dingen die mij niks zeiden. We moeten alleen meer met z'n hoofdje oefenen. Als je hem laat zitten en dan z'n hoofdje niet ondersteunt heeft hij moeite z'n hoofd recht te houden. Dus dat moeten we nu oefenen. Hij weegt nu 5700 gram en is 59 cm. Hij weegt nu dus bijna 5 keer zoveel als bij de geboorte en is bijna 2 keer zo lang!

Voor Max eindelijk de PSZ gebeld, ze hebben een wachttijd van ongeveer een half jaar! Hij gaat dus pas in april/mei heen. Ach, met Sam en alle infecties die er op zo'n PSZ ronddwalen vind ik dat niet zo erg. Hier in de buurt zit een binnenspeeltuin en daar hebben ze van woensdag- tot en met zaterdag ochtend van 10 tot 12 peuterspeeltijd. Dan zingen ze liedjes, maken muziek en spelen. Binnenkort daar maar eens kijken.

O ja, nog groot nieuws; Max heeft gisteren voor het eerst op z'n potje geplast !!! Na alle verhalen hier en van vriendin Max gisteren toch maar uitgelegd dat het potje was om een plasje op te doen (ipv als hoed te gebruiken ). Max in z'n blote billen er op gezet en ondertussen het bad gevuld. Hij stond een paar keer op, liep een rondje, ging weer zitten en op een gegeven moment zat er nattigheid in. Ik nog aan manlief gevraagd of hij er met douchen in gespetterd had, maar nee hoor het was echt van het mannetje. De hele gang lag onder de spetters, dus waarschijnlijk bedacht hij zich onder het plassen dat dat eigenlijk op het potje moest, maar voor een eerste keer waren wij heel trots!

Nog een leuk idee, op www.woordslinger.nl kun je slingers bestellen. Ik heb er net eentje voor Max z'n verjaardag besteld; HOERA MAX IS JARIG. Tussen alle woorden en voor hoera en na jarig komen autootjes. Kost 10 euro. Ik ben erg benieuwd hoe hij eruit ziet!

Zo, volgens mij was ik er zo. Eens kijken wat er ondertussen weer geschreven is en dan m'n kleinste moppie eten geven.
anoniem_39144 wijzigde dit bericht op 26-10-2007 13:13
Reden: Juichende poppetje deed het niet
% gewijzigd
Mijn wijsheid is altijd 6 maanden volmaken ZEKER bij kindjes die dat beetje extra nodig hebben.
Dus tot januari zonder bijvoeding? Dat was ook mijn gevoel, maar ja als DE neonatoloog (hoofd van die afdeling) anders zegt ga je toch twijfelen. En dan eerst kijken of het beter gaat als ik melk drink voor ik begin met bijvoeden, of zoals hij zegt melkproducten laten staan (had ik sowieso niet voor een jaar gegeven) en meteen met groente en fruit beginnen?
Uiteraard mogen Jullie kleintjes ook mee doen. Leuk Juist!! Dusse ik verwacht soon kleurplaten van alle januari 2006 viva kleintjes en zus
Wat goed van Max, op het potje geplaats. Ik zie het spetterspoor zo in mijn gedachten lopen.
Kinderartsen hebben ook niet altijd gelijk en spreken elkaar nog wel eens tegen.

Ik zou als ik jou was even stoppen met melk nemen en kijken of hij beter reageert en dan idd rustig aan met groente beginnen.

Maar goed, misschien zegt Cin wel iets heel anders
Melk drink ik al een maand of 2 niet meer. Zure producten (karnemelk, yoghurt, boter) gaat wel goed. Laatst weer een beetje pudding genomen en dan is het weer mis. Ik probeer die groente in ieder geval nog zo lang mogelijk te rekken.

Deze neonatoloog is ook al wat ouder (begon al over sinaasappelsap met een liga erdoor )

Bam, goed he, wij waren ook supertrots! Ik zal manlief een kleurplaat laten printen (inkt is hier al een eeuwigheid op).
Nee, Cin zegt niks anders. :-)

Ik zou tot zes maanden gecorrigeerd (dus 6 maanden na UD) enkel BV geven. Hij heeft natuurlijk nogal wat in te halen en doet het nu perfect op BV. BV is veel hoogwaardiger van kwaliteit (ook qua vetten, calorieen, etc) dan bijvoeding en vooral met die kleintjes: op de plek waar groenten zitten, kan geen BV zitten dus dan loopt je voeding vanzelf ietsjes terug. Dus nee, tot zes maanden gaf ik er niks bij. Is ook echt niet nodig.

Gezien zijn overgevoeligheid ging ik trouwens ZEKER niet bijvoeden nog ook en als je dan straks begint dan zou ik dat volgens een allergie-schema doen. Dus 2 theelepeltjes groenten (ik geloof datje dan begint met broccoli of spercieboontjes) en het zo heel voorzichtig opbouwen. Voel je niks voor Rapley trouwens? Dat is voor borstgevoede kindjes ook heel goed.

Ken je trouwens het bijvoedingsforum en het prematurenforum? Daar zit ook veel ervaring hiermee!

Groetjes

Cin

Nee, die fora ken ik allebei niet, kan ik ze via het BV forum vinden? Rapley is niet zo mijn ding, ja, vanaf een jaar of 1.5 . Hij groeit de laatste tijd ook wat minder (ongeveer 70 gram in de week), misschien dat hij daarom ook over bijvoeding begon.
Mamax, wat een goede berichten. En een groot applaus voor Max

Bam, de tekening is al onderweg

quote:Kokos2 schreef op 26 oktober 2007 @ 14:26:

Mamax, wat een goede berichten. En een groot applaus voor Max

Bam, de tekening is al onderweg

wat goed, dan zal Lianne de eerste zijn denk ik.

snelle tante hoor;)
Kokosman belde: hij is uitgenodigd voor een tweede gesprek, 7 nov. aanstaande. Leuk, leuk, leuk!

Hmmm.... Lianne ligt te keten in bed. Nog maar even aanzien, anders haal ik haar er wel uit. Nu even repeteren op de muziekstukken.
Lastig Mamax, ik zou ook wel op mijn gevoel afgaan, maar idd, als DE arts van het zkh het zegt dan ga je toch twijfelen.

Mal, ook op huizenjacht dus. Blij dat ik het achter de rug heb, maar wel leuk!

Cin, Gijs ook al naar de kapper! Laurens haar groeit maar niet. Nouja, ik knip er soms een klein plukje af. Maar de kapper is hier echt nog niet aan de orde! Ik ben jaloers op al die lokken hier op het forum!

Hoewel ik Laurens' haar wel leuk vind hoor. Maar ik ben qua haar blij dat het geen meisje is. Ben trouwens sowieso blij dat hij een jongen is, want Laurens' is een beetje een rare meisjesnaam.

Humor.

Kokos!! Joepie voor Kokosman. Top zeg.

Pff, Laurens zit hier de halve dag op de pot, maar doet er niets op hoor. Ik mag alleen 10x luier om en af doen. Nu mag hij 1x per dag op het potje om te wennen aan het zitten.

Jammer, jongens sliepen allebei lekker, maar Berend is nu wakker. Helaas. Ik probeer ze nu beide op bed te leggen tussen de middag. Maar Berend de rest van de dag in de box slapen. Maar hij moet ook af en toe een echt rustmoment door in zijn bed te liggen.

Ja, ik heb officieel ontslag genomen op school. Voelt toch raar. Maar voorlopig nog een maand zwangerschapsverlof hoor.

Mamax, klinkt leuk die speeltuin!
Poepluier verschoont, maar ze is het er niet mee eens dat ze weer in bed ligt. Ookal heeft ze de duim in haar mond (wel moe dus).

Hoi Amalia! Ha, ha, wat denk je van Laura? Lijkt op Laurens.

Oh, Lianne zit wel op het potje maar die ene keer dat ze door haar maillot heen plaste was vast en zeker per ongeluk.

Ik herken je gevoel wel van het ontslag nemen. Als je het eenmaal hebt gedaan, is het toch anders dan dat je zegt: ik ga ontslag nemen.
Oké, Lianne roept nu knalhard: mámá!

Mal, ik was jou nog vergeten. Kan me goed voorstellen dat het absoluut geen pretje is om de aanvallen van de Jonathan te zien.

Daarom snap ik je gevoel over de medicatie. Aan de andere kant is er de neuroloog met zijn mening. Moeilijk, maar in dit geval zou ik meegaan in het advies van de neuroloog.

Leuk joh, op huizenjacht!

Oké, ik ga nu echt mijn meisje uit bed halen, slapen gaat niet door vanmiddag. Gezellige dag nog meiden.
Spannend tweede gesprek Kokos!

Amaal, wat een lol zo in je eentje
Hai!

Kokos: wat spannend zeg! Nou duimen voor die lap-top dan maar!

Mal: snap je zorgen ook wel hoor, lijkt natuurlijk alsof je moet kiezen tussen twee kwaden... Tsja ik sluit me aan bij de rest! Leuk trouwens, huizenjacht! Spannend! Al iets op het oog?

Mamax: hai! haha ook al zo onder de indruk van Tijs zijn potjesgedrag? Wij beginnen maar als nr.. 2 er is denk ik en als hij gewend is, want dan hebben we eerst toch geen tijd en kans is groot op terugval dus ik neem het nog maar even van de luiers denk ik. Ook met dit advies sluit ik me aan bij de anderen, gevoel volgen dus wachten joh. Kan nog lang genoeg!

Amalia: oeh de knoop is dus doorgehakt! Hoe reageerden ze daar? haha Laurens gekke meisejesnaam. Zit wat in...

Jin: morgen de oppas! Spannend!!!!!

Vent is weg, pokeren bij vriend. Is dat bij jullie ook al zo'n hype? Heb het rijk dus alleen, dus ga maar aan mijn naaiwerk. Wel zin in.

Oh ja: vriendinnetje gaat goed, morgen mag ze voor behandeling drie. Vorige maand hadden ze vanuit het ziekenhuis het qua timing niet opperbest aangepakt. Deze keer dus voor de zekerheid iets eerder laten komen, dag 11 i.p.v. 14. Gisteren dus heen. Heeft ze al 7 eitjes !!!! Een stond op springen en dat is dus echt mazzel want die gaan ze benutten. Als ze vandaag heen was geweest warene r teveel eitjes rijp geweest en moesten ze deze maand overslaan i.p.v. overstimulatie dus het is echt heel mooi. Morgen inseminatie en dan weer wachten... Maar gevoel is erg goed deze keer... dus wie weet... Als deze keer mislukt moet ze een maand overslaan en ondertussen krijgt ze andere medicatie en andere doseringen dus daar ziet ze ook wel tegenop, dus ik duim me suf hier!!!
Maastricht is leeeeeeeeeuuuuuuuukkkkkkkkkk! We hebben het heel gezellig gehad en hebben ons lekker in het nieuw gestoken. Voor Mart ook weer schandalig veel kleren gekocht en ik heb eindelijk een mooie goed passende bh. Ze hebben daar een Marlies Dekker winkel en nu ben ik om! Wel duur, maar ze zitten goed!

Mal gezellig dat je in de buurt komt wonen Hier in de straat staat er nog een te koop, die al een tijdje leeg staat dus die moet je voor een mooie prijs kunnen kopen.

Pokeren is hier ook een hype Bridge! Vent kan alleen niemand vinden die net zo enthousiast is, maar nu zit ie op een pokersite.

Bam site is mooi geworden! En de kleurplaat is erg leuk, mooi gemaakt hoor Enka! Nee de wc is nog niet af, maar we zijn wel heel druk geweest met de zolder en de tuin, dus de volgende keer.

Enke, leuke naam voor de hond hebben jullie bedacht zeg, alle spulletjes al in huis? Weet je al wat je aan ons wilde vragen?

Kokos wat fijn voor je man en een laptop is altijd oke!

Amaal hoe reageerde ze op je werk?

Cin wat een leuke foto's en schoenen! Gijs lijkt op papa zeg! Leuk om te zien. En wat leuk voor je dat je de cursus gaat doen, dat wilde je ook zo graag!

Mamax wat leuk een slinger, ik ga zo maar eens op die site kijken. Wat goed een plassende max op het potje.

Star wat lees jij dan op het moment? Ik ben begonnen in knielen op een bed violen, heb jij die al gelezen? Ik vind je geen zwakkeling hoor, is toch alleen maar mooi dat je dat doet! Ik wil ook wel weer...

Jin wat heerlijk jinnyman een hele maand thuis!
Had iemand al wat van Noos gehoord?
Nee, niks van Noos. Had haar ook al een mailtje gestuurd van de week. Hoop dat alles goed is met 'r...

Ik voor de verandering weer eens moe, moe, moe. Morgen beter.

Oh, en Star, geen bv meer hier. Niet dat ik ineens tough mama ben; madam hield er zelf mee op. Af en toe doet ze nog alsof ze een slokje neemt en zegt dan "Drinken mama! Lekker!". Ook erg lief, hihi.

Mal, wat een moeilijke keuze... Oh, huisje met tuin, super!

En Mamax, wat een goede berichten over de kleine man! Mmm, heb geen verstand van premature kindjes, maar ik heb ook altijd begrepen dat bijvoeden voor 6 mnd echt niet hoeft bij bv. En idd, een arts die over liga met sinaasappelsap begint zou ik niet al te letterlijk nemen...

Kokos, dus Lianne slaat ook wel eens een middagslaapje over... Slaapt ze 's morgens nog? Mare krijgen we ook niet altijd meer plat tussen de middag (ik wel, maar op het kdv en bij papa vertikt ze het). CB zei dat dat niet erg is zolang ze aan het eind van de dag maar geen vreselijke driftbuien krijgt. Dat is toch een teken van oververmoeidheid. Kregen ook het advies om als ze niet slaapt in elk geval te zorgen voor een uurtje rust - in bed of desnoods rustig samen boekjes kijken ofzo.

Doei doei ladies...
Oeee Marlies Dekkers! Gaaf! Wat voor setje heb je gekocht? Nummer twee zal wel snel komen

Bridge, spannend voor je vriendin! Ik hoop dat ze net als Brabbel snel zwanger is.

Enne....wie is Tijs? Ik mis iets geloof ik.

Niks van Noos gehoord trouwens.

Ik heb net The Gunseller van Hugh Laurie uit, erg grappig. Heb nog wat van Hermans liggen, kan even niet meer op de naam komen.

Die van Jan Siemerink nog niet gelezen. Is het wat?

Jij mag snel weer Juud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven