Het wordt een lange, lange zomer.. :(

16-06-2010 19:21 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okee, nou hartstikke lekker dat het zomer is enzo, voor veel mensen vast een heerlijk seizoen en ik wil echt niet zeiken over het weer want daar kan niemand iets aan veranderen, maar ik heb echt wat tips nodig want ik weet niet hoe ik het uit moet gaan houden hier.

Ik woon op een zolderkamer, heb wel een eigen keukenblok en badkamertje. Ben hartstikke blij met m'n woonruimte, woon begeleid en zie dat veel van mijn mede-RIBW'ers veel en veel kleiner wonen dan ik. Het punt is dat het hier héél warm wordt. De zon staat bijna de hele dag pal op m'n ramen, en ondanks dat ik de gordijnen overdag dicht houd en de airco staat te loeien wordt het bloedheet en koelt het pas na uren af 's avonds.

Nu is het nog uit te houden, maar ik zit al behoorlijk te zweten. Als het echt warm is buiten druppelen de zweetdruppels hier van m'n gezicht en wordt m'n bed kliedernat (en ik zweet voor zover ik weet niet overmatig). Ik ben door omstandigheden veel, en ook wel graag!, thuis, maar hoe moet ik dit in godshemelsnaam de hele zomer vol gaan houden, en hoe zorg ik ervoor dat ik nog enigszins in slaap kom 's vóór vier uur 's nachts?

Een airco staat er dus wel maar maakt het niet veel koeler (hij staat nu al een tijd aan en het is nog steeds 31 graden), het briesje is op zich wel lekker. Ook heb ik een ventilator bij m'n bed. Als ik er echt genoeg van heb kan ik naar familie in de stad of even buiten iets gaan doen, maar ik heb geen zin maandenlang bezigheden buitenshuis te moeten zoeken om hier maar weg te zijn. Ik ben gewoon graag alleen, thuis, en een tuin is er ook niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het hier wat afkoelt? Andere airco (heb nu een HE FREEZZ 9000)? Andere gordijnen? Ramen afplakken? Gewoon zorgen dat er een internetverbinding in de badkamer komt en daar gaan wonen? Of kan ik nog iets anders proberen? Heb hier al een zomer gewoond, en heb bij m'n ouders ook altijd op een hele hete zolder geslapen, maar ik kan het er nu gewoon even niet bijhebben.

Bedankt alvast. Oh en emigreren naar Noorwegen of gewoon verhuizen naar een kamer die lekker op het noorden ligt ofzo is op dit moment geen optie. Zou iets te veel stress opleveren (waargh nóg meer stress ).
Hou je je raam open als de airco aanstaat of niet? Want dat heeft natuurlk geen enkele zin dan. Je moet alles dicht doen als de airco aanstaat. Die slang die naar buiten moet, moet je eigenlijik via een gat in de buitenmuur naar buiten doen. Als het raam open staat komt daar warme lucht door naar binnen terwijl de airco koud blaast. Dat is natuurlijk geen doen. Als je toch je raam open hebt ivm die slang, probeer dat dan af te plakken ofzo dmv folie vanaf het kozijn naar het raam, zodat er geen warme lucht naar binnen kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen airco, maar in de kamers waar de zon op staat hou ik het redelijk koel door witte raambedekking tegen het raam, tegelijkertijd de ramen dag en nacht open te houden, en tegelijkertijd de gordijnen dag en nacht dicht te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven