Werk & Studie alle pijlers

Heb ik een keuze?

24-06-2010 15:41 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu al bijna 2 maanden werkloos en ik ben het thuis zitten helemaal zat. Ik wil hartstikke graag weer aan het werk. Maar aangezien de banen niet voor het oprapen liggen ben ik wel op zoek naar iets wat ik op lange termijn ook leuk vind.

Vandaag heb ik gesolliciteerd naar een functie die mij telefonisch werd uitgelegd. In eerste instantie is het de bedoeling dat ik teksten op websites ga plaatsen, dit is een project zijn van 3 maanden. En daarna word de functie uitgebreid naar commercieel medewerkster/secretaresse.

Tijdens het gesprek vroeg ik wat mijn werkzaamheden na die 3 maanden zouden worden. Ze vertelden dat het dan vooral telefoonaanname, facturatie, acquisitie en teksten op websites plaatsen is.

Dit is totaal niet wat ik zoek. Ik wil contact houden met mensen en ik zoek werk als receptioniste/secretaresse. Als ik aangenomen word ben ik wel onder de pannen maar aan de andere kant ben ik bang dat ik dit niet lang leuk blijf vinden.

Maar vinden jullie dat ik, als ik aangenomen word, de baan moet accepteren?
quote:traincha2 schreef op 25 juni 2010 @ 09:02:

[...]

Ja toevallig werkt dat wel zo als je meer dan een jaar werkloos bent. Dan van je onder de regeling PAWA en dan is ieder werk passend ongeacht opleiding en salaris. Wat in mijn geval dus zo is. Ik heb dus geen andere keuze dan al het werk aannemen wat me aangeboden wordt.Hohohoho, ik ben het HELEMAAL met je eens, mijn post was niet cynisch bedoeld, maar hier in mijn gemeente loopt het zo, sta je echt in de sociale werkplaats aan het einde van je WW
quote:traincha2 schreef op 25 juni 2010 @ 09:05:

http://www.internetwerkt.nl/ontslagen/passende-arbeid/

Speciaal voor Meds die blijkbaar vindt dat ik onzin loop te verkondigen.Trainch, ik begrijp echt niet waar je nou vandaag haalt dat ik zeg dat je onzin loopt te verkondigen, ik ben het met je EENS. Niet zo snel op de kast hoor
Ik zie nu pas dat ik die vorige opmerking van jou totaal verkeerd geinterpreteerd heb. Sorry
quote:wuiles schreef op 24 juni 2010 @ 18:49:

Ik zou iemand van 22 jaar niet snel aannemen als directiesecretaresse. In mijn ogen beschik je als starter nog niet over voldoende werkervaring en senioriteit om een dergelijke functie op de juiste wijze in te vullen.

Ik zou deze baan zeker aannemen en er eer in stellen er zoveel mogelijk van te maken. Misschien lukt het je om via deze functie in een andere functie te rollen die beter aansluit. En als dat niet zou lukken dan ben je in elk geval weer aan het werk en onafhankelijk van een uitkerende instantie.

Wat Wuiles zegt is altijd waar. Nou ja, nu in ieder geval weer 100%.

Verder snap ik nooit zo het idee dat acquisitie iets vies is. Het hele idee van onze economie is dat je een product of een dienst levert waar andere mensen NUT van hebben, alleen moeten ze wel nog weten dat dat product of die dienst bestaat. Acquisitie, sales, is dus uitermate nuttig en dienstverlenend. Welkom in de vrije markt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven