Werk & Studie alle pijlers

arbeidsongeschiktheidsverzekering

25-06-2010 21:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ZZP-er en krijgt een stagiaire met een wajong uitkering. Deze kan dan bij mijn man het vak leren terwijl gewoon zijn uitkering behouden blijft.

Daar moet een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor worden afgesloten. Ik heb al op internet rond gekeken maar zie alleen verzekeringen voor ZZPers. Ook is hij niet in dienst en vangt dus ook geen loon.

Iemand enig idee waar je in deze situatie het beste een verzekering kan afsluiten?
Kun je niet gewoon een verzekeringsmaatschappij bellen? Die zullen het vast wel weten!
Ben ik heel erg gehersenspoeld als ik zeg: de kamer van koophandel?
quote:AlettaJacobs schreef op 25 juni 2010 @ 21:26:

Ben ik heel erg gehersenspoeld als ik zeg: de kamer van koophandel?precies "Weet je wat jij moet doen.....
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tja, ik vraag nu al de hele week aan mijn man of hij al iets geregeld heeft en krijg dan als antwoord dat hij er geen tijd voor heeft gehad. (hij heeft het ook erg druk) Dus ik dacht laat ik eens op internet gaan zoeken ernaar dat scheelt hem weer tijd.

(Hijj is nu nog steeds bezig met voorbereidingen voor volgende week). Maar ik kan dus niets vinden en hoopte dat hier iemand het wel zou weten...
Hmm, de kamer van koophandel. Zal daar eens op de website gaan kijken.
Gaat het nu om de Wajonger of om je man? In het geval van de Wajonger neemt het UWV de situatie weer over op het moment dat hij weer arbeidsongeschikt wordt.
quote:Immaculata schreef op 25 juni 2010 @ 21:31:

Gaat het nu om de Wajonger of om je man? In het geval van de Wajonger neemt het UWV de situatie weer over op het moment dat hij weer arbeidsongeschikt wordt.Het gaat om de Wajonger. Het gaat erom dat hij verzekerd is als hij zeg maar zijn vinger eraf zaagt.
Beetje domme vraag hoor, maar als je man een stagiair heeft, issie dan nog wel ZZP-er?
De Wajonger heeft al een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Hij valt namelijk terug in de Wajong als er wat gebeurd. En mocht hij meer dan het minimumloon verdienen, dan komt hij in de WIA. En daarvoor is hij ook verplicht verzekerd (premieafdracht via de belastingdienst, maar mogelijk wel premiekorting).

Wat je man misschien nog moet afsluiten is een aansprakelijkheidsverzekering. Voor als hij persoonlijk die vinger eraf zaagt.

Maar informeer nog eens bij het UWV.
...
quote:AlettaJacobs schreef op 25 juni 2010 @ 21:37:

Beetje domme vraag hoor, maar als je man een stagiair heeft, issie dan nog wel ZZP-er?

Hij heeft er geen arbeidscontract mee, dus ik ga er van uit dat hij dan nog gewoon zzper is. Maar dat weet ik niet heel erg zeker.

Hij heeft papieren van het UWV waarin hij wel een intentie verklaring moet teken om de stagiaire aan te nemen wanneer de stage goed bevallen is. Maar tot die tijd is mijn man dan nog zzper had ik aangenomen.
Volgens mij bedoel je een aansprakelijkheidsverzekering.

Je zegt dat hij zijn wajonguitkering behoudt. Hij is dus formeel toch al (nog steeds) arbeidsongeschikt? (of heb ik nu een hele verkeerde betekening van de wajong in mijn hoofd zitten? Geen enkele verzekeraar zal een arbeidsongeschikte gaan verzekeren tegen het risico van arbeidsongeschiktheid.
Meestal zijn dit soort dingen toch geregeld middels een stageovereenkomst?
Bij het "sollicitatie" gesprek was zijn begeleider mee en die had het over een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Maar mss bedoelde hij een ongevallen verzekering, aansprakelijkheid is volgens mij toch meer wanneer je een dure vaas omgooit.
quote:_helly_ schreef op 25 juni 2010 @ 22:13:

Bij het "sollicitatie" gesprek was zijn begeleider mee en die had het over een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Maar mss bedoelde hij een ongevallen verzekering, aansprakelijkheid is volgens mij toch meer wanneer je een dure vaas omgooit.Het grote voordeel van de Wajong is dat het UWV de loondoorbetaling op zich neemt wanneer iemand toch niet kan werken. Anders zou namelijk niemand een Wajonger (iemand die permanent arbeidsongeschikt is) aannemen. Het lijkt me dus sterk dat je je daarvoor moet verzekeren als het UWV de kosten op zich neemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven