Geld & Recht alle pijlers

Boodschappen weer duurder

21-06-2010 15:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
De pakken kaakjes bij AH zijn gewoon 5 cm korter geworden...

Conimex kroepoek 25% extra, maar de prijs is van 65 naar 99 cent gegaan.

Dat zijn nog eens winstpakkers...

Wie kent er nog meer voorbeelden?
quote:misschicken schreef op 21 juni 2010 @ 17:06:

[...]

Ik betaalde 50 gulden volgens mij...katsjing!

Hier een tientje per les.

11 lessen voor 100 gulden.

Vraag maar niet hoe oud ik ben.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ik vraag wel welk jaartal, mag dat wel?
quote:binkie14 schreef op 21 juni 2010 @ 17:26:

[...]

Hier een tientje per les.

11 lessen voor 100 gulden.

Vraag maar niet hoe oud ik ben.

Uit 1914?

Ik betaalde 25 gulden of zo...
Glazen potjes sperziebonen bij C1000. Ik pakte er 2 uit het schap (ahum, normaal kook ik natuuuuuurlijk altijd vers). In potje 1 zit 185 gram, in potje 2 zit 170 gram. Ik heb er snel nog eentje uitgezocht waar 185 gram in zit, moest wel even zoeken, die gaan er dus waarschijnlijk uit .
quote:misschicken schreef op 21 juni 2010 @ 17:28:

Ik vraag wel welk jaartal, mag dat wel? Jij altijd Misschicken, ik heb mijn rijbewijs gehaald in 1969
quote:Melpomene schreef op 21 juni 2010 @ 18:06:

[...]

Uit 1914?

Ik betaalde 25 gulden of zo...Dan ben jij nog een "jonkie".
Ik betaalde gemiddeld NLG 40,00. (3 rijscholen gehad)

Begin jaren '90.
Ik betaald 40 gulden voor rijles! Maar dat is dan ook 20 jaar geleden .
Ik betaalde 50 gulden voor autorijles (wel 50 minuten).

Dit was in 1999!
..
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 22-06-2010 23:54
Reden: enquete
% gewijzigd
laatst was bij de AH een pak coolbest in de reclame.van 1.32 voor 1.29.

Wouw..... dacht ik, 3 hele centen korting!

dat is goedkoop!! :P hamstereeeeuh

En veel vaker zie ik van deze aanbiedingen bij de ah, of net als eerder genoemt eerst wat duurder maken en dan in de aanbieding gooien
en voor een rijles betaalde ik 38 euro voor een heel uur (2005) mijn collega betaald nu hedendaags 42,50 voor 45 minuten
Een zak Senseo Pads, smaak Rio, vorige week nog ¤ 1,99; gisteren ¤ 2,15 !
Wel ook ff erbij vermelden hoeveel je salaris is gestegen in diezelfde periode he! Anders is het niet eerlijk vergelijken. Al heb ik ook wel het idee dat Jumbo stiekem alle prijzen aan het verhogen is. De vakantieperiode is trouwens vaak een moment waarop alles een stuk duurder wordt. Volgens mij hopen ze dan dat mensen zich de oude prijzen niet meer herinneren of zo.
In een week is mijn salaris geen 8% gestegen
paradontax tandpasta; een tube was eerst 2,79 en nu 3,99. Best een groot verschil...
Waar ik mij toch echt over verbaast heb is,

Barleduc citroen, voorheen 0,47 cent bij de AH bij de Jumbo 0,45 cent nu bij mijn plaatselijk AH is het opeens 1,09! Dat is toch gewoon belachelijk! Bij de AH aan de andere kant van de stad is het 'maar' 0,61 cent zit er verschil in de AH's?

Ik heb het nagevraagd de 1,09 klopt!

Echt niet normaal...
Zijn het niet twee verschillende hoeveelheden?

Maar dan nog is het een groot verschil en raar ook dat de AH's dan niet dezelfde prijs hanteren.
Hoe het bij AH zit weet ik niet; maar Jumbo hanteert in verschillende vestigingen, andere prijzen.

Het hangt er maar net vanaf wat voor concurrentie ze binnen een bepaalde straal hebben zitten.

In mijn geboorteplaats zitten een Jumbo en een Nettorama en daar zijn bij de Jumbo de prijzen lager dan in de plaats waar ik ook wel eens bij de Jumbo kom.
Ik vind het ook zo stom. Bij reclame foldertjes als ze dan bijvoorbeeld zetten van ¤9,95 voor ¤6,95 terwijl het product altijd al voor ¤6,95 te koop was in die winkel terwijl je het bij een ander voor ¤4,95 kan halen. Of bij Saturn..om de zoveel tijd staat er een Imac of Ipod Touch in. Die Imac is gewoon steeds dezelfde prijs als bij de apple winkel. En de Ipod Touch is soms zelfs ineens duurder. Had er eentje gekocht, week later komt ie in de aanbieding en dat kost ie ineens 10 euro meer en een paar weken later ruim 50 euro meer. Misschien een nieuw model.. geen idee.
Ha ik ga toch maar eens bonnetjes bewaren over langere periode! Eigen waren onderzoek zal ik maar zeggen.

Jeetje wat een oplichters allemaal!!!!

Tja hopelijk komt er binnenkort weer een prijzenoorlog zodat alles weer een piep klein beetje in prijs zakt!
Nou toch maar weer even een voordeeltje!

even een situatie overzicht: de cassiere is aan het kleppen met de mw voor in de rij. Niet zo'n beetje ook... daar kan ik al kriegel van worden, want eenmaal aan het werk moet je wel een beetje je hoofd erbij houden! maar nu scande ze mijn 6pack watertjes (die 0.5ltr) voor maar 14ct! mooi niet dat ik daar iets van zeg als ze zo onoplettend aan het kleppen is! haaa. (als ze heel aandachtig aan het werk was had ik wel gezegt denk ik). toch maar weer een voordeel van 5x14 = 70ct.

mare de Huiswijn van de AH (witte en rose) waren die niet ooit 2.99? Nou zijn ze 3.99. Of begint het nou in mijn hoofd te spoken?
Lotte dat klopt de wijn was idd 2,99 de afrikaanse was 3,99.
quote:Pauline65 schreef op 24 juni 2010 @ 12:45:

Hoe het bij AH zit weet ik niet; maar Jumbo hanteert in verschillende vestigingen, andere prijzen.

Het hangt er maar net vanaf wat voor concurrentie ze binnen een bepaalde straal hebben zitten.

In mijn geboorteplaats zitten een Jumbo en een Nettorama en daar zijn bij de Jumbo de prijzen lager dan in de plaats waar ik ook wel eens bij de Jumbo kom.Dat heeft denk ik te maken met het feit dat ze adverteren dat je iets gratis krijgt als je het elders goedkoper vindt. In die voorwaarden staat nl wel dat het binnen een bepaalde straal moet zijn. Nettorama is erg goedkoop, dus daar moeten ze dan in mee. In die andere plaats zit er blijkbaar niet zo'n goedkope supermarkt dichtbij.
Ik vind die activa-toetjes nogal lekker. Die waren eerst iets van 1,79 ofzo. Vond ik al vrij aan de prijs dus ik haalde ze niet zo vaak. Opeens zag ik ze in de aanbieding voor 1,89...??? Bleek dat de normale prijs opeens 2,29 geworden was ergens in de tussentijd. Ook na de aanbieding bleef de normale prijs 2,29. Nou, dat vond ik een pittige prijsstijging. Nu koop ik ze alleen nog als ze heeeeeeel erg in de aanbieding zijn....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven