Mijn Jack Russell

26-06-2010 21:55 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh wat kan ik soms woedend worden op mijn eigenwijze, (te) waakse, dwingende, drukke en verharende Jack Russell, maar soms is hij ook zó schattig; nu ligt hij heerlijk naast mij te slapen op een tuinstoel. Opgekruld, oogjes dicht, diep in slaap en zijn koppie zo schattig scheef....soms kan ik 'm wel achter het behang plakken, maar soms kan het ook zo'n schatje zijn
Ik ken het maar al te goed

Mijne is een teefje en inmiddels 16 jaar maar nog even grappig
16 jaar?! Zo...krasse dame

Die van mij (reu) is 10 1/2 jaar....hij kan dus nog wel even mee. Gelukkig voor zoonlief, want zijn hondje is hem alles (voor ons ook trouwens hoor). Ik heb ook zelden een hond gezien die zó lief en tolerant is voor kinderen, ongelooflijk!
Jaja, we (inmiddels ex en ik) roepen al wel 3 jaar dat ze de kerst niet meer meemaakt maar still going strong

Ze heeft staar, grotendeels doof, linkerachterpoot doet het niet meer zo goed, gezwel op haar wang en ze heeft last van haar maag maar nog steeds vrolijk en banjert nog doodleuk door mijn borders met plantjes

Is jouw Jack soms ook zo'n neuroot?

Soms ligt ze zo te trillen, geen idee waarom
Foto!
Zal eens even zoeken naar een foto
en weg zijn de foto's
Das snel!
Snel hè
Grappig dat je over dat neurotische begint. Die van mij komt soms zijn mand uit, gaat strak naast mij zitten en trilt dan over zijn hele lijfje....even trillen, even stoppen, even trillen, even stoppen. Net weer dus. Dan zit ik hem echt te bekijken waar hij nou eigenlijk last van heeft. Ook maakt hij dan van die hele zielige oogjes met zo'n wit randje aan de onderkant. Soms denk ik wel eens dat ik het hem 'aanpraat' door mijn gestaar naar hem.
Jouw hondje ziet er trouwens heel goed uit voor een 16-jarige! Je zou het haar niet geven.
Jackie, dat ja!

Zo irritant soms!

Op de eerste foto is ze denk ik 14 en op de tweede 11 ofzo.

Ze valt alleen erg af de laatste maanden, ze wordt nu echt oud.

Die eerste foto wil ik nog eens uitvergroten en inlijsten.
Ik haal de foto's zo weg trouwens
Wat zou dat trouwens zijn dat getril? Volgens mij is het wel een beetje JR-eigen?
Een Jack, de beste hond die je je kan voorstellen, super intelligent, trouw, lief, maar het trillen moet je erbij nemen, anders is het geen Jack.
Gladharige Foxen trillen ook zo.

Mooie dame heb je Miss Understood!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Dat trillen is een beetje een terriër trekje geloof ik
Thanks Nikki!

Ze is trouwens wel klein, zelfs voor een laagbenige Jack
Ik denk het ook, wij hadden een gladharige Tox en een hoge ruwharige Jack, ze hadden het beide.

We konden er zelf wel uit als ze in een dolle bui waren.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:roef schreef op 26 juni 2010 @ 22:34:

Een Jack, de beste hond die je je kan voorstellen, super intelligent, trouw, lief, maar het trillen moet je erbij nemen, anders is het geen Jack.Klopt, al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik na deze nog een JR neem....hij maakt mij af en toe behoorlijk nerveus en ik hem ook. Voorbeeld; als ik visite verwacht, dan kijk ik continu door het raam of ze er al aankomen zodat ik de ergste blafaanval tegen kan houden (alvast naar de deur lopen met hem), op zijn beurt wordt hond erg nerveus van mijn naar buiten geloer waardoor hij constant tegen het raam/vensterbank opspringt...ik word dan weer boos en hij weer nerveus want hij voelt dat er iets is....wisselwerking.
quote:miss_understood schreef op 26 juni 2010 @ 22:32:

Ik haal de foto's zo weg trouwens

Volgende keer svp een zwart balkje over haar ogen ivm haar privacy!
Zal ik doen Quattro maar voor deze keer vond ze het niet erg
quote:jackie23 schreef op 26 juni 2010 @ 22:48:

[...]

Klopt, al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik na deze nog een JR neem....hij maakt mij af en toe behoorlijk nerveus en ik hem ook. Voorbeeld; als ik visite verwacht, dan kijk ik continu door het raam of ze er al aankomen zodat ik de ergste blafaanval tegen kan houden (alvast naar de deur lopen met hem), op zijn beurt wordt hond erg nerveus van mijn naar buiten geloer waardoor hij constant tegen het raam/vensterbank opspringt...ik word dan weer boos en hij weer nerveus want hij voelt dat er iets is....wisselwerking.

Een Jack Russell voelt het aankomen als je visite verwacht, hij voelt je spanning gewoon aan.

Vooral niet te nerveus worden, en zeker niet tegen hem gaan schreeuwen, want dat geeft hem de indruk dat er zelfs heeeel veel volk gaat komen.

Het is het territorium van hem en zijn baasje, en hij is zeker niet gesteld op indringers, maar als ze dan terug vertrekken, heeft hij het er weer even moeilijk mee.

Als de lucht is geklaard, en de indringers zijn weer weg, valt hij gewoonlijk in slaap.
Dat trillen doet die van mij ook. Heeft iemand een verklaring?

Ik heb er hier eentje uit een broodfokkersschuur. Was overgebleven na overlijden van echtgenoot en zat jarenlang 24 uur per dag in een donkere schuur. Ik vroeg me altijd af welke hond altijd zo zat te blaffen......

Ze zit nu hier. Als ze geen jack russel was geweest, was ze een bange terughoudende hond geweest. Maar een jack russel gaat ervoor. Niets drukt ze naar beneden en ze houden vol. Het zijn karakterhonden.

En ze zijn trouw!

Ik noem haar wel eens "scrappy Doo", naar het dappere neefje van de bange Scooby Doo. Omdat ze wel eens denkt de wereld aan te kunnen en ze wel eens eventjes mores te leren. Als ze een harde knal hoort bijvoorbeeld, die mijn oudste hond bang maakt. DAn gaat ze er wild blaffend op af.

En achter de bal aan gaan he, eindeloos.... Niet van opgeven weten.
quote:roef schreef op 27 juni 2010 @ 10:34:

[...]

Een Jack Russell voelt het aankomen als je visite verwacht, hij voelt je spanning gewoon aan.

Vooral niet te nerveus worden, en zeker niet tegen hem gaan schreeuwen, want dat geeft hem de indruk dat er zelfs heeeel veel volk gaat komen.

Het is het territorium van hem en zijn baasje, en hij is zeker niet gesteld op indringers, maar als ze dan terug vertrekken, heeft hij het er weer even moeilijk mee.

Als de lucht is geklaard, en de indringers zijn weer weg, valt hij gewoonlijk in slaap.

Hij voelt mij idd. feilloos aan...maar ik kan af en toe niet meer tegen dat geblaf en gespring tegen de vensterbank (hoeveel er al niet gesneuveld is tijdens zo'n actie). Daarom probeer ik hem al mee naar de voordeur te nemen voordat hij heeft gezien dat de visite de dam oploopt. Maargoed, ik verraad mijzelf door dat geloer :-)

Hij is ook totaal niet vervelend bij visite, hij snuffelt/springt even en dan is het klaar, dan gaat hij lekker liggen of op zijn bot kauwen. No problem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven