Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
visualiseer maar dan:

Een krokante deegbodem met een vulling van walnoten, creme fraiche en poedersuiker (mmm) en daarop weer een krokante laag, afgedekt met een stevige laag chocola.
Ik ook!

Wij zijn wezen zwemmen met z'n zessen; da's nog best een toer als niemand een dipoma heeft. Maar het was wel leuk!

Zometeen moet Leentje prikken, da's minder.

Ik geloof zowaar dat ik me vandaag wat beter voel. Hehe... dat werd tijd. (Maar Bloes, of morgen haalbaar is weet ik nog niet... )

En verder:

Kjong, welcome back! Fijn dat je er weer bent en nog fijner dat je zo straalt!

Oudste Nootje en Verano van harte!

Toet, veel beterschap!! Wat sneu zeg dat hoteldate niet door kon gaan, zowel voor jou als voor Bloes.

Ehm.. ehm... ben nooit zo goed in rijtjespost... vergeet zoveel en da's ook niet aardig.
Ik denk dat ik 'm ga opzoeken (zie in de link iets van allerhande?) want ik denk dat LD deze wel heeeel graag voor haar verjaardag wil, Bentetje

Pimpe, wow, zwemmen met z'n zessen.. ik vond 2 kinderen altijd al veel (veel werk met name )

Net een deprimerende bezigheid gehad, wilde een broek kopen, maar niets zat leuk (en paste )

toedels
Later is nu
Later is nu
~kwijl~

Had ik jullie al verteld dat

- het visum geplakt in paspoort binnenkwam toen ik aldaar was (verhaaltje erbij komt in ak)

- ik geloof ik een soort van weer rook al dan niet parttime

- er iemand verliefd op mij is en ik op hem

- ik schijnbaar niet alleen naar bed wil en daarom waarschijnlijk altijd zo laat ga in NL

- het 6 dagen waanzinnig kutweer was en we zelfs in huis emmers vol hebben moeten wegdweilen

- ik gisteren stond te koken maar mijn eigen eten lang niet zo lekker vind

- dat dat wel waanzinnige wolkenpartijen af waar menig bliksem zich in schichtte

- ik echt heel erg geweldige kinderen heb

- ik echt he-le-maal niéts moest, maar de nachtelijke voeding op me genomen heb omdat hij de tweede nacht compleet in paniek riep dattie echt niet wist wattie nou moest doehoen

?
Oei Dreamer, dat valt dan even vies tegen. Jij knap ding. Zo vroeg opstaan om te zwemmen.

Kjong, welkom terug. Stralen en tien jaar jonger. Klinkt als een geslaagd verblijf. Ik ben helaas niet eens in de buurt geweest van Griekenland. Was gewoon werken en thuis, maar te druk en te moe om op de aanknop van de pc te drukken.

Veranoo, gefeliciteerd met het oudste nootje!

Pim, fijn dat het weer wat beter gaat, maar doe je het alsjeblieft nog wel rustig aan. Zwemmen met zijn allen klinkt in ieder geval erg leuk (en dapper).

Die arme Toet. Volgens mij ben je wel heel erg aan het kwakkelen de laatste tijd zeg. En alsof ziek zijn op zich niet al vervelend genoeg is ook nog de hotelovernachting met Bloes missen.

Bloes, het gaat mij morgen helaas niet lukken om te komen maar alvast heel veel plezier. Het klinkt in ieder geval alsof het helemaal goed gaat komen.

Bent, wat klink je heerlijk gelukkig en blij. Het werken met twee kinderen valt me niet mee. Vooral aangezien allebij de mannen nogal spoken 's avonds en 's nachts. Daardoor ligt ik vaak later in bed dan ik zou willen en moet ik er 's nachts veel te vaak uit. Voral het kleine spookje wil iedere nacht nog drinken. Maar i.p.v. dat er meer tijd tussen de voedingen komt 's nachts komt hij juist weer steeds vroeger. Ik snap er niets van, want oerdag komt hij niet vaker en ook de klofopbrengst neemt niet af. Kan me dus niet voorstellen dat de voeding terugloopt.

Bam, wat fijn dat de arts goed nieuws had. Twee jaar is natuurlijk niet niks, maar als je er dan helemaal vanaf bent is dat natuurlijk super.

Dit was geen rijtjespost hoor. Eerder een eeeuuuuuh, goed geordend verhaal
Dank voor lieve woorden hier, fijn te lezen van de goede en leuke dingen van een ieder, hug voor de moeilijkere en heftige dingen.

Ik kom alleen even hallo zeggen en verdwijn dan weer. Voordat ik een ieder besmet. Heb het wereldrecord zakdoek volsnuiten al drie keer verbeterd, blijf me verbazen over al het slijm dat ik opkuch (sorry ik weet het, zijn vieze praatjes, maar waar komt het in hemelsnaam vandaan???) en voel me na twee dagen koortsig algeheel lamlendig. Maandag naar de huisarts die dan hopelijk een goede verklaring heeft voor het feit waarom ik ondanks mijn fruit en groente en waterinname de afgelopen maanden er nu al weken bijloop als een zombie....

Baalde inderdaad als een stekker dat ik niet met Bloes wegkon :(

Goed weekend iedereen, liefs van Toet!
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Waar is hier de NOODUITGANG?

Of: Wie heeft interesse in 3 kleine blondharige hertjes? Op te halen tegen vergoeding.

Beterschap, Toetterdetoet!
Wat schuift dat dan zo'n hertje? Gaat het per stuk, of per kilo hert? f per decibel?

Verder niet bijgelezen. Net terug van strand en duinen, en kon meteen door naar huisarts antibiotica recept ophalen voor mijn mokkeltje die beide oren middenoorontsteking heeft, bronchitis heeft, hele nachten huilthuilthuilt en overdag met hele kleine oogjes nog best vrolijk is. Verder helemaal lekker aan zee. Superhuisje, echt Super. Ontzettend ruim mooi luxe pal in duinen. Helemaal blijmooirustig geworden van strand en zee, helaas daarnaast gillende gek van slapeloze nachten door bovengenoemd meisje ziek. Tussendoor uiterst succesvol sollicitatiegesprek gevoerd, maar wil de baan eigenlijk niet.

Afijn, ben Terug. Nu koken. Morgen naar Bloes. Waarschijnlijk zonder Dotta, ivm, Dotta ziek. Later bijlezen. Kussen voor iedereen hier.
Jeej, Kjong back in da house! En eten is altíjd lekkerder als iemand anders voor je kookt, tenzij het mijn schoonmoeder is die kookt.

Ach Lil, La Dotta nu alweer ziek? :( 't Zit jullie ook niet mee wat dat betreft, zeg. Wel fijn dat vakantie zo Super was.

Ik zou wel interesse hebben in een aantal kilo hert, ware het niet dat Zoon ze op het moment ongetwijfeld met dezelfde vaart het huis weer uit zou gooien, getuige het gesprek dat ik al typend opving:

Man: "Zoon, het is NU tijd om op te ruimen!"

Zoon (met Star Wars lichtsabel in zijn hand): "Nee hoor pap, het is NU tijd om te vechten!"

Reuzegezellig hier, in huize Alex. Ik doe gewoon net alsof ik het niet hoor.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Oké voor alle snotteraars onder jullie, die ook hooikoorts hebben: Ik zit aan de anti-histamine want hooikoorts! En ik hoorde van de week nog iemand, die dat ook had (dus ik ben niet zo gek, zeg maar)

Heb vanmiddag cadeautjes met en voor LD gekocht. Een waterdicht horloge en een FC Groningen trainingsjasje. Hèhè. Verder wil madam op d'r feestje net als vorig jaar gourmetten, dat scheelt. Was vorig jaar leuk en best wel makkelijk, dus....

Ben verder NU al af, hoef gelukkig geen avond meer. Ik zou de film 'the othters' willen kijken, maar die is pas om half 11 afgelopen, dus ik kies maar veilig voor Medium en dan kan ik (weer) om half 10 naar bed. Elvis niet thuis, dus niemand die raar kijkt. Morgen toch weer vroeg op wegens voetbal (LD en ik gaan wel kijken, ze krijgt een cadeautje, maar dat weet ze nog niet, wegens lang ziek.. Iris krijgt hetzelfde, ben benieuwd wat het is en 3e geblesseerde meisje ook) (geen goed team om meisje in te zijn, gleuf ik )

En overmorgen de familieverjaardagsvisite 's morgens, omdat de schoonfamilie 'smiddags niet kon (en wie maakt er nou in zo'n weekend andere afspraken? nahjah) en ik geen zin had in óf gedeelde visite óf gedeelte v.d. visite niet. Een rustige zondagmiddag is dan ook wel weer lekker.

Toedels

Later is nu
Sorry Bam, ik heb mijn handenvol aan kilo's gupjes. Pft. blij dat ik kon werken vandaag.

Lil, wil je meerijden vanaf mij of ex-Lilstad? Of ga je zelf met de auto? Indien je zelf rijdt, moeten we nog een verhuisdozenoverheveltruc plannen?

Haai Kjong. Fijn dat je er weer bent.

Toet, beterschap.

Hé Pim, niet zo bikkelen hoor.

En die taart wil ik ook. Jam.
Zo, ben ik weer, na afreageersportronde.

Meave, ik was eerst van plan om te gaan rijden met La Dotta, maar denk dat ik Dot thuis moet laten nu vanwege te veel gedoe voor zielig meisje (sorry Bloes, sorrysorrysorry!). Dus nu was ik van plan om gewoon te vouwfietsentreinen en boekie lezen onderweg, maar in exLilstad bij jou instappen is natuurlijk ook wel heel gezellig... Hoe laat ga jij? (Dit kan natuurlijk ook prima telefonisch, maar om eoa reden grijp ik daar pas naar als de computer te lang zwijgt of zo). Ik heb in ieder geval al wel een cadeautje gekocht, en heb nog een ge-wel-dig iets voor Mims gevonden voor in nieuw huis (of had je al een bed? *grijns*). En kan eindelijk cadeautje voor Jommetje van Tila meenemen, al vrees ik dat ik even een reserve maatje groter moet gaan halen morgen. Afijn, van die dingen. Zin in morgen. Hoop alleen dat we vannacht een beetje slapen, anders moeten jullie morgen een beetje om die wallen heenkijken, goed?

Later als ik groot ben, wil ik weer aan zee wonen. Daar leg me hart (daarzo ergens naast die schelpen en die aangespoelde kwallen, of zo). We hebben geduinsurfd met z'n allen (ook Dot, goed klemvast, nee; niks gebroken), we hebben een paar liter warme chocolademelk weggezet, idem wijn, vrienden kwamen letterlijk aangewaaid en bleven lekker lang hangen, het huisje was zo geweldig dat we er dringend moeten slempen volgend jaar (in een duin, echt, letterlijk: ín een duin, en prachtig groot en betaalbaar en met een vaatwasser). Dus dat was helemaal leuk. Alleen dus weer een zieke Dot. Overdag was ze best te hebben, maar 's nachts was het Drama. Ze hoest zich suf en klinkt als ouwe shagroker, en ze greep niet naar oortjes; ik had helemaal niet bedacht dat ze wel eens oorontsteking zou kunnen hebben. Arm kind, heeft waarschijnlijk best pijn gehad zo 's nachts *schaam*. Als we bij haar waren, was het wel goed, GG heft veel & lang naast haar gelegen. Hij is veel geduldiger met zieke kindjes dan ik.

Afijn, dat is wel weer even genoeg over mij. Alleen ben ik verder nog amper bijgelezen, heb alleen gezien dat Kjong er weer is (HOERA!! En bedankt voor je mooie en lieve kaartje!) en duhuh, natuurlijk heb je geweldige kinderen, en dat Dreamer heel vroeg is gaan zwemmen (hulde, hulde!), en dat Bambi goed reageert op mediactie, althans, 'goed' in; 'zoals het moet', wat goed is, lijkt me. En Alex heeft een StarwarsZoon.

En verder weet ik het niet meer.

Iemand wijn? Ik moet eigenlijk 6 wassen draaien en douchen en de kinderparacetamol zoeken en van die dingen.
Oooh, er is een váátwasser, nee, dán moeten we er zéker gaan slempen

Klinkt lekker Lil. Niet alleen de vaatwasser. Ook de zee en de duinen, daar ligt ook een stukje hart van mij, werkelijk. (ben ook óp zee gemaakt, mijn vader was zo'n echte stoere zeekapitein )

Mijn man, daarentegen, wíl niet eens op zee.
Later is nu
Ik weet nog niet precies Lil. Ik ben om 13.00 uur thuis van sporten. Dan moet Vietje op bed, hij slaapt meestal zo'n 1,5 uur. Maar goed, feessie is vanaf 16.00 uur toch? Roep maar iets. Je kunt eventueel ook huis komen kijken, bakje thee doen en dan naar Bloes. Ik woon nu nóg dichterbij tram. En je kunt alle trams nemen, je hoeft dus niet lang te wachten.
Jaha, die vaatwasser, dat doet 't 'm! Nee hoor, zo eens per jaar afwassen vind ik zelf niet zo erg, maar het was gewoon zo'n fijnmooi huisje!

Meave: ik moet om 2 uur nog kek geknipt worden en wilde eigenlijk aansluitend via stad (cadeautje hier cadeautje daar) naar station gaan. Dan ben ik zo half 4 op station exLilstad. Is dat te vroeg voor jou?
Half vier is prima. Pik ik je daar op. We sms-en nog wel even over waar precies.
Klinkt super, Lil.

Driekwart van mijn verderwegge schoonfamilie woont daar, maar ben er zelf nooit geweest. Maar slempen aan zee; count me in!

Heb ooit gesandboard in de woestijn van Namibië. Liggend, want staan durfde deze chicken niet. De begeleiding vergat alleen te vertellen dat liggend ook sneller betekend. Op een zachtboard plankje vloog ik dan ook met 80 kmpu van een duin af, op honderden meters verderop tot stilstand te komen.

Best een behoorlijke kick, kan ik jullie evrtellen...alleen moet je ook iedere keer in de woestijnhitte door dat mullie zand dat pokkeduin weer op.

Roltrappen, dat zou een hit zijn daaro....

Kjong, meid...wat straal je. Vind je het gek dat je slecht weer had, je hebt de zon opgegeten, zo lijkt het! Fijn, joh! En oh, zo verdiend.

~slaat met het StarWars-zwaard van Alex-zoon charmant de kurk van de champagnefles~

Op de liefde, die jullie zo laat stralen!
Wat wilde ik nou toch typen?
Op de liefde, Mims; helemaal en volledig. Veel aan jou gedacht, op dat strand. Hele einden gelopen met Zoon, hand in hand, soms Dot in de rugdrager, soms Dot bij GG; eindeloos kletsen met mijn mooie oudste kindje over oceaan, hoe schelpen gemaakt worden, waarom het lijkt alsof de zee ophoudt in de verte maar dat toch niet zo is, waarom deze zee grijs is en die van de zomer zo blauw was; allemaal prachtig. Ik heb zomaar een Denkertje gebaard, een dikke 5 jaar terug.

Half 4 it is, Meave; op exLilstad hoofdstation bij de taxiplek?
Out of the blue tijdens het avondeten:

Zeg Mamma, die meiden van jou he, hoe ken je die eigenlijk?

-hm? Wat zeg je?

Nou die meiden, hoe ken je die?

- Oh, bedoel je van toen mamma laatst een weekend weg was met de meiden?

Ja, die! Hoe heb je die ehm, nou, ik bedoel, hoe heb je die kennis gemaakt?

- Wauw, dat zeg je netjes zeg. Die kent mamma van de computer.

Hoe ging dat dan?

- Nou, mamma was zwanger, weet je nog, toen had ik BJ in mijn buik. En toen schreef er iemand een berichtje Wie is er ook zwanger? En toen gingen we elkaar schrijven en later gingen we ook echt afspreken. Leuk he?

Ja!

Ik heb een kletstante gebaard, vijf jaar terug. En een toekomstige forumster denk ik!
Leuk dat jullie elkaar morgen gaan zien. Geef Bloesemeis een extra knuffel van me!

Ik ga nog even beddegoed in was gooien (Meis moest opeens spugen vanavond, sliep daarna gelijk weer door, hopen dat het verder niets is) en duik dan bed in.

Goed weekend meiden!
~stommelt nog even binnen~

Moet nog even melden dat ik het ondanks Toetengemis toch leuk heb gehad. Ik verstond de mensen ternauwernood (al had ik vaak het idee dat ik Herman Finkers voor me had ) maar had een fantastische collega, met wie ik voor we aan het hertenbiefstukje aanschoven (sorry sorry, Toet! Jij had dit zoooooo geweldig grappig gevonden!!!!!) bijna twee uur in een sprookjesachtig landschap heb gelopen tot in de schemering. Wow. En vanmorgen werd ik wakker in een veul te groot bed en heb een belachelijk luxe ontbijt gegeten in een ruimte met kroonluchters en weer dacht ik: Toet zou zich stuklachen hier. Moppie: volgend jaar komt er weer zoiets en dan MOET jij mee.

Hopelijk voel je je nu wel wat beter, dit is echt niet leuk. Arme ding.....

(bruggetje: de Barman noemt mij liefkozend Toetje! )

Die is dus net naar huis want zijn kindjes komen morgen terug van vakantie-met-moeder en daarom moest hij nog zijn huis opruimen en bedjes opmaken en boodschappen doen. (oh ja, en nog werken in de ochtend ook) En hoe gruizig ik ook zoende: hij ging naar huis. Diep respect, hij had het zwaar maar hij ging.

We hebben net samen gegeten (koken???? Wasda?) en weer urenlang gekletst en gezoend. Komt geen eind aan, erg cosy. Nu dus moe van werk en file en kramp in kaken van het lachen (niet van het heulen, andere keer) dus naar bed. Morgen moet ik nog boodschappen doen en gasten ontvangen. Doe het low-budget dus ik hoop dat het leuk wordt, meiden.

Lil, lieve Lil, welkom thuis en kus voor de Dotta. X Ik vind het tijd worden dat je een nieuwe Afweer inbouwt.

Mims: volgens mij willen ze je gewoon hebben hoor, bij de bijbaandinges. Als het niet werkt, ga je weer weg. Simpel. Maar wel goed van je, dat je nog andere opties hebt. Komt goed! \

Bam, idem: hou je taai lief sterk wijf!

~rolt zich in de slaapzak op de bekende plek en droomt over...~
quote:Bloesem schreef op 27 oktober 2007 @ 00:34:

... collega, met wie ik voor we aan het hertenbiefstukje aanschoven ...

...

Bam, idem: hou je taai lief sterk wijf!

~rolt zich in de slaapzak op de bekende plek en droomt over...~

Mhm. Over taaie hertenbiefstuk zeker!

Mijn meneer mist me.

Ik mis mijn meneer.

Ook al was het erg fijn om bij afscheid op airport te zeggen: tot straks.

Zeg, heeft LaDotta huisstofmijtallergie? En moet ze voor haar zoveelste keer oortjes niet gewoon lekker een stel buisjes?

Toet, ze is een poep!

Which reminds me. Alex, je hebt een geweldige zoon met die krullende stralenkrans om zijn bekkie.

Ik móést vanavond patat eten. En dat heb ik gedaan. Met mijn vakantiedochter en haar mama. Maar éigenlijk he. Eignelijk wil ik nog wel meer patat. Nu weet ik dat er nog 2 snackbars open zijn niet al te ver hier vandaan... Maar ik doe het niet. Hoewel. Nee. Ik doe het niet.

Ik ga maar eens naar mijn kindje staren. Die ligt nu zowat met haar beentjes over de rand van het kribbetje heen omdat ze er echtechtecht niet meer inpast. Maar zoals ik kan weigeren te koken, zo weiger ik ook het ledikant in elkaar te zetten. Met komst van ledikant is er ook een enorme interne verhuizing. En ik besloot dat dat allemaal mannenwerk is.

Dus ze moet nog even een maand wachten. Ik zal haar wijlen extra sokjes aantrekken om jullie gerust te stellen.
Zo, goeiemorgen! Eenieder goed geslapen? Klaar voor een brand new Zaterdag, te beginnen met goeie koffie, eitje, heel vers brood (nog beetje warm) met gezouten roomboter en boerenkaas of als het dan pe se moet iets anders?

Dot heeft ons wel 5 uur aan 1 stuk laten slapen, met nog beetje gesprokkel er omheen, voel me als Herboren. Kom maar op met die Bloesemfuif, ik kan 'm hebben! (Waarom zou low budget niet gezellig zijn? Jij bent er toch? Nou dan).

Het schijnt dat Dot zelve nieuwe afweer aan het inbouwen is, met behulp van een waar leger aan virussen en bacterieen die haar feilloos op de gaten in de verdediging wijzen. Dus het is vast ergens goed voor. Maar ja, leg dat maar eens uit aan zo'n gloeiend hoopje meis, snot tot in haar haar, de haas klemvast in ene hand, andere handje om een mouw van een ouderlijke badjas geschroefd. Ze wil niet eens eten. Nou ja, misschien een heel klein beetje dan, als ze het zelf mag prikken of scheppen, wat ze niet kan, maar wat haar wel een tijdje heel zoet houdt. Ziet er lief uit. Misschien kan ze het binnenkort opeens wel, ze is zo druk aan het oefenen. En als je haar wilt helpen, krijg je alleen een heel resoluut : "Né".

Kjong, neem die kinders eens mee naar Bloes, bij voorbeeld vandaag. Hoef je niet te koken, halen we gewoon low budget patatten vanavond met z'n allen.
quote:Bloesem schreef op 27 oktober 2007 @ 00:34:

maar had een fantastische collega, met wie ik voor we aan het hertenbiefstukje aanschoven

Ah, Bam heeft dus toch haar kinderen weten uit te besteden?

Kjong, wordt het niet al tijd voor een tweede test, met al die 'NODs' van je? Ah, toe?

En thanks Lil, koffie. Ben ik zwaar aan toe. Kon gisteravond niet slapen, heb tot 2 uur, half 3 liggen draaien en keren in m'n bed. Zal nog wel even duren voordat ik echt wakker ben en me kan richten tot de huishoudelijke bende alhier.

Veel plezier vanaaf Bloes en een ieder die naar Bloes gaat!
Ik prefereer machineleesbare ontologie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven