Graszoden, waar goedkoop?
zondag 27 juni 2010 om 19:26
In die buurt ken ik niets. Vraag eens rond in je straat. Er zijn vast mensen die pook graszoden hebben laten leggen. En kijk ook even hoe hun gras eruit ziet. Wij hebben graszoden die erg goedkoop waren en het erg goed oden. Onze buren hebben dure graszoden die helemaal geen mooi veld hebben opgeleverd.
zondag 27 juni 2010 om 19:30
ik heb ze twee jaar gelden bij de intratuin gekocht, leek me de duurste, maar ze konden op de juiste dag leveren (meestal leveren ze maar op een dag per week of twee weken). En duurder dan andere tuincentra en groothandels waren ze ook eigenlijk niet, want bezorging weer goedkoper...
Het is gewoon voor elke regio even puzzelen!
Het is gewoon voor elke regio even puzzelen!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 27 juni 2010 om 19:55
zondag 27 juni 2010 om 19:59
http://www.graszodenkopen ... PbS_4jswKICFYou3godkWY35g
zondag 27 juni 2010 om 20:17
Als het kan zou ik even wachten met graszoden leggen. Met dit warme weer droogt het zo ontzettend snel uit, daar kun je bijna niet tegenop sproeien. Ook als het straks minder warm wordt,moet je echt veel blijven sproeien.
Als het kan zou ik wachten tot 2e helft augustus, september.
Gras kun je thuis laten bezorgen door bijvoorbeeld de hovenier. Zij kunnen je ook adviseren over het juist grassoort. Voor eenschaduwtuin is weer ander gras verkrijgbaar dan voor een tuin die veel in de zon ligt. Zo ook voor een grasveld dat veel belopen zal worden of als speelveld gebruikt wordt.
Wil je een mooi veld, zorg dan dat de ondergrond echt superstrak is en goed voorzien van meststoffen. Maar ik zie dat je daar al iemand voor hebt.
Als het kan zou ik wachten tot 2e helft augustus, september.
Gras kun je thuis laten bezorgen door bijvoorbeeld de hovenier. Zij kunnen je ook adviseren over het juist grassoort. Voor eenschaduwtuin is weer ander gras verkrijgbaar dan voor een tuin die veel in de zon ligt. Zo ook voor een grasveld dat veel belopen zal worden of als speelveld gebruikt wordt.
Wil je een mooi veld, zorg dan dat de ondergrond echt superstrak is en goed voorzien van meststoffen. Maar ik zie dat je daar al iemand voor hebt.
zondag 27 juni 2010 om 21:47
oerenbond +/- 3 euro m2 en boven de 25m2 gratis bezorgd - net van de week nog gebeld. Bezorgen 2x per week.Graszoden moeten altijd besteld worden omdat ze 'vers' van het land moeten komen. Daarnaast 2 weken niet belopen en heel veel sproeien.
Marktplaats mannetjes: inl grond bewerken, bemesten en leggen +/- 6 euro m2 en hoef je alleen bakkie koffie te drinken en klaar is het gras!
Marktplaats mannetjes: inl grond bewerken, bemesten en leggen +/- 6 euro m2 en hoef je alleen bakkie koffie te drinken en klaar is het gras!
zondag 27 juni 2010 om 22:25
quote:minny schreef op 27 juni 2010 @ 20:57:
Echt, pas de tweede helft van augustus Dahlia? Maar dan heb ik er toch niks meer aan dit jaar?
Ja, graszoden beter in het najaar, veel meer kans op goed aanslaan dmv wortelvorming.
Wat je wel kan doen is veeeeel sproeien en weinig op lopen, maar niet echt realistisch, in de zomer. Wat je dat nog beter kan doen is flink zaaien en bij erge droogte sproeien. Hier ook 2 grasvelden ingezaaid (1x begin juni en 1x half mei) en het is al redelijk groen.
Echt, pas de tweede helft van augustus Dahlia? Maar dan heb ik er toch niks meer aan dit jaar?
Ja, graszoden beter in het najaar, veel meer kans op goed aanslaan dmv wortelvorming.
Wat je wel kan doen is veeeeel sproeien en weinig op lopen, maar niet echt realistisch, in de zomer. Wat je dat nog beter kan doen is flink zaaien en bij erge droogte sproeien. Hier ook 2 grasvelden ingezaaid (1x begin juni en 1x half mei) en het is al redelijk groen.
zondag 27 juni 2010 om 23:14
Ik heb het lekker eigenwijs toch besteld , maarrr...volgens de weersvoorspelling gaat het waarschijnlijk vanaf dinsdag t/m minstens zaterdag 10-07 elke dag wel regenen en vanaf maandag 05-07 wordt het weer wat minder warm (22 graden). Dus ik maak mezelf wij dat ik helegaar niet onverstandig bezig ben. Kwam uit op 36 m2 voorbemest voor nog geen ¤ 120,-. Valt best mee dus.
maandag 28 juni 2010 om 09:52
Om deze tijd van het jaar heb je voor goed aanslaan van graszoden zo'n 15 mm regen per dag nodig. Ik weet niet of dat voorspelt wordt. Daarnaast is het weertype (zon, wolken, wind e.d.) natuurlijk van belang.
Mei, begin juni is de ideale periode om gras te zaaien. Ook dan moet je regelmatig sproeien, maar dat is bij te houden.
Mei, begin juni is de ideale periode om gras te zaaien. Ook dan moet je regelmatig sproeien, maar dat is bij te houden.