2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

Wie weet nelleke! Wat duurt dat wachten toch lang he......
Ja inderdaad choc, heb in ieder geval geen gekke kwaaltjes en voel nog geen menstruatie aankomen. Mijn kortste cyclus was 31 dagen ,vandaag dus en mijn langste 34 dagen. We gaan het zien!
Ach jeetje, wat een rollercoaster aan emoties hier!

@Juffertje, wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad... gek genoeg hield ik er een beetje rekening mee omdat je na je aankondiging niet meer langs bent geweest. Heel veel sterkte de komende tijd. Gek is dat, dat je er altijd rekening mee houdt dat het in 10% van de zwangerschappen gebeurt en dat we elkaar eigenlijk niet kennen, maar dat het je toch elke keer wat doet. Zowiezo is het eigenlijk heel bijzonder dat jullie allemaal de eerste (na vriend/man) zijn die het horen als iemand aankondigt zwanger te zijn. Bijzonder toch... Ik hoop dat het snel weer raak is voor jullie, juffer. En dat jij en jufferman snel weer blij nieuws hebben.

@Lenthe, gefeliciteerd! Wat goed dat je in dat gehucht nog een test hebt kunnen scoren! Ik denk niet dat je in hetzelfde gehucht als ik zat, want daar was op zondag echt geen winkel open Kan je het al een beetje geloven?

@Janine: hoera! Ben je al bekomen van de schrik? Echt tof een tweeling! Meestal zie je maar 1 tweeling per topic, dus ik ben bang dat de tweeling nu al vergeven is hehe! Itt wat iemand anders schreef, zou ik het juist geweldig vinden om een tweeling te krijgen. De moeder van mijn moeder is ook deel van een twee-eiige tweeling (net als bij 7up), dus het zou zomaar kunnen he. Word je nu ook meteen uit de februari-groep gestuurd, Janine?

@Chocolate: ik zou zeggen: maak vooral gebruik van dat streepje! We willen je de komende dagen niet op het forum zien, want jij hebt betere dingen te doen ! (misschien rijpen eieren ook wel eerder met het warme weer?) Ik heb dat trouwens ook dat ik probeer niet te enthousiast te zijn bij andermans verhalen over zwangerschappen. En dat lukt me steeds slechter haha! Morgen en overmorgen toch maar weer eens over voetbal praten ofzo.

@Marloes: dat had ik nou afgelopen weekend ook met rare man: wat zitten we hier heerlijk zonder zorgen te luieren (ipv feesten) en wat fijn dat dat nog kan! Ik ben met hetzelfde doel als jij ook al aan het temperaturen geslagen. Ben natuurlijk ook al wat ouder en wil niet over een jaar te horen krijgen dat ik eerst maar moet temperaturen. Toch iets waar ik nu wel een beetje rekening mee moet gaan houden. Voel me ook zo’n oudje vergeleken met jullie...

@Nelleke: In ieder geval heb jij een positieve test in handen gehad, dus waar zou je met een beetje rekenen op uitkomen? Is de tweeling van jouw vriend al vroeg in de baarmoeder overleden of pas na de geboorte? Een vriendin van mij heeft dat eerste ook gehad. Dacht dat ze een miskraam kreeg, maar bleek nog steeds zwanger. Zo kwam ze er achter dat ze een tweeling had. Tweede kind is gezond geboren.

@Teepje: het is bijna morgen

@Maedl: is je vriend/man dan ook Oostenrijker?

@Joda: ik zou graag met je meegaan in de conclusie dat die ovutesten onbetrouwbaar zijn, maar toch twijfel ik graag nog een beetje aan mezelf... Heb jij wel lichte streepjes gehad? Ik heb seriously van dag 12 t/m dag 26 hetzelfde lichte streepje gehad. Toen heb ik ze maar weggegooid!

Zo, nog steeds druk op het bankje zie ik! Als ik het goed zie: Nelleke, Joda, Meike, Thir, Maedl.

Oja, en ik zelf ;-)! We zitten op dag 36 inmiddels. Ik hou mezelf zoet met rennen naar het toilet om de paar uur. Nee, niet om te kotsen, maar om te checken of NOD toch een OD wordt. Maar nee, nog steeds niets aan de hand! Maar ik durf ook niet te testen. Te bang voor de teleurstelling dat het weer een negatieve test is... Ben ook een beetje bang dat ik een ‘Marloesje’ doe
@raar

Zal flink m'n best doen haha.. En zal tussendoor als ik tijd heb ff op het forum kijken

Idd veel mensen braaf op het wachtbankje, benieuwd wie de eerste stap gaat zetten om te testen en bij wie het als eerste raak is!
eh... kreeg net zo'n aanval van misselijkheid dat ik meteen ben gaan testen... maar nop. weer zo'n nare min. ik vind het echt niet leu---heeeeuk!
Bah wat een tegenvaller.......... Misschien nog te vroeg om te testen? Ik heb geen idee hoor, gewoon maar weer geduld hebben..
@raar; oohhh wat naar! maar............wat niet is kan nog komen.

ps; hier nog een oudje ben ook 32
*zucht*

tja, het is nog maar 1 dag later dan de vorige cyclus (36-35), dus dat kan best waar zijn. dan moet mijn echte NOD misschien nog komen...

maar eh, het gebeurt toch ook dat meiden een paar dagen voor hun NOD al met een licht streepje testen? dat doet de mijne ook niet, dus dan zal het niet een kwestie van een paar dagen wachten worden... whiii!

Hee joda, ik had me niet gerealiseerd dat hier nog meer bejaarden rondliepen

*pst chocolate: naar bed jij *
Hahahha moet stiekum toch een beetje lachen raar, ben bang dat ik een marloesje doe.. Het moet geen werkwoord worden, verdorie En al helemaal geen begrip.. Ik testte ook al snel niet meer, was ervan overtuigd wat te moeten voelen.. Maarja je ziet t, onze Lenthe voelde ook niks en is nu toch echt hartstikke zwanger, super gefeliciteerd meid! Dus raar, houdt moed zeg ik!

Joda heb nog maar 1 keer zo'n lange cyclus gehad, andere zaten op 5 weken en regelmatig, dus daar is op zich niks mis mee. Ben afgelopen maand ook flink ziek geweest, kan er ook mee te maken hebben. Zou pas naar de huisarts gaan als deze lengte nu een trend gaat worden. Eerst maar weer even afwachten nu. Hou alles netjes bij in excel, precieze aantal dagen van de cyclus, evt. positieve ovulatietesten nu ook nog de temperatuur, m'n biologieleraar zou vroeger trots geweest zijn op zo'n werkstuk!
@raar

Haha ik wacht op chocolateman.. Hij werkt in de horeca en kan elk moment thuis zijn
@marloes: haha!

ik vraag me dan af wat een 'ik doe een raarmaarwaartje' zou zijn... ik zou zeggen, meiden, kom er maar in en doe een gooi, wat zou het kunnen zijn?

*zet sikkeneurige snoet weer in de kast*

*recht de schouders*

*gaat weer in de gelovige modus, ha!*

(vind trouwens dat je helemaal gelijk hebt om na 1 lange cyclus nog niet meteen naar de huisarts te rennen. ziekte zou inderdaad invloed op de eisprong kunnen hebben. zoals stress dat ook kan hebben. wellicht is mijn ei daarom ook niet gesprongen toen ik er op rekende. ik was toen nl vet gestressed weten jullie nog? toen mopperde ik dat ik zo laat in de nacht nog in actie moest komen omdat het op mijn werk zo druk was. en oja... mijn vriend zat me ook al uit te lachen om mijn werkstuk met een tabel met kolommen voor datum, ovutest resultaat, slijmvorming, andere symptomen, temperatuur, haha)

zelfde vriend stond trouwens net sip te kijken: maar ik vind dat wij het meer verdienen dan x (een vriend die hem vorige maand vertelde vader te worden terwijl hij nog maar heel kort samen is met zijn vriendin). hij bedoelde het overigens niet zo lullig als het er nu staat. maar hij was echt een beetje boel teleurgesteld.

@chocolate: you go girl! (weet je horeca man al wat er van hem verwacht wordt? )

wat is het trouwens war-rum... zo kan ik echt niet slapen!
Definitie raarmaarwaartje: in de agenda van je partner noteren op welke avonden hij vroeg naar bed moet! Liefst 2 weken achter elkaar om de dag Spreid je winkansen!

Ik kan me wel voorstellen dat rareman daarom nu beloond wil worden en het niet eerlijk vind dat het bij anderen zo snel en gemakkelijk gaat!

Mijn collega waar ik samen de test mee gedaan had een paar weken terug is trouwens hartstikke ziek en doorverwezen naar t ziekenhuis, bijna uitgedroogd en moet nu absolute rust houden. Zegt ze afgelopen week tegen mij, verdorie, ik dacht laat ik maar stoppen met de pil want dat duurt wel even na jouw verhaal. Maar dat is helemaal niet waar, 2 keer sex en huppa zwanger. Ze vond het niet eerlijk. Ik daarna al helemaal niet
@Juffertje! Wat rot zeg een miskraam!! Sterkte

En lekker tegenstrijdig....: Gefeliciteerd Lenthe met je positieve test!!
@ Juffertje naar om te horen van je miskraam

@ Lenthe gefeliciteerd met de positieve test

het is inderdaad wel een beetje dubbel terwijl je in je achterhoofd toch hebt dat het eventueel mis kan gaan.....

@ Raar ik vind je altijd zo ontzettend leuk een berichtje plaatsen geweldig om te lezen gewoon hahaha

Hier is het vandaag D-day van de uitslag MRI scan ik moet er om 10 uur zijn en daarna van twee tot zes werken balen!!! Ben ik niet thuis met het voetballen en dat vind ik eigenlijk best jammer al zeg ik het zelf hihihi en dan dat weer pffffffff mensen wat is het WARUHMMMM he

Meiden ik laat jullie straks wat meer weten als ik in het ziekenhuis geweest ben.
Succes in het ziekenhuis thom!
Succes in t ziekenhuis!
@ Janine Wowwww een 2ling! Wat gaaf! Mij lijkt dat echt geweldig, tuurlijk praktisch ff wat lastig en duur hihi maar ik was er ook van overtuigd dat wij een tweeling zouden krijgen en dat er 2 in mn buik zaten hoor! Geen 1 tweeling ergens in de familie en t was ook niet zo.. Ondanks mn vraag bij de gyn; weet je het ECHT zeker dat er geen 2 zijn? Welles!!

Geniet er van meid!

@ Lenthe, geweldig, gefeliciteerd! Probeer je niet teveel te laten mee slepen door emoties, je leest nu van alles ineens over miskramen en denkt bij elk buikpijntje oh jee.. iedereen krijg buikpijn dat zijn je banden, dus probeer te ontspannen goed!?

@ Juffertje.. pffff wat een shitzooi! Echt heel erg voor je meis.. ik hoop dat het een beetje goed gaat met jullie. En dat je samen je verdriet kunt verwerken. Tuurlijk had je bloedverlies maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn.. Kon je het wel een beetje verwerken daar tijdens je echo? Kan me voorstellen dat je niet weet hoe je moet reageren met zo'n onbekende vrouw/man naast je... Sterkte!

@ Chocolate lover; jij gaat lekker he samen met chocolate man!! Whahahha!

@ Raar hmmmzz minder van dat niet-goede streepje! Hou gewoon moed en die misselijkheid moet toch ergens vandaag komen lijkt me!

@ Marloes Goed hoor dat je gaat temperaturen.. die artsen die willen toch echt eerst zulke dingen zien voordat je evt verder mag in de procedure. Niet dat we daarvan uit gaan maar toch.. you go girl!

@ Thomasson Ben benieuwd hoe het gegaan is joh! Vertel!

Weer ff een update van mij, tijdje niet geweest. Ook te warm en geef puf. Ik begin iets vermoeider te worden savonds en dat komt zeer waarschijnlijk omdat ik preceis hetzelfde doe als voor mn zwangerschap haha. Dus lekker genieten en rustig aan doen..ach.. doe ik in mn verlof wel. Gaat ook wel goed, alleen ben ik savonds gesloopt (en misselijk natuurlijk). T gaat qua beroerdheid wel steeds ietsje beter (afkloppen!!) en met vlagen goed en slecht.. Gister ging AngieMan naar Rocking Park en vroeg of ik mee wilde, er was een kaartje over. Zulke dingen doe ik dan bewust ff niet omdat ik weet dat ik dan vandaag gesloopt zou zijn.. Verstandig he!

Het is erg warm en ik heb ineens niets meer met warmte.. de zon vind ik gewoon bloed irritant ook omdat ik geen masker wil krijgen etc.. Maar ik kan die warmte gewoon niet kwijt joh! maar goed, ik klaag verder niet hoor hihi!

Loop nog steeds bij de fysio voor mn hoofdpijn, zit sosm helemaal vast echt irritant! Nu had ik al een paar keer echt pijn in mn onderrug, soort van stralingspijn maar ja dat kan er natuurijk ook bij horen. Dus ik vertelde dat vorige week, gingen we een paar testjes doen en jahoor, het zijn mn bekken. Soort van bandenpijn bij mn bekken en SI gewricht, advies: niet teveel a symetrische dingen doen (traplopen etc), niet meer zwaar tillen niet niet meer zwaar huishoudelijk werk, waaronder stofzuigen (hehehe). Dus ik lachen want ik vond dat een beetje overdreven.. Dus ik zeg tegen hem; hee, schrijf dat even op een briefje. Dat ik ook niet mag afwassen, schoonmaken, helpen in de tuin etc etc. Hihihi! Jaaa dat wilde mn fysio wel doen! Heb je nog andere rotklusjes thuis? Ik; nou schrijf maar op t brief je dat ik alleen stokbroodjes mag snijden vanaaf (ik had een bbq) en verder op een stoel mag zitten hihi! Toen werd de fysio weer serieus en zei dat ik het beste met sporten en op mindere momenten zo'n band om kan doen om je buik en rug voor wat ondersteuning. En wat oefeningen via youtube kon opzoeken, ga ik straks nog ff doen watn ik ga vanmiddag weer nd fysio, anders krijg ik natuurlijk op mn donder.

Gelijk een vriendinnetje gebeld,die heeft zo'n band en die zei ook; Angie luister nou gewoon. Ik heb ook niet geluisterd en kon op het laatst echt de trap niet meer op komen en had echt veel pijn. Oei...dus ik ga echt niet meer stofzuigen haha.

Verder weinig nieuws hier. Mn buik begint echt te groeien en mn tieten ook trouwens! Kreeg er gister al ee npaar opmerkingen over op een verjaardag. Och met je buik valt het nog wel mee maar je tieten beginnen wel te groeien ofniet? Hahahahaaaaaaaa heel grappig (NOT!) Maar ja, iedreen heeft altijd opmerkingen en vragen (hoe gaat het met je, hoe voel je je, heb je al een kamer uitgezocht, wil je weten wat het gaat worden? ) en soms kun je daar iets beter tegen dan andere keren..hehe...

Voor de statistieken; 4 juli afspraak bij de verloskundige, hopelijk is alles goed en horen we het hartje weer.

Meiden, fijne dag! Geniet van het weer en de voetbal!

Tot snel!!

Udpate uitslag:

Diagnose PCOS. Heb medicijnen gekregen voor de komende drie maanden. 5-7 moet k naar een dieetiste om wat kilo's kwijt te raken die ik ben aangekomen na het stoppen met de pil die had ik wel zien aankomen eigenlijk zit nu ook echt op het toppunt van mn gewicht op het moment...Het wordt dus een lange weg te gaan en het zal dus ook niet makkelijk worden maar we gaan door.

- 6-10-2010 terug naar Internist

- 15-09-2010 bloedprikken

- 5-7-2010 1e consult bij dieetiste

- 3 maanden medicijnen slikken
@thomassen: pcos, geen leuke uitslag maar gelukkig is er veel tegen te doen.

Heb zelf ooit de diagnose gehad(2005) en ben helemaal genezen (komt volgens mij weinig voor). En ben nu spontaan zwanger geraakt van een tweeling binnen 2 maand.

ben ook ooit aangekomen na stoppen pil maar een half jaar daarna ben ik vanzelf weer afgevallen. Ik kan je nu wel allerlei tips geven maar ik denk dat de dietiste dat ook doet! Wat mij goed heeft geholpen is minder uit pakjes eten (zit veel zout in en smaakversterkers, smaakversterkers zorgen ervoor dat je iets meer eet dan nodig is.

En ik heb een homeopaat bezocht.. en onder behandeling geweest voor een jaar.. en die heeft mijn cyclus weer regelmatiger gekregen (wel nog steeds 30-33 dagen)

en nu 2010 een cyclus van 28 dagen en zwanger!

Ik wens jou veel succes en heel veel sterkte en ik wil je graag een hart onder riem steken want deze uitslag is echt niet leuk... een knuffel voor jou
@thomassen: heftig verhaal zeg, het wordt een lange weg voor jullie, ik hoop echt dat het toch gaat lukken voor jullie!

Verder wil ik heel graag even kwijt hoe mijn echo was: het was helemaal goed! Alle zorgen van de afgelopen weken waren helemaal weg, toen ik het hartje hoorde! Wat een geweldig iets zeg! We zagen gewoon een mensje rondspringen in mijn buik! Met armen, benen, een hoofd en alles! Echt superbijzonder! Ik ben helemaal opgetogen en blij! Ik ga er nu eens even flink van genieten!
Thomassen wat erg voor je. Heb t net maar even gegoogled om te kijken wat t precies inhoud. Ik hoop voor je dat t je lukt met behulp van een dietiste af te vallen en een eisprong op te wekken met behulp van medicijnen. Heelveel sterkte. Wat er duidelijk op internet staat: zwanger worden is mogelijk!! Het zal alleen niet vanzelf gaan en niet gemakkelijk worden. Maar blijf erin geloven! En blijf hier ook vooral schrijven en vertellen hoe het met je gaat.

Teepje fijn dat alles goed was! Geniet er maar lekker van :-)
Thomassen, wat rot voor je zeg. Hoop echt voor je dat het met medicijnen goed en snel te behandelen is, armr jij!

teepje, dat moet echt een super gevoel zijn dat je dat wurmpje ziet springen in je buik.

Angie, niet stofzuigen? klingt goehoed!

heb geen oostenrijkse vriend, hij is duitser maar woont hier ook al een tijdje. Ik had eerst wel een oostenrijkse vriend, maar dat is na 4 jaar uitgegaan.

ik wacht 'geduldig' verder op het bankje
@ Thom: Ja das echt ff klote. Is dit dan waarvoor ik en de andere zwangeren onze urine opvangen? Daar halen ze dan het HCG hormoon uit en dit kunnen mensen die de eisprong willen opwekken (dat zijn dan dus pcos mensen oa toch?) slikken of spuiten geloof ik.. Ik hoop het!

@ Teepje Wauww..wat leuk he! En fijn dat je er zo van kan genieten zeg! Ik had dat niet de eerste keer hoor, vond het zo onwerkelijk haha! Begin het nu een beetje te geloven en op te vertrouwen dat het goed is....

@ Meadl, haha ja goed he! maar ja, manlief heeft lang niet altijd zin hoor dus heb t vanmiddag toch maar ff zelf gedaan..whoops

Ik ga snel weer verder met chipsjes en toastjes eten hier, gezellig he op maandagmiddag haha!

XX
Hoi meiden ik had toestraks even snel een update gedaan voordat ik moest gaan werken...Ik ben nu aan het werk hoewel Nederland aan het voetballen is en het hier nu ontzettend rustig is en ik dus ook de tijd heb om even te reageren.

Iedereen bedankt voor de steun ik blijf hier ook zeker schrijven hoor ik bedoel ik moet het gewoon kwijt kunnen en het is heerlijk om dat hier te doen.

@ Angie terugkomend op jouw vraag het zou kunnen inderdaad dat ik straks Clomid moet gaan slikken of hormonen zal moeten gaan spuiten om een eisprong op te kunnen wekken. En dan is het antwoord op jouw vraag:Ja daarvoor heb je dan inderdaad je urine opgevangen al die tijd om mensen met bijv. deze diagnose en andere te kunnen helpen.

Zoals Janine al zei het kan ook goed dat het met behulp van de medicijnen en het dieet ook zonder deze medicijnen kan lukken maar dat is dus nog eventjes afwachten hoe dat allemaal gaat lopen.

Daarom ook drie weken van te voren bloedprikken en 6-10 terugkomen bij de internist is het ondertussen dan nog niet gelukt dan zullen we moeten starten met Clomid of hormonen inspuiten..

Wat betreft het afvallen zo heel veel weg ik niet hoor maar ik zit net op de grens.Het wordt in iedergeval een koolydraadarm dieet en dat betekent bijv: Geen Aardappels,rijst,pasta,brood net de dingen die ik lekker vind maar goed ik heb het ervoor over hoe dan ook als ik straks zo'n klein hummeltje in mn armen heb dan weet je waarvoor je het hebt gedaan allemaal.

Het is inderdaad heftig en rot en heb het ook echt even helemaal gehad met alles ik stond namelijk mijn medicijnen op te halen en mijn nichtje was net bevallen die ging naar huis en die kwam ik tegen in het ziekenhuis dat is dan best dubbel eigenlijk ....... wat dan wel weer leuk is dat ik de eerste was die de kleine gezien had :-) en verder nog niemand....

Pff k zit me hier een partij te vervelen op het werk maar dat geeft mij mooi de tijd om te googlen en hyven en natuurlijk even hier te kijken...

Meiden ontzettend bedankt voor jullie steun en lieve woorden..
@thomassen: ik heb me net direct aangemeld voor moeders voor moeders.. dan help ik jou indirect ook!

Ik heb destijds helemaal geen dieet gevolgd... toen de diagnose werd gesteld zat ik diep in de stress (geen happy relatie, en stress op werk).. door stress kan je hormoonhuishouden helemaal van het padje af zijn.. daardoor kwam ik aan, viel mijn haren uit en had ik overal puistjes (rug en borsten). Heb een punt achter mijn relatie gezet en ben gaan relaxen (niet zo makkelijk maar wel gelukt)

Jij bent nu net zo jong als ik destijds en hoelang ben je nu gestopt met de pil? was je voordat je begon met de pil al onregelmatig? Ik namelijk niet. Ik denk toch (alhoewel gynaecologen dat tegenspreken) dat de pil pcos kan aanwakkeren.

even wat andere vragen hoor als je dat niet erg vindt: slaap je goed? ben je gestresst of helemaal niet? wil namelijk graag weten of er overeenkomsten zijn.

nogmaals een knuf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven