particuliere thuiszorg/24-uurs zorg
maandag 28 juni 2010 om 15:20
Goedenmiddag!
Ik ben met spoed op zoek naar een particuliere thuiszorgorganisatie, liefst in de regio Zuid-Holland.
Hiermee bedoel ik verplegers of verzorgenden die meerdere dagen per week achtereenvolgend bij ons in huis komen om mijn opa, 92, slechte mobiliteit, blind en soms verward te verzorgen.
Ik ken al enkele bureaus maar heb hier slechte ervaringen mee (bv afgelopen weekend, opa met spoed opgenomen in het ziekenhuis, eindconclusie van de artsen was zeer slechte verzorging door mensen die er geen verstand van hebben).
Wie kan ons helpen aan een goed adres?
Ik ben met spoed op zoek naar een particuliere thuiszorgorganisatie, liefst in de regio Zuid-Holland.
Hiermee bedoel ik verplegers of verzorgenden die meerdere dagen per week achtereenvolgend bij ons in huis komen om mijn opa, 92, slechte mobiliteit, blind en soms verward te verzorgen.
Ik ken al enkele bureaus maar heb hier slechte ervaringen mee (bv afgelopen weekend, opa met spoed opgenomen in het ziekenhuis, eindconclusie van de artsen was zeer slechte verzorging door mensen die er geen verstand van hebben).
Wie kan ons helpen aan een goed adres?
maandag 28 juni 2010 om 15:27
via de huisarts kun je normaliter wel aan een goed bureau komen, evt ook vragen of die regelmatig lang kan komen (sommige huisartsen staan hier voor open).
Sterkte
Sterkte
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 28 juni 2010 om 15:54
Wat fijn dat jullie meteen reageren!
Hij gaat niet naar een verzorgingstehuis. Dit willen we gewoon niet, hebben we al geprobeerd en de verzorging was heel slecht. Daarbij, omdat hij blind is is het niet handig omhem uit zn vertrouwde leefomgeving te halen. Het laatste beetje zekerheid wat je hebt haal je dan ook nog bij hem weg.
Via de huisarts hebben we wat adressen gekregen maar omdat de zorg keer op keer slecht is gebleken hoopte ik dat er hier mensen zijn die zelf goede ervaringen hebben met bepaalde bureaus en deze dan willen aanraden
Hij gaat niet naar een verzorgingstehuis. Dit willen we gewoon niet, hebben we al geprobeerd en de verzorging was heel slecht. Daarbij, omdat hij blind is is het niet handig omhem uit zn vertrouwde leefomgeving te halen. Het laatste beetje zekerheid wat je hebt haal je dan ook nog bij hem weg.
Via de huisarts hebben we wat adressen gekregen maar omdat de zorg keer op keer slecht is gebleken hoopte ik dat er hier mensen zijn die zelf goede ervaringen hebben met bepaalde bureaus en deze dan willen aanraden
maandag 28 juni 2010 om 16:10
Ik weet niet precies wat het verschil is tussen particuliere en reguliere thuiszorg eerlijk gezegd. We krijgen geld via het PGB. Zorgkantoor hebben we al heel vaak aan de telefoon gehad maar daar hebben we geen goede opties mbt thuiszorg van gekregen.
Dit is gewoon zo frustrerend, de verzorgenden verdienen vaak rond de 300 euro per dag maar hebben 9 van de 10 keer geen kennis en daarbij zijn ze niet zo netjes. Als in de hele dag bellen, die gsm gaat wel 50 keer per dag (opa wordt daar heel erg onrustig van), als je zegt dat je bepaalde dingen liever niet wilt wordt het toch gedaan enzenz. (bv liedjes zingen, opa houdt niet van kinderliedjes, je kan nog redelijke gesprekken met hem voeren maar ondertussen wordt hij behandeld alsof die kinds is. Help mij
Dit is gewoon zo frustrerend, de verzorgenden verdienen vaak rond de 300 euro per dag maar hebben 9 van de 10 keer geen kennis en daarbij zijn ze niet zo netjes. Als in de hele dag bellen, die gsm gaat wel 50 keer per dag (opa wordt daar heel erg onrustig van), als je zegt dat je bepaalde dingen liever niet wilt wordt het toch gedaan enzenz. (bv liedjes zingen, opa houdt niet van kinderliedjes, je kan nog redelijke gesprekken met hem voeren maar ondertussen wordt hij behandeld alsof die kinds is. Help mij
maandag 28 juni 2010 om 16:17
maandag 28 juni 2010 om 16:26
Reguliere thuiszorginstanties zijn organisaties die ook thuiszorg kunnen bieden middels Zorg in Natura, dus het tegenovergestelde van PGB. Je hoeft dan zelf niets in te kopen, dat wordt voor je geregeld door het Zorgkantoor. Het voordeel van deze instanties is dat ze aan vele kwaliteits eisen moeten voldoen, terwijl iedere buurvrouw zorg via pgb mag verlenen. En dus ook ieder particulier opgericht bureautje.
Je kunt de reguliere thuiszorg ook vragen of ze ook via pgb zorg verlenen, sommige organisaties doen beide. Je kunt ook zelf op zoek gaan naar een verzorgende/ verplegende, en dan niet via een bureau, maar via bv de opleiding tot verpleegkundige/ verzorgende in de buurt. (advertentie ophangen).
Je kunt zelf sollicitatiegesoprekken houden en zelf iemand aannemen.
Misschien kun je je wenden tot het steunpunt ouderen in je woonplaats?
Je kunt de reguliere thuiszorg ook vragen of ze ook via pgb zorg verlenen, sommige organisaties doen beide. Je kunt ook zelf op zoek gaan naar een verzorgende/ verplegende, en dan niet via een bureau, maar via bv de opleiding tot verpleegkundige/ verzorgende in de buurt. (advertentie ophangen).
Je kunt zelf sollicitatiegesoprekken houden en zelf iemand aannemen.
Misschien kun je je wenden tot het steunpunt ouderen in je woonplaats?
maandag 28 juni 2010 om 16:27
moekie76: regio delft, dat is een half uurtje van dordrecht gok ik zo.
evita, ik ga zo even googelen voor t telefoonnummer. Heb net gebeld met zustenjansen (?oid) maar die waren in vergadering.
Als ik zie hoe de zorg hier gaat zou ik op deze manier echt niet oud willen worden. ik kom hier dagelijks en sowieso is mijn moeder of oom hier altijd aanwezig maar het gaat niet allemaal zoals gewild helaas.
evita, ik ga zo even googelen voor t telefoonnummer. Heb net gebeld met zustenjansen (?oid) maar die waren in vergadering.
Als ik zie hoe de zorg hier gaat zou ik op deze manier echt niet oud willen worden. ik kom hier dagelijks en sowieso is mijn moeder of oom hier altijd aanwezig maar het gaat niet allemaal zoals gewild helaas.
maandag 28 juni 2010 om 16:34
toevallig moeke76 dat je privazorg noemt. ik heb er slechte ervaringen mee, heb tot 3 keer toe zorg van hun gehad waarvan de zorgverlener zelf al aangaf dat ze dit soort werk niet kon maar ze werd verplicht om toch naar ons te komen. resultaat was gekneusde ribben en een hersenschudding na een kleine aanvaring met de vloertegels. oeps
maandag 28 juni 2010 om 16:38
maandag 28 juni 2010 om 16:42
ik ga per saldo opschrijven op het bel-lijstje. mijn moeder kan beter bellen dan ik omdat die hier 24/7 is. hebben nu iemand op bezoek die misschien tijdelijk wil komen.
Ik ben gewoon zo verbaasd, per maand maken we zo'n 14.000 euro over aan zorginstellingen en de zorg is gewoon betreurend. Het interesseert de mensen die we tot nu toe hebben gehad helemaal niet hoe het met mijn opa gaat, het gaat alleen maar om t geld. vrijdagmiddag ook, hartstikke mooi weer, opa zat op het terras met de rolstoel en keek naar rechts en 10 meter verderop zat de verzorgster te smsen en te bellen en van de zon te genieten en keek naar links. ik kan daar gewoon met mn verstand niet bij.
Ik ben gewoon zo verbaasd, per maand maken we zo'n 14.000 euro over aan zorginstellingen en de zorg is gewoon betreurend. Het interesseert de mensen die we tot nu toe hebben gehad helemaal niet hoe het met mijn opa gaat, het gaat alleen maar om t geld. vrijdagmiddag ook, hartstikke mooi weer, opa zat op het terras met de rolstoel en keek naar rechts en 10 meter verderop zat de verzorgster te smsen en te bellen en van de zon te genieten en keek naar links. ik kan daar gewoon met mn verstand niet bij.
maandag 28 juni 2010 om 16:48
even de stichting MEE bellen... die zijn voor dit soort situatie`s en kunnen je verder helpen waar je terecht kunt!!
http://www.mee.nl/
http://www.mee.nl/
maandag 28 juni 2010 om 16:53
hij heeft een zzp indicatie. Omdat zijn verwardheid toeneemt wilden we dingen als daginstellingen het liefst vermijden omdat dat hier in de regio toch een beetje neerkomt op liedjes zingen in een kring (hij heeft nooit liedjes gezongen, was eerder geinteresseerd in politiek dus van berend botje krijgt ie rillingen ) kleien (blind), schilderen en tekenen (tja blind dus ook dat gaat niet) en dinngen als knutselen, bloemschikken e.d.
Het PGB is trouwens ernstig verlaagd (opa ernstig gevallen in een ziekenhuis, hersenletsel opgelopen, daardoor is de verwardheid toegenomen en moeite met spreken en lopen hierdoor gekregen, direct na de val heeft neuroloog een test afgenomen en opa dement verklaard) omdat hij nu zgn dement is.
Het PGB is trouwens ernstig verlaagd (opa ernstig gevallen in een ziekenhuis, hersenletsel opgelopen, daardoor is de verwardheid toegenomen en moeite met spreken en lopen hierdoor gekregen, direct na de val heeft neuroloog een test afgenomen en opa dement verklaard) omdat hij nu zgn dement is.
maandag 28 juni 2010 om 17:08
PGB verlaagd omdat hij nu dement zou zijn? Dat snap ik niet... Wat voor zzp heeft hij? En kun je niet kijken of de zorg ook in natura kan? Is het hele zzp wel benut? Het verblijfscomponent mag namelijk ook in 2 etmalen extra erbij uitgekeerd worden, maar daar moet dan wel om gevraagd worden (en heel veel mensen weten dit niet).
maandag 28 juni 2010 om 17:28
ja raar verhaal he van dat pgb maar het is echt zo. omdat hij dement is verklaard is het volgens het indicatiebureau complete onzin dat wij hem thuis zorg willen bieden dus daarom moet hij naar een verzorgingstehuis. deze periode hebben wij maar 1400 euro pgb gekregen. reken maar uit, dat is niet genoeg als de zorg zo'n 14000 euro kost.
volgens mij is hij zzp V (of V3, kan dat?) maar dat zou ik aan mijn moeder moeten vragen.
onze zorg die hier nu 4 dagen is geweest zou worden overgenomen door een andere mevrouw vandaag om 12h maar die is woedend vertrokkend omdat wij vroegen of de telefoon wat zachter kon qua volume of gewoon uit toen ze voor de 10e keer in een uur (ik overdrijf nu niet, dit is gewoon serieus) gebeld werd en opa dus telkens aan zn lot overliet terwijl hij op de po-stoel zat.
we zeiden het niet boos, vroegen het netjes, uitgelegd dat het nogal onrustig was (maar goed, ik vind t gewoon een beetje raar, als ik op mn werk ben mag ik ook geen uren bellen)
volgens mij is hij zzp V (of V3, kan dat?) maar dat zou ik aan mijn moeder moeten vragen.
onze zorg die hier nu 4 dagen is geweest zou worden overgenomen door een andere mevrouw vandaag om 12h maar die is woedend vertrokkend omdat wij vroegen of de telefoon wat zachter kon qua volume of gewoon uit toen ze voor de 10e keer in een uur (ik overdrijf nu niet, dit is gewoon serieus) gebeld werd en opa dus telkens aan zn lot overliet terwijl hij op de po-stoel zat.
we zeiden het niet boos, vroegen het netjes, uitgelegd dat het nogal onrustig was (maar goed, ik vind t gewoon een beetje raar, als ik op mn werk ben mag ik ook geen uren bellen)
maandag 28 juni 2010 om 17:45
Ga niet met Royal Care in zee is mijn advies. Mijn terminale vader kwam thuis om te sterven, kreeg 24uurs zorg dachten wij. Maar toen madame nadat ze een uur te laat kwam en haar buikje rond at bij ons zei ze... 'dan ga ik nu maar eens naar bed' Toen we uitlegden dat pa zorg nodig had en we verwachtten dat zij daarvoor kwam werd ze chagerijnig. En toen er een simpele vraag over medicatie was begon ze te mopperen en mijn vader af te snauwen dat ze het 'niet leuk meer vond' Bovendien kon ze niet 1 sec. haar klep dichthouden. Een hel was het. Ze is volgende dag door ons naar huis gestuurd en we hebben toch de gewone thuiszorg weer ingeschakeld. Veel beter.
Sterkte met je opa! En succes met het vinden van geschikte hulp.
Sterkte met je opa! En succes met het vinden van geschikte hulp.
maandag 28 juni 2010 om 18:09
Kan je niet helpen met organisaties, maar iemand die in de zon even een smsje stuurt zal je overal wel hebben.
Lijkt me ook logisch als iemand er 12 of zelfs 24 uur per dag is.
Verwacht er niet teveel van en gooi niet al het geld weg aan dure thuiszorg.
Valt er niet gewoon te praten met de verzorgers die je nu hebt over de kinderliedjes en andere irritaties?
Lijkt me ook logisch als iemand er 12 of zelfs 24 uur per dag is.
Verwacht er niet teveel van en gooi niet al het geld weg aan dure thuiszorg.
Valt er niet gewoon te praten met de verzorgers die je nu hebt over de kinderliedjes en andere irritaties?
maandag 28 juni 2010 om 18:09
Wat een rare toestanden allemaal zeg! Heb even het hele topic doorgelezen. Doet me zo denken daan onze zorghulp van Royal Care. We hadden een vraag over medicatie 'ja uh, moet je luisteren ik ben geen dokter hoor, dat weet ik niet' Kun je ook anders zeggen lijkt me. Dus wij de huisartsenpost gebeld (was ze kwaad om) Als het op de lijst staat dan zal het heus wel kloppen, kon nou maar meneertje, ik zet die spuit er wel even in (spuiten deed hij altijd zelf) Had na ontslag uit het ziekenhuis een ander merk gekregen, vandaar zijn vraag. Het gezeik over dat ze elke avond om 22.00 naar bed wilde (24uurs zorg noemen ze dat) en met horten en stoten dan toch het klysma nog wel eventjes wilde geven. Ben er niet bij geweest (huilend naar huis gegaan) maar het schijnt dat het een ongegeneerd geroer was geweest. Pijnlijk en onprofessioneel. En ze wilde wel graag dat mijn ouders voor 8uur opstonden want ze had 's morgens altijd zo'n honger. En wilde dus op tijd haar boterhammetje. Ze had het over haar klantjes en mijn vader was meneertje en 'schat'. Wat een horrorfilm als je net ontslagen bent uit het ziekenhuis om thuis te kunnen sterven. Niet te geloven dat zoiets in een zorginstelling werkt.