Gezondheid alle pijlers

Essure sterilisatie

18-03-2008 13:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezocht maar niet direct hier iets over kunnen vinden, vandaar een nieuw onderwerp.

Na heel veel jaren de pil te hebben gebruikt en al weer even pilmoe te zijn heb ik al voors en tegens rondom de anticonceptie afgewogen en ben ik uitgekomen bij de Essure sterilisatie techniek. Ik heb een dochter van 12 jaar en absoluut geen kinderwens meer. Ben bij de huisarts geweest en heb een verwijsbrief gekregen. De 1e afspraak staat gepland voor begin volgende maand.

Ik heb natuurlijk al uitgebreid zitten googlen en heb al wat reactie's gelezen. Over het algemeen positief, maar zijn er hier ook meiden (of mannen m.b.t. hun partners) die er meer over willen vertellen en dan vooral over het plaatsen, het herstel hiervan, hoe de nacontrole in zijn werk gaat, wat de minpunten zijn e.d.?

Zijn er dan ook nog die naast de sterilisatie nog andere anticonceptie gebruiken omdat ze (bijvoorbeeld) veel heviger of langduriger menstrueerden?

En het verschil (behalve het materiaal natuurlijk) tussen Ovabloc en Essure?

Nou ja .. kortom alle positieve maar ook negatieve en/of aanvullende info is welkom.
Oi, vooral reactie op Vivelafrance, ben zelf ook 25, en heb zowat een half jaar moeten knokken voor iemand mij niet de deur wees ivm mijn sterilisatiewens. Heb jij echt een klacht ingediend bij die dokter? Bij mijn weten mogen zij het weigeren... (uitleg: omdat de ingreep het uitschakelen van een natuurlijke functie betreft, en dus niet het genezen van een zieke patiënt...)

Omdat ik het als Belgische dan toch in Nederland gedaan kreeg bij Casa, heb ik wel voor alle kosten zelf moeten opdraaien (een kleine 1500 euro...) wat bij mij wel wringt. Ik vind dat een sterilisatie best terugbetaald mag worden door de ziekteverzekering, of toch gedeeltelijk. Geen kinderwens is iets wat op deze overbevolkte aardbol net aangemoedigd zou moeten worden (of op z'n minst gerespecteerd), ipv het eeuwige gezeur dat we nog te jong en te onvolwassen zijn. Het is nu geleden van december, ik heb geen enkele complicatie gehad en ik ben nog elke dag blij dat ik voor Essure gekozen heb. En dat ik nog zo "jong" ben, maakt dat ik er extra lang van zal genieten!
quote:vivelafrance schreef op 20 november 2008 @ 13:33:

Hallo,

Ik heb mij 31 oktober laten steriliseren via de Essure methode. Viel reuze mee overigens.

Nu ben ik een maand later en ik moet een dezer dagen ongesteld worden. Ik begin me daar toch een pijn te krijgen in mijn rechtereileider! Ik kan er niks over terugvinden op internet dus daarom vraag ik het hier. Heeft iemand daar ook last van gehad?

Ha eindelijk een lotgenoot, sorry vivelafrance dat ik er " blij" mee ben, ben opgelucht dat ik niet de enige ben. Ikzelf heb ook een zeer oncomfortabel gevoel in mijn (linker) eileider nu mijn menstruatie zich aandient ( 2e na de essure plaatsing). Het voelt als menstruatie pijn, of zoals een te hard opgeblazen fietsband . Ik heb de gyn gebeld en ik mag vrijdag komen voor een echo, zij gaf aan dat het dichtgroeien van de eileiders in combinatie met de menstruatie dit soms veroorzaakt. Dit zou na een of meer maanden over moeten zijn. Ik las ergens anders dat iemand ( zij had last van weke delen reuma) na meer dan een jaar nog last had. Zij overwoog verwijdering van de essure veertjes.

Ik hoop dat dit van tijdelijke aard is hou me alsjeblieft op de hoogte hoe het jou vergaat.
het is al een oud draadje maar ik weet zeker we zijn met vele!

sinds kort is er op fb een nieuwe groep aangemaakt over de essure.

Er zijn er veel vrouwen die klachten hebben van de essure , waaronder ikzelf en de essure hebben laten verwijderen, voor meer info kom naar de facebookgroep , ook voor de vrouwen die overwegen de essure te laten zetten, laat je goed inlichten alle voors en tegens en neem dan de beslissing ! Kom ook informeren bij de fb groep!!! Zoek op essure problemen nederland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven