topic opeens weg?

29-06-2010 10:02 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde net nog reageren op een topic van mel68 en weg issi....

Ze was beu van het leven..... waar is het gebleven? Wilde haar net nog een hart onder de riem steken...
Zie moderatortopic Psyche: het topic is offline gehaald.
Vond het een beetje een gewaagd topic, qua zelfmoord zeg maar.
En dat willen we niet hier op Viva, dat er gepraat wordt over moeilijke dingen en gewaagde onderwerpen.
nou, ik dus ook, vandaar...
Ze zegt dat ze in de knoop zit en niet weet of ze verder moet leven of niet. Als dat al een serieuze zelfmoordaankondiging is ga ik mijn menopauze wel ergens anders vieren.
Wilde er ook net reageren.

Ik dacht dat als er dingen ( daden) gezegd werden die als schokkend ervaren konden worden, het weggehaald werd.

Dit was bepaald niet schokkend.
ik hoop dat ze er wat mee kunnen, serieus nemen, ze klonk erg depressief!
quote:loomii schreef op 29 juni 2010 @ 10:05:

Ze zegt dat ze in de knoop zit en niet weet of ze verder moet leven of niet. Als dat al een serieuze zelfmoordaankondiging is ga ik mijn menopauze wel ergens anders vieren.Als dat een zelfmoordaankondiging is, dan weet ik er op de sekspijler ook nog wel een te melden.
quote:loomii schreef op 29 juni 2010 @ 10:05:

Ze zegt dat ze in de knoop zit en niet weet of ze verder moet leven of niet. Als dat al een serieuze zelfmoordaankondiging is ga ik mijn menopauze wel ergens anders vieren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dit leek me nou typisch iemand die er met een hoop knuffels en blommetjes wel weer bovenop te praten zou zijn.

Uitermate geschikt topic voor de Viva.
Oke ff heel realistisch en zwart wit misschien maar 90% van de mensen die over zelfmoord praat doet het niet. Het zijn juist degenen waarvan je geen tekenen zag aankomen.... helaas anders konden we die helpen.
@BizzyB

Het punt is dat de meesten van ons geen professionele hulpverleners zijn en daarom die mensen dus niet kunnen helpen.
ik vond het erg zorgwekkend, juist omdat haar berichtje zo kort was. Mensen die erover praten zitten vaak al erg diep!
En omdat we dat wel van onszelf weten, over het algemeen, zie je dan ook vrij veel verwijzingen door forummers richting huisarts en/of psycholoog. (dit was een reactie op nummerzoveel. mimootje zat er plots tussen )
Idd, wat loomii zegt dus...
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 10:18:

Oke ff heel realistisch en zwart wit misschien maar 90% van de mensen die over zelfmoord praat doet het niet. Het zijn juist degenen waarvan je geen tekenen zag aankomen.... helaas anders konden we die helpen.Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar volgens mij is dit een heel riskant vooroordeel.
You are exactly where you're supposed to be. Because you make terrible choices.
Week 19 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 29 juni 2010 @ 10:37:

[...]

Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar volgens mij is dit een heel riskant vooroordeel.Volgens mij zijn het twee riskante vooroordelen...
quote:Solomio schreef op 29 juni 2010 @ 10:37:

[...]

Ik heb er geen onderzoek naar gedaan,

maar volgens mij is dit een heel riskant vooroordeel.

Er is wel onderzoek naar gedaan, maar moeilijk een conclusie over te trekken. Want diegenen die het wel zeggen, hebben misschien toch ergens bij een reactie baat gehad waardoor ze het uiteindelijk niet doen.

Dus is het zeggen dan een teken dat men het niet doet, of is het zeggen een schreeuw om hulp die vervolgens gegeven wordt en het daardoor niet gedaan wordt...

Beetje kip-ei verhaal
quote:qwertuu schreef op 29 juni 2010 @ 10:10:

[...]

Als dat een zelfmoordaankondiging is, dan weet ik er op de sekspijler ook nog wel een te melden.
Ter info,

Ik heb Mel68 een mailtje gestuurd. Als ik antwoord heb zal ik de OP aanpassen en het topic terugplaatsen.
Er is toch nog gewoon een mogelijkheid tot reageren in dat topic? Of is dat alweer een nieuwe> Die ene waar ze nu ook in het Engels is begonnen..
Nee, dat was een nieuwe, en omdat ze aangeeft dat ze Engels is, en net zo slecht in het engels schrijft als in het nederlands, wil ik wel graag weten wat ze wil met haar topic. Dan kan ze gericht advies krijgen.
Uit het Engelse bericht maak ik op dat ze onderdrukt wordt door haar man. Sommige vroegen haar of ze Thais was, maar het zou ook iets uit het midden-oosten kunnen zijn. Maar ja, vaag is het wel. Hoop dat je antwoord krijgt van haar!
Waarom verwachten mensen eigenlijk dat wij wel door hun enorm slechte Nederlands en zelfs Engels heenkijkenworstelen? Waarom niet - gewoon net als ieder ander normaal mens in het buitenland - goed de taal leren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven