Geld & Recht alle pijlers

Geld lenen

29-06-2010 21:51 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje over geld lenen, misschien hebben jullie tips?

Ik zou graag een bedrag van ong. 3000 euro willen lenen. Wil mijn tuin goed aanpakken enzo.. En heb daar dus niet voor gespaard.. Dus ik zie geld lenen als optie.

Ik werk zelf 36uur, heb een koopwoning. Ik hou aan het eind van de maand niet zoveel over. Maar zou een geleend bedrag wel maandelijks terug kunnen betalen..

Iemand tips??? Alvast bedankt!!
ja.

Doe het niet.
Voouit sparen, niet achteraf.
Sparen lijkt me gewoon beter en dan de tuin volgend jaar opknappen.

Het is niet echt iets waar je niet zonder kan, een mooie tuin.
Als je aan het einde van de maand niet veel over hebt waar wil je dan het geld van terug betalen?

Anders gewoon even langs je bank dan kijken ze of het verantwoord is voor jou om dit bedrag te lenen.
Kan het zoveel kwaad dan? Zijn toch genoeg mensen die het wel doen?
Als je het geld niet hebt, kun je het ook niet uitgeven!
Het is een tuin, niet een lekkend dak. Volgend jaar doen. Kan je nu en in de winter lekker mijmeren over hoe je het precies wilt hebben.
quote:sunrise53 schreef op 29 juni 2010 @ 21:54:

Er zijn ook heel veel mensen die schulden hebben en in de problemen komen.

"Geld lenen kost geld', weet je wel dus het is ook nog eens zonde
bel je eigen bank,die weten wat er bij jou binnenkomt en kunnen je een berekeing maken.

Hou er rekening mee dat je een minmale aflossing per maand moet doen (afhankelijk van de rente en soort lening tussen de 70 en 80 euro waarschijnlijk)

niet naar die oplichters die in de tv gids staan enzo...

Maar verstandiger is uiteraard sparen...waar dat had je zelf vast al bedacht.
Geld lenen voor het opknappen van een tuin terwijl je geen spaargeld hebt?

Absoluut niet doen.

Spaar er voor en knap je tuin dan op.

Geld lenen doe je m.i. voor noodzakelijke dingen.
Er zijn zoveel mensen die het doen, kijk maar naar die programma's.

Eeens lenen is altijd lenen en maakt je gewoon een stuk makkelijker qua geld, dus gewoon niet doen.

Kan het zoveel kwaad dan? Zijn toch genoeg mensen die het wel doen?Die keuze maak je zelf.
Mijn tip ga toch maar eerst sparen. Je zegt dat je de maandelijkse termijn kan betalen maar je houd aan hè eind van de maand weinig over?? Je wilt dus meer gaan betalen ( rente en aflossing) dan je eigenlijk over hebt. NIET doen dus
Bedankt voor jullie tips om het niet te doen... Maar ik wil toch echt kijken of ik het wel kan lenen, desnoods 2000 ofzo...

Iemand tips voor als ik het dus wél doe? Gewoon bij mijn eigen bank kijken? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Grappig, niet kunnen sparen en wel kunnen afbetalen.

Ik zou niet lenen voor een tuin.
...
Zo beginnen de problemen.
Als je aan het eind van de maand niet zoveel overhoudt... waar ga je het bedrag dan van terugbetalen?

Ik neem aan dat je niet jaren en jaren vast wil zitten aan een lening voor je tuin.

Maar stel, je wilt het in 3 jaar terugbetalen (nog lang), dan moet je dus al 83 euro per maand aan aflossing betalen + je rente. Als je een lening kunt krijgen tegen, zeg, 7% ben je per maand ook 17,5 euro daaraan kwijt.

Dus sowieso al 100 euro per maand, 3 jaar lang.

Voor je tuin.

En als je daarnaast dan niet een beetje overhoudt om te sparen, zit je bij elke volgende grotere aankoop met hetzelfde probleem. Moet je daar dan ook een lening voor afsluiten?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Geld lenen voor je tuin?

Zal wel verschil in opvoeding zijn.
quote:sunrise53 schreef op 29 juni 2010 @ 21:56:

Bedankt voor jullie tips om het niet te doen... Maar ik wil toch echt kijken of ik het wel kan lenen, desnoods 2000 ofzo...

Iemand tips voor als ik het dus wél doe? Gewoon bij mijn eigen bank kijken? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Maar waarom wil je geld lenen terwijl het niet hoogst noodzakelijk is?

Zo komen mensen dus in financiële problemen. Door deze manier van met geld omgaan.
hmmm oke... Toch nog maar eens goed over nadenken dan.....
Ja. Doe het toch niet.

Is dat zo? En als het al zo zou zijn (wat ik niet geloof), komt toch het aloude 'als een ander in de sloot springt, spring jij er dan achteraan' om de hoek.

Je geeft aan nauwelijks geld over te houden, dus waarom denk je dan een lening wel terug te kunnen betalen?

En zoals anderen ook al aangeven: een mooie tuin is een luxe en geen basisbehoefte.
quote:sunrise53 schreef op 29 juni 2010 @ 21:58:

hmmm oke... Toch nog maar eens goed over nadenken dan.....Niet over nadenken. Gewoon niet doen.
Oke... jullie hebben mij nu al behoorlijk aan het denken gezet...

Goed, andere vraag:D Iemand dan misschien tips hoe ik bijvoorbeeld in de avonduren bij kan verdienen? Met wat voor soort baantje? Iemand van jullie die extra werkt om te kunnen sparen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven