Wanneer ben je nu echt gelukkig?!

26-06-2010 16:06 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ik ben wel gelukkig, kan het zelfs vinden in *** momenten, het is een cliché, maar die zijn er niet voor niks. Een waarheid als een koe: Het hoort er allemaal bij.

Erg mooi Meds:

"Gelukkig is niet moeilijk, het is als de zee, het komt en gaat, maar is altijd aanwezig als je bereid bent te kijken en te luisteren"

Dat bedoel ik dus eigenlijk........
Gelukkig zijn is tevreden zijn met wat je hebt ;)
Gelukkig zijn, is tevreden zijn met wie je bent.
Gelukkig zijn gaat niet over tevreden zijn met wie je bent of wat je hebt, het gaat erom tevreden te zijn met al dat is
quote:meds schreef op 26 juni 2010 @ 18:10:Helemaal eens.. geluk is geen constante.. het zit em in kleine geluksmomenten.. en als het dan tussen die momenten door niet al te kut gaat, mag je niet klagen..
Altijd gelukkig zijn lijkt me ook zo saai.
Je weet toch!
"What you want might make you cry,

And what you need might pass you by, if you don't catch it!" (Lauryn Hill)
Als je gewoon tevreden bent met wie je bent en wat je hebt. Als je kunt genieten van een kopje thee en een vogel die zingt.

Als je lekker verdrietig kunt zijn ervan opknapt.

Als je de kleine dingen kunt waarderen met heel je hart:

dan ben je behoorlijk gelukkig!
voer eendjes geen oorlog!
Ik heb er op het moment niet echt een antwoord op eigenlijk...

Maar ik loop persoonlijk tegen veel dingen aan.

(ga vanmiddag ook met iemand praten)

Ben nu 30 jaar en ik heb zo sterk het gevoel dat ik meer uit het leven kan halen. Dat ik veel leuker werk kan doen als wat ik nu doe. Werk wat bij me past, waar ik zelfstandig kan werken en voldoening uithaal....

Vrijheid, dat is iets wat mij gelukkig maakt.

Heb een jaar rondgereisd en dat maakt mij gelukkig.

Het gevoel van vrijheid, niet weten wat je de volgende dag gaat doen, nieuwe plekken ontdekken, meer van de wereld zien...

In steden rondlopen zonder verplichtingen... just me... Daar geniet ik van...

Maar dan weer aangekomen in nederland, in het "normale" leven voel ik me weer opgesloten...

Ik ben nu aan het sparen om weer te gaan reizen, maar ik zit er sterk over te denken om werk te zoeken waarbij ik dat stukje vrijheid heb...

Haal geen voldoening uit het werk wat ik nu doe, (werk daar puur om te sparen), en werk in teamverband wat mij eigenlijk totaal niet ligt...

Wat ik wel hoop is dat ik ooit gelukkiger zal zijn als nu!!

Ik weet inmiddels wel steeds meer wat me NIET gelukkig maakt en dat is toch ook weer een stapje richting gelukkiger worden....?

Ps Geluksmomenten ken ik gelukkig wel veel! Kan wel erg genieten van een kopje koffie, een vrije dag, beschuit met aardbeien.. haha, dat soort dingen..
he beauty30: ik heb ook altijd het idee dat ik meer uit het leven kan halen dan ik nu doe.... heel vermoeiend vind ik dat ook...

want ik kom er maar niet achter HOE precies.
Ik ben gelukkig.

Is mijn leven perfect, nee. Geweldig dan, ook al niet. Ik kan veel meer uit het leven halen, ergens in mijn achterhoofd staat een bak ambitie te wachten tot de tijd dat ik het oppak. Ik ben zeker 30 kilo te zwaar, er zijn miljoenen vrouwen mooier dan ik ooit zal zijn, mijn jeugd was een perfect voorbeeld van hoe het niet moet en het is elke dag weer vechten om niet in al die valkuilen te trappen die mijn jeugd geschapen heeft en het bij mijn eigen kinderen wel goed te doen (zo goed mogelijk dan), ik wordt nog regelmatig overvallen door verdriet om mijn oudste zoon die overleden is. Dus nee geweldig is mijn leven niet.

Maar als je me vraagt ben je gelukkig zeg ik volmondig ja. Ik heb twee schatten van kinderen, een lieve man, doe dingen die ik leuk vind, leidt het leven dat ik wil leiden, niet de grote droom die ik als jong meisje had, maar zeker wel een leven waar ik heel erg tevreden mee ben. Als mijn dochter een regenboog ziet en gaat springen van blijdschap en mijn zoon wijst een mooie vlinder aan die voorbij fladdert dan voel ik oprecht geluk en de andere 95% van de tijd besef ik me dat het allemaal veel slechter zou kunnen zijn en geniet ik van elke minuut die we met elkaar mogen hebben.
Gelukkig zijn betekend voor een ieder iets anders.

De 1 is gelukkig met veel geld, de ander met zijn gezonde familie en lichaam.

er zijn mensen in Afrika zonder huis en lachen en dansen van geluk. Er zijn mensen in Amerika die super veel geld hebben en zichzelf kapot maken met drugs waardoor ze alleen maar ongelukkig zijn.

Ik ben nu 30 en ben het laatste jaar echt bezig met het "waar sta ik in het leven, en wat wil IK nu eigelijk" tijdperk.

Ben tot de conclusie gekomen dat ik nu echt voor mezelf ga leven en ik voel me daar erg relxed bij.

Tuurlijk heeft iedereen zijn probleempjes maar ik vind als je heel positief in het leven staat, je eigen slingers kleurrijk ophangt, iedereen op zijn eigen manier heel gelukkig kan zijn!

dus ja, ik ben gelukkig!

Tip: lees The Secret eens. Staan echt goeie tips in! (ook al ben je sceptisch)
quote:Shivaatje schreef op 02 juli 2010 @ 15:04:

Gelukkig zijn betekend voor een ieder iets anders.

De 1 is gelukkig met veel geld, de ander met zijn gezonde familie en lichaam.

er zijn mensen in Afrika zonder huis en lachen en dansen van geluk. Er zijn mensen in Amerika die super veel geld hebben en zichzelf kapot maken met drugs waardoor ze alleen maar ongelukkig zijn.

Ik ben nu 30 en ben het laatste jaar echt bezig met het "waar sta ik in het leven, en wat wil IK nu eigelijk" tijdperk.

Ben tot de conclusie gekomen dat ik nu echt voor mezelf ga leven en ik voel me daar erg relxed bij.

Tuurlijk heeft iedereen zijn probleempjes maar ik vind als je heel positief in het leven staat, je eigen slingers kleurrijk ophangt, iedereen op zijn eigen manier heel gelukkig kan zijn!

dus ja, ik ben gelukkig!

Tip: lees The Secret eens. Staan echt goeie tips in! (ook al ben je sceptisch)

Ik zit een beetje in dezelfde fase

Lees elke avond een stukje uit The Secret, het geeft een soort van positieve boost en inderdaad goede tips...

Niet dat je leven drastisch verandert, maar je kunt een positieve draai aan bepaalde dingen geven!
Het gelukkigst ben ik als ik in de ochtend om half 6 met dit warme weer op mijn fietsje zit om de krantjes te bezorgen.

De hele wereld is op dat moment voor mij alleen. Ik kom misschien een persoon tegen die de hond uitlaat en dan is de hond zelfs heel blij omdat het nog niet zo warm is.

Voor de rest kom ik alleen maar konijntjes, eekhoorntjes en scharrelkippetjes tegen.

Ik heb ook mijn vaste kattenvriendjes die elke ochtend een handje brokjes van mij krijgen. Als ik ze allemaal tegenkom op een ochtend zijn het er 9......

Het stomme is dat ik ze ook allemaal namen geef..... dikkiedik voor een hele stoere witgrijze kater, jut en jul voor 2 poesjes wie onafscheidelijk zijn, spinnetje voor een hele kleine pers waarvan altijd haar tong uit haar bekkie hangt...................snoetje te kort of haar tong te lang????????????????? Ze spint heel hard als ze haar brokjes krijgt.

Een rood witte die ik al heel lang niet meer gezien heb wie ik Doepie noem.

Een hele mooie whiskaskat, genaamd Tijgertje, daarbij een zwartwitte die zo iel is dat hij Kleintje heet.

En zo heb ik er nog meer..........al die beessies maken mij happy op de vroege ochtend.

Die kleine dingetjes en al mijn dierenvriendjes in de vroege morgen maken mij een blij mens
"gelukkig zijn " is een state of mind. Het heeft niets of weinig te maken met wat je hebt of hebt bereikt. Denk dat gelukkig zijn betekent dat je beschikt over levenslust. Soms gebeuren er hele nare dingen, soms zijn er van die momenten dat alles perfect lijkt maar overall is het wel ok,de balans is positief. Is ook mi zo'n typisch geval van you-don't-know-what-got till it's gone

TO, het lijkt wel of de vraag die je niet stelt, tegelijktijd door je wordt beantwoord. Moet even denken aan dagobert duck. Hij heeft heel veel geld, vindt het leuk om er letterlijk in te zwemmen, maar is zo bang dat ie het kwijtraakt, dat hij er ook niet echt van kan genieten....
met teveel denken ga je voorbij aan wat er is.

en mis je dus ook geluk.

dat zeg ik nu even net zo hard tegen mezelf als tegen to.

ik ben gelukkig als de dag lekker loopt met mij en mijn zoontje. als ik hem hoor zingen of lekker voor zichzelf bezig zie zijn.of samen met zijn papa bezig zie.

ik ben gelukkig als ik het leven even gewoon kan nemen zoals het komt.

ik ben gelukkig als ik God aan het prijzen ben met muziek.
quote:rrinkje schreef op 03 juli 2010 @ 23:10:

met teveel denken ga je voorbij aan wat er is.

en mis je dus ook geluk.

dat zeg ik nu even net zo hard tegen mezelf als tegen to.

Ja dat is zeker zo, alleen denken kun je zo moeilijk uitzetten!

ik ben gelukkig als de dag lekker loopt met mij en mijn zoontje. als ik hem hoor zingen of lekker voor zichzelf bezig zie zijn.of samen met zijn papa bezig zie.

ik ben gelukkig als ik het leven even gewoon kan nemen zoals het komt.

ik ben gelukkig als ik God aan het prijzen ben met muziek.Ook het leven gewoon nemen zoals het komt klinkt makkelijker dan het is!

Vooral als de dingen niet lopen zoals je het graag zou willen..
quote:PoisenIvy schreef op 02 juli 2010 @ 23:29:

"gelukkig zijn " is een state of mind. Het heeft niets of weinig te maken met wat je hebt of hebt bereikt. Denk dat gelukkig zijn betekent dat je beschikt over levenslust. Soms gebeuren er hele nare dingen, soms zijn er van die momenten dat alles perfect lijkt maar overall is het wel ok,de balans is positief. Is ook mi zo'n typisch geval van you-don't-know-what-got till it's gone

TO, het lijkt wel of de vraag die je niet stelt, tegelijktijd door je wordt beantwoord. Moet even denken aan dagobert duck. Hij heeft heel veel geld, vindt het leuk om er letterlijk in te zwemmen, maar is zo bang dat ie het kwijtraakt, dat hij er ook niet echt van kan genieten....Grappige vergelijking maar snap em helemaal! Dus gelukkig zijn heeft eigenlijk toch vooral te maken met tevreden zijn met wat je hebt en wie je bent...

quote:Beauty30 schreef op 30 juni 2010 @ 11:46:

Ik heb er op het moment niet echt een antwoord op eigenlijk...

Maar ik loop persoonlijk tegen veel dingen aan.

(ga vanmiddag ook met iemand praten)

Ben nu 30 jaar en ik heb zo sterk het gevoel dat ik meer uit het leven kan halen. Dat ik veel leuker werk kan doen als wat ik nu doe. Werk wat bij me past, waar ik zelfstandig kan werken en voldoening uithaal....

You're not alone, vooral de vraag of ik wel genoeg uit mijn leven haal (voordat het straks te laat is, 30 drama) herken ik erg goed..

Ik kan nu misschien nog switchen maar straks ben ik te oud...

Vrijheid, dat is iets wat mij gelukkig maakt.

Heb een jaar rondgereisd en dat maakt mij gelukkig.

Het gevoel van vrijheid, niet weten wat je de volgende dag gaat doen, nieuwe plekken ontdekken, meer van de wereld zien...

In steden rondlopen zonder verplichtingen... just me... Daar geniet ik van...

Maar dan weer aangekomen in nederland, in het "normale" leven voel ik me weer opgesloten...

Ik ben nu aan het sparen om weer te gaan reizen, maar ik zit er sterk over te denken om werk te zoeken waarbij ik dat stukje vrijheid heb...

Haal geen voldoening uit het werk wat ik nu doe, (werk daar puur om te sparen), en werk in teamverband wat mij eigenlijk totaal niet ligt...

Wat ik wel hoop is dat ik ooit gelukkiger zal zijn als nu!!

Ik weet inmiddels wel steeds meer wat me NIET gelukkig maakt en dat is toch ook weer een stapje richting gelukkiger worden....?

Ps Geluksmomenten ken ik gelukkig wel veel! Kan wel erg genieten van een kopje koffie, een vrije dag, beschuit met aardbeien.. haha, dat soort dingen.. En kijk, geluksmomenten heb ik gelukkig ook regelmatig!

Ik zou alleen graag een soort van berusting willlen hebben; het is prima zoals het gaat en ik maak me nergens druk over...
Lees eens wat boeken over gedachtenkracht en positief denken. bijvoorbeeld van Louise Hay.

Als ik al die rampspoed op tv zie bij het journaal en mensen hoor klagen over van alles en nog wat waar ik geen last van heb, ben ik dankbaar en gelukkig.

Ik voel me rijk want ik leef in een land waar ik mezelf kan zijn, waar ik me vrij kan voelen, woon in een prettige buurt, heb leuke collega's en een baan die voor dit moment goed bij me past. Ben gezond, heb een positieve instelling. Heb mooie momenten (gekend) met mijn exen, met mijn katje die in mei overleed, en met mensen van wie ik houd.

Aan de ene kant kom ik net rond, aan de andere kant ben ik rijk als ik me vergelijk met anderen. Tuurlijk zou ik graag mijn huisje helemaal spik en span in mijn smaak opgeknapt willen hebben, maar ik ben nu al blij met mijn huisie en kijk enthousiast uit naar de verbeteringen die ik me dit jaar kan veroorloven. Volgend jaar zien we wel weer. Er zijn ook mensen die geen (eigen) huis hebben.

Je gedachten kun je sturen, als je bedenkt waar je allemaal dankbaar voor kunt zijn en uitkijkt naar al die mooie dingen die je nog gaat beleven, dan kan je niet anders dan gelukkig zijn.

Het is maar waar je je aandacht aan geeft, dat wordt namelijk groter in je beleving.

Verder is het belangrijk dat je blij bent met jezelf en blij met wat je hebt. Tel je zegeningen!

Daarnaast heeft voedsel invloed op hoe je je voelt, gezond voedsel is belangrijk, maar vooral de goede vetten dus de zalm en de haring, noten, en groene groenten, en vers voedsel.

Van vet, suikerrijk voedsel kun je goed depri worden, probeer het maar eens uit! Oja en ook sporten natuurlijk. Inmiddels is het wel duidelijk dat beweging het eerste is wat geadviseerd wordt bij depressies. De energie moet stromen, daar gaat het om. en verder: go with the flow en laat je niet gek maken.

En verplichtingen doe ik bij voorkeur al niet aan, alleen zaken waar je echt niet onderuit kan natuurlijk. Je kunt erg moe worden van je druk maken over anderen, gewoon niet doen. Gezond egoïsme, maar ook: anderen helpen, ook daarvan word je gelukkig. en wie goed doet goed ontmoet. Geef en je zult ontvangen, enzovoort.
Twee leuke spreuken van mijn kalender:

Geluk is iemand om lief te hebben, iets om handen te hebben en iets te hebben om naar te verlangen.

Deze kun je goed als affirmatie gebruiken:

Alles is goed, het zou beter kunnen, maar het zou ook slechter kunnen. Dus alles is goed.

En volgens boeddha word je pas gelukkig als je je niet meer hecht aan mensen of dingen. Maar volgens boeddha moet je dan ook voorkomen dat je weer verliefd wordt, en daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Verliefd zijn is heerlijk! Maar kan ook ongelukkig zijn in de hand werken helaas.

Hee, als je het zout en bitter niet hebt geproefd, kun je ook het zoet niet waarderen.
Wanneer ben je nu echt gelukkig?

Als Nederland wereldkampioen voetbal wordt.
Zit zelf al een tijdje te denken aan een cursus Mindfullness, leren te leven in het NU.. Iemand hier ervaring mee?
quote:vinobianco schreef op 11 juli 2010 @ 19:01:

Twee leuke spreuken van mijn kalender:

Geluk is iemand om lief te hebben, iets om handen te hebben en iets te hebben om naar te verlangen.

Hee, als je het zout en bitter niet hebt geproefd, kun je ook het zoet niet waarderen.Allebei mee eens!
off-topic E doch waar: Geluk zit in je lichaamsgevoel/intuïtie..

Doe waar je plezier aan beleeft.

Vermijd datgene waar je (op voorhand) 'n onprettig gevoel bij krijgt.

Eet waar je behoefte aan hebt zolang 't gezond is.

Slaap optijd.

neem je portie z.licht mee. (gebruik anders deze ff)

Neem het kapitalisme niet al te serieus.

wees complimenteus naar gijzelf & anderen

Doe anderen 'n gunst wanneer je zelf rijkelijk voorzien bent van geluksgevoel; daar heeft die ander ook wat aan. *(paying it forward oid.)

maw: neem je onderbuikgevoel serieus.

the only things that matter: feeling happy & being healthy.

Dit motto is aardig & wordt goed verwoord in 'n ander motto.

ook leuk om naar te luisteren/kijken.

damezz zijn leuk, complimentjes maken is fap-tastisch, doodgaan echter not-so-much

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven