Duitse-worst kenners in de zaal?
dinsdag 29 juni 2010 om 16:34
Dag allemaal,
Onlangs heb ik een topic geopend over een Duits feest dat ik binnenkort ga geven. Dit is ook met eten, alleen zie ik door de worsten het bos niet meer. Je hebt nl. Weisswurst, bratwurst, currywurst, frankfurter, en misschien nog wel (veel) meer? Wie weet de verschillen, wat zijn de lekkerste en hoe serveer je ze?
Onlangs heb ik een topic geopend over een Duits feest dat ik binnenkort ga geven. Dit is ook met eten, alleen zie ik door de worsten het bos niet meer. Je hebt nl. Weisswurst, bratwurst, currywurst, frankfurter, en misschien nog wel (veel) meer? Wie weet de verschillen, wat zijn de lekkerste en hoe serveer je ze?
dinsdag 29 juni 2010 om 21:29
Ik woon ook vlakbij de grens Yasmijn, waar haal jij de kartoffelsalade? Die van de lidl met creme fraiche is best lekker maar ik wil hem ook wel zelf maken.
Waldorfsalade klinkt ook Duits, ga ik nog even research naar doen.
Ik ga hem zeker maken en dan maak ik worst-kaas en ook met ham. Is het heel erg als ik de mayonaise gewoon uit een pot calvé haal. Of ben ik dan een té erge culi-barbaar?
Bedankt voor het meedenken, voorpret!
Ik ga hem zeker maken en dan maak ik worst-kaas en ook met ham. Is het heel erg als ik de mayonaise gewoon uit een pot calvé haal. Of ben ik dan een té erge culi-barbaar?

dinsdag 29 juni 2010 om 22:10
quote:schuddebuikje schreef op 29 juni 2010 @ 21:29:
Ik woon ook vlakbij de grens Yasmijn, waar haal jij de kartoffelsalade? Die van de lidl met creme fraiche is best lekker maar ik wil hem ook wel zelf maken.
Dat moet je zelf weten.Als je niet genoeg tijd hebt dan kan je ook
gewoone mayonaise nemen.Smaakt ook lekker.
Dat moet je zelf weten.Als je niet genoeg tijd hebt dan kan je ook
gewoone mayonaise nemen.Smaakt ook lekker.
woensdag 30 juni 2010 om 07:04
quote:schuddebuikje schreef op 29 juni 2010 @ 21:29:
Bij een groothandel in Gronau, bij Enschede de grens over, Daar moet je een pasje voor hebben. Ik haal daar ook de heerlijkste worsten en drank, lekker goedkoop . Zwiebelwurst is favoriet hier.
En Servische Bohnensuppe, lekker!
Je kunt ook naar Klaas und Kock gaan, als die nog bestaan? Weet ik niet, in jaren niet geweest.
Ik heb een hekel aan Aldi en Lidle, daar kom ik nooit.
Bij een groothandel in Gronau, bij Enschede de grens over, Daar moet je een pasje voor hebben. Ik haal daar ook de heerlijkste worsten en drank, lekker goedkoop . Zwiebelwurst is favoriet hier.
En Servische Bohnensuppe, lekker!
Je kunt ook naar Klaas und Kock gaan, als die nog bestaan? Weet ik niet, in jaren niet geweest.
Ik heb een hekel aan Aldi en Lidle, daar kom ik nooit.
Geen bijzonderheden

woensdag 30 juni 2010 om 20:45
quote:yasmijn schreef op 29 juni 2010 @ 21:01:
Ik zou er ook een goed Duitse Kartoffelsalat bij doen.
Ik heb een recept daarvan staan in mijn aardappelkookboek. Als je het recept wil moet je het maar zeggen. Lijkt me niet zo moeilijk om zelf te maken.
Ik zou er ook een goed Duitse Kartoffelsalat bij doen.
Ik heb een recept daarvan staan in mijn aardappelkookboek. Als je het recept wil moet je het maar zeggen. Lijkt me niet zo moeilijk om zelf te maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 30 juni 2010 om 20:58
Waldorf klinkt inderdaad heel Duits, maar is het niet. Het is een salade die voor het eerst gemaakt werd in het Waldorf-Astoria hotel in New York, in 1893 om precies te zijn.
Senf! Je had zelf al ontdekt dat de salade uit de VS komt.
Senf! Je had zelf al ontdekt dat de salade uit de VS komt.
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 30-06-2010 20:59
Reden: mosterd
Reden: mosterd
% gewijzigd
woensdag 30 juni 2010 om 22:11
donderdag 1 juli 2010 om 14:38
Schuddebuikje, die ik bedoel het recept zie ik zo even niet, ik zit hier klaar met mijn fototoestel en het kookboek maar het juiste recept staat er niet in. Ik ddenk in een ander kookboekje wat ik heb, ik kijk zo even.
Ik heb even gegoogeld maar vind niet echte "duitse"smaken. Gooien ze er radijs of vlees in, maar dat is volgens mij niet de originele Duitse salade. Wat zurigere mayo dan wij kennen, verse kruiden, wat ui, daarbij heb ik het idee van een Duitse kartoffel salet. Maar ik pak zo het andere kookboekje er wel bij. In dit kookboek stond Duitse aardappel-bloemkoolsoep, maar goed, die ik zocht stond er weer niet.
Ik heb even gegoogeld maar vind niet echte "duitse"smaken. Gooien ze er radijs of vlees in, maar dat is volgens mij niet de originele Duitse salade. Wat zurigere mayo dan wij kennen, verse kruiden, wat ui, daarbij heb ik het idee van een Duitse kartoffel salet. Maar ik pak zo het andere kookboekje er wel bij. In dit kookboek stond Duitse aardappel-bloemkoolsoep, maar goed, die ik zocht stond er weer niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 1 juli 2010 om 14:43
mijn vriend maakt de duitsekartoffelsalade altijd met aardappels (voorgekookt en afgekoeld) mayonaise, augurkjes, spekjes en uitjes. lekker!
hier in AT maken ze het met Kernöl (pompoenpitten olie) spekjes, azijn en uitjes. zonder mayo! ook lekker hoor.
Geraldine! heej! Oostenrijkse specialiteiten genoeg, maar ja, duitsers en oostenrijkers kunnen niet zo met elkaar he, dus da's voor een ander topic , haha!
hier in AT maken ze het met Kernöl (pompoenpitten olie) spekjes, azijn en uitjes. zonder mayo! ook lekker hoor.
Geraldine! heej! Oostenrijkse specialiteiten genoeg, maar ja, duitsers en oostenrijkers kunnen niet zo met elkaar he, dus da's voor een ander topic , haha!

donderdag 1 juli 2010 om 14:48
quote:maedl schreef op 01 juli 2010 @ 14:43:
mijn vriend maakt de duitsekartoffelsalade altijd met aardappels (voorgekookt en afgekoeld) mayonaise, augurkjes, spekjes en uitjes. lekker!
Nou,ik kan wel met de Oostenrijkers.Vind het vriendelijke mensen.
Doe daar niet moeilijk over.
Schuddebuikje,schiet me toch ff te binnen.Mocht je daadwerkelijk
heel weinig tijd hebben dan kan je in ieder geval nog wat kruiden
door de calvémayonaise doen.Voegt iets toe.Ik hoor het nog van
je.
Nou,ik kan wel met de Oostenrijkers.Vind het vriendelijke mensen.
Doe daar niet moeilijk over.
Schuddebuikje,schiet me toch ff te binnen.Mocht je daadwerkelijk
heel weinig tijd hebben dan kan je in ieder geval nog wat kruiden
door de calvémayonaise doen.Voegt iets toe.Ik hoor het nog van
je.

zaterdag 3 juli 2010 om 07:20
ooh bedankt voor het drankje Geraldine, ben alleen net wakker, dus ik wacht nog even.
Wat een wedstrijd was dat zeg, ongelooflijk! Vandaag mag mijn vriend kijken, ook om 16.00. Hij is er best nerveus voor. Zo heel erg overtuigd dat ze winnen is hij toch niet meer.
Dana, snapt 'em eerst niet
Schuddebuije, wanneer is het feestje eigenlijk?
Wat een wedstrijd was dat zeg, ongelooflijk! Vandaag mag mijn vriend kijken, ook om 16.00. Hij is er best nerveus voor. Zo heel erg overtuigd dat ze winnen is hij toch niet meer.
Dana, snapt 'em eerst niet
Schuddebuije, wanneer is het feestje eigenlijk?