Duitse-worst kenners in de zaal?

29-06-2010 16:34 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Onlangs heb ik een topic geopend over een Duits feest dat ik binnenkort ga geven. Dit is ook met eten, alleen zie ik door de worsten het bos niet meer. Je hebt nl. Weisswurst, bratwurst, currywurst, frankfurter, en misschien nog wel (veel) meer? Wie weet de verschillen, wat zijn de lekkerste en hoe serveer je ze?
Dat is ook een goed idee.
Ik woon ook vlakbij de grens Yasmijn, waar haal jij de kartoffelsalade? Die van de lidl met creme fraiche is best lekker maar ik wil hem ook wel zelf maken.

Waldorfsalade klinkt ook Duits, ga ik nog even research naar doen.

Ik ga hem zeker maken en dan maak ik worst-kaas en ook met ham. Is het heel erg als ik de mayonaise gewoon uit een pot calvé haal. Of ben ik dan een té erge culi-barbaar?

Bedankt voor het meedenken, voorpret!
Jetz der Dieter da bei und das fest kann anfangen
Wurst mit senf
Het Duitse worsten abc
quote:schuddebuikje schreef op 29 juni 2010 @ 21:29:

Ik woon ook vlakbij de grens Yasmijn, waar haal jij de kartoffelsalade? Die van de lidl met creme fraiche is best lekker maar ik wil hem ook wel zelf maken.

Ik ga hem zeker maken en dan maak ik worst-kaas en ook met ham. Is het heel erg als ik de mayonaise gewoon uit een pot calvé haal. Of ben ik dan een té erge culi-barbaar?

Dat moet je zelf weten.Als je niet genoeg tijd hebt dan kan je ook

gewoone mayonaise nemen.Smaakt ook lekker.
quote:schuddebuikje schreef op 29 juni 2010 @ 21:29:

Bij een groothandel in Gronau, bij Enschede de grens over, Daar moet je een pasje voor hebben. Ik haal daar ook de heerlijkste worsten en drank, lekker goedkoop . Zwiebelwurst is favoriet hier.

En Servische Bohnensuppe, lekker!

Je kunt ook naar Klaas und Kock gaan, als die nog bestaan? Weet ik niet, in jaren niet geweest.

Ik heb een hekel aan Aldi en Lidle, daar kom ik nooit.
Geen bijzonderheden
Ik ga binnenkort een orienteren in DL, ik ga richting oberhausen de grens over.

Heb trouwens op waldorfsalade gezocht, ik dacht dat klinkt Duits, maar nee, is vernoemd naar een hotel in New York, niks Duits aan dus, jammer, want wel lekker.
Als ik heel eerlijk ben zo vind ik inderdad de zelfgemaakte

mayonaise het meest creatieve.De toebereiding duurt ook maar

5 minutjes.Uiteraard ben je daar natuurlijk vrij in en zal calvémayonaise het ook doen.
quote:yasmijn schreef op 29 juni 2010 @ 21:01:

Ik zou er ook een goed Duitse Kartoffelsalat bij doen.

Ik heb een recept daarvan staan in mijn aardappelkookboek. Als je het recept wil moet je het maar zeggen. Lijkt me niet zo moeilijk om zelf te maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Waldorf klinkt inderdaad heel Duits, maar is het niet. Het is een salade die voor het eerst gemaakt werd in het Waldorf-Astoria hotel in New York, in 1893 om precies te zijn.

Senf! Je had zelf al ontdekt dat de salade uit de VS komt.
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 30-06-2010 20:59
Reden: mosterd
% gewijzigd
MV, als het kan zou ik het graag hebben maar ik kan ook eens kijken op smulweb, scheelt je weer werk. Geraldine, als ik niet teveel stress heb en tijd genoeg maak ik de mayo zelf. Als laatste redmiddel heb ik de calve nog..

Bedankt voor het meedenken iedereen!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
schuddebuikje,gelijk heb je.Ik laat het aan jou over.
Schuddebuikje, die ik bedoel het recept zie ik zo even niet, ik zit hier klaar met mijn fototoestel en het kookboek maar het juiste recept staat er niet in. Ik ddenk in een ander kookboekje wat ik heb, ik kijk zo even.

Ik heb even gegoogeld maar vind niet echte "duitse"smaken. Gooien ze er radijs of vlees in, maar dat is volgens mij niet de originele Duitse salade. Wat zurigere mayo dan wij kennen, verse kruiden, wat ui, daarbij heb ik het idee van een Duitse kartoffel salet. Maar ik pak zo het andere kookboekje er wel bij. In dit kookboek stond Duitse aardappel-bloemkoolsoep, maar goed, die ik zocht stond er weer niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
mijn vriend maakt de duitsekartoffelsalade altijd met aardappels (voorgekookt en afgekoeld) mayonaise, augurkjes, spekjes en uitjes. lekker!

hier in AT maken ze het met Kernöl (pompoenpitten olie) spekjes, azijn en uitjes. zonder mayo! ook lekker hoor.

Geraldine! heej! Oostenrijkse specialiteiten genoeg, maar ja, duitsers en oostenrijkers kunnen niet zo met elkaar he, dus da's voor een ander topic , haha!
quote:maedl schreef op 01 juli 2010 @ 14:43:

mijn vriend maakt de duitsekartoffelsalade altijd met aardappels (voorgekookt en afgekoeld) mayonaise, augurkjes, spekjes en uitjes. lekker!

hier in AT maken ze het met Kernöl (pompoenpitten olie) spekjes, azijn en uitjes. zonder mayo! ook lekker hoor.

Geraldine! heej! Oostenrijkse specialiteiten genoeg, maar ja, duitsers en oostenrijkers kunnen niet zo met elkaar he, dus da's voor een ander topic , haha!

Nou,ik kan wel met de Oostenrijkers.Vind het vriendelijke mensen.

Doe daar niet moeilijk over.

Schuddebuikje,schiet me toch ff te binnen.Mocht je daadwerkelijk

heel weinig tijd hebben dan kan je in ieder geval nog wat kruiden

door de calvémayonaise doen.Voegt iets toe.Ik hoor het nog van

je.
ik kan ook met allebei , behalve met de voetbal (ze dat maar niet mijn vriend)
Duitsland ging toch spelen tegen Argentinie,ben benieuwd.
ben ook benieuwd. eerst moeten wij nog :-S
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
LOL Dana
quote:maedl schreef op 01 juli 2010 @ 20:26:

ben ook benieuwd. eerst moeten wij nog :-S

Wanneer gingen jullie ook weer spelen en tegen wie?Vanavond

Nederland.Zit nu gewoon thuis en vriendje komt zo.Misschien

drankje daarbij?
quote:Dana schreef op 01 juli 2010 @ 21:29:

[...]

't Is toch wat, zit ik hier als enige om m'n eigen grapje te lachen. Dana,natuurlijk is ie grappig.We houden van je meid.
ooh bedankt voor het drankje Geraldine, ben alleen net wakker, dus ik wacht nog even.

Wat een wedstrijd was dat zeg, ongelooflijk! Vandaag mag mijn vriend kijken, ook om 16.00. Hij is er best nerveus voor. Zo heel erg overtuigd dat ze winnen is hij toch niet meer.

Dana, snapt 'em eerst niet

Schuddebuije, wanneer is het feestje eigenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven