Criminele gedachten :-)
donderdag 1 juli 2010 om 18:18
donderdag 1 juli 2010 om 18:22
Ik had van de week een kat gevonden. Een hele lieve mooie cyperse kat. Ik vond hem zo leuk dat ik overwogen heb om geen briefjes op te hangen maar hem zelf te houden... Niet gedaan hoor.. Het idee van snikkende kindertjes die niet kunnen slapen omdat Poekie kwijt is vond ik te erg.
Hij is s avonds alweer opgehaald.
Hij is s avonds alweer opgehaald.
donderdag 1 juli 2010 om 18:37
donderdag 1 juli 2010 om 18:49
Een halfjaartje terug kwam ik onderweg naar het centrum heel veel politiewagens en motorpolitie tegen en bovendien cirkelde er een heli boven mijn hoofd.
De andere ochtend las ik in de krant dat er een bedrijf overvallen was en dat de daders er met een aanzienlijke geldsom in een vuilniszak vandoor waren gegaan.
Die zak met geld hadden ze gedumpt.... die werd later op de dag terug gevonden ergens langs de weg waar ik langs was gefietst.. en ze waren er in alle haast vandoor gegaan.
Bij het idee dat ik naar alle waarschijnlijkheid heel dicht in de buurt met een vuilniszak met veel geld met niet geregistreerde nummers ben geweest, heeft me toch wel even beziggehouden..
Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben.
Ik denk toch wel afgegeven wanneer ik de herkomst zou weten.... of zou ik er toch een klein stapeltje hebben afgehaald?
Had ik het gewild, had ik het vast niet gedurfd.
Dus meer uit angst voor de gevolgen dan uit pure eerlijkheid...
Slecht hé?
De andere ochtend las ik in de krant dat er een bedrijf overvallen was en dat de daders er met een aanzienlijke geldsom in een vuilniszak vandoor waren gegaan.
Die zak met geld hadden ze gedumpt.... die werd later op de dag terug gevonden ergens langs de weg waar ik langs was gefietst.. en ze waren er in alle haast vandoor gegaan.
Bij het idee dat ik naar alle waarschijnlijkheid heel dicht in de buurt met een vuilniszak met veel geld met niet geregistreerde nummers ben geweest, heeft me toch wel even beziggehouden..
Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben.
Ik denk toch wel afgegeven wanneer ik de herkomst zou weten.... of zou ik er toch een klein stapeltje hebben afgehaald?
Had ik het gewild, had ik het vast niet gedurfd.
Dus meer uit angst voor de gevolgen dan uit pure eerlijkheid...
Slecht hé?
donderdag 1 juli 2010 om 19:19
Mijn criminele gedachten? Ik zal ze ongetwijfeld af en toe hebben maar ik kom er even niet op. Waarschijnlijk zou ik de grootste cyber-crimineel op aarde willen worden of zo. Als het ware voor god spelen.
Waar dit me wel aan doet denken is de morele dilemma discussie methode, ik weet niet of dat het iemand van jullie iets zegt. Het vond z'n oorsprong in de oudheid, bij Socrates.
http://en.wikipedia.org/wiki/Socratic_method
Het idee van deze MDD methode is om in kleine groepjes dit soort onderwerpen te bespreken 'wat zou jij doen als'. Het moet mensen aanzetten tot het onderzoeken van hun eigen instellingen en de bewustwording van de gevolgen.
De methode hanteert 'trainer traint trainer', iedereen kan het leren en het is de bedoeling dat het zich op die manier door de maatschappij verspreid, zoals een (in dit geval positieve) olievlek.
Dit wordt op scholen toegepast, bij (sport-)verenigingen, in werkkringen, noem maar op. Interessant concept.
Waar dit me wel aan doet denken is de morele dilemma discussie methode, ik weet niet of dat het iemand van jullie iets zegt. Het vond z'n oorsprong in de oudheid, bij Socrates.
http://en.wikipedia.org/wiki/Socratic_method
Het idee van deze MDD methode is om in kleine groepjes dit soort onderwerpen te bespreken 'wat zou jij doen als'. Het moet mensen aanzetten tot het onderzoeken van hun eigen instellingen en de bewustwording van de gevolgen.
De methode hanteert 'trainer traint trainer', iedereen kan het leren en het is de bedoeling dat het zich op die manier door de maatschappij verspreid, zoals een (in dit geval positieve) olievlek.
Dit wordt op scholen toegepast, bij (sport-)verenigingen, in werkkringen, noem maar op. Interessant concept.
donderdag 1 juli 2010 om 19:23
quote:mylenevalerie schreef op 01 juli 2010 @ 18:37:
[...]
Gister een docu gezien dat ze in Peru ook heel gastvrij zijn hoor!
Maar ik vergeet erbij te vermelden dat ik NIET aangehouden wordt. Ik lever mn vracht keurig af bij mn plaatselijke contact, ik cash direct een paar ton, en er ligt een ticket klaar, terug naar Nederland.
Wishfull thinking???
[...]
Gister een docu gezien dat ze in Peru ook heel gastvrij zijn hoor!
Maar ik vergeet erbij te vermelden dat ik NIET aangehouden wordt. Ik lever mn vracht keurig af bij mn plaatselijke contact, ik cash direct een paar ton, en er ligt een ticket klaar, terug naar Nederland.
Wishfull thinking???
donderdag 1 juli 2010 om 19:27